Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:10

Skippy01 schreef:
@jeanine waar blijft de puppyspam? gisteren pups bij je schoonouders kijken en gewoon géén foto's ;( :Y)

Oeh, spannend, zondag puppy kijken! Heel benieuwd of je al duidelijk verschillen gaat zien in de karakters. Meeste fokkers houden daar toch 5/6 weken voor aan volgens mij?

Sorry voornamelijk filmpjes gemaakt zal eens kijken wat ik heb....

Jaaa 6 weken houd zij aan voor de keuze ivm ook dierenarts check alleen vanwege corona is het waarschijnlijk 1x kijken en ophalen, heel misschien met 6 weken nog een keer kijken voor de definitieve keuze...

Afbeelding
Mama heeft bijna geen melk meer, die is maar hoog en droog gaan zitten :+
Heb trouwens met de camera van schoonouders foto's gemaakt die komen zaterdag een paar op hun site....

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 13:15

Hier mbt fokkers heel wisselend..

Boellie's fokker moet nog steeds contact opnemen na 4 jaar ;)
Chicka's fokker heb ik verteld dat wij haar hadden, kort gesprekje mee gehad en toen was t klaar. niks meer van gehoord, geen reacties op foto's..

Mijn eigen pups heb ik met 1 gezin totaal geen contact meer. Met 2 gezinnen vrij veel. Met 1 af en toe en met een gezin alleen als ik ze ergens in tag bij bijvoorbeeld verjaardagen oid.

Niet iedereen zit er op te wachten en voor mij is dat prima. Ik zie wel regelmatig foto's van de pups en dat is goed voor mij.

Met de pups van boellie heb ik met allemaal wel contact via fb. Ook de ene wat meer dan de ander. Maar ze weten mij nog steeds te vinden met vragen en dat vind ik ook leuk!

Ook met het contact op de lijst is het wisselend. Maar ik hou ze allemaal een beetje in de gaten via facebook.
Ik ben ook niet iemand die graag intensief met iedereen contact onderhoud, en ik ga vooral zeker niet steeds achter iedereen aanlopen om contact te houden.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:27

Denk dat ik zoals jou zal zijn Kim :P had jij ook niet nog een broertje van Djessie in gastgezin?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 13:33

xLaraaj schreef:
Denk dat ik zoals jou zal zijn Kim :P had jij ook niet nog een broertje van Djessie in gastgezin?

haha :P Ja ik heb nog een broertje van Djes bij een vriendin

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hij word binnenkort grote broer. Want ze krijgen daar een baby. :) Ben heel benieuwd hoe ze op de kleine gaan reageren.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:34

Spannend!!

Intensief contact hoeft niet maar ik vind het wel leuk om af en toe eens wat uit te wisselen

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:59

Hier ook sinds kort contact waar Senna vandaan komt. Op Facebook contact met een broer en laatst filmpje gehad van een andere broer. Vind ik wel leuk om af en toe foto's te zien.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:04

In Arya's nest hebben niet alle pup kopers social media of blijven privé, dus de 2 zusjes van Arya zie ik nooit wat van behalve af en toe tussendoor een foto die de fokster stuurt. Met de eigenaren van 2/3 broertjes wel contact en 1 broer ook niet. Lijkt me dus wel leuk om eens een bijeenkomst te doen tzt en ze allemaal eens te zien.

Ik had met de eigenaren van de andere 2 broertjes wel een datum gepland om te wandelen hier in het Zuiden, maar dat gaat nu niet meer door voorlopig.

kiwi
Het broertje van Djes is wel een knapperd zeg <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:44

Ik heb weleens contact met de fokker van Dexter. Ze is vooral enorm blij dat we daadwerkelijk zoveel met hem doen zoals we zeiden. Ze heeft namelijk wel even getwijfeld omdat bijna al zijn nestgenootjes naar de schapen zijn gegaan.

Daarnaast ook contact met het eigenaar van een zusje van Dexter. Maar die heeft helaas haar hond zó moddervet gemaakt :r dat ik daar niet veel mee spreek. Onze meningen verschillen teveel.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:03

mag ik binnenvallen? Ik zoek een ruwharige laagbenige jack russell reu om een nestje te fokken met mijn dame. Shiva wordt 3 en is een ruwhaar driekleur. Dus een driekleur of bruinwit geniet de voorkeur. Ik zoek in zuid tot midden Nederland.

