[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:52

Idd de mijne spelen toch ook wel geregeld. Meestal zonder speeltjes: beide op hun rug, poten maaiend in de lucht en dan elkaar proberen "bijten" :+
Cita gaat nu ook bij de puppy van mijn vriendin liggen, zodat deze haar kan "aanvallen" en op haar springen. Uitzonderlijk vliegt de pup dan wel eens door de lucht omdat Cita net over haar rug wil rollen op het moment dat de pup op haar buik wil springen :')

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:00

Als Tara niks krijgt om mee te spelen, dan vindt ze zelf wel iets :')
Dus hier gewoon kong speeltjes en tennisballen die mee gaan tijdens het wandelen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 07:27

Zelfde hier := Lenyx zou anders aan al het andere hangen.
En ach, ik wil dat een hond 'hond' kan zijn. En daar horen stokken, ballen en knaagspeeltjes (en eten) bij. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 07:37

Nagini schreef:
Zelfde hier := Lenyx zou anders aan al het andere hangen.
En ach, ik wil dat een hond 'hond' kan zijn. En daar horen stokken, ballen en knaagspeeltjes (en eten) bij. :)

Dus mijn hond mag geen hond zijn omdat ze niet met stokken mag spelen?

Ze heeft een overvloed aan andere speeltjes en 3 dagen per week andere speelkameraadjes de hele dag.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 07:49

Ik reageerde voornamelijk op MoniekV aangezien het overkwam in haar bericht dat er niet veel overbleef om mee te spelen voor de hond.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 07:57

Nagini schreef:
Ik reageerde voornamelijk op MoniekV aangezien het overkwam in haar bericht dat er niet veel overbleef om mee te spelen voor de hond.

Dan heb ik je verkeerd begrepen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:01

Saar heeft volop speeltjes en dergelijke.
Heeft ze ook nodig, ze speelt er vaak mee. Als er geen speeltjes waren, was mijn meubelair de sjake.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:34

Ik was dus niet de enige die vond dat dat bericht van Moniek raar overkwam en daarmee wil ik echt niet impliceren dat haar hond werkelijk iets tekort komt.

Het kan niet altijd picture perfect zijn natuurlijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:02

Nee hoor ik heb van alles liggen. Stokken speelt ze nog niet mee met haar 10 weken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:10

Zo jk heb nu de app ook. Moeten de wandeling perse plaats vinden in losloopgebieden? Die van ons moet voorlopig echt aangelijnd blijven haha.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:23

Mijn border wil de hele dag met de bal spelen... Vooral binnen mag het meestal niet (omdat ze anders continu de bal op je schoot legt)...
Maar buiten mag ze lekker spelen wat ze wil.
Ook touwen hebben ze wel. Het wisselt per dag wat ze er mee doen.

Soms spelen ze ook samen inderdaad, de Husky is liever lui dan moe, dus die daagt alleen uit door te kijken. De Border collie gaat dan rondjes rennen om haar as en door de tuin :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:35

Moniek geeft in haar bericht aan dat 1 hond van haar niet speelt, niet dat honden niet spelen. Je kunt het op meerdere manieren lezen. :)
Kiko speelt wel met stokken, af en toe worden we er helemaal gek van. Wonen naast een bos dus stokken genoeg. Maar af en toe komt ze ook met het snoeiafval aangesjouwd. :') Tennisballen komen er hier ook niet in, genoeg andere ballen die van beter materiaal zijn. Ze is gek op ballen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:14

Ik las laatst weer een artikel dat met ballen spelen verslavend kan zijn. Onze pup vindt ballen niet zo leuk dus zal die neiging niet gauw hebben. Dus wat dat betreft is het ook weer kijk naar je hond en doe wat het beste is voor hem/haar. Er leiden meerdere wegen naar Rome.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:18

Veel speeltjes kunnen verslavend zijn, dus ballen en piepers neem ik regelmatig weg. Ze kunnen er echt obsessief in worden en mij horendol maken...
Te veel opwinding kan soms de drempel naar "problemen" lager maken en dat is hier met een uiterst jaloerse teef wel opletten.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:48

