[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:34

Ik wist niet dat aftekeningen voorkwam bij RRB's, wel apart, kan je hem tenminste van ver herkennen als je een groepswandeling met rasvereniging zou doen :+

Goh zo'n prik-ketting... moest het werkelijk effectief zijn, maar in alle gevallen dat ik ze al heb zien gebruikt worden, is het gewoon mishandeling. Hond trekt immers nog steeds even hard.

Hoofdreden dat ik halve slips gebruikte en nu een retrieverlijn gebruik is dat deze los hangt rond hun hals, maar als ze even trekken ze er niet uit kunnen noch volledig gewurgd worden.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:12

Kleine afrekeningen en n borstvlek zijn toegestaan.... Muffin dr moeder heeft n hoog wit been en dat is dus niet toegestaan (geen stamboom dus), haar ouders (van Muffin haar moeder) hadden dit niet en Muffin haar vader heeft dus wel stamboom.

Bij Muffin loopt dr borstvlek ook door naar haar buik :)

Wandeling met de rasvereniging gaat m dus ook niet worden, wel staat het in de planning om met het hele nest volgens jaar te gaan wandelen...

Overigens was Muffin ook de enige met witte voorpootjes :D

Gefeliciteerd Jessica!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:26

De RR mag wat witte teentjes hebben. Dit is al teveel wit bij mijn weten maar ach als een hondje super leuk is en je niet fokt is ze er niet minder om. :D
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 01-11-17 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:27

Afrekeningen? >;) :=

Jessica, gefeliciteerd, dus toch meer pups als op de echo?

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:04

@neonlight, het waren er uiteindelijk 4 (ik was 5e op de lijst). 2 teefjes (een zwart een wit met een beetje zwart) en 2 zwarte reutjes. Ik gok dat een van de wachtende geen reu wilde. Dus zodoende bleef er een "over" :)

De eigenaar vroeg meteen welke naam ik m wilde geven zodat die naam in z'n stamboom kan komen! Gelukkig had ik die natuurlijk al paraat :')

Say hello to Milo!

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:41

Grinnik, bedoel dus aftekeningen Neon ;)

Zie toch anders meer dan genoeg RR's met witte tenen/poten en n borstvlek zonnetje :)

En al zou ik wel n nest willen fokken dan kan ik dat gewoon doen, zijn meer dan genoeg liefhebbers die niet veel om n papiertje/stamboom geven maar wel om karakter (ikzelf inclusief).

Dan zou ik mn teef sowieso laten testen en n reu met stamboom uitzoeken want ik weet van onze dame ook precies waar ze vandaan komt, als haar moeder geen hoge witte poot had gehad had onze meid gewoon n stamboompapier gehad.

Maar goed, ons dametje is gewoon n huishond en ik heb vooralsnog helemaal geen fok ambities ;)

Wat n dropje Jessica <3

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:50

@cubralibre, daar ben ik het mee eens beter een sociale gezonde hond zonder papiertje dan eentje die er per se volgens het boekje uitziet.

Ik loop misschien wat op de zaken vooruit hoor maar wat is jullie mening over castreren van een reu. Wel of niet doen? Zo ja op welke leeftijd?
Zelf neig ik nu eerder naar castreren. Leeftijd is echt lastig vind ik..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:17

Hier ook een "afkeurtje" voor het stamboek. Maar geen fokkersambities, die heb ik alleen met de paarden. :)) Dus Kiko is ook al gesteriliseerd.
Overigens is ons afkeurtje ook wel echt een afkeur om mee te fokken, nestje zonder stamboom is ook not done in mijn ogen. Ze is afkeur op de blauwe ogen, en blauwe ogen is een gebrek aan pigment. De doofheid bij dalmaten is ook door gebrek aan pigment (is bij alle witgeboren dieren zo) en de combinatie met de blauwe ogen geeft een verhoogde kans op doofheid, en dat is wel een serieus gebrek.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:25

Wij hebben een vol papiertje, maar zoals het er nu naar uitziet willen niet met haar fokken. Zijn naar mijn weten ook geen goede Hannoveranen hier in NL. Ze komt zelf ook niet uit NL.

