Julia schreef:Hoi! Ik meld me ook. Sinds deze week familieuitbreiding.Teefje van 15 weken.
Heb in het verleden 4 honden gehad, maar alle 4 op iets oudere leeftijd. Ben nu een beetje zoekende merk ik.
We krijgen veel verschillende tips over hoeveel/vaak in de bench en hoe het aan te pakken in de nacht (dit is nog niet zo'n succes). Mag ik vragen hoe jullie dit hebben opgepakt overdag en 's nachts? Gepiep en gejank negeren, bench voor de nacht op de slaapkamer?
Snap dat het per hond verschillend is natuurlijk. Merk aan haar dat ze continu veiligheid zoekt bij ons, ook overdag. Als ik 10 seconden uit het zicht ben, wordt ze al onrustig en schreeuwt ze moord en brand. Zowel in als buiten de bench. Vind het lastig om in te schatten of ik haar dan moet aanhalen of niet. Wat denken jullie?
Ik heb de eerste paar weken elke avond voor de bench gezeten. Haar erin gezet, deur open en ervoor zitten. Als ze er uit wilde heb ik haar rustig terug gezet en gewacht tot ze de bech accepteerde. Als ze rustig ging liggen deed ik het deurtje op slot en ging ik weer zitten. Dan wachtte ik weer tot ze rustig werd. Daarna ging ik pas weg.
Zij heeft dus nooit 's nachts in de bench gepiept of gejankt. Overdag wel maar dat is vanzelf overgegaan door het te negeren.