Puppy erbij 2018

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 09:30

Sastaic schreef:
Hoi ik ben Zhena en ik heb vannacht maar 10 minuutjes gehuild. Daarna heb ik braaf doorgeslapen tot mijn baasje mij wakker maakte. Poepen en plassen doe ik trouwens netjes in de berm.
[ [url=m/gSoo7y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappe pup! :D

Wij hebben de bench en het alleen zijn eigenlijk ook niet getraind. Gewoon gedaan. Maar wij hebben ook wel een ''uitzonderlijk'' makkelijke hond volgens mij :')

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:35

snap jullie volledig echt waar. Maar zoals Zoë zei: ik zie wel verschillen tussen België en Nederland.
Door een student die ineens heeft afgezegd mag ik om 10u naar huis (binnen 30min) en dan begin ik terug om 1uur. en nu is ze super rustig momenteel dus ikke blij :D en om 16u30 is mijn vriend thuis *\o/*

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 09:46

Ik heb er opzich niet veel moeite mee als een pupkoper ook gewoon moet werken. Wel zou ik vinden dat ze in ieder geval een week of 2/3 vrij zijn om de pup te laten wennen maar ook juist om mee in hun ritme te komen. En na die 3 weken bijv echt hele dagen alleen zitten ivm werk zou ik niet fijn vinden. Als er dan iemand tussendoor komt om even uit te laten en even wat aandacht te geven dan is dat voor mij wel prima. Mits ze in de avonden en vrije tijd wel gewoon genoeg met de pup doen.

MyWishMax

Berichten: 25528
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:47

Ik heb nooit gebruik gemaakt van een pensioen/dagopvang of uitlaatservice. Wel van familie, rooster veranderen en in geval van nood dingen afzeggen. En helaas voor ons betekende dat ook dat we die jaren geen vakantie samen hadden. :=

KimD

Berichten: 20500
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:56

xLaraaj schreef:
Deze 3 dagen 7 a 8 uur. Veel te lang dat weet ik maar zoals aangegeven kan ik hier niets aan veranderen voor deze dagen. Daarna alles kunnen regelen zoals de late schifts enz.


Hier kan ik alleen maar echt pissig om worden. Een volwassen hond laat je nog geen 7 à 8 uur alleen...

Zo'n jonge hond hoort ook gewoon eten te krijgen gedurende de dag.

Er zal toch wel iemand zijn die op haar kan passen? Of een opvang / pension in de buurt?

Dit had je wel kunnen uitzoeken vóór je een pup kreeg.



Eens met MWM, Kay heeft vorige week de eerste week vakantie gehad, ik toen vier weken en toen hij weer twee weken. Daarna waren ze oud genoeg voor de oppas en ben ik begonnen met alleen ochtenden werken.

De oppas kwam dan rond 9 uur en ik was om 13 uur klaar. Op die manier waren één uurtje alleen, het absolute maximale voor zo'n jonge hond, maar wel belangrijk voor de oefening.

Dat betekende wel dat ik het hele jaar geen vakantie heb gehad en alles heb opgespaard.

KimD

Berichten: 20500
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:57

xLaraaj schreef:
Deze 3 dagen 7 a 8 uur. Veel te lang dat weet ik maar zoals aangegeven kan ik hier niets aan veranderen voor deze dagen. Daarna alles kunnen regelen zoals de late schifts enz.


Hier kan ik alleen maar echt pissig om worden. Een volwassen hond laat je nog geen 7 à 8 uur alleen...

Zo'n jonge hond hoort ook gewoon eten te krijgen gedurende de dag.

Er zal toch wel iemand zijn die op haar kan passen? Of een opvang / pension in de buurt?

Dit had je wel kunnen uitzoeken vóór je een pup kreeg.



Eens met MWM, Kay heeft vorige week de eerste week vakantie gehad, ik toen vier weken en toen hij weer twee weken. Daarna waren ze oud genoeg voor de oppas en ben ik begonnen met alleen ochtenden werken.

De oppas kwam dan rond 9 uur en ik was om 13 uur klaar. Op die manier waren één uurtje alleen, het absolute maximale voor zo'n jonge hond, maar wel belangrijk voor de oefening.

Dat betekende wel dat ik het hele jaar geen vakantie heb gehad en alles heb opgespaard.

