gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:41

_Tarzan schreef:
Marije, leuk!! Is dat die van het warme holletje? Net een koetje met die vlekken hihi :)

Ah Eoweyn, dat is minder! Gelukkig niks ergs!

Dinsdag Flipje naar de DA brengen! Gelukkig eet hij nog gewoon ondanks dat z'n haken best heftig waren.. Ik kon alleen helaas niet eerder dan dinsdag

Ze komt uit konijnenparadijs!
Ja, ze lijkt op een koe. Heeft wat een schapen vacht, en als ze diep slaapt snurkt ze als een varken :+
Heerlijk ding hahah

Ilsemarie

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:59

Hahaha geweldig marije!
Ik heb net bij de volierebouwer mijn 7x2 meter voliere en 2x1 meter binnenhok opgehaald... Zoooo gaaf!
De groepskoppeling bij konijnparadijs gaat super dus ik heb over een weekje 6 konijnen ipv 2 :D Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:49

_Tarzan schreef:
Aaah wat een leukerds balou!

Ik was net fijn de ren schoon nt spuiten want kreeg hem niet meer schoon met al die regen!
Heeft pepper iets gedaan waardoor ze haar nageltje uit het voorpootje heeft getrokken, arme schat! DA even gebeld maar hoefde er niks aan te doen.

Hoop dat ze er niet te veel last van heeft!
En dankje :o

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:50

Ilsemarie schreef:
Hahaha geweldig marije!
Ik heb net bij de volierebouwer mijn 7x2 meter voliere en 2x1 meter binnenhok opgehaald... Zoooo gaaf!
De groepskoppeling bij konijnparadijs gaat super dus ik heb over een weekje 6 konijnen ipv 2 :D [ [url=m/epSuql.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j3Vvfb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1oCqvp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha 2 van jouw konijntjes lijken best op daisy :P

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:26

Aankomende dinsdag word mijn konijntje ingeslapen... Ik heb jullie laatst hulp/ advies gevraagd over haar kanker. Maar nu gaat ze mega erg achter uit in de zin van dat de bulten te dik worden en ik denk dat er ook scheurtjes in komen/ gaan komen zeer binnenkort. Dit wil ik absoluut voorkomen dus is het dinsdag de laatste dag... Kan wel huilen bij het idee ;( ;(

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:29

Och toch :( sterkte Y;( wel de beste keus voor het konijn waarschijnlijk.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:30

Steetje mignonne :(

Gaaf zeg Ilsemarie!

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:34

Heel erg veel Sterkte Y;(

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:37

Ja... Baal er ook heel erg van en nu is het asiel ook nog gestopt dus moet ik even een ander plekje zoeken voor een nieuw vriendje... Want ik denk dat alleen zijn niet zo goed plan word voor het mannetje wat achter blijft...

Het voelt zo als inruilen he om gelijk een nieuw vriendje te zoeken... :(

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:38

Ik heb nieuwe foto's gemaakt net :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:38

Sterkte :(:)

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:40

Mignonne schreef:
Ja... Baal er ook heel erg van en nu is het asiel ook nog gestopt dus moet ik even een ander plekje zoeken voor een nieuw vriendje... Want ik denk dat alleen zijn niet zo goed plan word voor het mannetje wat achter blijft...

Het voelt zo als inruilen he om gelijk een nieuw vriendje te zoeken... :(

Klopt.. Maar geen enkel konijn zal m vervangen, maar het kan ook helpen voor jezelf als je een nieuwe neemt. Het gemis word iets minder (heb ik) doordat je niet maar 1 sneu konijntje alleen ziet zitten. Daarbij is het anders voor je konijn ook wel heel belangrijk ja :(:)
Toch echt veel sterkte Y;(

