Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:05

Puppy slaapt veel, dat scheelt haha. Is verder wel echt brutaal, maar daar heb ik 'm ook op uitgezocht. Lara, hij heet Hero :D Z'n ogen blijven niet zo mooi groen haha, daar baalde mijn zus ook al van. Ik ben hem vandaag gaan wegen in de dierenwinkel. 8,5kg met bijna 9 weken :=

Honden naar het pension heb ik dan weer minder moeite mee. Ik neem hem gerust mee kamperen, maar verder ook niet.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:12

Vakantie was hier ook een dingetje. Die stond al vast ver voor Nova kwam. Onze andere (bejaarde) hond gaat altijd naar mijn oma dus dat was geen probleem, een pup doe ik haar echter niet aan. Gelukkig heb ik via petbnb een hele fijne oppas gevonden! In huiselijke sfeer op een boerderij! Vrouw is ook gedragstherapeute en dierenarts dus dat zit wel goed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 17:14

Ik heb ook geen moeite dat ze naar het pension gaan. Maar vrienden van ons gaan gerust 6 weken weg zonder hond. En dat vind ik wat ver gaan.. Ik zou dat niet kunnen..

Wat gaat ie hard al met 8,5 kg!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:16

Hier geen vakanties meer gepland. Af en toe (2/3 keer per jaar) boek ik een weekendje in Frankrijk en pik ik daar een show mee of ga ik bij een bevriende fokker op bezoek. Maar dan heb ik dus de honden mee of er blijft er 1 bij mijn oma thuis.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:20

Met pension heb ik dan juist weer veel moeite.. Of ik heb oppas bij familie of vrienden of de honden gaan me maar geen haar op mn hoofd die mij schatjes bij een vreemde achter wil later... :o (moet ik er wel bij zeggen dat ik er een bij heb zitten die heel erg stipt zijn medicatie moeten hebben dus durf dat niet zomaar uit handen te geven..)

Gelukkig ben ik niet zo een vakantie mens dus buiten een weekje Texel waar de honden mee gaan ga ik niet weg.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:20

Ik vind het altijd een beetje een twijfel gevalletje. Mijn stiefvader reist veel voor zijn werk en mijn moeder gaat dan vaak mee. Die zijn dus 1/3 van het jaar in het buitenland. Hond altijd maar van de ene naar de andere oppas sleuren. Hond vindt het allemaal prima maar ik vind het wat sneu. Hij heeft helemaal geen thuis meer.

Dundy zou ik denk ik niet zomaar naar een pension brengen. Denk dat ik hem dan kaal en 5kg lichter weer terugkrijg. Zou hem wel bij mn schoonouders achter durven laten, die zijn gek op hem. Maar zij hebben een hoogbejaarde hond die niet samen kan met Dundy dus voorlopig nog niet langdurig oppassen.

Scheelt ook wel wat ik veel liever op vakantie ga naar Scandinavië dan naar Ibiza of zo. Als je hobby vliegvakanties is lijkt het me niet heel handig om een hond te hebben...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 17:22

Ik vind het heerlijk om te vliegen dus na zo'n 8 dagen ben ik er wel klaar mee. En overweeg t ook nog zo te spelen dat ik bas thuis laat en met een vriendin ga ofzo. Dat vind ik nog net wat relaxter.. :P

Maar we hadden voor dit jaar september eigenlijk een vakantie naar oostenrijk geboekt. Prima weer dan nog kun je lekker wandelen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:24

Ik heb met de hond nooit problemen, die gaat naar mijn ouders als ik ooit al op vakantie wil. Heb de paarden aan huis en chronisch geldgebrek dus ga eigenlijk nooit op vakantie :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:59

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
Oeh Lotte! Hoe gaat het daar? Puppy lief? :P

Ik heb mn honden ook omdat ik er de tijd voor heb. Maar ik zie ook wel heel anders. Mensen die echt op vakantie moeten ieder jaar zonder hond en dus ook de hond gerust 6 weken in het pension gooien. Er zijn daarvan ook echt veel mensen die het vreemd vinden dat wij rekening houden met de honden en dat ze, waar mogelijk, overal mee naar toe gaan.

