Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mandyy schreef:Moet Noa en Mel ontwormen aankomend weekend.
Hoop dat gaat lukken want bij Mel kreeg ik laatst een pil voor vlooien niet naar binnen. Had hem direct helemaal fijngemalen dus ze heeft het niet eerst gezien of wat dan ook maar had het toch direct door.
Iemand tips?
lor1_1984 schreef:Mandyy schreef:Moet Noa en Mel ontwormen aankomend weekend.
Hoop dat gaat lukken want bij Mel kreeg ik laatst een pil voor vlooien niet naar binnen. Had hem direct helemaal fijngemalen dus ze heeft het niet eerst gezien of wat dan ook maar had het toch direct door.
Iemand tips?
spot-on geven, kan vrij vlot als ze even bij je zit, kwestie van (geopende) tube bij de hand houden en rustig de haren op het achterhoofd beetje opzijduwen met het tuitje en gelijk knijpen.
Ze zal wsl gelijk wegspurten, maar de ontvlooiing zit erop.
Ontwormen kan ook op deze manier, moet je even naar vragen bij je dierenarts.
lifaya schreef:Sussanne, kittens die grijs geboren worden zijn over het algemeen frosting coat kittens als ik het goed zeg. Dit komt door een tekort in de baarmoeder of als de moeder tijdens zwangerschap stress ofzo heeft ervaring. Dit is in elk geval wat ik er van heb begrepen.
lifaya schreef:Hill's is tijdelijk. En de Hill's die ik voer is niet te vergelijken met de hill's in de dierenwinkel maar speciaal voor katten met maag/darm ziektes. Het zorgt voor een goede en gezonde darmflora. Ik heb het natvoer al geprobeerd maar dat vreet ze niet. Brokvoer gaat er gelukkig een stuk makkelijker in. Ik wil kijken of door dat voer de ontlasting veranderd. Hill's I/D is zo'n dierenarts voer