Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:46

Wat een vervelend nieuws! Beterschap met pukkie. Wbt de verzekering kan ik je helaas niet helpen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:50

Testen jullie kittens ook hun tanden met stoeien? , ga weleens over Boris zijn buik met mijn hand beetje stoeien en dan gaan direct de tanden erin :=

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:51

Dat moet je direct afleren Rebecca... Nu is het nog leuk, kleine kitten tandjes, maar later worden ze sterk en veel feller, en dan ben je er echt niet blij mee dat je dat als kitten hebt toegelaten. Bijten mag hij een speeltje, niet in jou.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:16

Ah beterschap voor Pukkie! :(:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:56

xFioon schreef:
Geen goed nieuws |(
Pukkie heeft een losse knieschijf. En dan nog niet eens een die terugschiet, maar een die er compleet naast blijft zitten, dus hij moet waarschijnlijk geopereerd worden.
Ik wordt woensdag teruggebeld door de dierenarts die de knieoperaties doet, wanneer ze denkt dat het het beste moment is om te opereren, hoe lang ik nog aan kan kijken of het nog bijtrekt als hij meer spieren krijgt en uitgegroeid is of dat we toch snel al moeten opereren en met een indicatie van de kosten.
Had ik hem nou maar verzekerd... Ga nu even naar verzekeringen kijken, maar denk dat dit dan niet meer vergoed wordt he, als ik hem nu aanmeld...
Iemand daar verstand van?

Nope, gaat niet meer vergoed worden omdat je dit moet opgeven bij het aanmelden.
Als je dat niet doet en ze komen erachter dat het al bekend was kun je behoorlijk wat gedoe ermee krijgen (boete, verzekering geroyeerd, kosten terugbetalen etc).
Knie-operatie kost om en nabij de €500,-, mss iets meer tegenwoordig.
Patella luxatie komt overigens nog best veel voor, alleen een hoop katten hebben er nooit last van en je merkt het hooguit doordat de knieschijf niet netjes recht op de knie zit maar schuin naar binnen of naar buiten.

Mo heeft hetzelfde gehad; aangeboren patella luxatie waarvan 1 knieschijf los is gekomen door trauma (onverwachtse korte draai).
Kostte me een kleine €500,- maar sinds de genezing geen problemen meer gehad ermee, hooguit dat ze niet volledig zuiver meer liep maar niet volledig zuiver is nog altijd een hele verbetering met op 3 pootjes lopen.
Overigens loopt ze nu wel 99% zuiver, een stuk beter dan ze verwacht hadden iig.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:03

Jee balen fioon....

Iemand nog interesse in een volle zak Applaws?

Afbeelding

Sammie eet het niet, ga het voor hem toch houden bij RC... Helaas

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:04

Heb je al eens Purizon geprobeerd ? Onze katten zijn er dol op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:07

Ik twijfel over switchen,vind zijn brok prima kwaliteit maar hij is enorm winderig en ook gewoon rotte eieren style := . Hij vind de volwassen brok ook lekker , hij kan nu op de tafel klimmen en brok is niet meer te weg te zetten voor hem ><

Uh zou dit lekker liggen?

Afbeelding

:')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:12

xFioon schreef:
Geen goed nieuws |(
Pukkie heeft een losse knieschijf. En dan nog niet eens een die terugschiet, maar een die er compleet naast blijft zitten, dus hij moet waarschijnlijk geopereerd worden.
Ik wordt woensdag teruggebeld door de dierenarts die de knieoperaties doet, wanneer ze denkt dat het het beste moment is om te opereren, hoe lang ik nog aan kan kijken of het nog bijtrekt als hij meer spieren krijgt en uitgegroeid is of dat we toch snel al moeten opereren en met een indicatie van de kosten.
Had ik hem nou maar verzekerd... Ga nu even naar verzekeringen kijken, maar denk dat dit dan niet meer vergoed wordt he, als ik hem nu aanmeld...
Iemand daar verstand van?

Wat ontzettend poedersuiker!

