Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:12

Bij ons is de slaapkamerdeur altijd open geweest. Kito raakte helemaal in paniek als hij niet bij mij kon komen. En Zika maakte deuren open. Maar ze gaan met ons mee naar bed en slapen dan in de mandjes en als ze wakker zijn gaan ze naar beneden. Eigenlijk heel zelden dat ze over het bed racen of je echt wakker maken.
Behalve vannacht toen heb ik perongeluk Nishi opgesloten in de badkamer. Daar zit een rooster in daar was aan het trekken en Kito was aan het mauwen. Maar goed eigen schuld _O- geen Nishi meer opsluiten. Maar goed t was nog donker toen ik naar de wc ging.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 18:04

Racen over het bed gebeurt zelden. Wel eens ondeugd Blue die door heeft als Maira bij mij onder de dekens ligt en er bovenop springt. En voor de rest soms even wakker gemaakt worden door een kopje tegen je hand. Of een kat die het koud heeft en wil opwarmen bovenop mij. Maar gebeurt ook vaak zat dat Maira stiekem onder de dekens kruipt en ik er pas achter komt als Blue er bovenop spring.

Heb nu een dik kleedje voor de tv liggen waardoor nu geen ondertiteling meer. :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:06

Vroeger lag mijn oude kat altijd of in mijn armen of onder het dekbed in mijn knieholte.
Nu met 3 katten is het niet te doen.
Alleen als ik ziek ben mogen ze op de dag bij me op bed zoals afgelopen week. O:)

Afbeelding

Ik heb echt mijn nachtrust nodig en dan wil ik niet klem liggen of steeds wakker gemaakt worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:14

De jongste komt alleen af en toe even opwarmen/kroelen die vind het al snel te warm op bed. Maar hier 2 katten.

Had even niet opgelet met druiven die ik geplukt had, maar Blue heeft een lieveheersbeestje te pakken gekregen met als gevolg kwijlen dat ze deed. En gewoon opnieuw proberen te pakken. :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 22:53

Onze coon is vermoeiend :')

Hele dag ligt dat beest lui te wezen en te slapen, maar zodra ík probeer te slapen loopt ie de boel bij elkaar te piepen, door t huis heen te rennen en probeert ie alles op te eten _O-

Andere kat komt overdag lekker knuffelen en snachts slaapt hij gewoon :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:03

Wij gaan de katten denk ik vanavond maar op hun kamer zetten met de deur dicht. Ik laat ze graag hun gang gaan maar ik slaap al heel weinig dus ik kan het niet ook nog gebruiken om midden in de nacht op te staan omdat zij zo nodig aandacht willen hebben. Hun kamertje is groot genoeg om rond te rennen en er staat water, voer en een kattenbak. Ze komen dus niks te kort.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 00:25

De truc is dan ook overdag wakker houden meer en genoeg aandacht/spelen geven.

En heb deur slaapkamer nu ook niet helemaal open is namelijk zonde van de warmte. Aangezien ik bijna altijd met balkondeur open slaap. Maar ze kunnen niet op het balkon komen. Dus ze kunnen kiezen bij mij slapen op een koude kamer of in de woonkamer die een stuk warmer is.

Kan merken dat Blue een lekkere dikke siberen vacht heeft en het sneller warm heeft. Terwijl Maira een korte blauwe Rus vacht heeft en koukleum is.

Maar gebeurt ook regelmatig dat als ze dolle moment hebben woonkamer in gaan om daar te racen (is ook groter).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 02:08

Bij ons zijn ze heel rustig inde nacht. Maar die zijn de hele dag ook aan het spelen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 02:27

Nou zijn energie is eruit, hij ligt nu bij me in bed te slapen <3

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 08:34

Even een praktische vraag: Milo is nu een jaartje bij mij en de entingen zijn nu dus ook een jaar geleden. Wat doen jullie met katten die echt alleen maar binnen komen? Enten jullie die?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 08:40

Ik doe de eerste 4 jaar wel enten daarna om het jaar.
Ik heb alleen binnenkatten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 08:57

DideH schreef:
Even een praktische vraag: Milo is nu een jaartje bij mij en de entingen zijn nu dus ook een jaar geleden. Wat doen jullie met katten die echt alleen maar binnen komen? Enten jullie die?

