Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:14

Ik zou dan of je echt gaan verdiepen in een ras of meerdere. Dus bijvoorbeeld op zoek gaan naar een fokker voor Aussies, Borders, Kelpies etc. Of besluiten dat het ras je niet uitkomt en op zoek gaan naar een herplaatser. Je hebt vaak ook wel rasspecifieke herplaatsers. Ik weet dat er momenteel wel een paar leuke herplaatsers zitten in border collies groepen.

Kiwi: als hier nou ooit een nestje komt (niet van Dexter), kom jij dan de bevalling begeleiden? _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:18

kiwiwitje schreef:
Ik vond de bevalling echt heerlijk Denies. Was zo'n bijzondere en magische ervaring! Maar gelukkig ging ook alles goed!

Daar kan ik me helemaal in voorstellen! Ik hoop ook echt dat ik er bij kan zijn. Het voordeel in ieder geval dat ik vlakbij woon en er dus snel kan zijn. En dat ook al sta ik op stal, ik in principe in een uur daar ben :D

Noblesse_

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:19

In welke border collie groepen zit jij dan? -O- Mag via pb hoor.

Qua rassen hebben we tot nu toe vooral gekeken naar border collies of aussies. Duitse herders vinden we ook fijn maar helaas erg veel kapotgefokte honden te vinden daarin...
Verder staan we open voor best veel eigenlijk zolang het een 'te trainen' ras is dat graag meewerkt met de baas (alle honden zijn te trainen ja, maar jullie snappen me wel hoop ik?).

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:21

Als ik het niet vergeet zal ik zaterdag een foto maken van de pagina die ik vandaag heb gelezen :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 20:42

Haha ik heb natuurlijk pas 1 nestje mee gemaakt waar ook nog alles goed ging. Maar had t echt niet willen missen!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:47

Weet nog een herder reu (veel duitse herder booed, wolfsgrauw, mooie en stevige rechte rug) van 15 maanden ter herplaatsing en kennelijk geen rare issues maar ken hem niet.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:14

Denies ik gok 12 mei! 5 pups :D

Hier weer mega domper. Hij was zooo zindelijk. 1 keer in zn ren gestopt zonder te laten plassen en het nieuwe probleem heeft zich alweer gemeld. Nu meent ie dus dat de bench zn plek is om
Te plassen. Overdag eigenlijk geen ongelukjes maar sochtends als je beneden komt piest hij alles eronder -O- echt zooooooooo %)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:15

Heeey nog een brusselse !
(Ben zelf niet echt van brussel maar dichtbij dus de limburgers , “lees zoë” noemen mij een brusselse :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:26

Ik pleit schuldig :D

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:34

Ben ook niet van Brussel hoor haha, kom eig. van West-Vlaanderen. Maar woon momenteel bij m'n vriend en z'n moeder in Beersel. Maar volgende week verhuizen we naar Tollembeek :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:18

Uh! Ik woon op de grens van alsemberg/Sint-genesius-Rode !
En ben oorspronkelijk van Asse.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:35

Noblesse_ schreef:
Pff, wij zijn op zoek naar een hond voor erbij. Leeftijd vanaf puppy tot max. twee jaar oud.
....
We gaan zaterdag een twee jarig border collie reutje bekijken in een asiel, maar als iemand hier nog andere ideetjes heeft of ergens een pup of max. twee jaar oude hond weet zitten mag je 't gerust laten weten. Wij wonen zelf rond Brussel maar willen evt. wel een eindje rijden.

Asiel had je zelf al bedacht, maar er zijn volgens mij ook wel wat stichtingen met 'Nederlandse' honden. Ik weet zo even geen namen anders dan KFAAF, ik meen dat ze ook contact hebben met een Belgische Stichting (sorry, ik weet zo niet welke). Maar er zijn ook veel facebook-pagina's voor herplaatsing (op ras) en natuurlijk kun je ook kijken op gewone websites van een specifiek ras.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:50

Bordercollie herplaatsing heet de groep op FB. Ben er verder niet specifiek bekend mee maar zie er weleens leuke honden voorbij komen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:53

Noblesse_ schreef:
Ben ook niet van Brussel hoor haha, kom eig. van West-Vlaanderen. Maar woon momenteel bij m'n vriend en z'n moeder in Beersel. Maar volgende week verhuizen we naar Tollembeek :)

Met dat je van hier bent: contacteer eens Dierenplezier Zennevallei

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:21

Hier ga ik vandaag met een teefje naar de dekreu. Niet mijn ras, maar de ervaring van dekreu zoeken, teef laten dekken, geboorde en eerste weken pups is meer dan welkom!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 08:25

veel plezier en succes Romy! :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:10

Noblesse, verder nog eisen? Een max 2 jaar oude hond kan ik je overal vandaan halen!