Zeker, die van mij kan inderdaad obsessief er van worden.Gelukkig wanneer ik zeg: klaar... Dan is het ook wel echt klaar en stopt ze er wel mee, maar moet ik wel duidelijk zijn.
Mijn Border is heel erg gevoelig op alles.. Hoe druk jij je voelt, als je wat gestresst bent, wat er om haar heen gebeurt etc.. Dus met haar is het ook met alles wel op letten. Ik leer haar gedrag steeds beter kennen en kan dat steeds beter begeleiden zodat ze wel voor haar doen rustig blijft.

Piepers heb ik niet meer, heb ik wel afgeleerd met dat lawaai hahah.. :Y)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:55

Ik zie bij mijn puppy dit gedrag nog niet. Ze speelt helemaal niet overmatig met 1 speeltje en die piepdingen soms. Buiten zijn de beginselen naar graven er wel. Maar daar is het een jack voor. Haha. Of begonnen die van jullie daar pas later mee? De mijne haalt en brengt ook nog niet echt speeltjes. Trekspelletje vindt ze af en toe wel leuk of smorgens als ze net wakker is in mijn broek hangen. Dat mag uiteraard niet.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:00

Lenyx speelt ook graag met vanalles dus dat is wel goed.
Stokken nog niet heel veel. Hij pakt t vast aan een kant, loopt 2 stappen en laat het vallen.

Verder hebben we hier een soort honden dumbbell (rubber) kong waar je snoepjes in doet, zn knuffels, tennisbal, touwtje, zn varkensvoet (heet dat zo? Pig trotter in het engels) kan hij uren aan knagen. En ook plastic flessen of karton vind hij het einde. Pizza dozen, eier dozen vanalles verpakking material dat we hem geven en in de tuin heeft ie een "bungee bottle".. een oude plastic fles met wat gaatjes aan de onder kant aan een touw hangen waar hij tegen aan moet tikken zodat de snoepjes eruit vallen.

Wat hij vooral moeilijk vind op het moment is zelf spelen. Dus als Wij aant koken zijn of op de bank zitten om dan zelf iets te kiezen en daarmee bezig te zijn. Hij wilt constant interactie en anders kan hij best zeurderig worden. Maar zal wellicht de leeftijd zijn. (12 weken). Is wel het vermoeiendste vind ik hahaha. Ik kijk vaak uit naar zn slaapjes.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:02

Hahah leuk, de periode dat ze in je tenen willen bijten en in je broek willen hangen.. Het is denk ik per hond heel erg verschillend, mijn border apporteerde gelijk al, mijn husky kan het ook wel een beetje. Maar mijn kleine hond niet, die wil dat je achter haar aan rent, dat is voor haar het spelletje hahah!

Graven heeft mijn husky ook een tijdje gedaan als pup, nu gaat het wel redelijk goed.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:03

Nagini die van ons had/heeft dat ook nog. Zal idd de leeftijd zijn. Daarom gaat ze op dinsdag naar de oppas ook al ben ik vrij. Ik doe een parttime thuisstudie dus ik krijg niks gedaan haha.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:24

Haha ja echt vermoeiend. Morgen moet ik na het werk sollicitaties schrijven.. dan moet ie maar een uurtje langer in de garage blijven. Hij kan goed alleen zijn als hij weet dat we er niet zijn. Maar als ie ons kan zien moet ie ook alle aandacht hahaha.

