Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:39

Ik ben altijd eerlijk geweest in mijn zoektocht en gaf ook bij de fokkers aan dat ik een best drukke baan heb en mijn vriend ook. Daar kreeg ik bij eentje ook wel een opmerking over. Super kortzichtig want we kunnen allebei vaak thuis werken als we willen, delen tijden flexibel in, bij mij kunnen de honden mee naar kantoor en we hebben ook nog een uitlaatdienst. Die komt dus vaak genoeg als een van ons gewoon thuis is. Zelfs nu komt ze, want ik wil graag dat haar bedrijf na de crisis ook nog bestaat zodat ze kan uitlaten/oppassen als het nodig is. Die honden komen echt NIKS tekort. Oh en we zijn ook geen vakantiegangers, als we 1 keer per jaar een volle week weggaan zonder honden is het echt veel.

Ymor

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:03

Je kunt jezelf natuurlijk voordoen zoals je zelf wil. Misschien dat sommige fokkers het hier doen maar het lijkt mij lastig om bij iedereen op huisbezoek te gaan.

Ik ken een paardenfokker die brengt de verkochte paarden zelf naar het adres. Is ook al eens terug gegaan met het veulen omdat ze de stal niet vonden voldoen.

Bedankt voor de reacties op de schoenen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:13

Ik denk dat je als fokker zijnde al snel kunt inschatten of iemand naar je zin banketstaaf of niet.

Bepaalde mensen krijgen bij mij ook zeker geen pup, en dan kunnen ze zich mooier voordoen dan dat ze zijn. Maar als ze op bezoek komen heb je dat snel genoeg in de gaten. Zeker als ze vaker komen, dan heb je het toch vaker over dezelfde antwoorden. Als iets gelogen is of mooier gemaakt is dan dat het is dan zullen de verhalen niet matchen, of diegene moet er langer over denken.

Iets wat je dagelijks doet, of je manier van honden houden en ermee omgaan kun je zo zeggen, daar hoef je niet over te denken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:13

Bokt is trouwens super traag en hapert continu, het is bijna onmogelijk om via mobiel te reageren, meer mensen last van?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:17

Nee ik niet.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:00

Ymor schreef:
Ik ken een paardenfokker die brengt de verkochte paarden zelf naar het adres. Is ook al eens terug gegaan met het veulen omdat ze de stal niet vonden voldoen.

Heeft de fokker van mijn paard ook gedaan. Ze stelde wel even wat vragen over de voordroog die er lag (was toen ook echt een slechte baal), maar ik heb altijd eigen hooi liggen en dat ook laten zien en toen was het ok. Nog steeds regelmatig contact mee ook. Dat is betrokken zijn als fokker. Dat vind ik wél netjes. Ze zitten er overigens niet 'bovenop' ofzo, maar op Doortje's (mijn paard) verjaardag sturen ze altijd even een veulenfoto door, en als we echt iets leuks gedaan hebben met een training en dat staat op facebook, krijg ik altijd even reactie.

KimD schreef:
Ik denk dat je als fokker zijnde al snel kunt inschatten of iemand naar je zin banketstaaf of niet.

Bepaalde mensen krijgen bij mij ook zeker geen pup, en dan kunnen ze zich mooier voordoen dan dat ze zijn. Maar als ze op bezoek komen heb je dat snel genoeg in de gaten. Zeker als ze vaker komen, dan heb je het toch vaker over dezelfde antwoorden. Als iets gelogen is of mooier gemaakt is dan dat het is dan zullen de verhalen niet matchen, of diegene moet er langer over denken.

Iets wat je dagelijks doet, of je manier van honden houden en ermee omgaan kun je zo zeggen, daar hoef je niet over te denken.

Zéker waar! Zo vond de fokker van de doodle van mijn ouders het heel fijn dat ik Toby al had, want doodles willen graag spelen en als er thuis een hond is die dat gecontroleerd kan afremmen, vonden ze dat wel fijn, ook al is dat maar alleen op de dagen dat ik dus de hele dag werk ;)

RoosvanBlue schreef:
Ik ben altijd eerlijk geweest in mijn zoektocht en gaf ook bij de fokkers aan dat ik een best drukke baan heb en mijn vriend ook. Daar kreeg ik bij eentje ook wel een opmerking over. Super kortzichtig want we kunnen allebei vaak thuis werken als we willen, delen tijden flexibel in, bij mij kunnen de honden mee naar kantoor en we hebben ook nog een uitlaatdienst. Die komt dus vaak genoeg als een van ons gewoon thuis is. Zelfs nu komt ze, want ik wil graag dat haar bedrijf na de crisis ook nog bestaat zodat ze kan uitlaten/oppassen als het nodig is. Die honden komen echt NIKS tekort. Oh en we zijn ook geen vakantiegangers, als we 1 keer per jaar een volle week weggaan zonder honden is het echt veel.

