Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:53

kiwiwitje schreef:
Echt ik dacht dat t niet zo moeilijk was om normaal met een flex om te gaan :o :')

Moet ik het filmpje nog eens delen? :')
Het blijft hilarisch.

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:54

Aiii, dat is niet tof nee! Vooral ook aan een halsband... Zie de schade aan de luchtpijp al voor me!

@kaus say what? Baasje aanvallen? Pfoe... Hoop dat baasje dat wel heel serieus neemt...

Ik heb Toobs in het buitengebied ook aan de flex, kan hij toch rennen en snuffelen. Het stuk door de woonwijk op weg naar het buitengebied en het laatste stuk terug, is die gewoon 'kort geremd'. Hier lopen er ook een paar aan een lange flex in de woonwijk. En dan helaas niet met kleine witte fluffies, maar met oa 60+kg niet-hondsociale rottweiler reu. Ik draai om en ben weg hoor :roll:

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:04

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
Echt ik dacht dat t niet zo moeilijk was om normaal met een flex om te gaan :o :')

Moet ik het filmpje nog eens delen? :')
Het blijft hilarisch.

Welk filmpje? Nu ben ik benieuwd na zo’n verhaal over de witte fluf :')

Oei Kaus die wil je ook niet tegenkomen dan. Als het zelfs de eigen baas aanvalt dan ben je aardig ‘lost’ als er wat gebeurt.

Vandaag een rustig dagje hier want ik ben ziekig. Wat verkeerd gegeten denk ik :(

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:10

Ik wil m'n flex alleen gaan gebruiken in de tuin voor de verplichte gras plas, om zindelijk te maken, mocht mevrouw steeds op de stenen gaan zitten...
En eventueel de flex in buitengebied, liefst leer ik los lopen.
Hier op de stoep zal ze aan een vaste korte riem lopen...

Afbeelding
Hier zit mijn pupsel tussen <3

Net even achter de naaimachine en een to go kleed genaaid :D inclusief to go tas gekocht via een kynologische markt op FB
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:40

Veel plezier. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 20:41

Ik gebruik zelf de flex bijna altijd. Overdag op t industrie niet maar verder altijd (DA enzo uitgezonderd enzo natuurlijk) maar ik vond dit wel even een dingetje.
Had ook echt de drang om t hondje los te klikken en mee te nemen :o

Haha KimD Feel Free _O-

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:49

KimD schreef:
[ Video ]

Veel plezier. :')

Haaaahahaha love it!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:50

Kim, je hebt m'n dag weer goed gemaakt _O-

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:59

Wat schattig die tas!

@Kiwi Helaas hier bij de DA ook nog heel wat mensen die met de hond aan de flex komen. Vervolgens in de wachtkamer gaan zitten en hond de halve praktijk door laten lopen uit het zicht. Hou ze gewoon kort. Kinderen mogen van mij overigens ook aan een korte lijn! Gelukkig mogen die nu een tijdje niet komen. :D

@Skippy Hier loopt ook een vreselijke Duitse Herder aan een flexi met halsband, brrr.

Wij hebben nog wel contact met Popo's fokker, niet nauw of zo, maar we hebben een facebookgroep voor nakomelingen en zijn ook een keer samen op wandeling geweest met de nakomelingen. Lijkt me heel leuk om weer te doen, maar nu in groepen samenkomen kan natuurlijk ff niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:01

CupCakes_ schreef:
Kim, je hebt m'n dag weer goed gemaakt _O-

Ik heb daar de eerste keer echt de slappe lach van gekregen, ik zag echt helemaal voor me.

"You can't be fishing for bigger breeds out here, it's illegal, I think..." :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:07

Mijn moeder heeft zelf ondervonden dat een flexi lijn niet werkt. Ze vond het wel makkelijk want zo kon Jip toch een soort van los. Totdat ze een een hele grote hond tegen kwam, toen luisterde Jip niet meer zo goed ( was toen denk ik 4/5 maanden) en deed de flexi lijn niet meer zo goed zijn werk.

En als ze nu met dat ding gaat wandelen bijt Jip hem standaard door. :+

Gelukkig zijn moeders verder niet eigenwijs hoor :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:21

Heel leuk die tas idd Jeanine
En wat een heerlijk hoopje pups <3

Dat filmpje kan ik me nog herinneren KimD
Echt geweldig is ie :')

Cupcakes
Oh, da's helemaal 'handig', als ie ze gewoon doorbijt :')

Wat een ervaring ook zeg Kiwi pff :(
Denk dat jij en je hondjes echt de uitzondering zijn hoor wat betreft fatsoenlijk kunnen omgaan met een flexi. Als de flexi netjes gebruikt wordt, kan het idd echt een uitkomst zijn voor baasje en hond(en).

