[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:41

Mioux schreef:
Hier alle jonge 40 betta mogelijk in 1 koop verkocht :D

:wow:
en ik was al blij met 5 platys in één koop _O-

Ik zit er aan te denken om endler gup vrouwen aan mijn bestand toe te voegen. Lees echter wel veel verschillende verhalen i.v.m. kruisen met de "gewone" gup. Iemand ervaring hiermee?

Mioux

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:15

haha ukkiepuk je moet net de juiste treffen. Deze wil zelf ook kweken en deel verkoop. Maar deze kleur komt niet heel vaak voor, beetje cambodian met neon gloed. Dus hij zei direct na filmpje die wil ik allemaal :P Maandag hoor ik meer :P

Endler kan inderdaad kruizen, je kan er mooie van krijgen hoor daar niet van. Had enkele mannen die gekruist waren met endler. Prachtige beestjes.
Afbeelding

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:11

Hai!

Weet iemand een algeneter die niet groter wordt dan 4 a 6 cm?
Heb een beetje last van Bruinalg niet heel erg, maar ik stoor me hieraan :o
Het zit op de anubias en op een decoratie autootje, poets het er elke keer af.
Lichtduur heb ik al wat langer gezet, geef wat extra voedingstoffen.
Lamp is niet op, omdat ik LED heb.

Nu heb ik wel wat Japonica's maar die vinden het catappa blad lekkerder :D
Vandaar dat ik wat visjes wil inzetten, ik kom nu bij de Otocinclus uit.

Misschien dat jullie wat meer geschikte soorten weten.
Aquarium is 60 cm en heb daar een paar Danio Choprea, Rasbora Galaxy en Rasbora Emerald in zitten

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:14

Ik dacht juist dat je bij alg de verlichting korter aan moest doen, maar kan het mis hebben.
Dat heeft bij mij in ieder geval geholpen. Lampen branden nu 8/9 uur per dag.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:15

@nate je hebt deze: http://www.aquariumholland.nl/aqua/Aqua ... ffinis.htm worden 6 cm :)

Alg heeft niet altijd met licht te maken ;) Zo stond mijn 200 cm met led van 7 tot 23 aan met avond en dag licht, maar ook mijn 130 cm met TL helder en rood etc van 8 tot 23 aan en geen alg.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:22

Bedankt Mioux!

Licht verschilt bij verschillende typen alg
Zo bij puntalg minder licht, en bij bruinalg meer licht.

Maar ja op elke site lees ik weer een ander verhaal :(
Lampen branden nu zo'n 8u van 16u tot 24u.
Daarvoor van 17u tot 23u

Alg is ook in 1 keer uit het niks opgekomen, zonder dat ik niets anders doe dan anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:07

Ik zou wel in gedachten houden dat voor elke otocinclus die je aanschaft, er 2 of 3 dood zijn gegaan vanaf het moment dat ze gevangen zijn totdat ze in je bak zitten. Het is allemaal wildvang aangezien ze in aquaria relatief lastig te kweken zijn ;) Ik zou eens kijken bij Amano-garnalen (lijkt op een grote japonica-garnaal, kweekt ook in brakwater ipv zoetwater) als vervanging, die schijnen ook goed met alg om te kunnen gaan.

Alg heeft o.a. te maken met een disbalans in de hoeveelheid voedingsstoffen die er voor de planten aanwezig is. Als er van een paar stoffen teveel zijn, dan hebben algen de kans om te groeien.

Mioux, lekker dat je ze zo snel kwijt bent :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:23

hier deden de japonica niks, je hebt ook de butterfly zoals ze heten, kan je ook prima hebben !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:42

Butterfly? Heb je daar een foto van? Die ken ik niet :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:53

haha ja zo noemt men ze vaak ;)

Gastromyzon punculatu
Afbeelding

worden 6 cm

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:56

Ik heb inderdaad ook de Japonica (Amano) doen idd qua alg niet veel, eten wel plantresten ed op.

Die is ook leuk Mioux!!, volgens mij heeft mijn zusje die ook.
Ik moet maar even shoppen geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:19

Ow, die vlindertjes :D Hier in de buurt worden Sewellia's verkocht als vlinder-algeneters :) Als je een beetje stroming hebt en zuurstofrijk water dan zijn deze inderdaad een betere optie dan de otocinclus :)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:56

Babygarnaal rechtsboven <3
Afbeelding
Creatief eten voor garnalen
Afbeelding
Bleekscheet :Ds dit ook een vuurgarnaal (Man?)of toch een ander soort?
Afbeelding
Baby wagtail platy, zo schattig die zwarte vinnen.
Afbeelding
Nog een oranje babyplaty
Afbeelding

Heb 6 platy baby's geteld. 3 wagtail en 3 oranje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:06

Leuk hè, die baby-garnaaltjes? :D En dat is een kleurloze vuurgarnaal :) Als je deze niet uit selecteerd krijg je alleen maar meer van dit soort 'kleurloze' garnalen, aangezien dit één van de drie wildvormen is :) Leuk ook, die kleine platy's :D

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:27

ik kruip weer eens onder de meeleessteen vandaan :7

Had het helaas erg druk deze week, dus ik had helaas geen tijd om te reageren in dit topic :(:)