Wat een dropje, Jessica! En wat een leuke naam!

Neon, jij bent wel van de stipjes hè? :D

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 01:06

Jennyj01 schreef:
@mellisac zo’n halsband zou ik niet gebruiken hoor. Beer vind het ook nog wel eens lastig om zijn jeugdigheid onder controle te houden maar het is toch belangrijk consequent te blijven bijsturen en te oefenen. Op een dag (meestal wanneer je denkt dat het nooit meer goed komt) zit het op zijn harde schijf en gaat hij het de rest van zijn leven correct doen.

Het rare is dat hij aan de lijn echt trekt als een malle en gewoon niet luistert terwijl op het moment dat hij los loopt het echt een goed luisterende hond is. :o
Hij gaat nu overigens op de dinsdag, zaterdag en zondag mee naar het bos om lekker met andere honden te spelen en zodra ik vakantie heb streef ik ernaar om hem iig 4 of 5 keer mee het bos in te nemen.
In de kerstvakantie ga ik weer een weekje naar m'n opa en oma in Schotland en eigenlijk wou ik hem mee nemen omdat ik in eerste instantie met de boot zou gaan maar ik ga nu helaas met het vliegtuig dus dat wordt me wat te duur. :o

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 06:38

Gefeliciteerd Jessica!

Wij gaan misschien wel fokken met onze dame.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 06:52

Awh al jullie posts beurden me wel even op. Dan weet ik idd dat wat hij doet 'normaal' is en dat hij het gewoon goed doet voor z'n leeftijd!

Awh lieve pup! Dat is nog even lang wachten! Welk ras was het (sorry als ik het gemist had)..

@Cubalibre, ah ze is zo knap! :D

Met Halloween Lenyx in een bij verandert ;)

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:28

Ik vind het met de RR not done om te fokken zonder papier en niet volgens de rasstandaard. Daardoor krijg je veel rommel en de RR staat al niet echt positief aangeschreven. En ja een wit teentje mag en een borstvlek en ja er loopt van alles rond maar dat wil niet zeggen dat dat de rasstandaard is. En wat ik vind hoeft een ander niet te vinden. ;-) Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat het iets over het hondje zegt. Ik gaf alleen aan dat beperkt wit inderdaad mag maar dat dit volgens mij teveel wit is aan de poten. dat is het enige :D

En voor de rest moet iedereen zelf doen waar ie zin in heeft. :D

Ik heb bewust voor een JR met papier gekozen want ook daarin loopt zoveel rommel rond. Van die worsten op mega dunne pootjes. Helemaal uit verhouding. Scheve poten, op drie poten lopen. Hyper de piep hondjes. Ik hou van een correct in het model staand hondje. En tot nu toe doet mijn jack het zoooo goed en luistert goed voor haar 10 weken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:50

Maar begrijp ik nu goed dat honden met een fout komende uit ouders met stamboom, geen stamboom krijgen?
Imo zijn sommige fouten geen probleem voor de gezondheid vh dier en de eventuele nakomelingen. Hierdoor zou verder fokken mits goed uitzoeken van de reu ook geen problemen mogen geven.
Bij ons krijgt elke pup uit het nest gewoon een stamboom, ook die met fouten. Vanuit de rasvereniging mag er niet mee gefokt worden, maar de kmsh is ermee bezig om het wel toe te laten wanneer de fouten niet gepaard gaan let gezondheidsrisico's. Bv bij de dalmatiërs zijn patches (vlekken aanwezich bij de geboorte) ook een fout waar niet mee verder gefokt mag worden, maar die geen gezondheidsrisico inhoudt zoals blauwe ogen. In Duitsland worden deze honden ook niet uitgesloten om de diversiteit te vergroten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:59

Vroeger bij de RR werden pups zonder ridge en een cyste sinus huppeldepup ingeslapen. Dat was toendertijd verplicht. Nu is dat niet meer bij mijn weten. Maar zo zijn er mensen die daar buiten de vereniging toch mee fokken. Hoe het met de stambomen werkt weet ik niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:03

