Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:46

EllaBellaah schreef:
Ik zie het probleem al.... Zoefje mag het nest niet in, dan wordt ze aangevallen... Hellepie?

Gaat het verder wel goed? Buiten het nestje dus?
T kan gewoon een teken van dominantie zijn, dat komt vanzelf wel goed.

Dat roffelen terwijl er niets is gebeurt hier ook wel eens hoor. T kan van een beweging van jou komen, of misschien viel er in het hok iets naar beneden. Ik laat ze altijd maar, gaat vanzelf wel over :')
Wat kan helpen is de radio of de tv op de achtergrond aanzetten, dan is er continue geluid en schrikken ze niet zoveel

EllaBellaah

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:08

Roffelen doen ze inderdaad ook wel eens op momenten waarop ik het niet snap, maar Zoefje mag nu alleen nog maar in het zandbakje of in het looprad zitten. Zodra ze daar uit komt wordt ze aangevallen, ze had dus ook al een hele tijd niet gegeten omdat ze niet bij het voerbakje mag komen. Ik heb haar dus zelf maar wat uit de hand gegeven wat ze gretig aanpakte.

Is het verstandig om die schoenen doos waar ze nu een nest van hebben gemaakt er uit te halen? Of zou dat niks uitmaken? Ben als de dood dat ik morgen ochtend ineens een gewonde gerbil vind en ik ben morgen de hele dag niet thuis om het in de gaten te houden...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:11

Ga er eens naast zitten met de plantenspuit. Als je andere gerbil aanvalt even een spuitje geven. Zo heeft z e vanzelf door dat het niet de bedoeling is...

Je kunt ook het hok even verschonen zodat ze allebei weer op onbekend terrein zijn en ze nog niets kunnen claimen.

Nogmaals het kan tijdelijk zijn, als het morgen nog steeds zo is moet je misschien andere maatregelen gaan nemen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:15

Ja maarja ik vind het zo lastig want ik moet morgen de hele dag werken en verder is er niemand thuis om met een krukje en een plantenspuit naast te gaan zitten. Zolang Zoefje in dr loopradje blijft zitten vindt Amy het wel best, maar zodra ze 1 pootje er uit zet... Ik geef haar nu ook af en toe een brokje omdat ze zelf niet bij het bakje kan komen maar daar is Amy toch niet van gedient, dan stuur ik haar telkens weg zodat Zoefje wel even de tijd heeft om wat te eten.

Op het forum lees ik ook weer dingen dat je juist niet de bak moet verschonen omdat dat het gedrag kan verergeren... Weet dus niet zo goed wat ik moet doen nu.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:26

Je kan er nu toch naast gaan zitten :Y)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:23

Zolang Zoefje in haar radje blijft heb ik niet zo veel te doen met mijn plantenspuit :') Maar ze kan moeilijk de rest van dr leven in een loopradje wonen :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:26

Ik zou haar gewoon in de rest van het hok zetten zegmaar. Als je bitchy erop af komt spuiten :P

Ben je op het gerbilforum? Daar misschien even een topic plaatsen?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:36

Ja heb een topic geplaats, net was dr nog geen antwoord, zal weer even kijken :)

Hmm zij hebben het meteen over uit elkaar halen, maar als je dat eenmaal gedaan hebt ben je nog verder van huis...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:34

Als het echt over aanvallen gaat (met bijten en verwondingen) zou ik ook uit elkaar halen. Gerbils gaan tot de dood in zo'n situaties en je kunt er niet altijd met je neus bovenop zitten.

Waren ze een stabiel koppel voordat ze bij jou kwamen?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:41

Ja ze zaten toen ook al heel lang bij elkaar, ze zijn als koppeltje in de opvang gezeten. Ze hebben toen een hele tijd bij de fokster gezeten en die zei dat het hele lieve meisjes zijn. Ze zijn nu 1.5 - 2 jaar

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:17

Hoe is het uiteindelijk afgelopen?