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:41

Sterkte!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:46

Mignonne schreef:
Aankomende dinsdag word mijn konijntje ingeslapen... Ik heb jullie laatst hulp/ advies gevraagd over haar kanker. Maar nu gaat ze mega erg achter uit in de zin van dat de bulten te dik worden en ik denk dat er ook scheurtjes in komen/ gaan komen zeer binnenkort. Dit wil ik absoluut voorkomen dus is het dinsdag de laatste dag... Kan wel huilen bij het idee ;( ;(

Heel veel sterkte. Heb afgelopen jaar mijn konijn ook laten inslapen. Niet schrikken maar het kan best lang duren voordat zo'n beestje 'weg' is.. duurde bij ons bijna 50 minuten. Dus wees erop voorbereid (waren wij niet)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:07

@Marije, die zag ik op Facebook! Vroeg me al af of dat hetzelfde konijn was :) gaat het nog steeds goed?

@Ilsemarie, gave ren! Zij maken ook op maat dus?

@Mignonne, sterkte.. Zie het niet als vervanging van, want het andere konijn kan natuurlijk nooit vervangen worden. Ik zie het altijd als positief: je kunt weer een nieuw konijn redden en een thuis geven.
Mijn ervaring is overigens dat ze best snel weg zijn als ze ziek zijn.

Hier gaat het goed. 7 juli koppel ik Bob en Marley terug aan de 3, en 's middags naar de DA voor de RHD2 booster. Dan wordt ook gelijk Jillz haar oogje nagekeken en evt de traanbuis doorgespoeld.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:01

Nouw het is gebeurt... Mijn lieve konijntje is ingeslapen :( Ik lekker een potje zitten huilen maar ja je gaat je toch naar al die jaren aan zo'n schatje hechten....
Nu moet ik zoeken naar een asiel waar ze konijntjes hebben aangezien het asiel waar ik altijd heen ging gestopt is :(

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:29

Mignonne schreef:
Nouw het is gebeurt... Mijn lieve konijntje is ingeslapen :( Ik lekker een potje zitten huilen maar ja je gaat je toch naar al die jaren aan zo'n schatje hechten....
Nu moet ik zoeken naar een asiel waar ze konijntjes hebben aangezien het asiel waar ik altijd heen ging gestopt is :(

Sterkte!
Welke regio woon je?

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:46

Enschede

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:20

Eoweyn_x schreef:

Ja! Hok is naar wens gebouwd (2 x 1 meter, plexiglas deurtje voor daglicht erin was idee vd volierebouwer, zitten twee uitgangen in (aan de zijkant) die je makkelijk ook dicht kan doen mocht er een keer de wind op staan of in de winter bijna de gehele voorwand kan eraf om schoon te maken (witte vlak links en rechts van plexiglas deur kan er dan mee uit zodat ik overal goed bij kan. plexiglas deurtje is voor dagelijks voeren etc)

Ren zijn standaardpanelen dus officieel is hij 2,04 x 7,14 meter. Echt huuuuuuuge! Maar super blij mee!! :o Ben bij http://www.volierebouwgengels.nl geweest (Goos Engels in Hollandscheveld. super aardige mensen ook!)

Zondag m'n kudde ophalen als het goed is. superspannend! Nog wat rangorde strubbelingetjes maar niet meer dan af en toe een rondje gejaag en een hapje door mijn kleine, dikke truttebel is het want mevrouw wil graag iets hoger in rang in de middenmoot haha nouja... eens zien hoe het verder gaat maar lijkt wel goed allemaal verder. Niks dramatisch. Ben heel blij dat ze bij de opvang zijn, hebben ze straks 2 weken gezeten, wel geruststellend!