Jazeker. Ik wel.

Ze kunnen ontsnappen en dan een kat tegen komen.
Als je voor iets anders naar de DA gaat kunnen ze daar besmet worden.
Iemand met een zieke kat die op visite komt.

Edit, mijn katten komen uiteraard wel buiten(de 2 jonkies nog niet) maar als ze nooit buiten zouden komen zou ik om bovenstaande reden dus toch enten.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 09:08

Onze 2 binnenkatten hebben hun eerste enting wel gehad maar sinds ze bij ons zijn worden ze niet meer geënt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:19

Ik zag net dat Sunna een dik onderlipje heeft. Heel klein beetje maar.

Als ik Google kom ik op allerlei rare allergieën. -O-

Ze heeft net almo’s Nature tonijn, kip, kaas gegeten. Misschien allergisch voor de kaas?(deze krijgen ze normaal nooit)

Of kan het ook van het tandjes wisselen komen?

Verder is ze zeer fit. Ze zijn echt enorm door het huis aan het rennen nu :')
Echt als jekko’s gaan ze :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 09:47

Dik lipje kan komen door tandjes wisselen of wondjes. Even goed daarop controleren en kijken of het niet ontstoken is :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:07

Ah dank.

Ik kan nu niets aan haar tandjes zien. Ze was net wel met een sprinkhaan aan het spelen. Zo’n groene. Geen idee of het daarvan kan komen.
Ik kijk zo even of ik een wondje zie. Als het er morgen nog is ga ik even langs de DA.

Edit ik lees net dat die sprinkhanen niet giftig zijn voor katten maar dat hun exoskelet wel irritatie aan de bek kan geven.
Nu had ze hem niet opgegeten. Maar hij zag er nogal verkreukeld uit. Ze heeft hem zeker in de bek gehad.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:19

Net zoiets als die van mij een lieveheersbeestje te pakken had gisteren. Alleen ik kon kwijl gaan opruimen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:21

Ook fijn. :')

Ik lees ook dat ze kunnen bijten die sprinkhanen.

Nou ik hou het maar even in de gate. Kan ook iets anders zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:27

Had vanmorgen geen zin om gelijk uit bed te komen na gewekt te zijn. Blijkbaar was Blue het daar niet mee eens dus dan gaan we de oudste kat maar even flink lopen etteren.

En volgens mij heeft Blue ook een beetje last van tandjes wisselen, maar kan niks zien. Allemaal van die dingen die ik bij de oudste niet hoef te doen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:04

Onze binnenkat is nu 2 jaar elk jaar geënt en in augustus moest hij weer en toen krijg hij een enting speciaal voor binnenkatten. Die moet 1 keer in de 3 jaar.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:49

Hier worden ze ivm fokken wel geënt. Nishi moet voor show en straks met kittens hoe dan ook geënt worden. Kito krijgt elke jaar niesziekte en om het jaar de rest erbij.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:44

Denk dat ik toch binnenkort maar eens een afspraak ga maken voor de entingen dan. Mijn ouders hebben vroeger binnenkatten gehad en die zeiden: "huh ga je hem laten enten? Dat hebben wij nooit gedaan".

Vandaar mijn vraag :j

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:50

Hier twee binnenkatten en die laat ik ook gewoon enten.
Ergens vind ik het onzin, maar toch ga ik maar gewoon. :=

Overweeg wel om ze volgend jaar allebei tegelijk mee te nemen. Sinds kort single en heb helaas geen auto... En als ik beide poezels mee neem hoef ik én maar 1x iemand mee te vragen én heb ik hulp bij het tillen van beide reismandjes. :P

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:53

Ik laat mijn kat ook enten. Ik heb ooit een kitten met kattenziekte gehad, nooit meer.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:48

Vorige lekker in de tuin geweest met Kito en Nishi en heb ze even op de foto gezet.
Afbeelding
Afbeelding