Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:37

Wanneer het dametje flapperig wordt mag ze op date met pietje :D :D
Dus hopelijk eind oktober begin november rittentjes op de boerderij

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:51

Sterkte Tigress Y;(

Leuke filmpjes marley93 :D

Ik heb ook een filmpje van mijntes, al een tijdje geleden gemaakt..
Mijn vriend speelt met ze met een kattenspeeltje, alleen volgens mij zit er iets in wat lekker ruikt ofzo haha.
Filmpje is gemaakt toen ik ze net had.. toen zat Blacky (de witte) nog aan medicatie :( maar is nooit van het reutelen af gekomen. Ze heeft het nog lichtelijk.. heel veel medicatie gehad maar na een jaar zei de da dat het chronisch dan moest zijn..

Blacky & Bobsteve

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:13

Jaaa vanmorgen is tuchini gedekt door Pietje,
Eind oktober hopelijk baby's

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:31

Eloya schreef:
Jaaa vanmorgen is tuchini gedekt door Pietje,
Eind oktober hopelijk baby's

Spannend! :D

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:37

Spannend Eloya! :) Ben benieuwd!

@Unicorn Lachen, dat filmpje! :D Ik heb pasgeleden ook een kattenspeeltje gekocht, maar gewoon zo één met veertjes en een belletje. De mannen waren al vrij snel de intresse kwijt, dus ik moet even bedenken hoe ik t interessanter kan maken voor ze. Misschien een lekker luchtje erover wrijven ofzo.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:48

Mag ik me hier melden? :D

Ik heb sinds gisteren drie kleine babyventjes; Lodewijk, Hedwig & Oliviér. <3
Ze zijn 8, 7 en 6 weekjes oud en komen bij Creepycritters vandaan.

Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:15

Hoi

Tuurlijk mag je je hier melden, leuke kleintjes. Ik heb zelf ook een Creepy critter ratje.
Verder nog 7 andere ;)

Ik ben zo benieuwd of Tuchini echt zwanger is. Was dit weekend niet thuis dus vanavond gelijk maar even wegen

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:21

Wat een schatjes, TessaVB! <3 Die oogjes zijn echt om voor te smelten. (Maar dat wist je natuurlijk al. :D)

Ik ben bang dat het één dezer dagen toch einde verhaal is voor de mannelijkheid van mijn Marauders... Ze hebben steeds minder geduld naar elkaar en ik vermoed dat het echt een gevalletje hormonen is, aangezien ze iedere dag minimaal een uur alle vrijheid in mijn kamer hebben, en hun kooi ook niet te klein is. (Volgens de officiële maten is ie groter dan het minimum, en ik probeer zo veel mogelijk verstopplekjes voor hen te creëeren.)
Ik ga dus binnenkort maar eens informeren naar castraties, want ik wil ze wel graag alle vier kunnen houden... Naar mij zijn 't echt net puppy's zo lief en aanhankelijk. <3 Alleen naar elkaar worden ze steeds minder gezellig...

Heeft iemand ervaringen met castreren buiten de gewoonlijke 'narcose is een risico'? Is het gedrag op een positieve manier veranderd? (En nog een bijzaak die ik me bedenk terwijl Petertje mijn bureau onderzeikt: gaan ze ook minder hun territorium afzetten met urine? :+ )

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:24

Je moet absoluut vragen/eisen dat ze met gasnarcose werken, injectienarcose gaat heel vaak mis
Ik heb meerdere mannetjes laten helpen en binnenkort gaat er nog een voor castratie omdat die loopt te kloten, gedrag in alle keren veel verbeterd. echter veranderde het bij de een al binnen een maand en mijn laatste duurde 6 maanden voordat zijn gedrag echt veranderd was. Minder territorium heb ik niet gemerkt, maar ook niet opgelet.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:27

Oké, dat is zeker nuttige info, ga ik naar vragen! :)
Ik heb nu Peter als enige even loslopen, de rest zit heel rustig in de kooi. Ben wel bang dat als ik hem weer terug erin zet het gedoe weer begint. Maar goed, ik laat hem eerst even zijn gang gaan nu, even alle energie kwijt, dan is hij vaak wat beter te doen. En als t echt niet anders kan heb ik nog een reserve kooi, maar die gebruik ik natuurlijk liever niet, tenzij het even niet anders kan.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:15

Ik heb tot nu toe al mijn mannen (totaal 5) laten castreren (ook ivm ruzie door hormonen). Altijd met injectie narcose, nooit iets fout gegaan. Mijn da heeft dan ook wel regelmatig knaagdieren onder het mes en zegt nog nooit een rat te zijn verloren aan narcose.
Bij mij heeft het voor 4/5 mannen een heel positief effect gehad op ruzies. 1 is nooit meer goed gegaan met andere ratten (ook niet met vrouwtjes) en leeft nu alleen maar met alle vrijheid en aandacht bij m'n zusje op de kamer. Is echt een mensenrat, slaapt ook bij haar op schoot.
De 3 die ik nu nog heb waren echt aan het vechten voor de castratie en liggen nu weer lief samen te slapen, gaat helemaal top <3
Alle 5 wel gestopt met territorium afbakenen met urine en dat billen wrijven (?).
En uhhhh ze stinken ook een stuk minder :Y)

Jaren (denk 10 jaar) geleden ook 2 broertjes gehad die mot kregen, ook die gecastreerd en ging ook weer super.

