Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:57

kiwiwitje schreef:
cursebreaker schreef:
De dwergkeesjes zijn ook wel grappig hoor. Ik ben echt niet van dat formaat hondjes, maar als je dan kijkt naar een hondje van zo'n formaat vind ik de dwergkees wel een van de leukste qua karakter! Ze zijn mij wel veel te energiek haha. Maar zo nu en dan knuffelen met die wolletjes van m'n zusje - heeft er dan 3 - is heerlijk <3

Ja ik vind dat echt hele grappige hondjes, en ze doen t goed in combi met staffies.
Maar ach ik ben kort geleden de eerste Chi tegen gekomen die ik geweldig vind
Ook eentje die gewoon echt als hond behandeld word en in een gezin met 6 of 7 staffies woont. Alleen met een van de reutjes klikt t niet. Maarja wij vinden ook niet iedereen aardig ;)

Ja ze zijn idd erg leuk!

Arya heeft ze laatst voor 't eerst ontmoet, die 3 van m'n zusje. En toen de eerste naar buiten kwam deed ze heel rustig snuffelen enz - met kleine hondjes is ze meestal een pak rustiger - maar toen kwam #2 en #3 naar buiten gesjeesd en werd het wat intens voor d'r en toen werd Arya ook wel een beetje hieper aan de lijn. Misschien verstandiger geweest om ze om de beurt te introduceren :') Die kleine bolletjes renden dus kriskas door elkaar en Arya had bijna een whiplash omdat ze ze alle drie wilde zien en ze het niet voor elkaar kreeg :')

En wat fijn als je dan zo'n leuke Chi tegenkomt! Ik kwam weken terug, een van de laatste keren dat ik op de hei was, in het aanlijn gebied iemand tegen met 5 Chi's en die liepen allemaal mooi aan de lijn en daar werd gewoon echt fatsoenlijk mee gelopen. Waren van wat ik zo kon zien ook heel sociaal enz. Was leuk om te zien :j

Nynkster

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:58

Denk dat kaus doelt dat het dezelfde honden zijn Cb

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:59

Kaus schreef:
Links en rechts is dus exact dezelfde hond...

Zie het nu pas ja hahaha :') Sorry, dan heb ik je bericht idd in verkeerde context gelezen denk ik :')

Als ik Arya in stand zou zetten, zou ze achter niet zo extreem aflopen. En links zijn ook moment opnames natuurlijk. Grote kans dat je bij het lopen ook al ziet dat ze achter meer aflopen.

Binnen de showlijnen is het gewoon echt nog heel ongezond - en dan bedoel ik gewoon de stamboom honden. M'n oom heeft een stamboom uit Duitsland en het kon wel een broodfok hond zijn wat dat betreft, brr. Vreselijk om te zien. Maar goed, ook bij sommige ODH fokkers zet ik twijfels hoor. Heb je binnen elk ras wel.

In de werklijn zie je ze gelukkig vooral heel sterk en gezond.

EDIT:

Moet zeggen dat ik het alsnog spannend vind met Arya nu hoor. Wat haar heupen/ellebogen gaan doen/niet doen als ze ouder wordt. We weten haar achtergrond lijnen en testen e.d. die gedaan zijn overal, maar ik blijf het toch spannend vinden. Nu hoor je het bij de ODH's wel een stuk minder gelukkig - artrose komt er wel regelmatig voor bij honden van 6+.

We hebben in ieder geval ons best gedaan om een gezonde pup te kopen bij een verantwoorde fokker en meer kunnen we niet doen naast zorgen dat we gewoon opouwen met wandelen/bewegen en niet overvragen. Ze loopt nu op de hei ook door het mulle zand, maar zijn maar kortere stukken telkens bv en ondertussen heeft ze door de maanden heen ook wel wat spieren gekweekt, maar ik let daar toch zeker nog wel op - vooral als ze zou willen rennen en spelen met andere honden langere tijd. En ook met tijd let ik nog op dat ik niet te lang loop enz. En niet in en uit de auto springen en dat soort dingen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:15

Als je kijkt naar de hoekingen van de achterhand wanneer de poot vanaf de sprong helemaal recht naar beneden staat, dan zijn die honden overhoekt. En ze hebben ook een te hellend bekken. Dit soort dingen zie je onherroepelijk terug in het gangwerk en uiteindelijk ook in de slijtage. Het is allemaal misschien minder heftig dan het vaak wordt voorgesteld, maar overdrijving van een exterieurkenmerk is nooit in het belang van een ras.