Offtopic: een poosje terug heb ik besloten om op zoek te gaan naar iets kleinrs om in te wonen ( ik heb 4 jaar op de boerderij gewoond van mijn ouders maar dat werd mij toch te groot) en ik ben geslaagd ! een prachtig huisje van 190 m2 ! met een mega kelder ( in de toekomst gaan de visjes dus verhuizen naar een kelder :Y) ) het huisje staat vlak bij het bos , daar zal ik dus ook vaak te vinden zijn met de honden :+ , het uitzicht van uit de woonkamer mag er ook wel zijn hoor :9 <3

Over een maand of 3 kan ik er in , dus je kan wel raden dat ik helemaal in de wolken ben <3 , met de extra ruimte in de kelder kan ik eindelijk mijn soon to be kweek stelling neer zetten, en dan kunnen we gaan kweken! ( met de bettas natuurlijk :7 )

Eindelijk zit alles weer een beetje mee, naar de dood van mijn merries zat ik wel in behoorlijke dip , gelukkig word ik hier langzaam uit getrokken , en nu mijn droom huis steeds dichter bij komt kan niks meer mis gaan voor mijn gevoel *\o/* yes!

Ontopic: mijn corys kweken er op los , allemaal leuk en aardig maar straks zit ik weer met 50 corys in een bak ( jup het is al eerder gebeurd , man wat was dat een drama :Y) vooral het vangen :+ ) ik heb ook niet de ''ballen'' om de eitjes weg te halen -O- doen ze zo hun best en dan haal ik het weer weg... :(:)

en natuurlijk moet ik ook mijn nieuwe aanwinst laten zien!

albino crowntail ( een echte, rode ogen en geen pigment ) meneer is helaas wel blind, achja je kan ook niet te perfect zijn :Y)

Afbeelding
eten?

Afbeelding
gulzig is ie wel :Y)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:09

off topic: snap precies wat je bedoelt !! Hier ook me huisje vorige maand gevonden en ook leuke kelder, maar doe t niet ! hahaha

Ontopic: gaaf hoor, je hoort vaker dat ze blind zijn dan

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:30

Mioux schreef:
Betta kan je in een gewone bak houden van 120 hoor. Maar... er moet niet teveel stroming zijn, niet met bepaalde vissen en geen 2 mannen bij elkaar :P

edit: Anders even je vis bestand op noemen en fototje :) Kan men zien of het bij je bestand past :)

Hier alle jonge 40 betta mogelijk in 1 koop verkocht :D

Ik heb bijna geen stroming, dus dat zit wel goed :j maar vind het waaaaaanzinnig mooie visjes, en zou er graag eentje bij in hebben. Ik heb vooral platy's, molly's, corydora's, koperzalmpjes etc inzitten. En een verdwaalde sumatraan die na 5 jaar nog steeds weigert dood te gaan :')
Zijn er specifiek vissen waar ze niet bij kunnen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:33

Sumatraan is funest voor betta ;) Gaan echt niet samen. Platy's zijn soms drukke vinhappers, dus zou ik ene kant ook mee oppassen, verder zie ik geen problemen met jouw lijstje :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:36

Dat..stomme..visje... Hij gaat maar niet dood :+ had een school van 10 stuks en wilde er van af, de rest is inmiddels overleden....
Maar deze overleeft werkelijk elke plaag, ziekte en aquarium catastrophe := en nu verpest hij mijn Betta wens :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:38

haha ja die jagen echt op je betta sumatranen en barbelen zijn vaak risico met betta

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:42

Is een fabeltje, dat sumatranen en barbelen standaard vinnenbijtertjes zijn. Ze kunnen het worden als ze verkeerd gehuisvest zijn. Maar in een bak van 1.20m kan die prima zijn baantjes zwemmen, dus is die kans erg klein dat het een vinnenbijtertje wordt :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:16

Mijn ervaring en van andere is dat niet een combi die je samen moet houden ;) Raad het dus ook nooit aan maar af. Dit om dode betta te voorkomen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:30

Ik lees nog mee hoor, heb mijn zwaarddrager man zelf maar de hemel in geholpen, wil er ook geen mannetje meer in hebben,zwemmen al genoeg jongen rond.
Het zieke rasbora visje zwemt helaas nog rond,ik krijg het niet te pakken

Heb een vraagje voor de garnalen kenners.
Heb best veel jonge garnalen,maar heb nu onderhand ook al een stuk of 5 dode volwassen garnalen er uit gehaald.
Heb al gelezen dat ze ongeveer anderhalf jaar oud worden.
Maar hoe kan ik eigenlijk zien hoe oud ze zijn?
Zat ook een zwanger vrouwtje bij, erg sneu.
Waterwaardes zijn goed, ph misschien iets hoog, voeding moet ook goed zijn, lokvoer, soms een tabletje en stukje komkommer., temperatuur staat op 24 graden.
Toeval dat ze dood gaan?

Aidenn, jouw huisje klinkt echt <3
Heel veel geluk daar :j

Edit, vond net zelf al goede info!
http://www.shrimpmaster.nl/artikel/6/wa ... -dood.html

Dat van verkeerd voer vind ik wel een goede,wist niet dat er spciaal voer voor garnalen is

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:51

Vandaag een koppeltje ramirezi's gehaald. Mooie en rustige vis. Uiteindelijk krijgen ze nog meer kleur! Een mobiel foto:
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:08

Ik vind ze zo gaaf he, die antennebaarsjes.
Ik lees op internet verschillende berichten of ze samen kunnen met maantjes, weet iemand dat?
Mijn vriend heeft ze van de week gezien in de winkel en vond ze zo gaaf, en aangzien het visbestand verder alleen is samengesteld op mijn smaak zou er natuurlijk best wat in kunnen dat hij ook leuk vind.. :=