Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ymor schreef:Ik ken een paardenfokker die brengt de verkochte paarden zelf naar het adres. Is ook al eens terug gegaan met het veulen omdat ze de stal niet vonden voldoen.
KimD schreef:Ik denk dat je als fokker zijnde al snel kunt inschatten of iemand naar je zin banketstaaf of niet.
Bepaalde mensen krijgen bij mij ook zeker geen pup, en dan kunnen ze zich mooier voordoen dan dat ze zijn. Maar als ze op bezoek komen heb je dat snel genoeg in de gaten. Zeker als ze vaker komen, dan heb je het toch vaker over dezelfde antwoorden. Als iets gelogen is of mooier gemaakt is dan dat het is dan zullen de verhalen niet matchen, of diegene moet er langer over denken.
Iets wat je dagelijks doet, of je manier van honden houden en ermee omgaan kun je zo zeggen, daar hoef je niet over te denken.
RoosvanBlue schreef:Ik ben altijd eerlijk geweest in mijn zoektocht en gaf ook bij de fokkers aan dat ik een best drukke baan heb en mijn vriend ook. Daar kreeg ik bij eentje ook wel een opmerking over. Super kortzichtig want we kunnen allebei vaak thuis werken als we willen, delen tijden flexibel in, bij mij kunnen de honden mee naar kantoor en we hebben ook nog een uitlaatdienst. Die komt dus vaak genoeg als een van ons gewoon thuis is. Zelfs nu komt ze, want ik wil graag dat haar bedrijf na de crisis ook nog bestaat zodat ze kan uitlaten/oppassen als het nodig is. Die honden komen echt NIKS tekort. Oh en we zijn ook geen vakantiegangers, als we 1 keer per jaar een volle week weggaan zonder honden is het echt veel.
cursebreaker schreef:Eens idd.
Zo vraag ik me nog steeds af hoe dat gezin hier aan de overkant in godsnaam aan een RR pup is gekomen - ja, het zit me nog steeds dwars![]()
![]()
![]()
Maar ik kan me ook voorstellen dat het voor een fokker ook lastig is om af te gaan op hetgeen wat je ziet met een paar ontmoetingen. Tuurlijk kun je heel veel zien aan mensen, en ook tegenwoordig van alles vaak vinden over iemand online, maar je kunt niet 100% voorspellen hoe het uiteindelijk echt gaat zijn als de pup er dan daadwerkelijk is - want er kan dan ook bij de pup kopers toch wat voorvallen of veranderen in de situatie. Dat broertje van Arya wat herplaatst is bv, zat dus ook echt niet op z'n plek bij dat gezin - ging daar helemaal de foute kant op ook en de mensen hadden zich behoorlijk verkeken op het in huis halen van een herder - maar daar zag de fokster dus van te voren ook echt niet van in dat dit zou kunnen gaan gebeuren omdat de mensen ook al honden hadden gehad o.a. en zich voordeden alsof het helemaal goed zat allemaal en ze he-le-maal gek waren met de Herder. De fokster voelde zich ook echt heel erg poedersuiker daarover toen de hond weggedaan werd.
Maar er wordt idd in sommige dingen te ver doorgeslagen.
Een van de fokkers die wij op het oog hadden in het begin om mee af te spreken en als het klikte om op een wachtlijst te komen te staan, wees ons af en zei dat we beter ergens in de buurt konden gaan kijken omdat het wel wat ver was - was 2u tussen hun en ons. Misschien dat ze een andere reden heeft gehad, ik weet het niet, maar ik vond dat zo Vreemd.
Kaus schreef:Geen stalschoenen want ik heb sinds een paar jaar geen paard meer helaas. Maar ik wandel op salomon schoenen, super tevreden over. Ken bijna niemand die ze niet gebruikt binnen het bikejoren ook
KimD schreef:Bokt is trouwens super traag en hapert continu, het is bijna onmogelijk om via mobiel te reageren, meer mensen last van?
xDenies schreef:KimD schreef:Bokt is trouwens super traag en hapert continu, het is bijna onmogelijk om via mobiel te reageren, meer mensen last van?
Jawel, als die bepaalde reclame onderin het beeld verschijnt met een ijsje.
Pffffff. Wat een nacht. Mera sliep lekker in de bench maar die kan schijnbaar niet stil liggen; WAT EEN GEKLETTER CONTINU. Dit ga ik geen 3 weken volhouden dus vanavond maar weer wat anders proberen. Had wel een mooi fort voor haar gebouwd waar geen frummeltje door heen past.
Nicky91 schreef:Kaus schreef:Geen stalschoenen want ik heb sinds een paar jaar geen paard meer helaas. Maar ik wandel op salomon schoenen, super tevreden over. Ken bijna niemand die ze niet gebruikt binnen het bikejoren ook
Ik gebruik salomons voor de trainingen en wedstrijden.
Welke gebruik jij voor t wandelen? Want ik vind de ultra niet fijn voor wandelen omdat het profiel te grof is.![]()
Ik gebruik nu mn ariat stal schoenen..
xDenies schreef:KimD schreef:Bokt is trouwens super traag en hapert continu, het is bijna onmogelijk om via mobiel te reageren, meer mensen last van?
Jawel, als die bepaalde reclame onderin het beeld verschijnt met een ijsje.
Pffffff. Wat een nacht. Mera sliep lekker in de bench maar die kan schijnbaar niet stil liggen; WAT EEN GEKLETTER CONTINU. Dit ga ik geen 3 weken volhouden dus vanavond maar weer wat anders proberen. Had wel een mooi fort voor haar gebouwd waar geen frummeltje door heen past.