Zoals je kan lezen ben ik heel positief! :D

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:18

Ook maar even een fotootje van m'n beestjes!
De zwarte is Guus en is alweer 2,5 jaar oud (5 december 2012) en de andere twee zijn broertjes, Pieter en Pim, geboren op 5 februari 2015, dus een half jaar oud Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:27

Wat een leukertjes. :)

Billen wrijven tegen elkaar? Dat doet vooral Peter. Ik krijg net te horen dat een dierenkliniek hier in de buurt erg goed is met knaagdieren (Plus Dierenkliniek in Saendelft, weet niet of het jullie iets zegt?), maar die rekenen even vrolijk €95,- per rat voor een castratie. Is dit een normale prijs? Ik schrok me eigenlijk lam, want dan heb ik grofweg €400,- aan ballen in de kooi naast me. :')

EDIT: Ik heb ze net echt lang uit de kooi gehad, en Peter (die dus duidelijk voor de meeste problemen zorgt) nog even in z'n eentje. Vond ie heerlijk. Sirius, Remus en James/Jimmy waren heel rustig met z'n drietjes in de kooi, ging echt top. Geen gezeur of wat dan ook. Peter er later weer bij gezet, en dan hoor ik binnen tien minuten alweer zielig gepiep van (in dit geval) Remus die van Peter niet uit de Sputnik mag komen. Seriously, what the F. Vermoeiend dit.
Ze liggen ook vaak zat met z'n vieren op een propje te slapen, dus ik snap af en toe niks van die beestjes. :roll: :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:35

Mijn da is 63 euro voor castratie ratje

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:48

Oooh wat een mooierds <3
Ik mis het tot nu toe wel, maar ik weet dat het even beter is zo. Wanneer ik op mijzelf woon komen er nieuwe knagers in huis <3

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:19

marley93 schreef:

Billen wrijven tegen elkaar? Dat doet vooral Peter. Ik krijg net te horen dat een dierenkliniek hier in de buurt erg goed is met knaagdieren (Plus Dierenkliniek in Saendelft, weet niet of het jullie iets zegt?), maar die rekenen even vrolijk €95,- per rat voor een castratie. Is dit een normale prijs? Ik schrok me eigenlijk lam, want dan heb ik grofweg €400,- aan ballen in de kooi naast me. :')

EDIT: Ik heb ze net echt lang uit de kooi gehad, en Peter (die dus duidelijk voor de meeste problemen zorgt) nog even in z'n eentje. Vond ie heerlijk. Sirius, Remus en James/Jimmy waren heel rustig met z'n drietjes in de kooi, ging echt top. Geen gezeur of wat dan ook. Peter er later weer bij gezet, en dan hoor ik binnen tien minuten alweer zielig gepiep van (in dit geval) Remus die van Peter niet uit de Sputnik mag komen. Seriously, what the F. Vermoeiend dit.
Ze liggen ook vaak zat met z'n vieren op een propje te slapen, dus ik snap af en toe niks van die beestjes. :roll: :D

Ze wreven bij mij met hun kont langs de tralies (geur afgeven) als ze een andere man in t oog kregen.

Zou het niet voldoende zijn alleen Peter te laten castreren?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:26

AnneJ1995 schreef:
marley93 schreef:

Ze wreven bij mij met hun kont langs de tralies (geur afgeven) als ze een andere man in t oog kregen.

Zou het niet voldoende zijn alleen Peter te laten castreren?

Ja, daar zit ik nu wel over na te denken. Maar aan de andere kant merk ik dus ook dat als ze echt lekker lang buiten de kooi zijn geweest, ze ook naar elkaar weer beter te pruimen zijn. Dus dan denk ik: waarom het risico überhaupt nemen? (Nu ga ik er natuurlijk vanuit dat de DA kundig is, maar je kan gewoon de pech hebben dat je ratje niet meer wakker wordt uit de narcose.)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:35

Nja ik vind 'beter te opruimen' wel anders dan echt happy. Merk zelf dat ze sinds castratie veel relaxter en (voor zo ver ik dat zou kunnen zien) gelukkiger. Dus wat dat betreft zou ik de gok nemen. Maar goed, blijft jouw beslissing! Vooral doen waar jij je goed bij voelt :)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:58

Goh ik heb een vraag aan jullie. Wij hebben sinds eind juli een hond geadopteerd, een 2.5 jarige Amerikaanse Stafford.