Pfft ik had nooit moeten beginnen over hoekgraven, of afkloppen :') Eén van mijn dames is nu niet aan het hoekgraven, maar aan het grondgraven :') In het midden van de kooi dus
En toen ik die zin afgetypt stopte ze :\
Creepy... Misschien moet ik er een gerbilfluisteraar bij halen

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:26

Stuur die dan ook meteen even hier langs.. Nala en Kiara deden dat ( hoekgraven) 23u pd ( zonder overdrijven. )
Nu nog maar 2-4 u.. maar god wat irritant is dat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:28

Haha ja he :+ Wanneer ze in een hoekje graven is afleiden nog wel makkelijk maar in het midden...
Kan moeilijk hun hele gangenstelsel in doen storten :')

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:30

Ik heb 2 gebrils die weinig of niet graven......
Ze zijn wel lekker druk met rennen in hun rad.....
Zal zo eens even een foto maken,,,

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 18:10

Ben net terug van de DA voor browny's laatste controle en ze is officieel clean verklaard *\o/*
Er was namelijk weer een kleine tumor teruggekomen en die is weggesneden een paar weken terug. *\o/*
Zo even kijken of ik nog wat noten heb om de dames mee te laten feesten *\o/*

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:55

BoemPats, wat een fijn nieuws! :) Gelukkig maar!

Zoo, mijn gerries zitten weer helemaal schoon erbij! Heb het hok verschoond, twee nieuwe pakken zaagsel erin gedaan en allemaal doosjes en wc-rollen verstopt! Ook de zandbak is nog in zicht!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:58

Super dat we weer gezond is!

Ik had niks kunnen laten horen omdat ik het hele weekend weg was, de meisjes vond ik net samen in hun nestje tegen elkaar aan. Mijn vader had ook niet gezien dat ze nog vochten ofzo en toen ik net weer ging voeren zaten ze samen uit het bakje te eten :) Hopelijk blijft het goed gaan...! Ik ga dinsdag ook weer even de bak verschonen, die winkel waar ik altijd m'n chipsi haal is morgen dicht -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:06

Haha misschien hadden ze een heftige politieke discussie gehad en wilden ze elkaar niet meer zien :Y)

Of misschien was één van de twee ongesteld :=

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:15

tsja misschien was Zoefje er wel voor uit gekomen dat ze links is terwijl Amy extreem rechts is := het zal je maar gebeuren als je in 1 bak moet leven!

Nou ik hoop dat dat het was :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:19

Amy is een Wildersstemmer O:)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:25

Oeiiiiii hahahahaha... Nee, maar dan had Zoefje haar moeten aanvallen :P

Voorlopig laat ik de bak gewoon even zo 'kaal'. Op het gerbilforum zeggen ze allemaal dat ik de ruzie hiermee alleen maar verzacht en dat het straks toch wel weer fout zal gaan. Ik ben benieuwd hoe het gaat, hopelijk heb ik de beste beslissing genomen door die doos er uit te halen en ze niet meteen apart te zetten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:31

Je moet natuurlijk altijd doen wat je het beste lijkt hè :) vanachter een computer kunnen mensen zoveel zeggen *ahem ik zit zelf ook achter een computer maar goed*

Ik hoor weer wat activiteit, ik zal wel even een snoeprol voor ze maken. Heb vandaag weer eierdozen meegenomen bij vriendje dus we kunnen weer even voort :)

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:45

Ik plaatste al eerder dat mijn gerbils nagenoeg niet graven....
Maar heb echt 2 apparte gerries..... Heb 1 hyper diertje die zich suf rent in het rad... Dus mooi slank is En de andere heb ik er nog nooit ingezien... Ik een lui dik mormeltje....
Wat kan ik hier aan doen? En is het erg dat tie andere zich helemaal gek rent in het radje......

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:48

Als ie dat leuk vind moet ie dat toch gewoon doen :Y)
En die andere.. tja.. Je kunt de ander even wegzetten en dan de slanke wat voeren, en dan nog een beetje voer door de kooi verspreiden. Zodat de dikke wat minder te eten krijgt en de slanke toch genoeg heeft.

T is lastig hoor, ik heb hier ook een dikkie zitten tussen drie slanke zusjes

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:14

Ik heb er ook eentje die zich suf rent in het radje (zou je eens een dynamo op aan moeten sluiten :)* ) Ze krijgen bij mij om de paar dagen een bakje voer en zoeken het dan maar uit :+ De gene die nooit in het radje zit is daardoor ook niet veel te dik ofzo.