Lenyx graaft maar alleen on zand. Zoals het strand en we hebben een zandbak in de tuin.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:35

graven... Cita maakt putten waar mijn jack in past :') Ik heb opgegeven de putten dicht te maken, het maakt het alleen maar een leuker spelletje. Ze stopt wel als ik het zie, zo slim is ze wel.
En piepers, vanaf dag 1 had ze het record om het snelst piepen, heel erg irritant. Nu piept ze zelf op haar piepers en deze moeten dan "antwoorden" na een duw met haar poot. Als ze dat doen (uiteraard) dan gaat ze huilen. Ik lig altijd toe vh lachen, dus gun haar en mezelf af en toe dit pleziertje :+

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:15

Tara is wel echt verslaafd aan tennisballen, maar alleen op de manier dat ze beslist mee moeten te wandelen. Binnen kijkt ze er zeer weinig naar om en tijdens het wandelen zelf laat ze de bal ook regelmatig vallen om hem vervolgens te vergeten :')

Graven doet ze ook heel veel als we te wandelen zijn en ook echt diepe gaten. Ze probeert ook altijd verder te gaan met waar ze de vorige wandeling is gestopt met gaten.

En piepspeeltjes zijn ook fantastisch. Het leukste is om gewoon 10 minuten lang non stop te piepen met het speeltje.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:33

De mijne vind de katten ook wel erg leuk. En 1 kat pikt het dat ze erop springt en erin bijt. Verder kan ze prima even in de bench maar bedacht me vandaag wel dat als ze dadelijk ouder is van studeren en hond los niks terecht komt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:39

Gezien de mijne andere honden niet wil accepteren mag hij bal verslaafd en stok verslaafd zijn. Wel zo verslaafd dat hij vreemde honden niet eens meer ziet maar een hond ziet en gelijk naar mij om zijn bal komt. Bal hangt aan heupgordel vast. Hij ook met rollijn ivm nog niet enthousiast genoeg op de bal. Maar in vele situaties legt hij al de link hond in zicht dus spelen met vrouwtje en de bal!!! Ipv fixeren en uitvallen ;)

Hier wordt overigens enorm veel geknaagd. De pup en puber hebben altijd bij alleen thuis zijn veel knaag materiaal wat veilig is. Enorme buffelhuid of elandhuid botten of runderkophuid, ossenstaart oid. Geen dinobotten maar wel nep botten. Ook de volwassen honden knagen gerust runderkophuid weg terwijl ze alleen thuis zijn met zijn 4en bij elkaar. Hele ervaren en rustige knagers ik zie het probleem niet.

Ja ze kunnen er in stikken maar dat kunnen ze ook in een stuk bankstel of stuk kussen. Een kapot getrokken knop van de kast die ze in slikken of stuk plint wat ze slopen of of of of....

Ze kunnen heel gezond oud worden maar ze kunnen ook aangereden worden als ze los lopen en iets doen wat niet de bedoeling is.

Maarrrrr ik kan ze dubbel verzekerd kort aangelijnd uit laten en in stalen hokje op sluiten bij alleen zijn en na hartaanval dood vinden.....

Ik bedoel maar ook voor dieren is de enigste zekerheid in het leven dat ze ooit dood gaan. Ik zou het afschuwelijk vinden er 1 dood te vinden maarrrr ik ga ze niet jaren plezier ontnemen omdat er mogelijk iets kan gebeuren... ;)

Vanochtend toen ik ging werken had mijn puber een hoefje, nepbot, runderkophuid en groot stuk elandhuid en diverse speelgoed ook knuffels en water. Toen de oppas hem op haalde 5 uur later was enkel kophuid op ;)

Vanmiddag ik naar de oppas gegaan waar ze allemaal waren. Zij was al aan het werk. De pup had een koeienstaart, hoefje en buffelhuid bot in bench naast een grote knuffel fleece speelgoed en water. Niets was helemaal op ;) de rest had kophuid op. Alles relaxt toen ik kwam en lekker bos in gegaan waar de stokken weer favoriet waren. Nu ligt alles gevloerd ;)

Overigens ook hier wordt er zeker wel.gespeeld en geravot. Tuurlijk worden er ook machtsspelletjes gedaan maar ook dat gaat vaak met speelse ondertoon ;)

Piepspeelgoed hier enkel onder toezicht. De stop is er dan bij een aantal vanaf die blijven spelen tot zelfs obsessief blijven happen voor de piep. Daarnaast weinig betrouwbaar sterk piep speelgoed ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:48

Kiko begon ook vroeg met graven maar ze mag het niet van ons en is dat ook snel afgeleerd. :)