[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:45

Julia schreef:
Hoi! Ik meld me ook. Sinds deze week familieuitbreiding. :D Teefje van 15 weken.
Heb in het verleden 4 honden gehad, maar alle 4 op iets oudere leeftijd. Ben nu een beetje zoekende merk ik.
We krijgen veel verschillende tips over hoeveel/vaak in de bench en hoe het aan te pakken in de nacht (dit is nog niet zo'n succes :+). Mag ik vragen hoe jullie dit hebben opgepakt overdag en 's nachts? Gepiep en gejank negeren, bench voor de nacht op de slaapkamer?
Snap dat het per hond verschillend is natuurlijk. Merk aan haar dat ze continu veiligheid zoekt bij ons, ook overdag. Als ik 10 seconden uit het zicht ben, wordt ze al onrustig en schreeuwt ze moord en brand. Zowel in als buiten de bench. Vind het lastig om in te schatten of ik haar dan moet aanhalen of niet. Wat denken jullie?

Ik heb de eerste paar weken elke avond voor de bench gezeten. Haar erin gezet, deur open en ervoor zitten. Als ze er uit wilde heb ik haar rustig terug gezet en gewacht tot ze de bech accepteerde. Als ze rustig ging liggen deed ik het deurtje op slot en ging ik weer zitten. Dan wachtte ik weer tot ze rustig werd. Daarna ging ik pas weg.

Zij heeft dus nooit 's nachts in de bench gepiept of gejankt. Overdag wel maar dat is vanzelf overgegaan door het te negeren.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:53

Amandavd schreef:
Dat is een van de dingen waar ik mij echt niet druk om kan maken. Ik moedig mensen altijd aan haar te aaien. Zodat ze leert dat waar ze ook komt, er altijd mensen aan haar zullen zitten. Wordt ze alleen maar sociaal van. Trekken aan de riem is dan mijn probleem om op te lossen. Daar hoef ik anderen niet voor af te blaffen. Ik snap dat gemiep nooit zo.

Het probleem is dat hij echt vol in de riem gaat hangen maar ook springt.

Ik wil niet dat dat beloont wordt.

Laag mag hij geaaid maar niet met zijn voorpoten tegen iemand aan.

Als hij onder de modder zit is het dan weer niet grappig. Dan weet hij het verschil niet.

Jessica_R

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:59

Leuk om zo mee te lezen hoe iedereen de bekende puppy "problemen" oplost! Hopelijk heb ik daar over een tijdje ook wat aan!
Ik wacht in spanning af op de geboorte van de pups. Dubbel spannend want op de echo waren er sowieso 3 te zien en ik ben 5e op de wachtlijst. Nu weet ik dat echo niet betrouwbaar is om het aantal pups te tellen, maar ik zou er geruster op zijn als ze er 6 gezien hadden :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:25

Ik vind het ook strontvervelend als mensen aan mijn honden zitten. Bij Daeva durfde ik hier niets van te zeggen. Daeva wil bijgevolg nu nog naar veel mensen toe en trekt dan enorm. Bij Kenai hebben we mensen altijd verboden eraan te zitten. Die is veel gemoedelijker en minder gefixeerd op vreemden.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:38

Wat voor halsbanden hebben jullie voor je hond? Voor Tara heb ik een beeztees halsband, die helaas wat slijtage begint te vormen. Nu ben ik opzoek naar een andere halsband, maar ik vroeg me af wat jullie nou fijne halsbanden vinden.

