Vanwege de verhouding beenlengte/borstdiepte en de verhouding hoogte/lengte is op basis van deze foto’s paars mijn favoriet. Een Golden retriever is een ‘normaal gebouwde’ hond en dan horen die verhoudingen 1:1 en 9:10 te zijn. Daar voldoet meisje paars meer aan dan meisje oranje. Op basis van deze foto’s lijkt meisje paars ook wat minder zwaar qua type en een golden retriever is toch gewoon een jachthond en die horen niet te zwaar te zijn.
KimD
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-24 06:18
mirjamalvaro schreef:
Ik vindt paars het leukste maar vraag mij niet waarom.
Ik vind paars ook de knapste Leuk ze zo op stand te zien!
Hier zijn de puppen verdeeld. Er gaan er best wat maar het buitenland en die verblijven dus nog ff in Nederland en kan ik dus nog wat langer zien
kiwiwitje
Geplaatst: 18-05-24 22:01
Baco is papa geworden van 7 pups, 4 dames en 3 heren. Helaas is 1 van de dames dood geboren. Zat klem. Dus een KS
ChefsSpecial
Geplaatst: 19-05-24 06:40
Gefeliciteerd! Jammer van het ene pupje
ChefsSpecial
Geplaatst: 19-05-24 07:32
Ik vind paars op dit moment ook zeker de beste hoor, maar ik weet dat het de komende 2 weken ook nog wel kan veranderen. Meisje oranje heeft wat meer bot en het is persoonlijke smaak, maar ik hou daar wel van. Plus ze heeft echt een waanzinnig mooi hoofd (maar ja, een goede hond is meer dan alleen een knap hoofd, I know ) Een beetje verstand versus gevoel gaat het worden denk ik. Maar goed, gelukkig komen er nog wat collega fokkers kijken en voelen
Ze worden al groot Denise. Supertoffe stamboomnamen heb je gekozen. Kan niet anders zeggen, maar ik vind je thema's dan ook leuk (zegt diegene met het toetjes-thema, ik houd nou eenmaal van eten ) Wat leuk dat er een meisje blijft (bij je schoonouders) . Ik zal straks eens kijken welke er voor mij uitspringt. Al ben ik 'nog maar een beginner' en laat ik mij toch ook veel adviseren door anderen. Nu ook met het kiezen van mijn eigen pupje dat gaat blijven. Ik ben vooral een gevoelsmens, ik zie heus wel de grote lijnen qua constructie, maar ik vind het ook erg belangrijk dat het goed voelt, al moet ik eerlijk zeggen dat het allemaal lieve en leuke sociale pups zijn in dit nest, al zijn de meiden alle 3 een stuk pittiger als de jongens . Nu nog een roepnaam. We komen er niet goed uit.
Dus nu weet je welke er bij jullie gaat wonen Machie? Zo leuk. En wat fijn dat je sommige nog even iets langer kunt volgen van dichtbij. Waar gaan ze naartoe in het buitenland?
Gefeliciteerd Kim En wat sneu van het teefje, maar wat fijn dat de rest het heeft gered door de KS. Hoe is het met de mama nu?
Hier groeit het hard. Net als bij Denise zijn ook hier de pups gechipt. Vandaag wil ik proberen wat nieuwe koppie foto's te maken. Dus dan zal ik hier ook de namen bekend maken bij de pups.
Vrijdag staat de vaccinatie gepland. Op een na zijn ze gisteren allemaal de 4 kg gepasseerd (sommige waren dat al een paar dagen, dikzakjes). Grote, tevreden pups.
Machie
Geplaatst: 19-05-24 20:41
Jaaaa dit wordt ons hondje; Lumoz
Ik ben nu al zo blij met hem
kiwiwitje
Geplaatst: 20-05-24 17:55
Pinkstershow 2024:
Fred heeft gister de BOB puppy behaald en Baco heeft gister de BOB, CAC/CACIB, en 3e in de rasgroep
Hier zijn gisteren de eerste 2 fokkers komen kijken. Conclusie: we kunnen niet kiezen Paars heeft een betere knie Roze een beter front (maar lijkt een tikkeltje onzeker, dus de puppytest even afwachten) Oranje heel mooi front en een goede knie (mooi in verhouding) en de mooiste topline, maar nog wat laag, even kijken of ze volgende week al wat meer hoogte krijgt. Ze is wat langer en grover dan de rest maar ze spreekt me wel heel erg aan. Gelukkig hoeft nu de keus nog niet gemaakt te worden, maar precies zoals ik dacht, het gaat nog verrekte lastig worden
Ze zijn gewoon alle 3 erg knap dus een slechte keuze is er sowieso niet!