Simoonzel
Ik snap ook nooit zo goed dat mensen kinderen meenemen die veel te druk zijn en/of zich niet weten te gedragen. Milan is toevallig wel mee geweest toen Sansa en Arya entingen kregen een aantal maanden terug, maar gedraagt zich wel :) Maar normaal gaat hij in de regel niet mee nee.

Hier gelukkig veel plekken waar Arya los kan zodat ze gewoon vrijheid heeft en op de momenten dat ze dan aan de lijn zit (politielijn van 2m) is het gewoon ; niet trekken en geen lang leve de lol meer haha. Aan de lijn ben ik wat strenger en liggen er meer restricties op wat ze wel maar vooral niet mag :'). Maar ik mag niet klagen. Momenteel gaat ze aan de lijn heel goed moet ik zeggen. Ze heeft echt nog wel momenten waarin ze niet goed bereikbaar is, enthousiast is en wil trekken maar dat is in verhouding gelukkig maar heel weinig aanwezig. Zolang ik blijf oefenen op de andere momenten waarin ze wel makkelijker te bereiken is en het goed doet, komt de tijd vast nog wel waarin we de minder goede momenten echt ver eruit gaan krijgen.

---

Wij zijn vandaag weer naar een nieuw plekje geweest - en gister ook al dus ik was erg benieuwd hoe ze daarmee om zou gaan, zo 2 dagen na elkaar. Al had ik van gister niet het idee dat het haar mentaal veel energie gekost had en dat bleek vandaag dan ook wel, want ze deed het weer super. In de eerste minuut van de wandeling 2 honden redelijk kort na elkaar tegenkomen en ze liep met een losse lijn lekker door alsof ze nooit anders doet haha. Verder ook nog genoeg wandelaars gezien en nog wat paardjes. Ik kwam hier (Amby, Maastricht) zo'n 15 jaar terug meermaals per week toen ik daar op een Fries buitenritten reed, dus het was erg leuk om een deel van waar we toen kwamen nu weer terug te zien. Aan het begin van de wandeling als ze nog erg energiek is, wil ze nog wel eens sneller afgeleid zijn en de focus sneller bij een andere hond leggen als die redelijk kort langs ons af komen. Dus in dat opzicht is ze al heel goed vooruit gegaan want het negeren aan de lijn doet ze momenteel echt heel goed. Een paar stukken gehad waar ze lekker los kon en de stukken aan de lijn deed ze dus ook heel netjes vandaag. Fijne wandeling gehad weer! Ze geniet echt duidelijk zichtbaar van de wandelingen; heerlijk blij ei is ze als ze lekker door de velden huppelt. Denk dat ze het net zo erg gemist heeft als ik. Heb helaas wel nu erge last van de enkel die ik gister verzwikt heb. De wandeling van vandaag zal niet geholpen hebben. Hopelijk na een goede nachtrust dat het morgen wat beter gaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:57

Wat leuk dat de wandeling zo goed ging. En verzorg die enkel maar hoor :(:)

KimD. You made my evening :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:06

Drew is geweldig :D Volg hem al een hele tijd, geweldige dingen verteld hij ook over zin hulphond _O-

Ja, die aanval was heftig. Ze riep om hulp maar niemand die gaat helpen natuurlijk. Ik ook niet (stond ook in een afgesloten tuin aan de andere kant van de straat). Uiteindelijk had ze een paar flinke bloedstrepen op haar armen dus ik denk dat hij haar goed te grazen had. Na een paar minuten schoppen en slaan heeft ze hem de gang in kunnen duwen. Erg naar, maar ik ga mijn eigen veiligheid niet riskeren om zo iemand te helpen. Die hond was een paar uur daar voor ook al aan het vechten dus ze weet volgens mij zelf ook wel wat ze in huis heeft.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:15

Kaus schreef:
Drew is geweldig :D Volg hem al een hele tijd, geweldige dingen verteld hij ook over zin hulphond _O-

Ja, die aanval was heftig. Ze riep om hulp maar niemand die gaat helpen natuurlijk. Ik ook niet (stond ook in een afgesloten tuin aan de andere kant van de straat). Uiteindelijk had ze een paar flinke bloedstrepen op haar armen dus ik denk dat hij haar goed te grazen had. Na een paar minuten schoppen en slaan heeft ze hem de gang in kunnen duwen. Erg naar, maar ik ga mijn eigen veiligheid niet riskeren om zo iemand te helpen. Die hond was een paar uur daar voor ook al aan het vechten dus ze weet volgens mij zelf ook wel wat ze in huis heeft.

Jeetje, bizar!