Ik heb een poes gehad met 3 gescheurde kruisbanden. Wat wil je weten?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:46

Thanks Lor1_1984, daar was ik idd al bang voor dat je er dan gedoe mee gaat krijgen bij de verzekering als je het niet meld.
€500 vind ik nog steeds best veel geld, maarja wat moet dat moet. Ik heb nu pijnstillers mee (waarom eigenlijk weet ik niet? De vraag is heeft hij pijn? Maar aan het lopen kon ik dat niet zien, want ook al zouden de pijnstillers eventueel aanwezige pijn onderdrukken, het blijft een mechanisch probleem dus ook met pijnstillers zal hij hetzelfde blijven lopen. Dus hoe weet ik dan of hij pijn heeft of niet?

Woensdag wordt ik teruggebeld door de dierenarts die knieoperaties doet. Als ik hem laat opereren moet ik eerst foto's laten maken, en dan nog de operatie. Dus zal helaas een flink kostenplaatje worden, altijd jammer...

Hoelang moeten ze hier ongeveer van herstellen? En dan rust houden, of hoe ging dat bij jullie katten lor1_1984 en Lifaya? En is jouw kat daar ook weer volledig van genezen lifaya?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:48

Jeetje wat een verhaal weer Froukje, zo maak je wat mee met die beesten :')

Och jeetje xfioon, dat is heftig! :(

Wilde ook even laten zien hooi mooi Lappie wordt, ze krijgt een enorme kraag en staart <3

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:39

Puk heeft 3 x dus een kruisband gescheurd waarvan 2 zijn geopereerd. Laatste is niet geopereerd omdat de revalidatie gewoon te traumatiseren is. Ze mag 2 maanden niet springen en traploper, in kleine kamer. Heel sneu. Dat dus 2 x gedaan en je merkt dat kat daar dood ongelukkig van word.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:07

xFioon schreef:
Thanks Lor1_1984, daar was ik idd al bang voor dat je er dan gedoe mee gaat krijgen bij de verzekering als je het niet meld.
€500 vind ik nog steeds best veel geld, maarja wat moet dat moet. Ik heb nu pijnstillers mee (waarom eigenlijk weet ik niet? De vraag is heeft hij pijn? Maar aan het lopen kon ik dat niet zien, want ook al zouden de pijnstillers eventueel aanwezige pijn onderdrukken, het blijft een mechanisch probleem dus ook met pijnstillers zal hij hetzelfde blijven lopen. Dus hoe weet ik dan of hij pijn heeft of niet?

Woensdag wordt ik teruggebeld door de dierenarts die knieoperaties doet. Als ik hem laat opereren moet ik eerst foto's laten maken, en dan nog de operatie. Dus zal helaas een flink kostenplaatje worden, altijd jammer...

Hoelang moeten ze hier ongeveer van herstellen? En dan rust houden, of hoe ging dat bij jullie katten lor1_1984 en Lifaya? En is jouw kat daar ook weer volledig van genezen lifaya?

Ga maar uit van 6 weken benchrust nadien.
Ze mogen dan niet klimmen, springen, traplopen, en moeten zoveel mogelijk stilzitten.
Het herstel ging vrij goed, hou wel de wond goed in de gaten ivm wondvocht, ontstekingen etc.
Verwacht niet dat hij gelijk goed loopt na de herstelperiode, de kans is groot dat hij is gaan compenseren en dus opnieuw moet aanwennen correct te lopen, ook zal hij mss wat artrose gaan ontwikkelen op de knie.
De pijnstiller kan zijn om fysieke pijn uit te sluiten en evt ontstekingen te verminderen.

Andere, wsl goedkopere, optie is amputeren maar dat is behoorlijk belastend voor de rest vh lijf.
Laatste optie, maar daar willen ze vaak niet aan, is inslapen.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:39

oh god, dit klinkt allemaal niet echt als een fijn vooruitzicht. Scheelt dat ik geen trap in huis heb, en springen doet hij nu nog niet echt, en kan best goed door die knie komen, hij klautert omhoog bij de bank, stoelen, etc.
Hij heeft gradatie 3, dus dat de knieschijf constant aan de zijkant zit en niet of bijna niet terugschiet, dit gaf wel minder kans op artrose dan gradatie 2 las ik wel.
Maar hoe kan ik nu merken dat hij minder pijn heeft met die pijnstiller als hij hetzelfde blijft lopen omdat het een mechanisch probleem is? Verder is hij namelijk gewoon druk, spelen, rennen, eet en drinkt goed...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:03

De plaats waar de knieschijf nu zit kan wellicht pijn geven en mss dat de banden een klap hebben gehad/opgerekt zijn, wat ook pijnlijk is.

