Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 06:34

Wie heeft hier nog contact met familie van zijn of haar hond? Kenzo zijn fokster heeft een aparte Facebook pagina voor alle nesten die ze gehad heeft (3) met daarin de pupkopers. Erg leuk van allerlei kanten wat te zien en te horen.

Kymo is echt zo'n marktplaats aankoop. Eenmaal gezegd dat ik hem hou en alle contact is weg. Zelfs telefoon nummer bestaat niet meer. Zou nog nest foto's krijgen en nooit gehad en dus met de 8 andere nestgenootjes geen contact. Echt gigantisch balen vind ik.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:13

Even Ego:

Naya heeft een gebakken kippenbout opgegeten!!
Wat kan/moet ik doen ? |(

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:24

Dierenarts bellen om advies??

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:38

xLaraaj schreef:
Even Ego:

Dierenarts bellen.
Botjes van een kip kunnen versplinteren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:48

dierenfan schreef:
Wie heeft hier nog contact met familie van zijn of haar hond? Kenzo zijn fokster heeft een aparte Facebook pagina voor alle nesten die ze gehad heeft (3) met daarin de pupkopers. Erg leuk van allerlei kanten wat te zien en te horen.

Kymo is echt zo'n marktplaats aankoop. Eenmaal gezegd dat ik hem hou en alle contact is weg. Zelfs telefoon nummer bestaat niet meer. Zou nog nest foto's krijgen en nooit gehad en dus met de 8 andere nestgenootjes geen contact. Echt gigantisch balen vind ik.

Ik! Zijn 2 zussen en broer zie ik regelmatig. 1 broer is naar spanje verhuisd dus daar horen we niet zo veel over. Ook, wanneer ik wil, iedere dag contact met fokker. Maae soms is t ook maanden stil haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 07:48

dierenfan schreef:

Met zowel boellie’s familie als die van chick geen contact. Met beide fokkers ook nier(meer)
Heb van Boellie wel zelf familie gevonden. Een volle zus zelfde nest en 2 halfzussen zelfde moeder.

Voor het nest hebben we een besloten fb groep

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:25

Hier ook een facebookgroep met alle eigenaren van honden van de fokker. Fokker zelf niet zoveel contact mee, klikte niet echt en paar aparte dingen gezegd naar onze kant. Enige waar ik ze nog voor aan moet spreken is dat ik Mn stamboom nog steeds niet gekregen heb van ze.... en nu hoef ik daar niet veel mee maar ik heb geen hond met stamboom gekocht om m bij de fokkers te laten..

Lara ik zou even overleggen met de DA. Volgens mij is laten braken namelijk niet altijd goed om het eruit te krijgen omdat ze dan die stukje in de slokdarm oid kunnen krijgen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 08:27

Nynkster schreef:
Hier ook een facebookgroep met alle eigenaren van honden van de fokker. Fokker zelf niet zoveel contact mee, klikte niet echt en paar aparte dingen gezegd naar onze kant. Enige waar ik ze nog voor aan moet spreken is dat ik Mn stamboom nog steeds niet gekregen heb van ze.... en nu hoef ik daar niet veel mee maar ik heb geen hond met stamboom gekocht om m bij de fokkers te laten..

Lara ik zou even overleggen met de DA. Volgens mij is laten braken namelijk niet altijd goed om het eruit te krijgen omdat ze dan die stukje in de slokdarm oid kunnen krijgen

Hoe oud is de pup nu? Heb je wel zo’n registratie bewijs ingevuld en thuisgestuurd gekregen?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:32

Eeeehm 4,5 maand als ik t goed heb. Heb m toen de dag dat we hem kregen direct aangemeld bij raad van beheer als zijnde onze nieuwe pup zeg maar. En toevallig gister post van raad van beheer met bevestiging en voor als ik m ging verkopen ofzo een invullijstje

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 08:38

Nynkster schreef:
Eeeehm 4,5 maand als ik t goed heb. Heb m toen de dag dat we hem kregen direct aangemeld bij raad van beheer als zijnde onze nieuwe pup zeg maar. En toevallig gister post van raad van beheer met bevestiging en voor als ik m ging verkopen ofzo een invullijstje

Ja dat is het registratieformulier. Heb net even zitten spieken in de database :P

Maar dit betekend inderdaad dat de fokker de stamboom achtergehouden heeft. Mocht ze die nu echt niet af willen geven even contact opnemen met de RvB, evt denk ik zelfs dat je hier juridische stappen mee kan zetten, aangezien je dan van de RvB een duplicaat stamboom krijgt en daar voor moet betalen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:41

Ja ze zou ze ergens in begin maart al sturen maar toen kwamen er ineens vage berichten dat ze overspannen was oid... vind ik allemaal sneu maar hoeveel moeite is 6 dingen op de post doen nu... zal even bericht sturen binnenkort of het er nog van gaat komen...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 08:43

Is het ver rijden? Anders er gewoon eens heenrijden? Maar er inderdaad even achteraan gaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:44

Hier ook nog contact met de andere pups uit aelynn haar nest. En af en toe met die uit Kenai zijn nest.

Ik zou me niet onmiddelijk zo opwinden. Was dat jou pup niet die uit België kwam? (Of haal ik nu mensen door elkaar?) hier duurt het vaak wat langer voor de stambomen er zijn dan in nederland.
Ook kan het zijn dat de fokker ze persoonlijk Wil langsbrengen maar nog geen tijd gevonden had.