Ik zoek trouwens geen leren halsband, aangezien Tara echt een waterrat is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:40

Ik weet niet hoe ik het moet tegen gaan. Mensen beginnen al op 10 meter afstand te kirren dus logisch dat mijn pup denkt yeahhhhh. En ik vind het al snel onaardig. Wat opvalt is dat de meeste kinderen het vragen en volwassenen nooit. Ik snap het ook alleen als ik in het bos elke meter moet stoppen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:05

mijn honden zijn ook waterratten, maar ik heb op show acht hele goede degelijke halsbanden gekocht. ze worden niet lelijk of hard van water, gewoon af en toe eens schoonmaken. ze zijn ook mooi dit.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:35

Amandavd schreef:
Julia schreef:
Hoi! Ik meld me ook. Sinds deze week familieuitbreiding. :D Teefje van 15 weken.
Heb in het verleden 4 honden gehad, maar alle 4 op iets oudere leeftijd. Ben nu een beetje zoekende merk ik.
We krijgen veel verschillende tips over hoeveel/vaak in de bench en hoe het aan te pakken in de nacht (dit is nog niet zo'n succes :+). Mag ik vragen hoe jullie dit hebben opgepakt overdag en 's nachts? Gepiep en gejank negeren, bench voor de nacht op de slaapkamer?
Snap dat het per hond verschillend is natuurlijk. Merk aan haar dat ze continu veiligheid zoekt bij ons, ook overdag. Als ik 10 seconden uit het zicht ben, wordt ze al onrustig en schreeuwt ze moord en brand. Zowel in als buiten de bench. Vind het lastig om in te schatten of ik haar dan moet aanhalen of niet. Wat denken jullie?

Ik heb de eerste paar weken elke avond voor de bench gezeten. Haar erin gezet, deur open en ervoor zitten. Als ze er uit wilde heb ik haar rustig terug gezet en gewacht tot ze de bech accepteerde. Als ze rustig ging liggen deed ik het deurtje op slot en ging ik weer zitten. Dan wachtte ik weer tot ze rustig werd. Daarna ging ik pas weg.

Zij heeft dus nooit 's nachts in de bench gepiept of gejankt. Overdag wel maar dat is vanzelf overgegaan door het te negeren.

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! :) Ik heb dat vandaag ook zo geprobeerd. Ze heeft er een tijdje met het deurtje open heel rustig in gelegen. Daarna deurtje dichtgedaan, was prima, als ik maar in het zicht blijf. Als ik wegloop, wordt ze direct onrustig. Veel herhalen en positief gedrag belonen is nu de strategie. Hopelijk duurt dit geen maanden. :')

Wat betreft aaien van kinderen gaat het hier so far nog heel goed. Wel buurmeisjes en jongetjes, maar hebben allemaal netjes gevraagd of ze haar mochten aaien en benaderden haar ook rustig. Vind het wel belangrijk dat ze in contact komt met kleinere kinderen.
Misschien duidelijk instructies geven als onbekenden willen aaien?

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:39

Zoe_97 schreef:
mijn honden zijn ook waterratten, maar ik heb op show acht hele goede degelijke halsbanden gekocht. ze worden niet lelijk of hard van water, gewoon af en toe eens schoonmaken. ze zijn ook mooi dit.

Die van jouw zijn van leer? Weet je zo ook welk merk?

Ik denk dat die van mij kapot is gegaan door de ring van de penning, die is gaan roesten helaas. :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:39

Hier een leren halsband op de cursus gekocht, heel basic. Daarnaast een mooie luxe halsband die heel zacht is. Ideaal voor als ze de hele dag een halsband om moet (zoals op vakantie), is er eentje van Maul (http://www.renevanderwesten.nl/honden/u ... sisco.html).
Nu hebben we geen waterrat, maar op vakantie heeft ze wel gezwommen en in het water gespeeld. Daar had ze een halsband om van Funky Dogs (https://www.funky-dogs.com/17-hondenhalsbanden).
Maar doorgaans de simpele leren die we op de cursus hebben gekocht.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:46

_classic schreef:
Zoe_97 schreef:

Die van jouw zijn van leer? Weet je zo ook welk merk?

Ik denk dat die van mij kapot is gegaan door de ring van de penning, die is gaan roesten helaas. :(

Inderdaad van leer.
De mensen van die stand maken ze zelf. Maar hebben ook een webshop. Ben alleen de naam van hun winkel even vergeten. Even zoeken

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:56

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:19

Hier is onze pup ondertussen 17 weken.... Zit, plaats, wachten, volg en hier zitten er al erg goed op, pootjes geven ook en sinds afgelopen maandag mag ze tijdens de laatste ronde steeds iets eerder los naar huis wandelen. Ze houdt mij dan goed in de gaten en loopt niet verder dan 2mtr van mij vandaan, als ze dat wel doet hoef ik maar hier en volg te zeggen en madam blijft supernetjes volgen.