Mo had ook gradatie 3, met veel forceren kreeg je hem terug op z'n plek maar dan schoot hij vrijwel meteen terug. %)

Kijk anders of je via marktplaats/weggeefhoek of familie oid aan een bench (minimaal 80cm lang) kunt komen (evt bruikleen).
En regel een oud (afwas)teiltje oid die je als kattenbak kunt gebruiken.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:55

Ares (deze week 6 maanden) heeft zojuist geprobeerd Lappie te dekken (6 maanden). Ging gelukkig helemaal mis maar het wordt overduidelijk tijd dat 1 van de 2 onder het mes gaat :j Nu alleen de vraag, welke eerst? Ares is extreem groot voor z'n leeftijd (nu 3.8 kilo) en hadden we graag zo lang mogelijk open gehouden zodat hij uit kan zwaren. Castratie is alleen wel veel minder invasief. Welke zouden jullie eerst doen?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:00

Ons is geadviseerd om ze gelijktijdig te doen. Wij hadden (helaas is de poes overleden) een poes en een kater op de boerderij voor bij de stallen. Ze moeten dan beiden tegelijk herstellen (en zijn dus samen wat rustiger) en komen beide met hetzelfde 'vreemde' geurtje terug. Ons is het in ieder geval goed bevallen om ze op dezelfde dag te laten helpen.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:48

winnie03 schreef:
Ares (deze week 6 maanden) heeft zojuist geprobeerd Lappie te dekken (6 maanden). Ging gelukkig helemaal mis maar het wordt overduidelijk tijd dat 1 van de 2 onder het mes gaat :j Nu alleen de vraag, welke eerst? Ares is extreem groot voor z'n leeftijd (nu 3.8 kilo) en hadden we graag zo lang mogelijk open gehouden zodat hij uit kan zwaren. Castratie is alleen wel veel minder invasief. Welke zouden jullie eerst doen?

Morgen als de sodemieter voor beide een afspraak maken tegelijk,weet je dat de kater na een castratie nog 6 a 8 weken vruchtbaar is!!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:23

Ik zeg ook beiden te gelijk, beviel hier ook prima.

Pfff Fioon, wat een drama :n En wat een kosten :oo Ik duim voor jullie dat het toch nog enigszins mee valt.

Na d'r hachelijke avontuur gisteren heeft ze vandaag besloten dat een avond bankhangen toch beter bevalt :+
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 05:18

Het is weer zo'n nacht. Mevrouw is in een gekke bui. Ze heeft nu ook voor het eerst iets kapot gemaakt, m'n dekbedovertrek. M'n mooiste ook. :+ valt gelukkig te maken.
Na een uur gek doen ligt ze nu op m'n buik te slapen, maar nu kan ik niet meer slapen. :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 08:03

:(:) vervelend als ze snachts zo wild zijn

Hier kittens ook samen gecastreerd op zes maand ging goed hoor

Heb fonkel al paar dagen niet gezien en begin me echt zorgen te maken nu, heb gisteren al gans de buurt afgeroepen en is niet van zijn gewoonte. Normaal is hij alle dagen op het appel.

Gisteren mams en dochtertje genoten van de zon, die twee lijken echt goed op elkaar

Afbeelding

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:18

Fotsy, hoop dat hij snel terug komt! Eng zeg! Je andere twee zien er heerlijk relaxed uit.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:07

Lappie wordt morgen geholpen :j Wordt hoog tijd :evaw:

Wat naar fotsy, wat zul je je zorgen maken! Y;(

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:38

winnie03 schreef:
Lappie wordt morgen geholpen :j Wordt hoog tijd :evaw:

Wat naar fotsy, wat zul je je zorgen maken! Y;(

Verstandig alleen jammer dat ook je kater niet gelijk onder het mes gaat. Hou je er rekening mee dat hij ook kan gaan sproeien!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:52

Fotsy wat vervelend :( nog altijd niet terug?

Ik vroeg me af, k heb geen vleesje meer voor dushi (dit is op :o) mag ze een blikje leverpastei krijgen voor een keer?