Dankjewel kiwi. Is even raar, altijd in de akita wereld en dan ineens een ‘ normale ‘ erfhond.

Over hoeveelheid pups... wij stonden laatst ergens op de lijst en op de foto waren overduidelijk 3 hondjes. Kwamen er 2 honden eruit.... maar wat voor dieren. Monsterlijk groot gewoon :=

Hier heb ik mijn teefje sinds kort op KVV gezet. Dus vanochtend snel alles in den bak warm water om het nog te kunnen snijden zodat mijn ouders het ook kunnen geven. Was al in de stress om ee trein te halen.... dus ik snij in de pens rol en het pens spuit zo mijn haren in :r toen nog meer stress en een hond die mijn haren wel wilde knippen met zijn bek.

Zag ook nog iets over supplementen voorbij komen. Ikzelf geef relatief veel supplementen. Nu ik een alternatief medicijn heb voor mijn teef zijn haar 10 supplementen verminderd naar 2... de reu krijg 3 supplementen voor gedrag ( kruiden , druppels en het medicijn van mijn teef ) en de oudste krijgt voor haar gewrichten een tabletje, ook wat van het medicijn van mijn teefje en nog wat cbd olie.

Ze doen het er alle 3 goed op gelukkig!

Ik had me toen ik begon met de nieuwe medicatie van mijn teef voorgehouden iedere week een foto te maken voor de vachtgroei.... dat heb ik geloof ik een keer gedaan, 3 maanden geleden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 10:16

Wat voor ras is het nu Romy?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:17

Stonedromy ik had laatst hetzelfde met KVV zalm brrr Mn hele kleren stonken erna!

Ik geef Joy hetzelfde supplement als mijn merrie krijgt namelijk de glucosamine forte van de paarden drogist ... na haar tplo operatie raadde ze een speciaal brok aan voor haar gewrichten maar ik voer geen brok dus beetje gespeurd wat hierin zat en ging voornamelijk om de gluco. Na 6 weken controle foto en had ze a 92% bot groei dus doet goed zn werk!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:26

kiwiwitje schreef:
Wat voor ras is het nu Romy?

Wetterhoun

Enorm interessant om te zien hoe de Japanse overheid het destijds heeft opgepakt met de terugfok van de akita en hoe het verschillend is met de wetterhoun.

Oh, de Griek krijgt ook nog een supplement wat ervoor zorgt dat voedingsstoffen beter worden opgenomen uit zijn voer. Hij heeft minimaal moedermelk gehad op straat en merk dat hij al problemen krijgt met een andere brok of een restje KVV.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 10:27

Oh grappig, ik heb ooit stage gelopen bij een pension waar ze o.a. wetterhouns fokten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:32

Maar 2 pups eruit en dan enorm groot? Jeetje.. bizar :o Is dat wel goed gegaan?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:34

xDenies schreef:
Maar 2 pups eruit en dan enorm groot? Jeetje.. bizar :o Is dat wel goed gegaan?

Teef had het er moeilijk mee, maar is helemaal goed gegaan. Ze had volgens mij ook extra volle melk voor die twee, want die waren in een behoorlijk rap tempo even groot als mijn teefje.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 10:36

Kleine Djessey weegt alweer 5 kg! :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:42

Arme Skip. Gaat zn ballen in moeten leveren helaas. Ik wil het eigenlijk niet, maar de luister knop is meer dan foetshi. Meerdere mensen geven aan dat dit door hormonen komt. Vanmiddag éérst een chemische chip erin voordat ik definitief zn ballen eraf laat halen. Ben bang dat mij blije ei een doetje gaat worden...