Hier hetzelfde inderdaad: ik werk. Maar heb wel redelijk flexibele tijden, en naast mijn werk geen sociaal leven op een manier waar de hond niet in mee kan. Niet flink stappen, niet binnen in een sportschool sporten. En inderdaad: als ik een week per jaar op vakantie ben, is het veel. En dan is de hond bij mijn ouders of mijn broer, omdat ik liever niet op vakantie ga, dan een voormalige asielhond in een kennel te stoppen...

cursebreaker schreef:
Eens idd.

Zo vraag ik me nog steeds af hoe dat gezin hier aan de overkant in godsnaam aan een RR pup is gekomen - ja, het zit me nog steeds dwars :') :') :')

Maar ik kan me ook voorstellen dat het voor een fokker ook lastig is om af te gaan op hetgeen wat je ziet met een paar ontmoetingen. Tuurlijk kun je heel veel zien aan mensen, en ook tegenwoordig van alles vaak vinden over iemand online, maar je kunt niet 100% voorspellen hoe het uiteindelijk echt gaat zijn als de pup er dan daadwerkelijk is - want er kan dan ook bij de pup kopers toch wat voorvallen of veranderen in de situatie. Dat broertje van Arya wat herplaatst is bv, zat dus ook echt niet op z'n plek bij dat gezin - ging daar helemaal de foute kant op ook en de mensen hadden zich behoorlijk verkeken op het in huis halen van een herder - maar daar zag de fokster dus van te voren ook echt niet van in dat dit zou kunnen gaan gebeuren omdat de mensen ook al honden hadden gehad o.a. en zich voordeden alsof het helemaal goed zat allemaal en ze he-le-maal gek waren met de Herder. De fokster voelde zich ook echt heel erg poedersuiker daarover toen de hond weggedaan werd.

Maar er wordt idd in sommige dingen te ver doorgeslagen.
Een van de fokkers die wij op het oog hadden in het begin om mee af te spreken en als het klikte om op een wachtlijst te komen te staan, wees ons af en zei dat we beter ergens in de buurt konden gaan kijken omdat het wel wat ver was - was 2u tussen hun en ons. Misschien dat ze een andere reden heeft gehad, ik weet het niet, maar ik vond dat zo Vreemd.

Kan me wel voorstellen dat je je dan als fokker l*llig voelt. Maar dat geeft wel aan dat je een goede fokker bent. Betrokken bij je dieren. Dát is natuurlijk super!
Maar inderdaad, wat ik zei: bij sommige rassen snap ik dus dat ze hopen dat je gewoon zoveel mogelijk thuis bent, omdat die qua opvoeding of beweging echt veel van een mens vergen. Een RR als eerste hond in een gezin dat er niet echt mee aan de slag gaat, ik vind het pittig. Dát zijn dus mensen die als ze al een hond willen, beter af zijn met een westie, of een havanezer, of als het dan wel groot of druk moet in hun ogen: een labrador - die worden wel lomp, maar in elk geval niet zomaar écht naar.
Zo zou ik het bést snappen als een fokker van working cockers nu zou zeggen 'je werkt bijna fulltime, dit is écht teveel hond voor die lifestyle'. Maar dat zijn dan ook gewoon honden die qua energie niet onderdoen voor een collie of kelpie, die lopen tegen de muren omhoog als ze niet iets te doen hebben. Geweldig, maar logischerwijs niet voor hoe ik NU leef.
Afgewezen worden op afstand vind ik echt zot. Je rijdt die afstand wat, 2/3 keer, misschien 4 maximaal... Als het nou dagelijks was, soit. Maar die paar keer op een heel leven... (en ik heb angst voor snelwegen, maar als het moet, rijd ik binnendoor overal heen, voor die paar keer is dat ook te overzien....)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:36

Komen weer super leuke foto's voorbij :D

Ik wandel het liefst op mm skechers of op mm hoge wandelschoenen.
Voor heel slecht weer en natte bosgronden en gras heb ik lage laarzen van de anwb.
Zomers wil ik nog weleens die wandelsandalen aan, kan ik ook mee door het water wandelen.

