Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:21

Ik zou daar zelf ook niet voor kiezen. Een onderbeet is een onderbeet, of deze nu 1 of 5mm is, een ondebeet (of overbeet) is erfelijk.

Daarbij, jij bent verantwoordelijk als fokker als er wel een ernstige vererving tussen zit.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:53

Nóg netter en rustiger hadden we onze mening niet kunnen brengen denk ik... Het is een mening, wat je ermee doet moet jezelf weten.

IK vind het een kwalijke zaak, IK zou het dus ook niet doen, zeker niet als er zoveel ervaring in huis is. Maargoed, bij de Teckel kan het net zo goed geoorloofd zijn maar dat geloof IK niet zo uit mijn hoofd, zeker niet als je er op show minpunten voor krijgt.

Maargoed, als dat je keuze is, doei! Veel succes verder met Yoshi. :wave:

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:49

Jeanine, ze hebben alleen maar het beste met je voor. Als je gaat fokken, moet je dat met een gezonde hond doen en geen hond die een risico op iets erfelijk heeft. Dat is een beetje alsof je met Jip zou gaan fokken. :Y)

Sinds dat Jip in ons leven is ben ik mijzelf er wel meer in aan het verdiepen. Niet met doel om te gaan fokken, maar om meer informatie op te doen en te leren. Daarnaast heb ik gewoon de ballen verstand niet van het fokken. :+



Wij hebben vanmiddag letterlijk gezigzagd tussen de toeristen door met de step. Ik was van plan een 'ouwe banketstaaf" rondje te doen. Maar dat werd toch een uitdagend rondje :')


Sidenote; Hij heeft hier niet zijn sporttuig aan. Deze heb ik verkocht en ik moet nog een nieuwe bestellen. Dus tijdelijk even zo. En hij trekt niet constant. We oefenen namelijk voor de step, maar ook naast de step en off leash.


Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:52

Gezond is één ding, 'ruimte voor verbetering' een tweede.
Ik heb nooit honden gefokt. Wel paarden. Niemand heeft een perfecte hond (of paard). Er is altijd iets dat (net) niet optimaal is, en dat je zou willen verbeteren. Daar maak je de juiste aanparing bij.

Ik snap dus zowel Kim als Jeanine in deze wel een beetje.

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:58

Maar er zijn genoeg honden zonder een onder of overbeet. Dat zijn fouten die doorgegeven worden en honden ook effectief problemen van ondervinden. Dus niet voor niks dat het bij 90% van de rassen als diskwalificerende fout wordt gezien

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 22:07

Nou dat ze mee gegeven worden dat hoeft niet altijd natuurlijk. En ook bij dit soort dingen zijn er verschillende oorzaken. Zeker ook omdat kaakgroei beïnvloedbaar is en zeker tijdens t wisselen/groeien.

Maar ik denk dat dit meer een discussie is voor t hondenfokkers topic dan in t puppytopic.
Dus ook t verzoek bij deze om t daar voor te zetten of niet voort te zetten.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 17-05-21 22:08, in het totaal 2 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:07

Skippy01 schreef:
Gezond is één ding, 'ruimte voor verbetering' een tweede.
Ik heb nooit honden gefokt. Wel paarden. Niemand heeft een perfecte hond (of paard). Er is altijd iets dat (net) niet optimaal is, en dat je zou willen verbeteren. Daar maak je de juiste aanparing bij.

Ik snap dus zowel Kim als Jeanine in deze wel een beetje.


Alleen mag je bij paarden echt 'voor de lol' fokken, of dat verstandig is, is een tweede maar theoretisch gezien mag bij paardenfok echt minstens 75% meer dan bij honden.

Bij paarden wordt ook maar weinig genetisch getest (alhoewel ook steeds meer met PSSM e.d.) maar dat staat nog steeds niet in verhouding met honden.

Ik vond paarden fokken ook veel makkelijker, ook qua drachtig krijgen, bevallen en 'werk'. Maarja, ook daar, een paard bevalt natuurlijk niet in huis in de keuken. :')

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:10

Volgens mij is het nu wel duidelijk voor Jeanine, leven en laten leven. Ik vind Yoshi super leuk <3

Leuk CC! Staat m goed dat tuig :7

Nicky, doelde met dat stukje op dat extreme exploderende gedrag dat veel Aussies hebben _O- Haar kan ik goed mee leven hoor! Dit is mijn eerste hond die nu nog bij mijn moeder woont, lekker fluffy <3 Maar heb wel een sterke voorkeur voor korthaar, gelukkig is 'mijn ras' dat ook.

Afbeelding

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:15

Kaus schreef:
Volgens mij is het nu wel duidelijk voor Jeanine, leven en laten leven. Ik vind Yoshi super leuk <3

Leuk CC! Staat m goed dat tuig :7

Nicky, doelde met dat stukje op dat extreme exploderende gedrag dat veel Aussies hebben _O- Haar kan ik goed mee leven hoor! Dit is mijn eerste hond die nu nog bij mijn moeder woont, lekker fluffy <3 Maar heb wel een sterke voorkeur voor korthaar, gelukkig is 'mijn ras' dat ook.

