Hij gaat alleen nog in de ren als hij alleen thuis is.
Gisteren even een paar foto’s gemaakt

We hadden ook de drone mee, hier heeft hij even lekker achteraan kunnen rennen

Mijn favoriete foto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Isabelle98 schreef:Ja het was echt heerlijk weer voor een wandeling! Haha, wat leuk, die Freek!
Ik vind het dan toch wel altijd lastig hoelang we nu kunnen wandelen. In principe hou ik de regel 5 minuten per maand ongeveer aan. Soms is het iets langer, bijv als hij mee naar stal gaat.
Maar onze 'juf' van de hondenschool zei gister nog tegen ons dat ze het eigenlijk te lang vindt als de pup 30 minuten uit de bench is. Dit zou korter moeten.. Eigenlijk uit, 5 tot 10 min spelen, eten en weer slapen. Hij is dinsdag 15 weken..
KimD schreef:Isabelle98 schreef:Ja het was echt heerlijk weer voor een wandeling! Haha, wat leuk, die Freek!
Ik vind het dan toch wel altijd lastig hoelang we nu kunnen wandelen. In principe hou ik de regel 5 minuten per maand ongeveer aan. Soms is het iets langer, bijv als hij mee naar stal gaat.
Maar onze 'juf' van de hondenschool zei gister nog tegen ons dat ze het eigenlijk te lang vindt als de pup 30 minuten uit de bench is. Dit zou korter moeten.. Eigenlijk uit, 5 tot 10 min spelen, eten en weer slapen. Hij is dinsdag 15 weken..
Ik zou echt met gierende banden bij deze hondenschool wegblijven, zoiets (sorry voor mijn taalkeuze) achterlijks heb ik werkelijk waar nog niet eerder gehoord. Zo creëer je pas gefrustreerde honden zonder rem of grens.![]()
Laat ik voorop stellen dat ik geen fysio/osteo of dierenarts ben, maar we beginnen inmiddels aan hond 10 & 11 met opvoeden en dus het puppyproces.
Onze puppen mogen altijd zelf bepalen wat ze doen qua activiteit, ze kunnen zelf prima bepalen wanneer de moe zijn.
Onze pup is 8 februari een half jaar en loopt al dik twee maanden dagelijks +/- 5km mee en 1 à 2 keer per week 1,5 uur zeker.
We hebben één rustdag per week, de woensdag, die dag doen we helemaal niks. Ze krijgen dan wel iets te knagen, en kunnen uiteraard buiten zich uitleven maar er wordt niks uitgevoerd.
Met een pup is het een groot verschil of je 1 uur buiten bent een 2km erop hebt zitten of 1 uur buiten bent en 5km hebt weggestampt.
Puppen hebben het nodig om te kunnen ontdekken, snuffelen, rennen etc en als ze moe worden merk je dat. Onze puppen mogen dus hun eigen tempo aangeven en als ze moe zijn stop ik ze in de rugzak of buggy.
De puppen uit ons laatste nest waren de laatste week vaak twee uur door de tuin aan het rennen, spelen, graven etc. Daarna sliepen ze vier uur aan een stuk, waren tien minuten wakker en gingen weer verder slapen óf ze waren weer dik een uur wakker etc. Zelfs toen al mochten ze zelf het tempo bepalen.
Laat je niet gek maken door die 5 minuten regel, kijk naar je pup, leer de signalen (her)kennen en anticipeer daarop. Is je pup moe? Lekker slapen, wilt je pup spelen en ravotten? Lekker doen!
Al onze honden hebben HD-A, ED 0/0, vrij van OCD & Spondylose. Dus laat je niet wijsmaken dat dit altijd effect heeft daarop.
Van schreef:30 minuten uit de bench teveel?![]()
Hoeveel zit zo'n diertje dan wel niet in de bench per dag? Dat lijkt me juist totaal funest voor het lichaam, weinig kunnen bewegen en als ze er dan uit zijn waarschijnlijk explosieve beweging.
Ik gebruik helemaal geen bench. De pups hebben nu wel een ren maar vooral zodat zij een plekje hebben waar ze rust hebben van mijn 2 jarige dochter![]()
Moro![]()
[ [url=m/HElAzt.jpg]Afbeelding[/url] ]