Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:05

Fijn Cursebeaker dat het weer goed ga en je er weer op uit kan. Mooie foto's.

Merk aan Senna ook dat we nu minder wandelen en training hebben. Normaal mijn fluitje en ze luistert. Moet nu 2x fluiten soms en der naam roepen. :+

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:05

Oh en natuurlijk een trotse baas van Jip. :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:27

Ahh leuke foto’s weer allemaal van Jip en Arya! En allebei heel braaf geweest volgens mij :) Zo genieten is dat he, als ze dan stiekem toch heel veel goed doen.

Ben wel benieuwd of iemand het ras weet van onze bosvolger. Ff screenshot gemaakt uit het filmpje.

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:28

Een kruising. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:08

Een mengelmoesje inderdaad. Als ik dan een gokje waag zeg ik eentje uit spanje. Daar komen meer van dit soort patroontjes vandaan vanwege de Carea Leonés die daar vandaan komt.

Leuk, al die verhalen over de borzoi! Voor ons is het nog heel ver in de toekomst maar verhalen horen is altijd leuk :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:19

Zo heb ik nog altijd een zwak voor de MHD en de Manchester terriër, maar die komen er beide hoogstwaarlijk niet.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:24

Wat is een MHD? Mechelse HerdershonD? -:) Die afkorting ken ik niet.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:29

@roos ik vermoed ook een mix inderdaad, geen idee van wat overigens.

@kaus nou, niet per se specifiek over borzoi, daar ken ik er live weinig van, maar ja, windhonden zijn wel echt een slag apart haha. Love it or hate it, toch :)

@kim MHD, help me even? (Vast een 'oh ja!')
Nee, niet alles wat leuk is, kan er komen inderdaad. en sommige zijn vooral leuk 'bij een ander' ook (mudi, pumi, Pyrenese herder, Leonberger, en zo nog van alles...), maar sommige rassen zie ik nog wel gebeuren hoor <<) :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:33

Skippy01 schreef:

@kaus nou, niet per se specifiek over borzoi, maar ja, windhonden zijn wel echt een slag apart haha.

Nee, niet alles wat leuk is, kan er komen inderdaad. en sommige zijn vooral leuk 'bij een ander' ook (mudi, pumi, Pyrenese herder, Leonberger, en zo nog van alles...), maar sommige rassen zie ik nog wel gebeuren hoor <<) :j

Mexican hairless dog, oftewel de Xoloitzcuintle, maar dat kent al helemaal niemand. :')

Er zijn ook rassen op het 'wensenlijstje' die zeker haalbaar zijn. Maar ook rassen die absoluut niet passen in onze visie / roedel.

Leonberger is trouwens ook zo'n prachtig ras. <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:35

Oooooh, die noem ik gewoon Xolo's :D Die heb ik in het topic ook weleens genoemd. Vind ik ook erg leuk! Maar gaat er ook nooit komen.

Zo vind ik the Thaise Ridgeback ook geweldig maar gaat er ook nooit komen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:36

Kaus schreef:
Oooooh, die noem ik gewoon Xolo's :D Die heb ik in het topic ook weleens genoemd. Vind ik ook erg leuk! Maar gaat er ook nooit komen.

Zo vind ik the Thaise Ridgeback ook geweldig maar gaat er ook nooit komen.

Oh ja! Die Thai, ook zo wauw! :oo

Met Xolo kijken me mensen ook vaak aan alsof ik een beroerte krijg.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:37

Ik kon me al niet voorstellen dat Kim een Mechel bedoelde :') :')

Ik kwam vandaag een Hovawart tegen, zwart gekleurd met bruine poten. Wat een waanzinnig mooie en leuke hond zeg <3 <3 Is al jaren geleden dat ik die voor het laatst zag. Spreken me ook erg aan. De eigenaar in kwestie vond Arya ook erg leuk en vond het erg fijn om te zien dat ze een rechte rug en geen typische aflopende Herder achterhand heeft - ben ik natuurlijk ook erg blij mee en hebben we ook bewust naar gekeken natuurlijk. Benieuwd of ze dat in de showlijn ook nog fatsoenlijk eruit gaan fokken. Dan ben ik toch blij met m'n (niet erkende ras maar wel een fijne rasvereniging met fokkers die met hart en verstand fokken over 't algemeen) Oudduitse Herder waarvan de rasvereniging wel geprobeerd heeft om het fatsoenlijk eruit te fokken :j

EDIT:

Leonberger vind ik idd ook prachtig!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:42

