Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:48

De veertjes zijn binnen en Pip vindt ze geweldig :D

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 11:05

Wauw, was mijn eigen topic gewoon kwijt. Bijna een jaar lang :')

Baasje ligt ziek op bed en meneer eist zn buikkriebeltjes op! :D <3 Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:26

Zit er voor nu over na te denken om beiden katten even op kittenvoer te zetten aangezien kitten het volwassen voer opeet en de volwassen het kittenvoer. :')

Apart voeren is trouwens geen optie aangezien beide dan niet eten. :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:14

Wat een gedoe is dat he?

Hier vreet Floris alles op wat hem eetbaar lijkt. Eet dus steeds ook het bakje van Fausto leeg. Dat is voer voor oudere katten met artrose.

Ik haal het maar steeds weg. In de ochtend krijgen ze apart eten. Floris schrokt alles naar binnen en eet vervolgens dat van z’n zus en daarna Fausto op(het natvoer) als ik hem niet apart zet met het eten.

Hij is niet te dun. Ook niet te dik..nog niet tenminste.

Als iemand tips heeft?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:27

Gelukkig geen echt speciaal voer hier en betreffende eten zijn het de grootste vrienden (ook als de deurbel gaat zitten ze samen achter de bank). :')

Dan is het helemaal lastig. -O-

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:39

NatasjavE schreef:
Wat een gedoe is dat he?

Hier vreet Floris alles op wat hem eetbaar lijkt. Eet dus steeds ook het bakje van Fausto leeg. Dat is voer voor oudere katten met artrose.

Ik haal het maar steeds weg. In de ochtend krijgen ze apart eten. Floris schrokt alles naar binnen en eet vervolgens dat van z’n zus en daarna Fausto op(het natvoer) als ik hem niet apart zet met het eten.

Hij is niet te dun. Ook niet te dik..nog niet tenminste.

Als iemand tips heeft?

Voor Fausto een voerautomaat op chip aanschaffen?
Is even een uitgave, maar geeft zo veel rust.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:47

Fausto heeft geen chip. Hij is 16, ik wil hem ook niet meer chippen.
De andere twee zijn wel gechipt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:19

Kat van 16 jaar zou ik ook niet meer chippen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:08

Hier ook baas ziek in bed met 3 waak katten.

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:48

Omgh lig in een deuk. Normaal zit Blue Maira te plagen. Nu had Maira Blue een keertje te pakken met plagen. :')

En Blue is boos dat er alleen kitten voer staat. :')

Heerlijk 2 katten die elkaar aan het uitdagen zijn zonder dat er gewonden vallen. _O-

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 20:48

En? Jullie al leuke dierendag cadeaus aangeschaft? :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 20:52

Heb dat huisje van de action gekocht. Was best lastig in elkaar zetten met een kitten die af en toe wat probeerde te jatten. :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:02

Nee nishi is dan jarig. Zij mag mee naar de dierenwinkel haar eigen cadeau uitzoeken.
En van de welkoop hebben ze al snoepjes gekregen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:13

Denk er nog wel over na om een klein honden flostouw voor de jongste te gaan halen. Iets zegt mij dat ze daar helemaal zot mee gaat zijn om overal heen te sjouwen. :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:17

Milo krijgt kattengras en er stond bij de Jumper een dierdagpakket voor katten met allemaal lekkers erin :+ en nieuw speelgoed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 23:30

Hier is het bijna ieder weekend dierendag. Ik kan het niet laten om steeds vanalles voor ze te kopen. Ik ga vannacht eens proberen of ze bij ons op de slaapkamer zich rustig kunnen houden

Normaal zitten ze snachts niet op onze slaapkamer maar ik hoef mij snachts maar om te draaien of een slok water te nemen en Er staan 2 katten aan de deur te krabben en te miauwen. Afgelopen nacht werd ik wakker van Timon die aan de deur aan het krabben was om 4 uur. Ik ben van ellende maar op gestaan en heb ze deur van hun kamertje dicht gemaakt gezien om half 6 mijn wekker weer ging en ik mijn slaap nodig heb. Een aantal weken geleden was het op de slaapkamer geen succes. Ze deden alles behalve slapen. Inmiddels zijn ze een tijdje terug gecastreerd en worden ze langzaan iets rustiger.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:56

Is het goed gegaan Laura?