Ik ben door mijn vorige hond flink gebeten toen zijn hoofd echt in kortsluiting ging. Ogen glazig en rood, en echt vol vuur er op. Ik ben tot de dag van vandaag heel blij dat we een paar maanden eerder zes tanden hadden verwijderd om medische redenen, waaronder twee hoektanden. Die hond hebben we laten inslapen. En dat was geen gedragsfout, maar een kortsluiting in z'n hoofd (springer rage, serotonine issue, gelinkt aan epilepsie). Dat risico wilde ik niet nemen. Ik kon naar de huisarts voor een tetanus spuit en verbinden van mijn hand. Maar het was nog maar mijn hand. Als hij mijn buurkindjes had gebeten, was dat op gezichtshoogte. Snap niet als een hond al vaker de eigenaar bijt, dat je daar niets aan doet, gedragstherapie of whatever. Zeker met een hond waarbij het dus niet paniek-bijten is, maar 'redirected aggression' (weet de Nederlandse term even niet). Bij de onze zou therapie vanwege de oorzaak niets hebben uitgehaald en was inslapen de enige reële optie helaas. Hebben we allemaal thuis dagen van wakker gelegen, maar je kunt gewoon niets anders meer doen dan.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:35

Wat heftig!! Lijkt me ook heel eng als het je eigen hond is.

Mijn oudste hond joep loopt met een flexi lijn. Toevallig had ik hem nog liggen. Hij begint blind en doof te worden dus hij is mij constant kwijt. Dit is dan wat fijner. En dan kan hij toch nog lekker snuffelen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:03

Skippy01 schreef:
Kaus schreef:

Jeetje, bizar!

Ik ben door mijn vorige hond flink gebeten toen zijn hoofd echt in kortsluiting ging. Ogen glazig en rood, en echt vol vuur er op. Ik ben tot de dag van vandaag heel blij dat we een paar maanden eerder zes tanden hadden verwijderd om medische redenen, waaronder twee hoektanden. Die hond hebben we laten inslapen. En dat was geen gedragsfout, maar een kortsluiting in z'n hoofd (springer rage, serotonine issue, gelinkt aan epilepsie). Dat risico wilde ik niet nemen. Ik kon naar de huisarts voor een tetanus spuit en verbinden van mijn hand. Maar het was nog maar mijn hand. Als hij mijn buurkindjes had gebeten, was dat op gezichtshoogte. Snap niet als een hond al vaker de eigenaar bijt, dat je daar niets aan doet, gedragstherapie of whatever. Zeker met een hond waarbij het dus niet paniek-bijten is, maar 'redirected aggression' (weet de Nederlandse term even niet). Bij de onze zou therapie vanwege de oorzaak niets hebben uitgehaald en was inslapen de enige reële optie helaas. Hebben we allemaal thuis dagen van wakker gelegen, maar je kunt gewoon niets anders meer doen dan.

Dat is tog ook wat vroeger the cocker rage syndrome was he? Wij hadden dit bij onze bull terrier. Uiteindelijk ook laten inslapen. En snap je helemaal. Je wilt langs een kant niet opgeven maar je loopt gewoon angstig in je eigen huis rond.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:11

@xlaraaj ja klopt, rode cocker syndroom, springer rage, sudden onset aggression en vast nog wat namen die allemaal hetzelfde betekenen: kortsluiting. Komt bij meer rassen voor, vandaar dat er meer namen zijn.
Ja precies, angstig zijn voor je eigen hond is geen optie.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:26

Skippy:Oehh dat klinkt eng:( Als een hond waar je veel van houd je bijt.. gelukkig nog nooit mee gemaakt.
Ik zag mooi puppies bij schonmoeder, cute ♥️
En xjeanine met een mooie nestfoto, super spannend.
En een rondslingerend hondje aan een flex :( IK heb geen flex..vind het onhadig ook
Cursebreaker: heerlijk om af en toe op een andere plek te wandelen wel balen van je enkel.
Cupcakes: onze hond vroeger thuis beet ook altijd de lijn van de flexi door..lijn werd steeds korter doorcde knoopjes

Hier gaat het prima met pup, genieten veel van onze " achtertuin"
Maandag de laatste entingen gehaald bij de d.a. Molly is een vrolijk en makkelijk hondje, en we wonen in een sociaal dorp kwa uitlaatroutes denk ik.. geen gevaarlijke situaties mee gemaakt of mensen die gek met hun hond om gingen.Echt fijn.

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:28

@robbie ow, wat een heerlijke foto. Kinderen en hun hond, geweldig altijd

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:52

Mooie foto!!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 00:07

Thanks

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:05

Ik doe voorlopig nog even alleen puppy spam voor jullie.

zie hier, de dames.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EDIT: Deze fokster appte ook dezelfde dag toen ze geboren waren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:07

Wat een gevarieerd nest!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:08

Inderdaad, wat Kim zegt: echt van alles wat!