Ow, nee, haarloos gaat m hier niet worden hoor. Heel cute, maar bij een ander! Nou lopen er hier im de buurt drie (twee met kuif en sokken en één echte naakte), maar ik loop er niet warm voor :n

Ridgebacks, Thai en Rhodesian, is mentaal te veel hond voor mij. Ik ben een watje :') :j

Dingen die ik nog wel zie gebeuren hier, ooit, is een kleine terriër (ruwhaar). Een korthals griffon. Whippet. Een working Cocker. Een cirneco. Een lagotto.
Ja, ik ben weinig origineel, op de cirneco na dan misschien :')
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 21-04-20 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:42

Ik vind Saluki’s en Dalmaten, Beagles, Beagle Harrier en Basenji’s echt heel leuk maar voorlopig houden we het bij de rassen die we al hebben.
De Thai Ridgeback vind ik ook gaaf, maar die schijnen toch echt wel een scherp en pittig karakter te hebben.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:45

KimD, als je die gaaf vindt, vind je de Laizhou Hong misschien ook wel wat. Maar ook die staat op mijn nooit en te nimmer lijstje :Y)

CB, je weet wel dat die aflopende rug voornamelijk een illusie is binnen de DH? Binnen de stamboomloze heb je er een aantal hele kromme bijlopen, maar over het algemeen is er niks kroms aan hun rug hoor.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:45

Ik vind de Rhodesian al vrij pittig moet ik zeggen :')

Ik vind een Westie mega schattig, als ik kijk naar een ras wat qua karakter leuk zou aansluiten. Al zou ik niet snel voor zo'n kleine hond gaan maar misschien later wel.

En ik denk dat wij gewoon heel saai voor nog een ODH zouden gaan of een van deze twee: Golden Retriever of Australian Shepherd. Lijkt me ook heel leuk om met een van die twee mee aan de slag te gaan!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:46

Kaus schreef:
KimD, als je die gaaf vindt, vind je de Laizhou Hong misschien ook wel wat. Maar ook die staat op mijn nooit en te nimmer lijstje :Y)

CB, je weet wel dat die aflopende rug voornamelijk een illusie is binnen de DH? Binnen de stamboomloze heb je er een aantal hele kromme bijlopen, maar over het algemeen is er niks kroms aan hun rug hoor.

[ [url=m/HV33AB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik doelde eigenlijk meer op de aflopende achterhand achter, misschien wat stom verwoord hihi.
Ik vind dat op de meeste foto's die je laat zien dus alsnog vre-se-lijk heftig en dat is nog steeds vrij standaard binnen de showlijnen bv wat je op de rechter foto's ziet en dan hebben we het over stamboom honden. Links is het idd bij de meesten wel mooi. Maar het komt bij de showlijnven vooral echt nog heel veel voor helaas omdat er op shows echt nog genoeg keur meesters rondlopen die dat mooi vinden. Daar moet ook imo echt nog veel veranderen qua fokbeleid met bouw - wereldwijd zie je het heel veel nog ook. Gelukkig zijn er al genoeg fokkers die er wel mee bezig zijn, maar wereldwijd gezien is het ras nog steeds erg ongezond en duurt het erg lang voor ze er serieus in doorpakken. En ondertussen wordt de ODH dan niet erkend, maar fokken ze dus wel mooi door met die ongezonde korthaar DH. In Amerika zijn de mensen ook echt losgeslagen met het 'fokken' van DH's en worden er volledig nieuwe kleuren 'erkend' daar enz. Echt abnormaal. Als ze nu op een goede manier outcross fokken, maar daar wordt echt puur op uiterlijk gefokt door velen en dat doet als liefebber vh ras wel pijn om te zien.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 21-04-20 18:53, in het totaal 3 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:47

Kaus schreef:

Nee, daar vind ik niks aan. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 18:49

Ik zou t echt geniaal vinden om er ooit een ''pommetje'' bij te hebben. Maar dat ga ik er hier niet door krijgen :')
Lagotto's vind ik ook erg leuk, maar qua energie wat teveel voor ons, wij zijn niet echt mensen die de honden echt bezig houden. We wandelen ook niet echt veel ofzo. Wel dagelijks, maar niet lang.
De Basenji vind ik ook gaaf, maar heb genoeg aan Chick's jachtinstinct..
En ik vind Shiba inu's ook gaaf. Maar voor mij teveel vacht en ze zijn qua karakter vaak wat ''bijzonder''. Boellie is al bijzonder genoeg :+ Die gaat al graag zn eigen gang en is zich niet echt van gevaar bewust of hij moet onthouden hebben dat ik er eens fel op gereageerd heb...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:51