Zal wel even foto plaatsen van ren+hok en incl konijnen als het klaar is hihi

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:35

Mignonne schreef:
Enschede

Misschien heb je hier wat aan :)

http://www.konijnenbelangen.nl/asielen.php?menu=asielen

Ilsemarie schreef:
Eoweyn_x schreef:

Ja! Hok is naar wens gebouwd (2 x 1 meter, plexiglas deurtje voor daglicht erin was idee vd volierebouwer, zitten twee uitgangen in (aan de zijkant) die je makkelijk ook dicht kan doen mocht er een keer de wind op staan of in de winter bijna de gehele voorwand kan eraf om schoon te maken (witte vlak links en rechts van plexiglas deur kan er dan mee uit zodat ik overal goed bij kan. plexiglas deurtje is voor dagelijks voeren etc)

Ren zijn standaardpanelen dus officieel is hij 2,04 x 7,14 meter. Echt huuuuuuuge! Maar super blij mee!! :o Ben bij http://www.volierebouwgengels.nl geweest (Goos Engels in Hollandscheveld. super aardige mensen ook!)

Zondag m'n kudde ophalen als het goed is. superspannend! Nog wat rangorde strubbelingetjes maar niet meer dan af en toe een rondje gejaag en een hapje door mijn kleine, dikke truttebel is het want mevrouw wil graag iets hoger in rang in de middenmoot haha nouja... eens zien hoe het verder gaat maar lijkt wel goed allemaal verder. Niks dramatisch. Ben heel blij dat ze bij de opvang zijn, hebben ze straks 2 weken gezeten, wel geruststellend!

Zal wel even foto plaatsen van ren+hok en incl konijnen als het klaar is hihi

Super gaaf! Ik ben zo langzamerhand ook aan het kijken voor iets anders. Maar het is best prijzig :')

Fijn dat het goed gaat vooralsnog! Ik ben benieuwd naar je foto's :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 06:02

Mignonne, sterkte, zeker mis je zo'n diertje!

Hier zijn Flip z'n tandjes gisteren weer gedaan, altijd blij als de DA opbelt dag je hem weer kunt komen halen!
de DA vond Flip geweldig, die zij hij is zo lief en laat alles met zich doen haha het schatje van mij!

Nu dubben over de dames, die zijn hartstikke schijnzwanger maar castreren kost 127,50 en dat dus x 3 .. Schrok toch wel van die prijs :=

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:32

Ja... Dat heb ik ookbetaald tarzan, x 2 hihi

Klopt eowyn maaaaar... Onderhoudsvrij, helemaal veilig, ik kan er zelf bij in staan... Hok is ook onderhoudsvrij. Behoorlijke investering maar ik vind het het nu al waard en ze zitten er nog niet eens ik haha
Je kunt ook met de minimale maat beginnen die je nosig hebt en dan uitbreiden... Per 3 panelen heb je er weer een meter bij, dat kan natuurlijk ook met de tijd.

Afbeelding
Afbeelding

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:37

Ilsemarie schreef:
Ja... Dat heb ik ookbetaald tarzan, x 2 hihi

Klopt eowyn maaaaar... Onderhoudsvrij, helemaal veilig, ik kan er zelf bij in staan... Hok is ook onderhoudsvrij. Behoorlijke investering maar ik vind het het nu al waard en ze zitten er nog niet eens ik haha
Je kunt ook met de minimale maat beginnen die je nosig hebt en dan uitbreiden... Per 3 panelen heb je er weer een meter bij, dat kan natuurlijk ook met de tijd.

[ [url=m/jO4aNY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0PWpvI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super mooi! :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:28

Je krijgt geen korting Tarzan als je ze bijv tegelijk laat doen?

Dat is waar Mignonne. Ach, ik ga eerst maar eens sparen :P het is wel echt een prachtige ren.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:04

Nee helaas niet Eoweyn :(
Vind €400 best veel geld .. En dan zal ik wel de pech hebben dat ze erna nog veel zorg nodig hebben .. Flipje heeft ook weer t nodige gekost :=
Ik heb veel voor ze over maar €400 vind ik behoorlijk veel voor 3 konijntjes. Ik ga eens wat prijzen opvragen bij andere DA.

Ilse mooie ren zeg! :)

Afbeelding
Ik moest hier toch ook wel een beetje om lachen :')