Edit: want je hebt haar nog geen maand, en nu al zolang alleen.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:27

xLaraaj schreef:
Deze 3 dagen 7 a 8 uur. Veel te lang dat weet ik maar zoals aangegeven kan ik hier niets aan veranderen voor deze dagen. Daarna alles kunnen regelen zoals de late schifts enz.

Je weet al lange tijd dat je een pup krijgt neem ik aan, dan had je gewoon iets moeten regelen. Ook als ze iets ouder is, kan je het niet maken om haar zo lang alleen te laten. Ik vind dit echt super sneu voor dit pupje -O- -O-

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:54

heb mijn verlof al kunnen regelen tijdens de examens en mijn late schiften.
Ik weet jullie mening nu. en begrijp me niet verkeerd: ik begrijp jullie.
Maar echt iedereen die ik ken kan of heeft zelf nog niet de helft gedaan van wat ik deed.
Hier is dit heel gewoon. Mijn vorige honden hebben dit ook gedaan, we moeten nu eenmaal werken.
Ik hoop dat deze discussie nu kan rusten. Ik ben ook niet altijd akkoord met sommige dingen maar dacht dat dit om lief en leed te delen was. Mening enz zeggen ok. Maar nu voel ik mij hier gewoon weg geduwd.
Naya is heel de ochtend super braaf geweest tot ik terug was en nu is ze terug aan het slapen (camera :) )

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:57

Ik ben eigenlijk altijd thuis, mijn vriend heeft 4 weken vakantie genomen volgens mij.

Nog 17 dagen, heb mijn keuze eigenlijk al wel gemaakt volgens mij.
Afbeelding

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:57

Volgens mij is het inderdaad wel duidelijk. Je kunt ook geen maanden vrij nemen natuurlijk. Ik doe een thuisstudie en doe dus de hondenoppas als bijbaantje. Dat scheelt ontzettend. Alsnog ben ik nog aan het oefenen want dat is natuurlijk niet voor altijd zo.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:03

xLaraaj schreef:
heb mijn verlof al kunnen regelen tijdens de examens en mijn late schiften.
Ik weet jullie mening nu. en begrijp me niet verkeerd: ik begrijp jullie.
Maar echt iedereen die ik ken kan of heeft zelf nog niet de helft gedaan van wat ik deed.
Hier is dit heel gewoon. Mijn vorige honden hebben dit ook gedaan, we moeten nu eenmaal werken.
Ik hoop dat deze discussie nu kan rusten. Ik ben ook niet altijd akkoord met sommige dingen maar dacht dat dit om lief en leed te delen was. Mening enz zeggen ok. Maar nu voel ik mij hier gewoon weg geduwd.
Naya is heel de ochtend super braaf geweest tot ik terug was en nu is ze terug aan het slapen (camera :) )



Als ik iets dichter bij je zat in België zou ik je aanbieden te helpen...

Ik vind het ook niet ideaal, maar als je zegt dat het echt tijdelijk is, dan komt dat wel goed. Ik vind het vooral kwalijk als mensen het hun hele leven doen en niet beseffen dat het niet hoort. Misschien vind je in de toekomst een vriend of vriendin waarmee je kan afwisselen in het opvangen van honden. Durf dat eens online gooien zou ik zeggen, het kan je leven een stuk gemakkelijker maken als je een goede opvang hebt en bereid bent dat af en toe terug te doen, want geef nu toe; een hond meer of minder voor een dag is geen probleem. Als ze zich een beetje gedragen tenminste ;).


Hier gaat alles super. Ik heb de examenperiode overleefd en woensdag zijn mijn ouders terug van vakantie waardoor ze de zorg voor Tuur weer kunnen delen. In de tussentijd heeft onze buurvrouw hem opgevangen wanneer ik naar mijn examen moest en daar heeft hij zich echt zo voorbeeldig gedragen dat ze hem wil houden ;). Zij wil binnenkort ook terug een hond (ze hadden ook eerst een border collie, maar omdat die echt de aartsvijand van de onze was, konden we eerder niet voor elkaars honden zorgen). Ik hoop dus in de toekomst hetzelfde voor haar te kunnen doen. Zou wel erg gemakkelijk zijn als de honden in het huis van de buren op hun gemak zijn, je kan ze daar zo snel even afzetten bij een noodgeval.


Even een foto erbij van blije Tuur

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 13:06

Azmay schreef:
Ik ben eigenlijk altijd thuis, mijn vriend heeft 4 weken vakantie genomen volgens mij.