En zodra de Amerikanen met een ras aan gang gaan dan weet je gewoon dat ze er een hele eigen versie aan gaan geven die in de verste verte niet meer lijkt op het origineel. Kijk maar naar de Akita en de Americain Akita.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:38

Nou bij de aussie vind ik dat wel minder. Er zijn er vele reuen waar ik instant van kwijl maar om daar zaad van over te laten komen als beginnende fokker vind ik dan teveel van het goeie :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:49

xLaraaj schreef:
Nou bij de aussie vind ik dat wel minder. Er zijn er vele reuen waar ik instant van kwijl maar om daar zaad van over te laten komen als beginnende fokker vind ik dan teveel van het goeie :+

Maar die komen uit Amerika toch? Dus Amerikanen gaan daar weinig aan verpesten.
Maar ja, er zijn genoeg rassen die er in Amerika ineens heel anders uit zien tov in het land van herkomst. Beagles, springer spaniels, cocker spaniels, chihuahuas (écht, ze hadden de traditionele versie naar hier moeten halen ipv die bolkopjes), Akita is inderdaad ook een ras dat in Amerika niet beter is geworden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:51

ik denk dat dat verschil in veel rassen ook aan de lijnen ligt. In de show borders zie je echt het engelse type, het amerikaanse type en het australische type. ik heb hondne van de 3 lijnen zitten, en het zijn gewoon andere types. De basis is hetzelfde, hoekingen bouw, maar de propoties net wat anders. Bijna bij alles in onze rasstandaart staat "moderate" (gemiddeld), maar door de jaren heen hebben verschillende lijnen daar andere definieties aan gegeven. Vooral de australiers zie je nogal het verschil, die zijn net wat kleiner (tot soms extreem kleiner) en een stuk breder dan de amerikanen en engelse. De amerikanen worden dan weer met ene hoop meer vacht en vaak wat langer in het lijf en de half gefokt, ook het type van hoofd verschilt wat in uitstraling.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:02

@KimD Het is alweer 4 pagina's geleden :+ Maar Popo is 64 cm hoog!

De rest heb ik even niet bijgelezen, onwijs drukke werkdag en depressief dat ik al mijn zomerplannen moet afzeggen dus ik ga in bed liggen. -O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:09

@zoe dat kan ook wel hoor, dat er verschil in lijnen is. Maar zoals bij de cockers is het extreem. De Engelse cocker is er al in show en working type. De Amerikaanse cocker is een vreselijk overbehaarde hond met belachelijk grote oren, uitpuilende ogen en in niets meer een functionele Spaniel. Dat is dan een apart ras geworden ook. Ik blijf daar ver bij vandaan.

@simoonzel ik had er al rekening mee gehouden dat alle zomer plannen in de ijskast zouden gaan, dus ik heb mezelf nieuwe Dubarry Roscommon laarzen cadeau gedaan. (Afgeprijsd <<) O:) )
Die Wilde ik al zeker een jaar, nadat mijn andere paar echt niet meer waterdicht te houden was. Als verder dan toch niks doorgaat de hele zomer, dan wil ik dat voor mezelf :))

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:14

Kan iemand mij de logica uitleggen? : collega van mijn vriend is jager in zijn vrije tijd. In het asiel in de buurt verliefd geworden op een jachthond. Kent het ras, weet wat het inhoud etc. Mag hij die niet adopteren want ze hebben op zijn fb gezien dat hij jager is ... ? >;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:16

Die zijn echt heel leuk skippy. Ik houd van dat soort wandel laarzen <3
Lijken een beetje op mijn laarzen die ik bij de ANWB kocht met 40% korting een paar maanden terug. Maar die gebruik ik nu dus steeds minder en minder met het warmere weer, omdat er een laagje wol aan de binnenkant zit haha. Ik heb ze tot nu toe wel echt met heel veel plezier gebruikt, maar voor de lente/zomer nu toch weer even op zoek naar wandelschoenen. Vandaag op de sneakers geweest, nike, en m'n enkel verzwikt (zwakke enkels) dus ik denk dat ik wel zeker iets moet hebben van halfhoge schoenen om wat extra steun te geven.

