Merk aan Senna ook dat we nu minder wandelen en training hebben. Normaal mijn fluitje en ze luistert. Moet nu 2x fluiten soms en der naam roepen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Skippy01 schreef:@roos ik vermoed ook een mix inderdaad, geen idee van wat overigens.
@kaus nou, niet per se specifiek over borzoi, maar ja, windhonden zijn wel echt een slag apart haha.
@kim MHD, help me even? (Vast een 'oh ja!')
Nee, niet alles wat leuk is, kan er komen inderdaad. en sommige zijn vooral leuk 'bij een ander' ook (mudi, pumi, Pyrenese herder, Leonberger, en zo nog van alles...), maar sommige rassen zie ik nog wel gebeuren hoor![]()
Kaus schreef:Oooooh, die noem ik gewoon Xolo'sDie heb ik in het topic ook weleens genoemd. Vind ik ook erg leuk! Maar gaat er ook nooit komen.
Zo vind ik the Thaise Ridgeback ook geweldig maar gaat er ook nooit komen.
Kaus schreef:KimD, als je die gaaf vindt, vind je de Laizhou Hong misschien ook wel wat. Maar ook die staat op mijn nooit en te nimmer lijstje![]()
CB, je weet wel dat die aflopende rug voornamelijk een illusie is binnen de DH? Binnen de stamboomloze heb je er een aantal hele kromme bijlopen, maar over het algemeen is er niks kroms aan hun rug hoor.
[ [url=m/HV33AB.jpg]Afbeelding[/url] ]
cursebreaker schreef:De dwergkeesjes zijn ook wel grappig hoor. Ik ben echt niet van dat formaat hondjes, maar als je dan kijkt naar een hondje van zo'n formaat vind ik de dwergkees wel een van de leukste qua karakter! Ze zijn mij wel veel te energiek haha. Maar zo nu en dan knuffelen met die wolletjes van m'n zusje - heeft er dan 3 - is heerlijk
Skippy01 schreef:@kiwi ja dan is een lagotto inderdaad wat veel denk ik. Ik kan dus wel iets met veel energie, maar niet per se met veel pit (daarom dus wel een lakeland bijv, maar geen parson russell)
@cb Inderdaad, ik vind een Rhodesian Al heftig, laat staan een Thai
KimD schreef:Skippy01 schreef:@roos ik vermoed ook een mix inderdaad, geen idee van wat overigens.
@kaus nou, niet per se specifiek over borzoi, maar ja, windhonden zijn wel echt een slag apart haha.
@kim MHD, help me even? (Vast een 'oh ja!')
Nee, niet alles wat leuk is, kan er komen inderdaad. en sommige zijn vooral leuk 'bij een ander' ook (mudi, pumi, Pyrenese herder, Leonberger, en zo nog van alles...), maar sommige rassen zie ik nog wel gebeuren hoor![]()
Mexican hairless dog, oftewel de Xoloitzcuintle, maar dat kent al helemaal niemand.![]()
Er zijn ook rassen op het 'wensenlijstje' die zeker haalbaar zijn. Maar ook rassen die absoluut niet passen in onze visie / roedel.
Leonberger is trouwens ook zo'n prachtig ras.
cursebreaker schreef:Kaus schreef:KimD, als je die gaaf vindt, vind je de Laizhou Hong misschien ook wel wat. Maar ook die staat op mijn nooit en te nimmer lijstje![]()
CB, je weet wel dat die aflopende rug voornamelijk een illusie is binnen de DH? Binnen de stamboomloze heb je er een aantal hele kromme bijlopen, maar over het algemeen is er niks kroms aan hun rug hoor.
[ [url=m/HV33AB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik doelde eigenlijk meer op de aflopende achterhand achter, misschien wat stom verwoord hihi.
Ik vind dat op de meeste foto's die je laat zien dus alsnog vre-se-lijk heftig en dat is nog steeds vrij standaard binnen de showlijnen bv wat je op de rechter foto's ziet en dan hebben we het over stamboom honden. Links is het idd bij de meesten wel mooi. Maar het komt bij de showlijnven vooral echt nog heel veel voor helaas omdat er op shows echt nog genoeg keur meesters rondlopen die dat mooi vinden. Daar moet ook imo echt nog veel veranderen qua fokbeleid met bouw - wereldwijd zie je het heel veel nog ook. Gelukkig zijn er al genoeg fokkers die er wel mee bezig zijn, maar wereldwijd gezien is het ras nog steeds erg ongezond en duurt het erg lang voor ze er serieus in doorpakken. En ondertussen wordt de ODH dan niet erkend, maar fokken ze dus wel mooi door met die ongezonde korthaar DH. In Amerika zijn de mensen ook echt losgeslagen met het 'fokken' van DH's en worden er volledig nieuwe kleuren 'erkend' daar enz. Echt abnormaal. Als ze nu op een goede manier outcross fokken, maar daar wordt echt puur op uiterlijk gefokt door velen en dat doet als liefebber vh ras wel pijn om te zien.