Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quinzy schreef:Over ratten in de dierenwinkel daar kan ik dit over zeggen dat hangt geheel af van de persoon die in die dierenwinkel verantwoordelijk is voor de dieren.
Bij ons in de winkel ben ik dat en ik maak de ratjes zoveel als ik kan tam. Als ik 2 weken vrij ben is dat verschil enorm groot de ratjes zijn dan doodsbang en moeilijker handteerbaar.
Dus als je al naar een dw gaat voor een ratje (wat ik niet aanraad de opvangs zitten al vol) kijk dan wel of het een winkel is waar de mensen toch een beetje begaan zijn met de dieren want, deze zijn er ook.
peacehorses schreef:dat vind ik wel goed gezegd jawe moeten natuurlijk ook niet alles over 1 kam scheren, maar helaas zijn er teveel dierenwinkels die zelf ook niet weten hoe het moet. Mij probeerden ze al een konijnenhok als rattenkooi te verkopen, en dat vind ik gewoon jammer. Het valt mij ook op dat dierenwinkels hier in de buurt eigenlijk überhaupt geen rattenkooien en/of -spullen verkopen. Het is hier allemaal vooral op hamsters gericht en als je dan een ratje haalt bevelen ze je ook een hamsterkooi aan, of die Remy kooi, dat is meestal het verste wat ze komen, heb nog nooit Jenny's of groter gezien.