Alvast bedankt!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:26

idefix4 schreef:
mag ik binnenvallen? Ik zoek een ruwharige laagbenige jack russell reu om een nestje te fokken met mijn dame. Shiva wordt 3 en is een ruwhaar driekleur. Dus een driekleur of bruinwit geniet de voorkeur. Ik zoek in zuid tot midden Nederland.

Alvast bedankt!

En verder? Of fok je op kleur?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:24

met de fokker van Gioia heb ik weinig contact. Ik heb haar op fb, dus ze ziet de foto's wel langskomen en liked die dan of reageert kort. Met haar nestgenoten heb ik geen contact. Met 1 vol zusjes later nest, zelfde ouders) had ik contact, maar die heeft haar hond moeten herplaatsen omdat die niet geschikt was als autisme hond (is Gioia ook niet, en dat verrast me niets dat dat zusje het ook niet is). Daarna geen contact meer gehad.

Ik heb net het tuigje voor Gioia besteld. het is de perfect fit harness geworden. Ik vind het fijn dat je de 3 onderdelen los kan kopen en dus meer mogelijkheden in maat hebt. Ik heb contact gehad met de klantenservice en die hebben even geholpen met de goede maat.

Ik wilde eerst naar een fitter in de buurt, maar ze hebben nu een actie lopen met gratis verzenden en 10% korting. dat zou bijna 15 euro gaan schelen. En met het meekijken durf ik het wel aan. Over een week of 2 a 3 zullen we dus zien of het past :+
Ik heb als topkleur lekker felroze gekozen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:34

idefix4 schreef:

Alvast bedankt!

En dan moeten wij een reu zoeken? :') Wat is precies je doel in het topic? Wil je meepraten over pups?

Om een reu te vinden kan je contact opnemen met verschillende jack russell fokkers. Daar zul je over het algemeen gezonde en geteste reutjes vinden. Wat voor testen heeft je teef zelf gehad en wat waren daar de uitslagen van?

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:47

Ik heb een vraagje voor de fokkers hier. Het nestje wat verwacht wordt bij de fokker waar we contact mee hebben zal deze week geboren worden. Wanneer maak je als fokker kenbaar dat het nestje geboren is?
We zijn heel benieuwd hoe het met de moeder hond gaat, maar we willen niet overkomen alsof we zsm een pup willen hebben en het ons alleen om een pup te doen is zeg maar.
Het feit dat ik gewoon heel benieuwd en nieuwsgierig ben helpt niet echt mee in het 'wachten'. Maar ik vroeg me dus af hoe dat proces bij jullie als fokker gaat.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:12

nereids schreef:
Ik heb een vraagje voor de fokkers hier. Het nestje wat verwacht wordt bij de fokker waar we contact mee hebben zal deze week geboren worden. Wanneer maak je als fokker kenbaar dat het nestje geboren is?
We zijn heel benieuwd hoe het met de moeder hond gaat, maar we willen niet overkomen alsof we zsm een pup willen hebben en het ons alleen om een pup te doen is zeg maar.
Het feit dat ik gewoon heel benieuwd en nieuwsgierig ben helpt niet echt mee in het 'wachten'. Maar ik vroeg me dus af hoe dat proces bij jullie als fokker gaat.

Normaal maken de meeste fokkers dat de dag daarna bekend.

Maar als er complicaties zijn geweest, of de melk komt slecht op gang, of pups die het niet helemaal lekker doen etc. Dan duurt het langer.

Imo kun je wel altijd een berichtje sturen.

"Hey! Ik begreep dat de pups geboren zijn. Gefeliciteerd! Hopelijk alles in orde met moeder en kinderen. :D"

Of iets in die richting.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 18:19

Hier indd ook dezelfde dag/ volgende dag afhankelijk van wanneer ze geboren zijn. Tenzij de start niet helemaal soepel gaat.

idefix4 schreef:

Alvast bedankt!