Maar denk toch dat iedereen verschillend is.

Veel van onze familie kan ook niet begrijpen dat ons leven draait om de honden.

Ik vertel maar niet eens meer hoeveel honden ik heb, laten we het maar bij 1tje houden :D Mijn moeder is ooit weleens mee geweest naar een show en dat vond ze super leuk, maar dat ik zoveel tijd en geld in mijn honden stop vind ze maar raar. Dan kan je beter meer gaan werken.

Ik werkte toen ik honden kreeg meestal 32 uur, soms meer en dat ging echt super snel naar beneden. Kon toen altijd zelf uren indelen, dus dat verdeelde ik over 5 dagen of soms 6, zodat ik niet heel lang weg was. Nu werk ik eigenlijk best veel, maar omdat het vanuit huis is, is het geen probleem. Kan gewoon tussendoor natuurlijk met de honden op pad en ze kunnen lekker in de tuin scharrelen. Als ik mijn werk niet kon combineren met de honden, zou ik ze niet nemen. Vind dat ze wel genoeg aandacht moeten hebben en niet 8 uur of meer per dag binnen opgesloten moeten zitten zonder dat er iemand is.

In mijn nieuwe huis werkt mijn buurvrouw ook veel. We delen samen een groot stuk grond zeg maar, verder geen buren en helemaal prive.. Dus dan laat ik haar honden ook gewoon af en toe ff naar buiten als ik thuis ben. Zitten die ook niet de hele dag binnen. En in ruil daarvoor past zij op mijn 2 oudste honden als ik met de jongste naar een show ben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 18:06

Super als je elkaar zo kan helpen Ianthe!

als ik kijk naar de familie die echt dichtbij staat, mijn vader en schoonouders en broertje bijvoorbeeld, die vinden het helemaal super en helemaal prima hoe wij het met de honden doen. Daar ben ik wel blij mee.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:15

Ja ik woon in Duitsland en woon niet in de buurt van familie verder, maar die zouden ook echt niet op mijn honden gaan passen. Als je alleen woont, is het toch wel handig om iemand te hebben die helpt. 1 van die honden is ook dezelfde leeftijd als mijn jongste hond, dus heeft die gelijk een speelmaatje. En anders zou ik ook een oppas regelen die gewoon naar mijn huis komt en ze mee neemt voor een wandeling. Scheelt dat het wandelgebied direct naast mijn tuin is;p

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 18:19

Dat is wel ideaal inderdaad

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:19

Mijn ouders wonen op 3 kwartier rijden dus die zijn niet echt een optie. Vanmiddag heeft mn schoonmoeder even 10 minuutjes opgepast. Maar als we moeten melken, zijn we allemaal aan het werk. Dan moet zhena zich echt even alleen redden. Daarom ook de camera als het dan echt niet gaat kan ik dat zien vanaf mn telefoon. Ik aknheb dan altijd nog even snel terug. Ik hoop dat ze hier aan kan wennen, gelukkig zijn het wel tijden dat ze even kan rusten. Ik doe haar straks smorgens en savonds na het voeren in de bench, kan ze meteen haar brokjes mooi verteren.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:20

Heeft 1 van jullie een fietskar voor de hond/pup? Ik wil er graag 1 aanschaffen die nog wel een tijdje meekan. Ik heb helaas niet het geluk om elke dag een auto tot mijn beschikking te hebben dus wil graag een alternatief. We beginnen over een maandje ook met een reddingshonden cursus en een fietskar lijkt me wel ideaal voor de wat kortere afstanden die net te ver zijn om te lopen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:24

Nathalie18x schreef:
Heeft 1 van jullie een fietskar voor de hond/pup? Ik wil er graag 1 aanschaffen die nog wel een tijdje meekan. Ik heb helaas niet het geluk om elke dag een auto tot mijn beschikking te hebben dus wil graag een alternatief. We beginnen over een maandje ook met een reddingshonden cursus en een fietskar lijkt me wel ideaal voor de wat kortere afstanden die net te ver zijn om te lopen.

