Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 20:29

Hier zijn alle kosten voor hun. Wij hebben alleen de pup verzekerd. Al die kosten zijn voor ons. Alle kosten die overblijven, uitgezonderd van entingen en ontworming, zijn voor hun. :)

Wij hebben een contract waar in staat dat de hond, mits hun zich aan de opgestelde regels houden, de hond bij hun blijft. Over de kosten inderdaad ook afspraken gemaakt. Ik heb ook een voorkeur van voer. Wisselen mag alleen in overleg. en zou het voer financieel niet haalbaar meer zijn voor hun dan bestellen wij het.
Ze nemen de hond in huis met de weet dat hij in de toekomst gaat dekken als wij hem goed genoeg vinden en de testen goed zijn. Hun mogen hem dan zelf ook gratis gebruiken. En voor iedere dekking ontvangen hun ook een x bedrag. Ik mag hem ook ophalen voor shows en evt ringtraining. Maar wel duidelijk optijd aangeven etc.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:36

Klinkt als een hele mooie afspraak kiwi!

KImD ik vraag me ook af hoe je dat voor je ziet? Dan zou ik ze juist niet als gast gezin willen hebben. Maar kan zijn dat ik dat het iets persoonlijk van mij is...

Die Aussies zijn toch best gevaarlijk hoor arme Stafford had geen schijn van kans ...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:39

Oei, van die stafford blijft niks meer over := Cute!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:53

Ik snapte het stukje van KimD inderdaad ook niet helemaal? Meer dat ik er niks uit op kan maken hoor, niet dat ik de denkwijze niet snap.

Ik zou ook zo een co-own hond willen. Zo lang de fokker zich maar niet met alles gaat bemoeien :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:26

Omdat er dan afspraken gemaakt worden over hoe en wat bepaalde dingen gebeuren met de hond, of wat niet.

Zij is bijvoorbeeld heel erg van het supplementen voeren voor vanalles, daar ben ik het niet mee eens. Daar worden afspraken over gemaakt, wat wel gevoerd wordt en wat niet.

Als het niet werkt kan ik de pup nog altijd terugnemen natuurlijk.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:27

Ah, op die manier. Dus jullie fokken de hond en zij neemt 'm in huis?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:36

Wow, ik vind het wel heftig dat je als fokker daar controle over gaat uitoefenen. Als baasje zou ik daar ook echt niet voor kiezen, mijn hond mijn keuzes. Ik moet namelijk ook met de gevolgen leven.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:37

Dat klinkt voor mij als een recept voor wantrouwen, ruzie en moeilijkheden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:40

Kaus schreef:
Ah, op die manier. Dus jullie fokken de hond en zij neemt 'm in huis?

Ja precies.

ZoZenn schreef:
Wow, ik vind het wel heftig dat je als fokker daar controle over gaat uitoefenen. Als baasje zou ik daar ook echt niet voor kiezen, mijn hond mijn keuzes. Ik moet namelijk ook met de gevolgen leven.

Daar zit het hem, het is niet jouw hond.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:41

_Christina schreef:

Nee hoor, gewoon open en eerlijk over zijn. Over zulke dingen moet je kunnen praten.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:44

Ik heb elin op die manier in huis, al ben ik samen met de fokker gedeeld eigenaar.

In principe beslis ik alles zelf kwa voeding, training etc. Enige is dat zei haar graag wil showen en 1 of 2 nestjes wil fokken (mits gezond natuurlijk). Shows gaan altijd in overleg, als ik een keer niet kan slaat ze er een over en als ze er een echt heel graag wil doen laat ze dat ruim van te voren weten zodat ik er rekening mee kan houden.

Alle kosten zijn in principe voor mij behalve showkosten, officiele onderzoek (dna, rx, ogen) en fokgerelateerde kosten.

Ik heb dan ook alleen kopieen van ouder gegevens en stamboom enzo.

Voor ons werkt dit goed.

Elin maakt nu ook echt grote sprongen in de behendigheid. Zo leuk om te zien en ervaren, maar ze is verder helemaal niet fanatiek hoor.. :Y)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 07-05-19 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:46

Ik snap nooit waarom mensen problemen hebben met de eisen van de fokker. Als het je niet bevalt dan kies je toch een andere fokker. :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:49

Nee, ik zou daar zekerste weten niet bewust voor kiezen. Ik wil met alle liefde met iemand overleggen, maar dit voelt precies zoals het is; niet je eigen hond. Niet voor mij weggelegd :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:50

XxDiandraxX schreef:
Ik heb elin op die manier in huis, al ben ik samen met de fokker gedeeld eigenaar.