Halsband hangt klaar maar past ze nog niet dus ze loopt met n tuigje... eerst n puppy tuigje (roze), toen het tuigje van onze 3,5 jarige (blauw) en vanaf vandaag heeft ze n nieuwe (op de groei gekocht! Beige/bruin).

Voorlopig kan ze wel weer even vooruit ;)

11 weken oud
Afbeelding

13 weken oud
Afbeelding

17 weken oud
Afbeelding

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:27

Wat een knapperd. :j

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:02

Oooh wat een knapperd! <3 Wat voor ras is het? Mooi dat ze alles zo goed oppakt!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:03

Qua halsbanden altijd halve slips gehad van Rogz (zonder ketting), maar sinds enkele maanden alleen nog nylon retrieverlijnen.
Ik heb echt water/modderratten. Halsbanden sleten harder van telkens mee schoongeschrobd te worden :+

Wat een knappe pup, cubalibre

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:27

Thanks all! Ze is n Rhodesian Ridgeback :D

Hier n foto van dr toen ze nog echt puppy, puppy was want ondertussen is ze echt al groot ;)

Toen (week of 8 oud):
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:50

Ik gebruik nooit halsbanden, meestal zijn ze los en anders een jachtlijntje. Die maak ik zelf dus heb inmiddels alle kleuren van de regenboog :D

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:17

Ik moet zeggen dat Bentley wel heel goed luistert de laatste tijd.
Alleen hij trekt ook nog heel erg aan de lijn, ons is zo'n slipketting met ijzeren pinnen geadviseerd maar dat vind ik zielig dus we hebben zo'n anti trektuigje waar hij prima op reageert.
Ook als hij weet dat hij iets gedaan heeft wat niet mag komt hij heel zielig met z'n staart tussen z'n benen voor je staan.
Buiten heeft hij een tennisbal en een aantal stokken liggen waar hij mee mag spelen en binnen heeft hij een aantal touwen en knuffels, piep speeltjes begin ik niet aan want dan wordt ik knettergek denk ik. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:18

Wat is hij al groot geworden CL!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:26

@mellisac zo’n halsband zou ik niet gebruiken hoor. Beer vind het ook nog wel eens lastig om zijn jeugdigheid onder controle te houden maar het is toch belangrijk consequent te blijven bijsturen en te oefenen. Op een dag (meestal wanneer je denkt dat het nooit meer goed komt) zit het op zijn harde schijf en gaat hij het de rest van zijn leven correct doen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:52

Neonlight schreef:
Wat is hij al groot geworden CL!

Hij??? Tsss, jij zou toch beter moeten weten :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:54

Ik zou ook geen halsband/ketting met spikes gebruiken... gewoon geduld hebben, komt vanzelf goed ;)

Hier alleen n mini slipkettinkje als werpketting als het me echt te gortig word (nog maar 1x nodig gehad maar dat was meer voor onze 3,5 jarige dan voor Muffin ;) ).

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:23

CubaLibre schreef:
Thanks all! Ze is n Rhodesian Ridgeback :D

Hier n foto van dr toen ze nog echt puppy, puppy was want ondertussen is ze echt al groot ;)

Toen (week of 8 oud):
[ [url=m/cwVu8C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu:
[ [url=m/XHs7Wq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, die is goed gegroeid inderdaad. :D
Super leuk ook die twee witte voorpootjes. Onze pup heeft verder geen aftekeningen, maar lijkt qua bouw wel op een ridgeback.
Afbeelding

Wat voeren jullie trouwens? En hoe vaak per dag?

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:34

JOOEHOEEE Vandaag is m'n pup geboren! Werd vanavond gebeld met het heugelijke nieuws! Volgende week gaan we kijken! Kan nu al niet wachten!