Ik ga zondag naar mm pupje kijken ze is op 2 dagen na dan 4 weken :)
Ook een eventuele keus doorgegeven, helemaal zeker beslissen we na de dierenarts op 6 weken.

Pups van mm schoonouders zijn nu 6 weken en groeien goed en zijn super leuk, gisteren op mm blote voeten en blote benen puppy geknuffeld... nou ik heb zere tenen :+
Ook worden ze helemaal over spoelt door vragen of ze nog pups hebben...

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:42

@jeanine waar blijft de puppyspam? gisteren pups bij je schoonouders kijken en gewoon géén foto's ;( :Y)

Oeh, spannend, zondag puppy kijken! Heel benieuwd of je al duidelijk verschillen gaat zien in de karakters. Meeste fokkers houden daar toch 5/6 weken voor aan volgens mij?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:58

Geen stalschoenen want ik heb sinds een paar jaar geen paard meer helaas. Maar ik wandel op salomon schoenen, super tevreden over. Ken bijna niemand die ze niet gebruikt binnen het bikejoren ook :Y)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:00

Kaus schreef:
Geen stalschoenen want ik heb sinds een paar jaar geen paard meer helaas. Maar ik wandel op salomon schoenen, super tevreden over. Ken bijna niemand die ze niet gebruikt binnen het bikejoren ook :Y)

Ik gebruik salomons voor de trainingen en wedstrijden.
Welke gebruik jij voor t wandelen? Want ik vind de ultra niet fijn voor wandelen omdat het profiel te grof is. :')

Ik gebruik nu mn ariat stal schoenen..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:06

De fokkers van mijn honden (behalve mijn eerste) zijn ook zeer betrokken. Als ik eens een vraag heb dan wordt dat ook uitgebreid beantwoord met filmpjes enz. En met de fokker van vik mijn border collie spreken we ook met enige regelmaat af om samen te wandelen. Super leuk!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:24

Ik leef op mijn lowa's, ik zweer bij die schoenen. <3

Salomons heb ik ook voor wedstrijden, wel het laatste paar, daarna ga ik naar Adidas denk ik.

Voor trainingen gebruik ik hardloopschoenen van de Decathlon, de Salomons geven teveel klappen op het kunstgras.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:28

Ik ga zodra het kan eens kijken bij die winkel waar jij het over had Kim - dan zal ik je wel even Appen want ik weet al niet meer hoe ie heette, alleen dat ie in Vaals lag?! :') :')

Ik moet voor nu even wat goedkoper zoeken dus even kijken of ik naar Decathlon kan gaan een dezer dagen.
Heb echt last van m'n enkel vandaag gvd. Kijken of ik ergens een steun verbandje uit kan halen.

skippy
Ja dat afwijzen op afstand vind ik echt heel vreemd en geeft me gelijk ook geen goed gevoel meer bij die fokker. Wat is 2uurtjes rijden nu? Die had ik wel 10x afgelegd voor Arya als dat nodig was geweest. Je moet kopers toch juist motiveren om te kijken naar een goede fokker en daarin is afstand in zekere zin echt niet belangrijk lijkt me. Dat zou niet een beweegreden moeten zijn, zeker niet als je het over binnen NL zelf hebt, over het wel/niet willen kopen bij een fokker. Ze zal misschien een andere reden hebben gehad en dat ze niet eerlijk is geweest en het dan maar over die boeg gooide... Ik zal in ieder geval in de toekomst die fokker ook mooi links laten liggen en ook zeker niet aanraden bij anderen.

Ymor
Heel leuk is dat!!

Ik heb ook nog steeds veel contact met de fokster en als ik wil kan ik ook altijd met vragen enz bij haar terecht, maar meestal is het gewoon gezellig kletsen en foto's uitwisselen onder elkaar en updates. Zodra het kan gaan we ook een bezoekje plannen en eens die kant uit. Kan Arya mama en oma weer eens zien <3 Er zal tzt ook vast nog wel een nest groepswandeling gepland gaan worden - was wel de bedoeling in ieder geval.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:39

