Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Century schreef:Zij zal in ieder geval beter snappen wat er aan de hand is dan wijen ons dan advies kunnen geven hoe te reageren.
Meeko is zo slim en sociaal, ik wil zo graag verder met hem. Maar 'mag' nog niet de vervolgcursus gaan doen bij de hondenschool, omdat hij dat gewoon niet trekt in een groep. En het vele blaffen doet ook gewoon wat met je.En met hem, natuurlijk. Hopelijk kan zij zien/begrijpen wat wij missen.
StalMelyn schreef:Ik ga dit jaar naar Bark in the Park en dan de zaterdag. Bonne gaat mee en als niet gaat zijn we zo weer thuis.
Isabelle98 schreef:Wat een leuke foto's!![]()
Ik heb nog niet vaak (bewust) en finse lap gezien, maar ze zien er zo knuffelbaar uit!!
Vraag aan iedereen:
Hoe lange tijd is jullie pup steeds wakker, tussen het slapen door? (+ leeftijd)
En hoe lang slaapt hij dan?
KimD schreef:Isabelle98 schreef:Wat een leuke foto's!![]()
Ik heb nog niet vaak (bewust) en finse lap gezien, maar ze zien er zo knuffelbaar uit!!
Vraag aan iedereen:
Hoe lange tijd is jullie pup steeds wakker, tussen het slapen door? (+ leeftijd)
En hoe lang slaapt hij dan?
Ik monitor dat eigenlijk nooit precies. Dat gaat vrijwel vanzelf. De enige gegarandeerde slaap is als we zijn wezen wandelen of als we iets hebben ondernomen.
Voor de rest mogen de puppen dat vooral zelf bepalen.
Wij leren is al heel snel dat ze zelf hun eigen grens moeten bewaken want ik heb geen tijd om dat voor ze te doen. En ze zullen moeten leren om te slapen in drukte en dergelijke want ze gaan mee naar evenementen en wedstrijden.
Eigenlijk laat ik puppen vrijwel direct meedraaien in de roedel. Uiteraard slapen ze wel veel meer dan de volwassen honden.
Century schreef:Ik ben zo jaloers op honden die niet zo lijp worden bij het zien van mensen en andere honden![]()
We 'mogen' niet meer komen bij de laatste puppycursus lessen omdat Meeko het niet trekt (en waarschijnlijk de les teveel verstoort, maar zelf ook weinig leert). Wel mogen we een keer een privéles komen doen, dus dat is wel fijn. Ze proberen wel mee te denken.
Maar vond het toch hard aankomen...
Century schreef:Ik ben zo jaloers op honden die niet zo lijp worden bij het zien van mensen en andere honden![]()
We 'mogen' niet meer komen bij de laatste puppycursus lessen omdat Meeko het niet trekt (en waarschijnlijk de les teveel verstoort, maar zelf ook weinig leert). Wel mogen we een keer een privéles komen doen, dus dat is wel fijn. Ze proberen wel mee te denken.
CupCakes_ schreef:Century schreef:Ik ben zo jaloers op honden die niet zo lijp worden bij het zien van mensen en andere honden![]()
Is Meeko reactief?
Jip is al ruim 4 jaar reactief en het wordt er soms niet makkelijker op. Mijn advies is dan ook, zoek een GOEDE gedragstherapeut. Wij hebben ontzettend veel aan Amber van Ommeren gehad. En nog soms als we ergens tegen aan lopen.
Zorg dat je het nu gelijk aanpakt, wacht er niet een paar maanden mee.
Je mag altijd pb'en, appen of even sparren als je het even kwijt wilt. Want ik weet precies hoe iemand met een reactieve hond zich voelt. En soms valt dat niet mee. Wat anderen ook zeggen.