Niet meer maar hadden er wel altijd een, ideaal. Pup in de kar, eventueel iemand anders met de volwassen hond naast de fiets en dan het stukje van 2 km naar de hondenclub fietsen. Hoefde we ook niet elke keer om te rijden met de auto.
Was er een voor kinderen officieel trouwens, maar ging prima.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:43

Maar dan kan je haar dus niet vastzetten.. naja het zal wel een kwestie van wennen zijn. Dan zal ze wel rustig zijn in zo'n kar.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:45

Nathalie18x schreef:
Maar dan kan je haar dus niet vastzetten.. naja het zal wel een kwestie van wennen zijn. Dan zal ze wel rustig zijn in zo'n kar.

Er zat gaas overheen natuurlijk, maar ook een borreltje gordeltje voor het kind wat erin kon zitten waar je een tuigje aan vast kon maken zoals in de auto :j
Laatst bijgewerkt door Azmay op 26-06-18 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:47

ohh kijk! Dat scheelt inderdaad. Ik heb een tuigje voor in de auto. Ik heb er al 1 gevonden op markplaats waar ze voorlopig nog in zou kunnen groeien. Ik ben benieuwd. Het lijkt me echt ideaal.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:53

Pension 0 moeite de mijne zijn er bijna dagelijks en ik ook hahaha

Werk dus zelf in een pension en in deze 2 maanden hoog seizoen als het niet moet hebben wij liever geen pups ivm tijd die we zelf hebben. Buiten hoogseizoen laat ze maar komen vanaf 4 maanden leeftijd in dagopvang of in pension. Wij begeleiden het erg goed al zeg ik het zelf en zie enorm veel voordelen bij de honden die al zo vroeg gewend zijn aan het leven binnen de opvang.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:09

Wij hadden/hebben een fietskar voor Dexter maar die heeft hij helemaal kapot gemaakt. Uren en uren training maar hij blijft maar gillen en die kar slopen. Ondertussen staat alleen het frame er nog... Dus wij gebruiken m niet :')

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:43

Ik vraag me af en toe echt af wat jij in huis hebt gehaald Kaus _O-

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:45

Kaus schreef:
Wij hadden/hebben een fietskar voor Dexter maar die heeft hij helemaal kapot gemaakt. Uren en uren training maar hij blijft maar gillen en die kar slopen. Ondertussen staat alleen het frame er nog... Dus wij gebruiken m niet :')

:') :') ik ben bang dat Nova hem ook gaat slopen.
Ze heeft gisteren ook haar mand gesloopt.. hij was gelukkig niet duur maar het doet toch even pijn :')

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:18

Azmay schreef:
Ik ben eigenlijk altijd thuis, mijn vriend heeft 4 weken vakantie genomen volgens mij.

Nog 17 dagen, heb mijn keuze eigenlijk al wel gemaakt volgens mij.
[ [url=m/z65z2b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh jeeeeetje <3 Wat een dótje! Dat eigenwijze snoetje!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:24

Dexter is eigenlijk helemaal geen sloper. Maar hij vindt het gewoon absoluut niet leuk dat hij de kar zit terwijl Dundy ernaast loopt (maar ook zonder Dundy) en wij voor of naast het fietsen. Hij wil er gewoon bijhoren :Y)

In de bench vindt hij bijvoorbeeld ook niet leuk wanneer ik enthousiast bezig ben met Dundy. Dan wil hij meedoen. Dus ach, ik heb die fietskar opgegeven. Wacht wel totdat hij naast die fiets mag. Nog +- 5 maanden.

Even stukje egopost hoor. Dexter loopt echt suuuuuper *\%/* Hij loopt eigenlijk niet meer kreupel. Heel soms als hij een paar passen versnelt maar dan hooguit een minuut of zo. De fysio zal misschien vrijdag nog wel het een en ander zien zoals dat hij dan zn elleboog naar buiten draait oid had ze het over. Maar ik ben niet kundig genoeg om dat te zien. Ook doet hij vrij regelmatig weer een linkergalop en draaft hij veel in plaats van alleen maar de rechtergalop *\%/*

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:59

Ben zo blij voor jou! Jullie sukkelen hier nu toch al even mee *\o/*