@CB nee logisch hoor! Wij hebben tot nu toe, puur toevallig eigenlijk, de honden wel steeds in de buurt gevonden. De spaniel aan de andere kant vd provincie en Toby en de doodle helemaal dichtbij. Maar dat was puur toeval / geluk, dat die in de buurt zaten. (Zeker met de doodles zitten wij in een stukje NL waar veel fokkers zitten die ook nog eens goed bekend staan en verantwoord fokken - wat met populaire hondentypes vaak natuurlijk juist mis gaat. Fokkers waarvoor we dus óók gerust 2-3 uur in de auto waren gestapt. Onze hondenschool fokt én traint bijv. goldendoodles als hulphond en natuurlijk zijn er daar altijd bij die niet geschikt zijn voor dat werk, maar die perfect zijn als huishond.)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:57

KimD schreef:
Bokt is trouwens super traag en hapert continu, het is bijna onmogelijk om via mobiel te reageren, meer mensen last van?

Jawel, als die bepaalde reclame onderin het beeld verschijnt met een ijsje.

Pffffff. Wat een nacht. Mera sliep lekker in de bench maar die kan schijnbaar niet stil liggen; WAT EEN GEKLETTER CONTINU. Dit ga ik geen 3 weken volhouden dus vanavond maar weer wat anders proberen. Had wel een mooi fort voor haar gebouwd waar geen frummeltje door heen past.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:07

xDenies schreef:
KimD schreef:

Pffffff. Wat een nacht. Mera sliep lekker in de bench maar die kan schijnbaar niet stil liggen; WAT EEN GEKLETTER CONTINU. Dit ga ik geen 3 weken volhouden dus vanavond maar weer wat anders proberen. Had wel een mooi fort voor haar gebouwd waar geen frummeltje door heen past.

Een stoffen of kunstof bench?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:21

Ik deed altijd een dikke doek onder de onderbak zegmaar. Dat scheelde al heel veel. Maar dat was met die standaard draadkooi benches. Weet niet wat jij hebt?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:24

Ja zo'n standaard draadkooi bench. Dus ik ga straks de boel bekleden. Vind de aanschaf van een kunstof/stoffen bench voor één keer(nouja paar weken) een beetje zonde van m'n geld :P En anders moet ze maar beneden in de bench.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:30

Nicky91 schreef:
Kaus schreef:

Ik gebruik salomons voor de trainingen en wedstrijden.
Welke gebruik jij voor t wandelen? Want ik vind de ultra niet fijn voor wandelen omdat het profiel te grof is. :')

Ik gebruik nu mn ariat stal schoenen..

Deze :D Maar ze zijn niet meer leverbaar zie ik.
https://www.bol.com/nl/p/salomon-outlin ... 5924/?s2a=

xDenies schreef:
KimD schreef:

Ik heb ook een kleedje onder de plastic plaat, bij het draad gedeelte. Hoor je er helemaal niks meer van. Wij hebben er drie met een stalen bak en eentje met een plastic bak en die plastic bak hoor je wel inderdaad.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 11:21

Hier net een levering binnen gekregen van de smoofl's (hondenijsjes)
Zat daar een zakje bij met lavendel koekjes.

Boellie's kop was onbetaalbaar _O- _O-
Hij vond ze niet zo lekker zullen we maar zeggen _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:41

Hahaha, lavendelkoekjes klinkt ook wel vooral als iets voor mensen.... Arme Boellie!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 12:30

Haha lavendel met lever geloof ik. van tribal

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:38

Ow, vooruit, de lever zou het dan goed moeten maken!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:53

over fokkers. Ik heb ;et de fokkers van Aelynn (hongarije) ook nog heel veel contact. Bespreken welke shows haar inschrijven, en lekker uitrazen als we het niet eens zijn over de mening van ene keurder :') ). Met lily en Rocky hun fokker ben ik heel goed bevriend :p

Met degene die op mijn wachtlijst staan voor een enstje heb ik nu eigenlijk al wekelijks of vaker contact :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:09

Leuk zoe! Ik vind het ook handig. Je leert mensen kennen en je kunt ervaringen uitwisselen. Met de overige pup eigenaren van vik heb ik ook contact. Je loopt toch op ongeveer dezelfde momenten tegen dezelfde dingen aan.

Ik heb een vraag. Mijn oudste hond joep wordt echt heel erg langzaam. En hij heeft sinds een paar dagen ineens dat hij omdraait en terug gaat naar de auto. Lijkt er op dat hij er echt geen zin meer in heeft. Maar als ik mijn jas pak dan springt hij op om mee te gaan. Hebben jullie wel eens zo’n situatie gehad? En wat deden jullie er mee?