[ [url=m/JWkvEd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aangezien ze aangaf het topic te verlaten heb ik het inmiddels niet meer tegen of over Jeanine.

Ik reageerde dan ook gewoon op Skippy, daarnaast kan de info alsnog heel leerzaam zijn en die verschillen tussen paarden en honden ook gewoon interessant zijn.

Net zoals wel of geen onder of overbeet, of x-benen of o-benen of knikstaart. Noem maar op.

Het is hier prima op zijn plek, dit topic heeft ontzettend veel meelezers die zich vaak via PB melden over een bepaald onderwerp.

Een vooraf (goed) geïnformeerde puppykoper die meeleest hier en daarop goede keuzes kan maken vind ik nog steeds belangrijk.
Laatst bijgewerkt door KimD op 17-05-21 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:22

KimD, ik had het ook niet over jou. Ik was mijn reactie al aan het typen toen jij je bericht nog niet had geplaatst. Typ niet zo snel _O-

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:25

Kaus schreef:
KimD, ik had het ook niet over jou. Ik was mijn reactie al aan het typen toen jij je bericht nog niet had geplaatst. Typ niet zo snel _O-


En dat gewoon op de telefoon, niet eens een toetsenbord. <<)

Edit:
Om de awkward stilte maar te breken :+, ik ga bij Maze één poging doen tot plakken van het kapotte oor. We hebben al een zo'n mislukking in huis en een tweede kan mijn hart niet aan. :')

Ik moet alleen nog krullers halen bij het Kruidvat. Dus hopelijk over 14 dagen twee staande oren ipv één, als mijn strategie niet werkt kan ik nog proberen het andere te laten tippen. Anders moet ik aan de ellende geloven.

Afbeelding

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:57

CupCakes_ waar is die mooie blauwe lijn van?

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:03

_Christina schreef:
CupCakes_ waar is die mooie blauwe lijn van?


Ik gok zomaar van Black Wolf, is een jöring lijn.

_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:41

Hoi! Ik wil me ook graag melden. Via de zoekfunctie al informatieve stukjes teruggelezen, maar gezien het aftellen naar onze pup begonnen is, wil ik (proberen) actief mee te gaan lezen/kletsen.

Ondanks dat de zoekfunctie niet heel positief was over het ras (kooikerhondje) en er al teveel Kim's zijn, zijn we hopelijk toch welkom haha! :D

Edit: KimD (we hebben al contact gehad via pb), ik lees net het nieuws over Harvey, wat naar.. hopelijk slaat de behandeling aan! Gelukkig zijn jullie er snel bij.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 05:47

Hahaha, Kim nummer 5 of 6 denk ik? :') Welkom!

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 06:46

KimD schreef:
_Christina schreef:
CupCakes_ waar is die mooie blauwe lijn van?


Ik gok zomaar van Black Wolf, is een jöring lijn.


Yess dat klopt!

Hoeveel Kimmen kan je in een topic hebben? Stik verwarrend haha. Welkom! :') :D

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 07:21

Whoehoe nog een Kim *\%/*

cinniz123

Berichten: 4431
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 07:49

Als ik nu iets wil weten vraag ik het gewoon aan Kim :')

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 07:49

_KimmeL schreef:
Hoi! Ik wil me ook graag melden. Via de zoekfunctie al informatieve stukjes teruggelezen, maar gezien het aftellen naar onze pup begonnen is, wil ik (proberen) actief mee te gaan lezen/kletsen.

Ondanks dat de zoekfunctie niet heel positief was over het ras (kooikerhondje) en er al teveel Kim's zijn, zijn we hopelijk toch welkom haha! :D

Edit: KimD (we hebben al contact gehad via pb), ik lees net het nieuws over Harvey, wat naar.. hopelijk slaat de behandeling aan! Gelukkig zijn jullie er snel bij.


Neeeee ik wil niet nog een Kim _-:( _O-

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 07:59

Pfoe, jeetje, we gaan hier gewoon een toelatingstest neerzetten: 'heet je Kim?' Indien ja: 'helaas, toegang geweigerd, het Kim-quotum is bereikt! We hebben nog wel ruimte voor: (x)'

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:07

haha, nog een Kim, populaire naam blijkbaar :+

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 08:29

Dat mijn ouders niet zo creatief waren dat wist ik al.
Als ik een jongen zou zijn had ik Ronald geheten _O-

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:49

kiwiwitje schreef:
Dat mijn ouders niet zo creatief waren dat wist ik al.
Als ik een jongen zou zijn had ik Ronald geheten _O-


Het wordt pas echt eng als de andere Kimmen nu hetzelfde gaan zeggen _O-

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:09

Skippy01 schreef:
kiwiwitje schreef:
Dat mijn ouders niet zo creatief waren dat wist ik al.
Als ik een jongen zou zijn had ik Ronald geheten _O-


Het wordt pas echt eng als de andere Kimmen nu hetzelfde gaan zeggen _O-


Nee hoor, ik zou Bert zijn geweest. :+
Sterker nog, ik zou eigenlijk Kimberly zijn geweest maar toen mijn vader me is gaan inschrijven is het Kim geworden want "Ik noem mijn dochter niet naar een hygiëne merk." (Kimberly Clark)

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 09:26

Whahahahaha _O-