Laraa
O wauw, ze doen dus wel een background check haha. Ik weet niet of ik daar juist heel blij van moet worden of juist niet, lol. Aan de ene kant goed dat ze proberen meer informatie in te winnen over een potentieel nieuw baasje, maar aan de andere kant wel jammer dat hij dan bij voorbaat afgeschreven wordt ipv dat ze eerst een fatsoenlijk gesprek aangaan met 'm en van hem horen hoe en wat.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:23

xLaraaj schreef:
Kan iemand mij de logica uitleggen? : collega van mijn vriend is jager in zijn vrije tijd. In het asiel in de buurt verliefd geworden op een jachthond. Kent het ras, weet wat het inhoud etc. Mag hij die niet adopteren want ze hebben op zijn fb gezien dat hij jager is ... ? >;)

Hoor ik vaker. Heel krom. Want een hond laten doen waar hij voor bedoeld is, is ontzettend zielugggg. Of zoiets? Maar Nederlandse (en misschien Belgische ook) asiels zijn erger dan fokkers wat dat betreft. Een fokker zegt in elk geval nog 'wij verkopen alleen aan een thuis waar jachttraining in de planning zit, want daar is de hond voor bedoeld'. Dat ze dan niet willen verkopen aan één adres waar bijv agility gedaan wordt, wat toch ook een 'job' is, snap ik vaak al niet. Maar gewoon niet laten adopteren naar een thuis waar ze hun natuur mogen naleven, dat snap ik oprecht niet...

@CB jaaa, me too! Ik koop ze liefst met goretex voering, is ook in de zomer goed te hebben! Hoewel ik ook op Nike hardloopschoenen wandel in de zomer hoor, als het echt warm is.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:24

Inderdaad. En het is niet dat hij elk weekend gaat jagen. 2x per jaar gaat hij op verlof in zijn thuisland en daar jaagt hij. Snap niet gans dat ze jachthonden meegeven aan janneke de buur maar niet aan een persoon die ervaring heeft met dat soort rassen

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:40

Bijzonder inderdaad! Naar wat voor eigenaar zijn ze dan op zoek vraag je je af.

Ik heb dit jaar winterlaarzen gekocht die eigenlijk net een maat te klein zijn. Kan er net niet goed op lopen dus ik moet ook nieuwe. Maar misschien eerst eens kijken voor een zomer optie. Hebben jullie allemaal ook paarden? Waar lopen jullie op bij de paarden en als jullie met de honden lopen?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:43

Ik rij paarden voor mensen bij, maar loop vaak gewoon op sneakers/jodphurs of rijlaarzen

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:45

Afbeelding
Deze fijne Ariat's <3 Eigenlijk in eerste instantie voor de honden gekocht maar alles wat met honden en paarden te maken heeft, trek ik deze aan.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:49

Ymor schreef:

Ik heb dit jaar winterlaarzen gekocht die eigenlijk net een maat te klein zijn. Kan er net niet goed op lopen dus ik moet ook nieuwe. Maar misschien eerst eens kijken voor een zomer optie. Hebben jullie allemaal ook paarden? Waar lopen jullie op bij de paarden en als jullie met de honden lopen?

Op stal heb ik van mountain horse de classic Rider, en van Harry's horse de Sherwood. In de winter - echt waar - snowboots van Decathlon van 13 euro. Geen seconde koude voeten :')

Als ik veel buiten loop , bijv met de hond, bij voorkeur Dubarry laarzen of zoo adventure laarzen. En met écht warm weer dus Nike hardloopschoenen.

En zowel op stal als met wandelen regenlaarzen van Joules. Super comfortabel!