In principe beslis ik alles zelf kwa voeding, training etc. Enige is dat zei haar graag wil showen en 1 of 2 nestjes wil fokken (mits gezond natuurlijk). Shows gaan altijd in overleg, als ik een keer niet kan slaat ze er een over en als ze er een echt heel graag wil doen laat ze dat ruim van te voren weten zodat ik er rekening mee kan houden.

Alle kosten zijn in principe voor mij behalve showkosten, officiele onderzoek (dna, rx, ogen) en fokgerelateerde kosten.

Ik heb dan ook alleen kopieen van ouder gegevens en stamboom enzo.

Voor ons werkt dit goed.

Elin maakt nu ook echt grote sprongen in de behendigheid. Zo leuk om te zien en ervaren, maar ze is verder helemaal niet fanatiek hoor.. :Y)

[ [url=m/pPNbIY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/37EuFY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vV3hD6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YTahIT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/va416b.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/W0J8HP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo hebben vrienden van ons ook een hond in huis, dat gaat super. :j Hebben ook een heel duidelijk contract, en van tevoren vaak over gesproken.

Kaus schreef:
Ik snap nooit waarom mensen problemen hebben met de eisen van de fokker. Als het je niet bevalt dan kies je toch een andere fokker. :Y)

Precies, heb ik ook. :j

Harvey moest getiterd worden, we wisten daar van tevoren maar weinig vanaf, maar door hun en door informatie inmiddels helemaal om.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:50

KimD schreef:
_Christina schreef:

Nee hoor, gewoon open en eerlijk over zijn. Over zulke dingen moet je kunnen praten.

Daar ben ik het absoluut mee eens, dat dat moet kunnen. En ik hoop voor jou dat zij eerlijk tegen jou is en niet stiekem jouw hond alsnog allerlei supplementen voert en dat jouw vertrouwen in haar niet wordt beschadigd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:51

Ik zou het ook niet zoals kimD doen. Vindt ik te controlerend.
Maar elke fokker doet het anders. Dus best als je voor zoiets open staat bij een fokker de opties overwegen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:55

Gelukkig kende ik de fokker van Elin al (kenai kwam daar ook vandaan). En ookal hebben wij altijd goed contact we hebben alsnog een contractje, hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn maar gewoon duidelijke richtlijnen. Al gaat hier alles echt in overleg.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:13

Van horen zeggen hier alleen een slechte ervaring mee zoals een fokker die besloot een teefje in te laten slapen en de mensen die de hond hadden als uitplaatsing hadden er niks over te zeggen. Wat een verdriet hebben hun gehad zeg. Maar ja ik ken niet het verhaal van fokkers kant maar zo ver ik wist was de hond gezond.

Ik denk met goede afspraken je best ver kan komen, het is echter niet voor mij persoonlijk weggelegd :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:15

Goh dan qua regelt moet je zelf niet in co-own zijn of gastgezin. Naya is helemaal van mij maar heb ook een contract met regels zoals sterilisatie enz. Wist ik ook op voorhand :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:36

Eerlijk is eerlijk ik ben ook niet voor lukraak supplementen toe voegen. Zeker niet in de groei periode. Je kan zo'n lijf enorm uit balans halen en daardoor gezondheidsproblemen op wekken.

Echter achteraf bezien heb ik door mijn eigen mening Kenzo tekort gedaan. Had ik hem met 6 maanden leeftijd al tranquil gegeven ter ondersteuning dan zou het mogelijk zijn dat hij nu een andere hond was dan dat hij nu is. Dit is echter enorm gissen. Toch zit er verschil in supplementen geven om bepaald gedrag te ondersteunen of te verlagen of supplementen geven zoals glucosamine wat in het botwerk terecht komt. Ik verwacht dat gedrags beïnvloedende supplementen niets doen qua het verloop van de groei. Echter op animal event een woof box samen gesteld. Hierin zat o.a. Renske Golddust spier/gewricht. Deze gekozen omdat de gedrag /stress op was. Nu blijkt dat beide varianten exact hetzelfde zijn op het feit na dat de spier/gewricht nog iets glucosamine achtigs of groenlipmossel (geen idee meer exact) als extra heeft.

Logisch eigenlijk want stress/gedrag en spieren/gewrichten heeft stiekum veel overeenkomsten. Echter dan zou je dus met supplement voor gedrag wel mogelijk de groei kunnen beïnvloeden lijkt mij....