ChefsSpecial
Geplaatst: 29-05-24 21:24
Hier is de kogel door de kerk. Meisje oranje gaat “blijven” (bij schoonmama wonen). Meisje roze kwam uiteindelijk qua constructie als beste uit de test, met echt een front en schouderligging volgens het boekje, en súper gebalanceerd, maar in karakter zó waanzinnig eigenwijs dat mijn schoonmoeder daar echt niet mee om zou kunnen gaan Toch wel blij dat we altijd een puppytest laten afnemen Meisje paars heeft een dip(je) in haar topline en de steilste schouder van de 3, en neigt naar wat overhoekt dus die viel als eerste af (terwijl ze tot een week geleden m’n favoriet was als ik ze had staan).
Oranje heeft een iets mindere schouderligging dan roze, maar een super topline en een prachtige achterhand hoeking (en is inmiddels goed in de benen gekomen ) en ook qua karakter perfect passend bij mijn schoonmoeder.
Het zijn niet de beste foto’s (ik heb echt moeite om pups op deze leeftijd neer te zetten ) maar het geeft een beetje een idee. Oranje vertekent enorm door haar vacht, ze lijkt een hele zware voorborst te hebben maar als je voelt is hij niet zo extreem
Meisje oranje:
Meisje paars
Meisje roze:
Fem
Geplaatst: 30-05-24 07:01
Op basis van wat ik zie op de foto's zou ik ook voor puppy oranje zijn gegaan (al had ik dat ook al bij de foto's die je ervoor plaatste. Op de een of andere manier vind ik haar het meest in verhouding, het meest compleet (voor zover je dat over een pup kan zeggen )
En laten we wel wezen, als de pup bij je schoonmoeder gaat wonen is het inderdaad het allerbelangrijkste dat je schoonmoeder er mee uit de voeten kan. Want 99% van haar leven is de hond toch vooral huishond en niet show/fok-hond.
Hier is de kogel ook door de kerk. Ik denk dat ik het bij de reutjes veel moeilijker had gevonden. Maar bij de teefjes was er eentje overduidelijk de beste. Daarnaast past ze ook het beste bij ons en Fudge om te blijven, qua karakter en bravoure.
De teefjes: The Fudge Factory Caramel Cone The Fudge Factory Pêche melba The Fudge Factory Crêpe Suzette
De reutjes: The Fudge Factory Butter Pecan The Fudge Factory Lemon Cheesecake The Fudge Factory Eton Mess The Fudge Factory Rocky Road
ChefsSpecial
Geplaatst: 30-05-24 07:32
Oh wat zijn ze knap! De eerste en 2e zijn beide mooi, ik denk op de foto dat het 2e meisje een iets beter front heeft? Maar twijfel tussen die 2
Dankjewel. Ik ben ook echt heel tevreden en trots. Zeker voor een eerste nestje. Het wordt het eerste meisje. Net als bij jou vertekent het allemaal een beetje door die fluffy vachtjes Maar zijn springt er echt in alles uit. De tweede had wat tijd nodig om haar 'neer te zetten', terwijl Roze echt meteen stond. Die is meer in verhouding.
Tigress
Geplaatst: 30-05-24 08:15
Wat zijn ze leuk En ik snap de keuze helemaal icm karakter Daar moet iemand toch jaren mee dealen. Met de keuze die ik heb gemaakt destijds met Parker heb ik ook het karakter de doorslag laten geven. Lagen 2 dicht bij elkaar, maar de doorslag was het karakter wat bij Jarv moest passen
De pups zijn inmiddels bijna allemaal uitgevlogen. Eentje blijft wat langer bij de fokker hangen. Balletjes aanwezig, goeie kleur, tekening en bouw, dus die mag naad Zweden verhuizen Eentje komt volgende week even 10 daagjes vakantie vieren bij mij, en mag ik zijn oppas zijn kan ik stiekem alvast een beetje testen hoe het is met 3 honden, en of Jarv dat ook wat trekt
Ik ben inmiddels wel aan het aftellen hoor. Het is echt een zooi piraten, kan niet meer door de ren zonder dat ik gaatjes van de tandjes in m’n enkels heb staan. Hoge schoenen ook geen optie want ze vreten in no-time de veters kapot Maandag vertrekt de eerste, daarna elke dag 2 en de laatste 3 gaan zondag (van Lollie vertrekt ma-di-woe en 1 zaterdag) en van sushi vertrekken do-vrij-zat-zon)
Echt Denise, in heb exact hetzelfde. Dan roepen mensen: Je zult wel moeite hebben om afscheid te nemen straks. Uh, nee, ik kijk er stiekem heel erg naar uit. Dat we lekker ons eigen huis beetje bij beetje weer terug gaan krijgen.
Hier vertrekt 7 juni de eerste. En eentje blijft sowieso een week langer, omdat die pas met 9 weken kan worden gevaccineerd door omstandigheden.
Machie
Geplaatst: 30-05-24 09:14
De 8 kinders van Blekz Vanaf morgen mogen ze weg. Wij halen Lumoz zaterdag op.