Ik ben lastig met schoenen, snel last v mijn voeten, knieën en rug. Maar dit gaat allemaal goed.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:58

Ymor schreef:

Ik heb mijn paard zelf niet meer, maar ben wel bij de western laarzen gebleven voor wandelen, tuinieren, alles eigenlijk :D Heb heel lang een paar Sendra's gehad, toen Tin Hauls en nu net een paar Ariats gekocht. Mijn vriend moet nog elke dag helpen ze uit te trekken :Y) Ik doe bij voorkeur een jaar of 3-5 met laarzen (en andere schoenen en kleding ook trouwens).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 21:58

Ik loop eigenlijk altijd op nike airmax :o
T liefst nog met joggingbroek :o :o

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:59

Die dubarry’s zien er super uit maar de prijs ook :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:02

@roos mijn laatste paar western laarzen staat hier inderdaad nog. Maar inmiddels terug naar dressuur.

@xlaraaj klopt ja! Ik had nu het lage model, en dan in aanbieding via regenlaarsexpert. 215€ vind ik te doen. 380€ gaat ook mij wat ver... Moet wel zeggen dat ik de hoge gehad heb, twee paar, en ze zijn beide lang meegegaan. Eerste paar 10 jaar, tweede paar 9 jaar. Ze hebben hun geld wel opgeleverd zeg maar :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:03

Ik hoor het hier in de omgeving ook bij het asiel en andere stichtingen dat je niet zo 1,2,3 in aanmerking komt. Bij 1 stichting snap ik het nog wel, want zij vangen vaak HR honden op en voornamelijk honden die flinke gedragsproblemen hebben en dus echt goede begeleiding van een nieuwe eigenaar. Ze werken wel heel intensief met die honden al vanaf het moment dat ze bij hun binnenkomen. Daar vind ik het dus wel echt goed dat er een goede selectie is. Maar dat er gewoon dmv een facebook pagina bezoekje al op voorhand gezegd wordt dat het niet gaat gebeuren vind ik ook erg overtrokken.

Ik vind nike sneakers heerlijk lopen, en zeker mbt gewrichten die ik snel voel enz. Maar hier in het zuiden heb je best wat heuvels en veel ongelijke grond en zoals vandaag kom je er dan achter dat als je al zwakkere enkels hebt, je zo'n enkel gewoon heel snel verzwikt op sneakers. Denk dat ik echt moet gaan investeren in wandelschoenen die wat meer steun bieden rondom de enkels.

Ik vind nike air maxx normaal gesproken toch wel de fijnste sneakers ooit <3

Laraa
ANWB heeft vergelijkbare laarzen die een stuk goedkoper zijn en naar mijn idee kwalitatief ook erg goed zijn! Of ze het 9/10 jaar gaan volhouden; dat denk ik niet, maar ik denk dat het ook ervan af hangt hoe je ermee omgaat en waar je precies loopt. Ik kijk niet zo nauw bv. met waar ik doorheen banjer :') < laten zich goed schoonmaken ook. Hebben dan alleen wel een wol voering binnenin, dus daar kun je in de zomer weinig mee :')

EDIT:

Deze heb ik

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:25

@CB ja, blijft heel persoonlijk waar je lekker op loopt. Mijn moeder heeft ook zoo adventure en Dubarry. Mijn vader zweert bij Beaufort laarzen en western laarzen van Kentucky.

Ik heb ook bijv travelin laarzen gehad. Bij mij liet de voering snel los, maar bij vriendinnen en schoonzus gaan die al lang mee juist. Heel comfortabel wel.
Ook nog een paar van epplejeck staan, maar die zijn gewoon echt minder comfortabel, veel stijver, daar ga ik geen kilometers mee maken...

Asiel waar Toobs vandaan komt, is het andere uiterste: nauwelijks vragen en hond mocht dezelfde dag mee. Nou ben ik echt wel bezig met mijn hond, en de mensen die ik ken die er daar een vandaan hebben ook. Maar helaas zo weinig controle, als je er een mee wil nemen als bait dog voor hondengevechten, lukt het je ook zeg maar. Prijzige bait dog, maar het principe snappen jullie...
Dat is ook niet handig.
Maar mensen afwijzen zonder vragen te stellen ook niet. Ik werk bijv 36 uur. Ik heb mijn ouders (die nog geen 60 zijn) als oppas/uitlaat op mijn lange dagen en mijn broer en schoonzus als backup. En toch krijg ik bij veel fokkers géén hond mee waarschijnlijk. Bij sommige rassen snap ik dat. Bij veel andere niet. Ze worden echt wel uitgedaagd, uitgelaten, aandacht genoeg, slapen als ze dat willen op mijn slaapkamer etc. Maar mensen die 24/7 thuis zijn en niet trainen of wandelen, komen eerder in aanmerking. Wat dát betreft zijn we in NL een beetje doorgeslagen denk ik wel eens, met kromme redenaties :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 22:27