Erg lastig blijft dat en zo gaaf om op je gemak helemaal te onderzoeken en uit te spitten haha. Dus renske fabrikant heeft al mail van mij haha

Overigens Kenzo blijft maar vooruit gaan. Echt enorm fijn hoe hij inmiddels is!! Kymo heeft daar groot aandeel in. Hij betrekt Kenzo overal bij, steunt hem en negeert gewoon zijn buien haha. Hij gebruikt Kenzo als kussen en ze spelen en klieren vele uren samen. Daarnaast heeft hij Kenzo de muizenjacht geleerd en zijn het gewoon stevige kameraden. Kymo is mega onverstoorbaar en zwaar eigenwijs hahaha ondanks zijn 10 maanden. De meest gekke manier van een hond aanschaffen wat je maar kan bedenken. Totaal onverwachts, totaal wat anders dan ooit gedacht, zo van marktplaats geplukt en een lot uit alle loterijen tegelijk..... Wacht nog steeds op dat addertje onder het gras...

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:32

Ik had ook een co-own teef, maar de fokker bemoeide zich niet met de opvoeding, voer en dat soort dingen. Zij betaalde alles wat met fokken te maken had. Hebben maar 1 nestje gedaan, dat ging allemaal prima. Kende die fokker ook al jaren daarvoor en kwam daar regelmatig. Vind niet dat je als fokker je dan met allemaal kleine dingen moet gaan bemoeien, dan gaat het snel genoeg mis. Zou zelf het zelf trouwens ook nooit meer doen..

xLaraaj schreef:
Goh dan qua regelt moet je zelf niet in co-own zijn of gastgezin. Naya is helemaal van mij maar heb ook een contract met regels zoals sterilisatie enz. Wist ik ook op voorhand :)

Tsja leuk zo´n contract met regels, maar daar kunnen ze je niet aan houden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:42

Ianthe schreef:
Ik had ook een co-own teef, maar de fokker bemoeide zich niet met de opvoeding, voer en dat soort dingen. Zij betaalde alles wat met fokken te maken had. Hebben maar 1 nestje gedaan, dat ging allemaal prima. Kende die fokker ook al jaren daarvoor en kwam daar regelmatig. Vind niet dat je als fokker je dan met allemaal kleine dingen moet gaan bemoeien, dan gaat het snel genoeg mis. Zou zelf het zelf trouwens ook nooit meer doen..

xLaraaj schreef:

Tsja leuk zo´n contract met regels, maar daar kunnen ze je niet aan houden.

Ik heb anders weet van verschillende rechtszaken die afgerond en lopende zijn in België waar de fokker aan het langste eind trekt ;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:47

Zou ik dus echt nooit aan beginnen.

Voelt een beetje als de fokker heeft financieel gezien alle lusten en het gast gezin alle "lasten"

Zeker als je zo ver gaat dat er precies dat voer gegeven moet worden en die cursus moet worden gevolgd..

Waarom houdt je de pup dan niet lekker zelf? Of vergoed alle kosten die het gast gezin moet maken door jou opgelegde verplichtingen?

Dan koop ik veel liever een hond zodat het echt van mij is en in overleg met de fokker, fok ik er een nestje mee als het zo uit komt...

Nee, Skip kwam gelukkig alleen met een paspoort en verder geen enkel contact. We redden het prima zo samen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 01:46

Nouja ik betaal dus de entingen, ontwormingen en de gehele verzekering. Uiteindelijk de testuitslagen en als de hond,door de testuitslagen of een andere, reden niet geschikt blijkt hoeven ze hier alleen de testkosten te vergoeden als ze hem willen houden als ik er afstand van doe.
Wat simpel weg dus ook gewoon betekend dat tenzij de reu minimaal een keer of 5 dekt, ik er alleen maar dikke verlies op draai door hem aan te houden. Met die 5 keer zal ik dan net aan uit de “kosten” zijn. En dan issie dus ook nog geen enkele keer op show geweest of op ringtraining... en de vriendin waar dat ie zit zit op 1,5 uur. Dus niet even om de hoek..

Ik hou een reu aan zodat ik kan zien hoe dat ie word en hem in kan zetten voor de fok als ie goedgenoeg is. Issie dat niet heeft ie vooral heel veel geld gekost. Word ie wel goed genoeg. Hebben die mensen nog steeds de hond niet aan hoeven schaffen en krijgen ze er nog geld voor ook..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 06:30

In elk geval ben ik te eigenwijs om zoiets goed te laten verlopen dus zou daar nooit aan beginnen. Nu is het wel zo als ik een wua karakter en gezondheid leuke reu zou hebben hij absoluut wel ingezet zou mogen worden en zou dan de fokker gerust om hulp vragen