Nog 17 dagen, heb mijn keuze eigenlijk al wel gemaakt volgens mij.
[ [url=m/z65z2b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhh en hoe gaat ze heten? :D

Heerlijke foto Sinne! :D

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:10

Leuk Azmay, ben benieuwd hoe ze opgroeit :D

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:49

Fijn dat het vanmorgen goed ging XLaraaj!

Iris is op dagen dat wij beiden werken van 6 tot 8.30 a 8.45 lekker aan het spelen en meestal ligt ze aan het eind van die tijd al ergens te maffen. Dan gaat ze de puppygevangenis in en ga ik werken. Als het lukt kom ik Tussendemidddag thuis, zo niet dan niet. Soms komt er dan iemand langs, soms niet. Ze houd dat nu goed vol en heeft echt nog even nodig om wakker te worden als ik thuis kom. Ze is dan dus 2x 4 of 1x 8u alleen thuis. 's Avonds zorgen we dat ze haar energie kwijt kan en dan gaat ze vaak rond 23u zelf de puppygevangenis in en doet ze het deurtje dicht en gaat ze slapen.

Vorige week was ze gewoon los toen ik boven zat te studeren, toen vond ik haar ook terug in de puppygevangenis met deurtje dicht en diep in coma. Ik heb niet het idee dat ze iets te kort komt.

Ze krijgt om 8u eten, om 12.30 of om 17u en dan rond 22u weer.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:24

Puppygevangenis _O- Ik heb nu 2 maanden vakantie en tegen die tijd moet ik zien wat mijn rooster is en wat de tijdsplanning van mijn zus is. Afhankelijk daarvan ga ik wel weer verder plannen.

Meer spam :D
Afbeelding

Afbeelding

KimD

Berichten: 20500
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:27

Te kort komen hoeft ook niet. Maar ik kan het niet uitstaan dat mensen hun dieren zolang alleen laten en dat blijkbaar normaal vinden. Neem dan geen dier. Zeker een hond die binnen in een bench of dichte bijkeuken zit en alleen is.

Zoals ik al zei, onze volwassen honden blijven niet eens zolang alleen. Daar heb ik ze niet voor aangeschaft.

Familie is ook zo, zolang ze zo met hun dier omgaan zijn ze bij mij niet welkom. Ik wil niks met ze te maken hebben.

Hartstikke leuk dat het in een omgeving of land normaal is, maar verbetering begint bij jezelf.

Anders trainde we nu nog allemaal met slipkettingen en prikbanden, dat was vroeger heel normaal.

Zoe_97

Berichten: 9467
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:32

Als je het zo stelt heb ik met een goede slipketting geen probleem. Mits de handler weet hoe hij ermee om moet gaan.

KimD

Berichten: 20500
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:39

Zoe_97 schreef:
Als je het zo stelt heb ik met een goede slipketting geen probleem. Mits de handler weet hoe hij ermee om moet gaan.


Dat is met alles. Ik heb ook geen probleem met hondeneigenaren, als ze maar weten hoe ze ermee om moeten gaan. :+ En dat zijn er toch best veel die géén idee hebben wat ze doen.

Een vriendin van mij heeft een herder met een Teletac, ze weet precies hoe ze ermee om moet gaan en heeft in al die jaren drie keer de stroom moeten gebruiken. Veelal is het geluid en de trilling meer dan voldoende om de focus te weerleggen. Ze heeft de stroom zo zacht staan dat ik hem zelfs gewoon in mijn hand knijp met de stroom erop.

Aan de andere kant heb je mensen die zo'n ding gebruiken en continu de stroom erop hebben en alle andere stappen overslaan en direct op het knopje duwen... Maar dan wel de stroom op 80+ hebben staan.

Slipketting en prikbanden hetzelfde, mijn voorkeur hebben ze niet. Dan liever een zachte sliplijn.

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 15:58

Oeh Lotte! Hoe gaat het daar? Puppy lief? :P

Ik heb mn honden ook omdat ik er de tijd voor heb. Maar ik zie ook wel heel anders. Mensen die echt op vakantie moeten ieder jaar zonder hond en dus ook de hond gerust 6 weken in het pension gooien. Er zijn daarvan ook echt veel mensen die het vreemd vinden dat wij rekening houden met de honden en dat ze, waar mogelijk, overal mee naar toe gaan.

Maar denk toch dat iedereen verschillend is.