Hier is alles vlak _O-
Anders had ik indd waarschijnlijk ook een probleem gehad met omzwikken enzo.
Hier ook snel last van mn gewrichten. Maar daar doet mn gewicht ook wel aan mee :o
Gelukkig nu met wandelen hier op t industrie geen echte last. Ondanks dat mn nikes een beeeeetje op zijn.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:30

Skippy01 schreef:
@CB ja, blijft heel persoonlijk waar je lekker op loopt. Mijn moeder heeft ook zoo adventure en Dubarry. Mijn vader zweert bij Beaufort laarzen en western laarzen van Kentucky.

Ik heb ook bijv travelin laarzen gehad. Bij mij liet de voering snel los, maar bij vriendinnen en schoonzus gaan die al lang mee juist. Heel comfortabel wel.
Ook nog een paar van epplejeck staan, maar die zijn gewoon echt minder comfortabel, veel stijver, daar ga ik geen kilometers mee maken...

Asiel waar Toobs vandaan komt, is het andere uiterste: nauwelijks vragen en hond mocht dezelfde dag mee. Nou ben ik echt wel bezig met mijn hond, en de mensen die ik ken die er daar een vandaan hebben ook. Maar helaas zo weinig controle, als je er een mee wil nemen als bait dog voor hondengevechten, lukt het je ook zeg maar. Prijzige bait dog, maar het principe snappen jullie...
Dat is ook niet handig.
Maar mensen afwijzen zonder vragen te stellen ook niet. Ik werk bijv 36 uur. Ik heb mijn ouders (die nog geen 60 zijn) als oppas/uitlaat op mijn lange dagen en mijn broer en schoonzus als backup. En toch krijg ik bij veel fokkers géén hond mee waarschijnlijk. Bij sommige rassen snap ik dat. Bij veel andere niet. Ze worden echt wel uitgedaagd, uitgelaten, aandacht genoeg, slapen als ze dat willen op mijn slaapkamer etc. Maar mensen die 24/7 thuis zijn en niet trainen of wandelen, komen eerder in aanmerking. Wat dát betreft zijn we in NL een beetje doorgeslagen denk ik wel eens, met kromme redenaties :')

Eens idd.

Zo vraag ik me nog steeds af hoe dat gezin hier aan de overkant in godsnaam aan een RR pup is gekomen - ja, het zit me nog steeds dwars :') :') :')

Maar ik kan me ook voorstellen dat het voor een fokker ook lastig is om af te gaan op hetgeen wat je ziet met een paar ontmoetingen. Tuurlijk kun je heel veel zien aan mensen, en ook tegenwoordig van alles vaak vinden over iemand online, maar je kunt niet 100% voorspellen hoe het uiteindelijk echt gaat zijn als de pup er dan daadwerkelijk is - want er kan dan ook bij de pup kopers toch wat voorvallen of veranderen in de situatie. Dat broertje van Arya wat herplaatst is bv, zat dus ook echt niet op z'n plek bij dat gezin - ging daar helemaal de foute kant op ook en de mensen hadden zich behoorlijk verkeken op het in huis halen van een herder - maar daar zag de fokster dus van te voren ook echt niet van in dat dit zou kunnen gaan gebeuren omdat de mensen ook al honden hadden gehad o.a. en zich voordeden alsof het helemaal goed zat allemaal en ze he-le-maal gek waren met de Herder. De fokster voelde zich ook echt heel erg poedersuiker daarover toen de hond weggedaan werd.

Maar er wordt idd in sommige dingen te ver doorgeslagen.
Een van de fokkers die wij op het oog hadden in het begin om mee af te spreken en als het klikte om op een wachtlijst te komen te staan, wees ons af en zei dat we beter ergens in de buurt konden gaan kijken omdat het wel wat ver was - was 2u tussen hun en ons. Misschien dat ze een andere reden heeft gehad, ik weet het niet, maar ik vond dat zo Vreemd.