Welkom Idefix, ik zou je verwijzen naar de rasvereniging van de Jack Russel. :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:19

Haha Nereids ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten :D Ben zelf geen fokker maar de keer dat ik een pup ‘op bestelling’ had hield ze ons op de hoogte vanaf het moment dat het kon beginnen. Was erg leuk maar ik denk niet dat elke fokker dat doet. Maar als de rust is wedergekeerd toch wel zo snel mogelijk. Ik kan het me niet voorstellen dat een fokker het vervelend vindt als je eens vraagt hoe het daar allemaal gaat en of mams zich nog goed voelt bijvoorbeeld.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:31

nereids schreef:

Het verschilt. Bij Aelynn werd ik dadelijk op de hoogte gehouden tijdens de bevalling. Bij Lily was ik zelf bij de bevalling. De meeste die ik ken wachten een dag of 2-3 voor ze het openbaar zetten, voor het geval er nog iets met een pup gebeurd.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:34

Ik werd gebeld. 's Nachts. Ik moest heel snel komen, 30 minuten verderop. Maar goed ik ken de fokker, was m'n tweede hond bij haar & ik mocht bij de bevalling zijn :P *\o/*

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:43

Ik werd ook geapt toen de bevalling begon en dat vond ik echt heel speciaal <3

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:52

Dank voor jullie antwoorden! We hebben nog tot op z'n laatst zondag denk ik. Dus ik moet geduldig zijn. :):)
Van de ene kant zou ik graag aan haar vragen hoe het met mams gaat, maar ik wil niet opdringerig overkomen. We hebben ook geen toezegging voor een pup (kan eigenlijk ook niet) gehad en ook nog geen kennismakingsgesprek. Dus we weten ook niet 'waar' we staan, zijn er 10 voor ons of 3?
Allemaal nieuw voor ons, ons oudje is 15 geworden en hebben we niet als pup gekregen. Dus sorry als ik te veel vraag of rare dingen haha :+

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:55

Neejoh ben je gek, dat is toch niet raar! Je bent niet opdringerig maar gewoon terecht heel benieuwd :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 18:55

Ik vind als fokker belangstelling fijn. Zolang je t maar niet tig keer per dag doet :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 19:43

Oke, ik begrijp nu waarom iedereen zo'n hekel heeft aan de flex..
Heb net een klein wit (geschoren) fluffig ding heel wat vlieguren zien maken, stoeprand zien knuffelen en kussen en een soort van salto zien maken.. Aan een halsband..

Ik loop met Djes hier een blokje op t industrie. En had verwacht, gezien de ligging van de woonwijk aan t industrie dat hun de andere kant op zouden gaan. Maar helaas. Dus ik liep al heel de straat achter ze, en toch was t teveel gevraagd om even op te letten, mama, papa, 2 kinderen waarvan 1 op skeelers en 1 in de kinderwagen. 1 fluf an de lijn en 1 fluf los. En ze gaan op de hoek stil staan en soort van bespreken welke kant ze heen gaan. Dus ik zie geen verkeer/vrachtwagens en besluit er ruim omheen over de weg heen te lopen. En dat was het moment dat witte fluf Djessey wilde opeten. Maarja die flex he.. rem werkte niet, inrollen werkte ineens niet ofzo dus werd witte fluf overal heen geslingerd al krijsend en blaffend en de kinderwagen bijna omtrekkend (gelukkig een zwenkwieltje aan de voorkant...) En dan denk je alles gehad te hebben, schiet losse fluf je al blaffend achterna..

Echt sommige mensen -:(-

Djessey was wel braaf. die heeft niet terug geblaft, niet gesnauwd maar vond t wel spannend. En ik heb me deze keer ivm het kleine kindje erbij maar gewoon ingehouden, die zagen al genoeg toen witte fluf vloog en krijste en blafte en papa en mama een soort van boos werden op elkaar.
En vooral, djessey deed t goed en dat wilde ik ook niet verpesten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:47

Wat een sukkels Kiwi _O- Dit is helaas ook mijn algemene ervaring met flex lijnen. Er loopt hier iemand met een hele dikke amstaff (look a like) aan een flex. Die viel twee dagen terug zn baasje aan nadat zn baasje hem van een andere hond af trok (tot bloedens toe). Vrees voor het moment dat ik die tegen kom... (dacht dat het een rottweiler was maar zag hem toen door de bosjes heen, zelfde formaat maar wel echt een amstaff kop en geen black and tan).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 19:50

Echt ik dacht dat t niet zo moeilijk was om normaal met een flex om te gaan :o :')