Dat alles kopen wat los en vast zit ken ik :+ Mensen die hier over de vloer komen vragen of het hier Milo's speelparadijs is. Hele vloer ligt bezaaid met speelgoed, 2 krabpalen, een soort van krabbord in de vorm van een vis, en filten vis waar hij in kan, 2 mandjes en een tunnel :+
Maar toch krijg ik het voor elkaar om elke keer als ik iets moet halen (bijv. Voer), weer iets anders mee te nemen. Nu sloopt hij zijn speelgoed ook behoorlijk snel, dus we hebben wel wat doorstroom :+ En er zijn wat dingen kwijt waarvan ik geen idee heb waar hij het gelaten heeft.. :?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:54

Vloer lig hier ook bezaaid. Alleen wordt steeds minder door kitten heb de verstop plek nog niet gevonden. :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 10:15

2 krabpalen?

Dan zal ik maar niet vertellen dat ik 5 krabpalen en 1 krabton in huis heb staan voor nu 2 katten... :=

2 mega palen, mijn gewonnen paal, krabton en 2 kleintjes voor de kittens straks.

Nishi mag dus vanalles uitzoeken in de dierenwinkel behalve een krabpaal _O-

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 10:34

Hier ligt ook vanalles op de vloer, maar ze heeft er een voorliefde voor om alles onder de bank te mikken en er dan vervolgens niet meer mee te willen spelen. Behalve als ik het dan weer onder de bank uit vis, dan speelt ze er weer mee. Beetje jammer alleen dat de meeste speeltjes helemaal achterin de hoek belanden, achter de poot, waar ik amper bij kom zonder de hele hoekbank van de muur te halen...

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 10:44

xoranlover schreef:
2 krabpalen?

Dan zal ik maar niet vertellen dat ik 5 krabpalen en 1 krabton in huis heb staan voor nu 2 katten... :=

2 mega palen, mijn gewonnen paal, krabton en 2 kleintjes voor de kittens straks.

Nishi mag dus vanalles uitzoeken in de dierenwinkel behalve een krabpaal _O-

Mijn huis is niet zo groot :+
Met ehh 2 staat het in de woonkamer behoorlijk vol _O-

Al die zooi in een appartement ban 50m2 voor 1 kat is vrij veel haha :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 10:47

Uhm ze begonnen gisteravond heel braaf in de slaapkamer maar ik werd om 1 uur wakker van 2 katten die over mij heen aan het springen waren. Toen heb ik ze maar weer buiten de slaapkamer gezet. En om 5 uur begonnen ze weer te krabben aan de deur...

Hier ook 3 krabpalen(waarvan 1 grote tot het plafond), een tunnel, 3 mandjes fluffy dekentje voor op de vensterbank en een boel speelgoed waar je je de nek over breekt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 10:52

Ik verplaatste zojuist de aircooler die ik in de woonkamer heb staan om het meneer naar de zin te maken in de zomer naar beneden en kwam 2 muisjes tegen die eronder lagen :+
Maar dan nog steeds: waar is de rest? _O-

Misschien eens onder het logeerbed achter de spullen die daaronder liggen kijken :)*

Edit: balen laura! Ik heb de deur tussen de woonkamer en de gang s nachts altijd dicht zitten, omdat Milo anders voor mijn slaapkamerdeur gaat zitten miauwen. Kun jij ook niet zoiets doen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:12

Heb 1 krabpaal en 1 krabton staan op 40 vierkant meter. Hobby kamer is nog steeds niet af, maar die kom er dan nog bij en daar kom in de toekomst ook nog paal tot aan plafond staan. Is alleen wel koudste kant van woning. En voor de rest 1 kleine doos en 1 grote doos. Kleine krabpaal en nu huis erbij.

Wil op huis nog een aanpassing doen. Of iets van kunststof gras of sisal krabplank tegen aan.

Oudste was ik vanmorgen kwijt, maar die lag al op boven verdieping te slapen. <3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 13:00

Hier een grote krabpaal in de woonkamer, een kleintje in de gang, nog een grote in de slaapkamer, een grote kraton in de woonkamer, 4 of 5 verschillende mandjes, waarvan 1 aan de kachel naast mijn bed, ligt jessie heerlijk te slapen <3
Er liggen 3 verschillende tunnels, ik heb een bak vol nieuwe speeltjes, ook leuke speeltjes op voorraad, wanneer de oude dan op is krijgen ze de nieuwe :=

Ik moet zeggen; sinds onze katten gewoon het hele huis hebben, inclusief dus de slaapkamer, slapen wij veel beter. Geen gezeur en gekrab aan de deur, ze doen hun eigen ding. Hooguit racen ze 1x per week 's nachts in een dolle bui over het bed heen, of word je 's nachts wakker omdat er een kopjes geeft tegen je hand aan.
Ik heb dat vele malen liever dan slapeloze nachten omdat ze aan de deur staan te krabben of lopen te blèren voor de deur :+
Overigens krijgen die van ons altijd de deur open, zelfs deuren zonder hendel, klemmende deuren, voor sammie is het geen probleem als hij naar binnen wilt..