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:19

Ik heb een hond met stamboom mét NEK-aantekening, ‘mogen’ dus ook niet fokken. Iemand enig idee of het zinvol is om met zo’n hond wel een show te lopen? Mika heeft een bruine neus ipv zwart, maar krijgen van alle kanten te horen dat het zo’n mooie hond is. Zou dus best benieuwd zijn naar de uitkomst van zo’n show. :)

Jessica, zag jouw vraag ook bij de puppy groep community voorbij komen. Ik ben zelf geen voorstander van ‘te’ vroeg castreren. Mika blijft tot minimaal 18/24 maanden compleet, wellicht dat we überhaupt niet castreren. Er zitten best wat voor- en nadelen aan het wel/niet castreren waar je je goed op in moet lezen.
Mika is nu dermate makkelijk en vooral heel leuk qua karakter dat wij met name wat huiverig zijn voor bijv gedragsverandering. Hoeft niet, kan wel. ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:37

Honden met fouten mogen de ring uitgestuurd worden door de keurmeester. Of ze dat echt doen geen idee. Bij cattle dogs in blue mottled toegestaan, maar red mottled niet. Toch loopt er een red mottled show. Heb hem nog maar 1 keer de ring uitgestuurd zien worden. Wel nooit een geweldige beoordeling gezien.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:06

Boemklatsch schreef:
Jessica, zag jouw vraag ook bij de puppy groep community voorbij komen. Ik ben zelf geen voorstander van ‘te’ vroeg castreren. Mika blijft tot minimaal 18/24 maanden compleet, wellicht dat we überhaupt niet castreren. Er zitten best wat voor- en nadelen aan het wel/niet castreren waar je je goed op in moet lezen.
Mika is nu dermate makkelijk en vooral heel leuk qua karakter dat wij met name wat huiverig zijn voor bijv gedragsverandering. Hoeft niet, kan wel. ;)

Haha wat toevallig! Het heel vroeg castreren streep ik bij deze in ieder geval door van mn lijstje opties.. idd sowieso eerst laten uitgroeien en zien wat er gebeurd (qua gedrag).

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:10

Wiebe wordt in principe niet gecastreerd en indien goed genoeg mag hij als dekreu gaan dienst doen in de verre toekomst.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:43

Hier hetzelfde met Enzo. Ook dragen de hormoontjes bij, naar mijn weten, om een goed uitgegroeide hond te creëren. Enzo wordt alleen gecastreerd als dit medisch noodzakelijk is.

Vandaag is Enzo weer eens naar de vennen geweest
Afbeelding

Heb er een itp topicje van gemaakt

*klik*

Zal weer proberen wat actiever mee te doen in het topic. Geniet er namelijk zo van om alle pups te volgen in hun avonturen :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:14

Kenai wordt ook niet gecastreerd. Hij is zo makkelijk. En dat Braziliaans bloed is nog zo zelfdzaam in Europa. Daeva is steriel om ongelukjes te voorkomen.
Nummer 3 ooit zal van de hond afhangen. Een reu heeft grotere kans reu te blijven, dan een teef om heel te blijven. Mijn honden zijn in eerste plek sporthonden. Een loopse hond wordt op onze pleinen een maand geweigerd enze zijn dan vaak watmoeilijker

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:15

He Evel_Knievel, bekend terrein! Daar lopen wij wekelijks, zo ongeveer. Afgewisseld met de berendonck, herpense duinen, stadspark en de uiterwaarden. :D

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:08

djinnie schreef:
He Evel_Knievel, bekend terrein! Daar lopen wij wekelijks, zo ongeveer. Afgewisseld met de berendonck, herpense duinen, stadspark en de uiterwaarden. :D

Berendonck hebben wij sinds kort ook ontdekt :D
Verder kom ik ook wel heel graag op de Rozendaalse heide. Maar de vennen zijn voor ons het makkelijkste bereikbaar. Is het anders leuk om een keer een Bokt doggydate te plannen met de mensen uit dit topic? *D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:14

Eva heeft gister kennisgemaakt met Mika. Maar Mika dacht wat is dat voor iets kleins...geen interesse haha.