Tot een jaar of 2 terug was het in België normaal dat de fokker de stamboom pas ontving als de pup 9-11 maanden waren. Soms zelfs langer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 08:48

Zoe_97 schreef:
Hier ook nog contact met de andere pups uit aelynn haar nest. En af en toe met die uit Kenai zijn nest.

Ik zou me niet onmiddelijk zo opwinden. Was dat jou pup niet die uit België kwam? (Of haal ik nu mensen door elkaar?) hier duurt het vaak wat langer voor de stambomen er zijn dan in nederland.
Ook kan het zijn dat de fokker ze persoonlijk Wil langsbrengen maar nog geen tijd gevonden had.

Tot een jaar of 2 terug was het in België normaal dat de fokker de stamboom pas ontving als de pup 9-11 maanden waren. Soms zelfs langer.

Is een NL pup :) t hele nest staat in de database, en de vorige nesten ook :)

En in principe heb je in NL als fokker de verplichting binnen 2 weken na ontvangst te zorgen dat deze bij de pupkopers afgeleverd zijn. Dmv bezoek of (aangetekende)post.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:52

Is gewoon Nederlandse pup idd, ze woont hier vlakbij maar gezien de “gezelligheid” heb ik niet zoveel behoefte om daar heen te gaan eigenlijk. En vind ik ook niet een verlichting voor mij. Ik heb hen betaalt ervoor dus dan moeten zij dat ook regelen lijkt me. Zal haar vandaag wel even berichten erover.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 08:55

Nynkster schreef:
Is gewoon Nederlandse pup idd, ze woont hier vlakbij maar gezien de “gezelligheid” heb ik niet zoveel behoefte om daar heen te gaan eigenlijk. En vind ik ook niet een verlichting voor mij. Ik heb hen betaalt ervoor dus dan moeten zij dat ook regelen lijkt me. Zal haar vandaag wel even berichten erover.

Nee heel logisch. Als ze nu hier in de buurt had gewoond had ik hem wel voor je opgehaald. Maar jij woont een pokke eind hier vandaan :') _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:19

xLaraaj schreef:
Even Ego:

Niets zou ik doen dan maken dat er ook een maaltijd in de maag zit. Uitspugen feeft net zoveel risico op het feit dst versplinterde stukjes schade maken dsn eruit laten komen. Gelukkig geeft het zeer zelden schade maar wees wel allert en je kan absoluut je dierenarts op de hoogtd brengen. Mijn dierenarts doet in principe niets ermee.
Had vorige week in dagopvang een hond die alle overige bbq botwerk had op gegeten en gelukkig zelfs dat heeft geen problemen gegeven.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:35

dierenfan schreef:

Ow wat jammer dat je geen contact meer hebt. Zoektochtje op facebook?

De fokker van elin heeft een besloten facebookgroep voor al haar pupkopers en per nest een eigen groepsapp. Daarnaast ongeveer 1 a 2x per jaar een strandwandeling. Daar buiten zie ik 1 van elin haar halfbroertjes met regelmaat en de fokker (die ook een halfbroertje en halfzusje heeft) zeer regelmatig.

De fokker van prim spreek ik zelden. Met de show laatst een foto gestuurd maar we hebben elkaar op facebook en ze heeft een besloten facebookgroep voor al haar pupkopers.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:34

De fokker van naya heeft ook een gesloten facebookgroep en soms ook nog apart contact :) 1x per jaar reünie.

Ben naar de spoed geweest en omdat het zo kort geleden was wouden ze toch proberen te laten braken maar er is spijtig genoeg niets uitgekomen. dus nu is ze bij mijn schoonmoeder om haar heel de dag in de gaten te houden en 4x per dag een goede eetlepel paraffine-olie en ga straks ook nog pate halen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:39

Sterkte met haar!

Ik heb ook geen contact met karma der fokkers, met al mijn pups hebben we een messenger groep waar iedereen foto's deelt en zo :D super leuk

Vanmiddag komt lily weer even langs ga oppassen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 10:51

He lara, spannend! Goed dat ze heel de dag in de gaten gehouden word!

Oehh knappe Lily :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:53

Hier ook geen contact met de andere pups van nest. Een broer heeft zijn eigen Facebook. En soms stuur ik via marktplaats foto van Senna naar waar we haar van hebben gekocht. Vinden ze altijd leuk om nog wat te horen.

Sterkte met Naya.

Kiwiwitje wel leuke reden om weer ff bij de pups langs te gaan. Vind je mand echt super.

Denise spannend nu elk moment de pups, denk toch vrijdag.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:55

Hier hebben we ook van Dana & Harvey een Facebookgroep van de kennel. :j Vooral bij Dana zijn dat nogal wat honden!

Op de familiedag is het sowieso lachen gieren brullen. Want dan zijn er veel van die kennel aanwezig.

Van het nest van Dana heb ik de een en ander ook privé op Facebook, en van Harvey ook.

Zo'n twee keer per jaar wordt er iets georganiseerd, altijd leuk. :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:56

Sterkte met de pup! Hoop dat alles netjes passeert.

Ik zit ook in een facebookgroep met pupkopers, ook van andere nesten. De eigenaar van Popo's broer post regelmatig iets, die van zijn zus is een wat oudere vrouw en nooit meer iets van gehoord, die zal ook wel geen facebook hebben.

Wij hebben alleen een hele middag bij de fokker zitten kletsen bij de kennismaking en dat klikte heel goed. We hadden veel dezelfde opvattingen en bleven daarom ook erg lang aan de praat haha. Geen contract of andere "verplichtingen" mee, ik zou dat ook nooit willen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:09

Lara soms wil ontbijtkoek helpen. Dat plakt aan de scherpe delen zodat het minder scherp wordt.