Nu woonden wij door omstandigheden bij mijn ouders tijdelijk (ons huis was al binnen 2 weken verkocht en wij hadden nog geen nieuw huis) Dus de ratjes stonden boven bij ons op de kamer. Nu hebben we een nieuw huis maar de hond gaat volledig door het lint..........We hebben verschillende dingen geprobeerd

-doekje in de kooi gelegd voor hun geur
-ratje op onze schouders
-aan de riem steeds dichter bij de kooi

maar zodra hij ze geroken heeft is hij zo enthousiast dat hij helemaal niet meer luisterd. Hij blijft kwispelend en likkend bij de kooi staan :+ Heeft misschien iemand tips?

Een familielid heeft geopperd om de drie musketiers weg te doen dat het misschien beter was voor hen aangezien ze al op leeftijd zijn, ze zijn de 1.5 al ruim gepasseerd. Maar ik wil ze niet wegdoen, ze zijn me veel te dierbaar. Momenteel staan ze boven bij ons en helaas niet in de woonkamer -O-

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:56

Hier een oppashond (boxer) die heel fel op mijn ratten reageerde. (snuffelen, in speelhouding springen en piepen en blaffen naar ze)
Ik heb gewoon consequent gecorrigeerd als ze dat deed en met een week was het afgelopen.
Had de ratjes in die week ook op een andere kamer staan en geleidelijk weer bij elkaar gelaten.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:53

Hij reageert zo heftig (niet agressief) precies zoals jij omschrijft Carr, het enige verschil is dat de correcties niet aankomen hij reageert er niet of amper op als hij in 1 ruimte is met de ratjes. Normaal luistert hij goed en hij weet donders goed wat hij wel of niet mag. Miss zijn wij ook wel te voorzichtig?

We merken overigens wel al een lichte verbetering, vorige week stormde hij ineens de trap op (hij gaat nooit de trap op uit zichzelf!!) en stond hij voor de slaapkamerdeur de kwispelen en te joenken. Meneer wilde naar de ratjes :+ Dit een aantal keren gecorrigeerd en nu kijkt hij alleen maar naar boven onderaan de trap en zucht dan := en dat gaat al 3 dagen goed............. :)

Jij denkt dat het echt een kwestie van doorzetten is?

Misschien de ratjes onder in de kamer zetten een half uur en Henk de riem om doen en dan bij ons laten zitten, even snuffelen en dan bij weer bij ons zitten. Als dat goed gaat opbouwen qua minuten en uiteindelijk afbouwen met de riem?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:02

Ik denk dat het inderdaad een kwestie van doorzetten is.
De boxer reageerde in eerste instantie ook niet op de correcties en dan tikte ik haar aan en nam haar aan de halsband mee om haar op haar plek te leggen.
Moet wel zeggen dat m'n rattendames zelf ook goed meegeholpen hebben haha.
Heb haar op een gegeven moment gewoon d'r gang laten gaan en toen is ze een keer flink in d'r bakkes gebeten, sindsdien heeft ze niks anders dan respect voor m'n ratsels :') (hoewel ze af en toe nog te dichtbij komt snuffen en dan een knauw krijgt :P )

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:35

Haha, respect hebben je dames wel afgedwongen!! Ik heb hem vanochtend laten snuffelen aan mn handen nadat ik ze vast heb gehad. Zijn reactie was al minder opgewonden en liet me ook weer sneller links liggen. Hij trilt op zo'n moment helemaal van opwinding :+

Heb het met mijn wederhelft erover gehad en gezegd dat ik jullie om raad had gevraagd. Feit is ook dat de hond in 4 maanden tijd toch alweer een keer of 5 verhuisd is, zijn gezondheid is niet wat het moet zijn op het moment (lang leven dierenarts rekeningen 8)7 ) Dus het beestje heeft flink wat stress gehad toen we het probeerden -O- we hebben het misschien toch iets te snel willen doen ?!

Aangezien hij nu langzaam gewend raakt aan ons nieuwe huis / woonomgeving / onze paarden hebben we gezegd dat we het zeker nog weer gaan proberen om hem te laten wennen maar niets forceren.

Weetje hij doet geen vlieg kwaad, maar toch ben ik als de doods dat hij ze grijpt }:0

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:35

Even een vraagje voor een kennis van mij,

Ze is op zoek na een huisje voor haar 2 jongens incl grote kooi. Rede van afstand scheiding en het huis is door problemen verkocht dus komt ze op straat te staan. Ze wil het beste voor de 2 jongens dus mogen ze voor niks gehaald worden

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:07

Ze kan het best contact opnemen met een opvang... volgens mij is www.rattenpootjes.nl het dichtst in de buurt :)