De dwergkeesjes zijn ook wel grappig hoor. Ik ben echt niet van dat formaat hondjes, maar als je dan kijkt naar een hondje van zo'n formaat vind ik de dwergkees wel een van de leukste qua karakter! Ze zijn mij wel veel te energiek haha. Maar zo nu en dan knuffelen met die wolletjes van m'n zusje - heeft er dan 3 - is heerlijk <3
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 21-04-20 18:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:53

@kiwi ja dan is een lagotto inderdaad wat veel denk ik. Ik kan dus wel iets met veel energie, maar niet per se met veel pit (daarom dus wel een lakeland bijv, maar geen parson russell ;) )

@cb Inderdaad, ik vind een Rhodesian Al heftig, laat staan een Thai 8)7

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 18:54

cursebreaker schreef:
De dwergkeesjes zijn ook wel grappig hoor. Ik ben echt niet van dat formaat hondjes, maar als je dan kijkt naar een hondje van zo'n formaat vind ik de dwergkees wel een van de leukste qua karakter! Ze zijn mij wel veel te energiek haha. Maar zo nu en dan knuffelen met die wolletjes van m'n zusje - heeft er dan 3 - is heerlijk <3

Ja ik vind dat echt hele grappige hondjes, en ze doen t goed in combi met staffies.
Maar ach ik ben kort geleden de eerste Chi tegen gekomen die ik geweldig vind
Ook eentje die gewoon echt als hond behandeld word en in een gezin met 6 of 7 staffies woont. Alleen met een van de reutjes klikt t niet. Maarja wij vinden ook niet iedereen aardig ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 18:55

Skippy01 schreef:
@kiwi ja dan is een lagotto inderdaad wat veel denk ik. Ik kan dus wel iets met veel energie, maar niet per se met veel pit (daarom dus wel een lakeland bijv, maar geen parson russell ;) )

@cb Inderdaad, ik vind een Rhodesian Al heftig, laat staan een Thai 8)7

Ik juist weer andersom. Pit vind ik niet erg. Maar ik ben gewoon niet iemand die echt sport oid of flinke wandelingen maakt. Wie weet in de toekomst. Maar nee. voor nu zeker niet.

We hadden ze op stage. Ik vond ze wel echt geweldig leuk

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:55

KimD schreef:
Skippy01 schreef:

@kaus nou, niet per se specifiek over borzoi, maar ja, windhonden zijn wel echt een slag apart haha.

Mexican hairless dog, oftewel de Xoloitzcuintle, maar dat kent al helemaal niemand. :')

Er zijn ook rassen op het 'wensenlijstje' die zeker haalbaar zijn. Maar ook rassen die absoluut niet passen in onze visie / roedel.

Leonberger is trouwens ook zo'n prachtig ras. <3

Jawel de xolo had ik wel begrepen maar de mhd ook niet terwijl ik er met mn cctjes en aht toch wel in thuis ben :')
Voor guapa was ik bijna overstag voor een xolo maar financieel was het ff een wat minder moment en het was net voor de vakantie dus niet gedaan.
Laatst bijgewerkt door cinniz123 op 21-04-20 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:56

cursebreaker schreef:
Kaus schreef:

[ [url=m/HV33AB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik doelde eigenlijk meer op de aflopende achterhand achter, misschien wat stom verwoord hihi.
Ik vind dat op de meeste foto's die je laat zien dus alsnog vre-se-lijk heftig en dat is nog steeds vrij standaard binnen de showlijnen bv wat je op de rechter foto's ziet en dan hebben we het over stamboom honden. Links is het idd bij de meesten wel mooi. Maar het komt bij de showlijnven vooral echt nog heel veel voor helaas omdat er op shows echt nog genoeg keur meesters rondlopen die dat mooi vinden. Daar moet ook imo echt nog veel veranderen qua fokbeleid met bouw - wereldwijd zie je het heel veel nog ook. Gelukkig zijn er al genoeg fokkers die er wel mee bezig zijn, maar wereldwijd gezien is het ras nog steeds erg ongezond en duurt het erg lang voor ze er serieus in doorpakken. En ondertussen wordt de ODH dan niet erkend, maar fokken ze dus wel mooi door met die ongezonde korthaar DH. In Amerika zijn de mensen ook echt losgeslagen met het 'fokken' van DH's en worden er volledig nieuwe kleuren 'erkend' daar enz. Echt abnormaal. Als ze nu op een goede manier outcross fokken, maar daar wordt echt puur op uiterlijk gefokt door velen en dat doet als liefebber vh ras wel pijn om te zien.

Links en rechts is dus exact dezelfde hond...