XxDiandraxX

Berichten: 4006
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:06

KimD, ik sta daar wel hetzelfde in dan jij. Ik regel oppas als de volwassen honden langer dan 4 a 5 uur alleen thuis zijn en als dat vaker dan 1 of 2x in de week gebeurt voel ik me al schuldig.

Waar ik ben zijn mijn aussies.. Dus ook bij de badkamer (beneden), daar lag elin van de week op het opstapje te slapen tot ze om rolde en er dus naast lag met mijn schoen tussen haar pootjes.. Ze heeft een hele tijd zo liggen slapen..

Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:09

zo fijn Paloedie! doet ze zelf het deurtje dicht? :P de corgi van mijn onkel doet dit ook!

Ooh lotte zo knap is hij, wat is zijn naam weer? en die lichte ogen <3

Onze bc ging vroeger bij vrienden met gehandicapte kindjes waar hij een super tijd had en wat hielp hij die kindjes uit zichzelf. nu gaan wij in september 1 week naar turkije en dan kan ze niet mee. misschien dat we in juli enkele dagen met haar naar de ardennen gaan, heb binnen 3 weken weer 2weken verlof. Vorig jaar 2weken gaan kamperen met de hond en ik zou echt volgend jaar 2-3 weken naar slovenië ofzo willen met de hond rondtrekken <3

Naya is sinds 12u30 aan het slapen, een geluk dat ze zich soms verlegd of ik zou denken dat ze dood is :P binnen 30min ongeveer komt mijn vriend normaal thuis

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 16:10

Dat doen wij inderdaad ook Diandra, Als we een dagje weg willen/moeten of langer dan een uur of 3 alleen moeten zijn dan gaan ze naar mijn schoonouders. En soms gaan ze voor minder al naar mijn schoonouders. als hun tijd hebben bieden ze het vaak zelf al aan.

Oh op je gemak even naar de wc zit er hier ook niet in :P De badkamer is minder favoriet...

KimD

Berichten: 20500
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:49

kiwiwitje schreef:
Oeh Lotte! Hoe gaat het daar? Puppy lief? :P

Ik heb mn honden ook omdat ik er de tijd voor heb. Maar ik zie ook wel heel anders. Mensen die echt op vakantie moeten ieder jaar zonder hond en dus ook de hond gerust 6 weken in het pension gooien. Er zijn daarvan ook echt veel mensen die het vreemd vinden dat wij rekening houden met de honden en dat ze, waar mogelijk, overal mee naar toe gaan.

Maar denk toch dat iedereen verschillend is.


Veel van onze familie kan ook niet begrijpen dat ons leven draait om de honden.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:58

Kim, dat herken ik hier ook wel := Mensen die zeggen 'maar nou kan je toch nooit meer op vakantie naar Ibiza of zo?' Nee, ik ga liever op vakantie met de honden.

'Nu kan je toch nooit meer een dagje naar de sauna?' 1. Ja, dat kan wel mits oppas. 2. Ik doe toch liever een dagje weg met de honden.

Wat heel veel mensen hebben met honden die je leven beperken vind ik dat met kinderen. Kinderen beperken je leven en honden verrijken je leven :))

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 17:03

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
Oeh Lotte! Hoe gaat het daar? Puppy lief? :P

Ik heb mn honden ook omdat ik er de tijd voor heb. Maar ik zie ook wel heel anders. Mensen die echt op vakantie moeten ieder jaar zonder hond en dus ook de hond gerust 6 weken in het pension gooien. Er zijn daarvan ook echt veel mensen die het vreemd vinden dat wij rekening houden met de honden en dat ze, waar mogelijk, overal mee naar toe gaan.

Maar denk toch dat iedereen verschillend is.


Veel van onze familie kan ook niet begrijpen dat ons leven draait om de honden.

vriendin van een van onze beste vrienden snapt dat ook niet
maar die heeft al wel begrepen dat miepen niet helpt.. :P Die vriend daar in tegen snapt het heel goed. Hij wil zelf ook graag een of meerdere honden. is daar ook mee opgegroeid. maar hij wil niet omdat ie te weinig thuis is en te weinig tijd heeft buiten werktijd..

mijn schoonouders zijn ook heel relax. Denken bij alles of het kan met de honden. :P
Laatst vonden ze het te warm om uit eten te gaan. want dan waren de hondjes alleen thuis met de warmte. vonden ze niet kunnen :P