Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:18

Sterkte. Y;(

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:39

Erg naar.. Heeft ze nu een mooi plekje?

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:39

Sterkte!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:44

sterkte

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:02

Sterkte Y;(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:33

Dankejulliewel.

Nee helaas niet... Mijn pake en beppe (waar ik haar zou begraven) zijn op vakantie. Dus jammer genoeg heb ik haar bij de DA achter moeten laten.
Ze krijgt wel een mooi gedenk plekje naast waar Witje ligt. Y;(

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:06

Ik ben al een tijdje niet Meer op dit Forum geweest. Sterkte aan iedereen die een ratje verloren heeft.

Onze mannen gaan gelukkig nog steeds goed :) Alpha, Bravo en Charlie zijn nu bijna 1,5 jaar en na het gedokter met Charlie wat zeker 2 maanden geduurd heeft.............Waarschijnlijk heeft hij mijten gehad waardoor hij zichzelf helemaal open krabde. Na een behandeling (van alle drie de mannen!) is de rust wedergekeerd en heeft hij weer een puntgave vacht. We herhalen de behandeling (druppeltjes) een keer in de zoveel tijd en het gaat super (Y)

Maar wat zag ik een leuke foto's voorbij komen zeg <3 Dat doet me denken dat ik ook eens leuke foto's moet maken. Alleen onze mannen blijven niet zitten, hoe doen jullie dat?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:06

Heel snel zijn hahaha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:40

Één advies: klik klik klik klik klik klik klik.
Dan zit er vanzelf een leuke tussen :7

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:03

Jahoe, water met bevoren erwtjes! *\o/* Dat was feest!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:53

Wauw wat mooi zo'n pikzwarte rat!

En superleuk altijd he, met die erwtjes. En dan mag je alter alle vliesjes opruimen :D

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:15

Hij lijkt hier wel pikzwart, ja, maar hij is stiekem verzilverd, net als zijn broertje. :)

Ze vonden het in ieder geval een succes. En de vliesjes moet ik nog even onder mijn kast vandaan hengelen... O:)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:58

Afbeelding

Afbeelding

hangmatjes worden ook nog gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn, ipv sloop objecten

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:34

Ik zit op de tammeratten fb groep en daar gaven ze de tip voor ratten airconditioning. Een fles ijs boven op de kooi leggen, dan trekt de koude lucht de kooi in. Ook een icepod vinden mijn ventjes heerlijk

Wel heb ik in de kooi alleen maar open hangmatjes gehangen en geen dichte matjes of huisjes om ze tegen hunzelf te beschermen aangezien ik weet dat ze anders met zn allen in 1 zo'n matje gaan liggen

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:41

Icepod heb ik er hier ook in liggen, daar gaan ze inderdaad wel bij zitten. :)

Vandaag de kooi verschoond, ondanks de hitte, maar de mannen trokken zich niks van de temperaturen aan hoor! Die hebben als een stel idioten door mijn kamer gerend, gesprongen en geklommen. :') Dat je achterom kijkt en er ééntje juist op je 'heilige' Harry Potter plank van je boekenkast ziet klimmen... En dan daar gaan zitten met zo'n hoofd van: 'Wat, mag dat niet? Flaaaauw!' :D

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:47

Een van mijn meiden had zondagavond een gat tussen haar plassertje en haar anus. Ik de huid was volledig door en ik (dacht dat ik) darmen kon zien. Dienstdoende praktijk was helaas in een andere plaats dus daar kon ik om 8 uur 's avonds op de fiets heen. Volgens de dierenarts waren het niet de darmen maar spierweefsel dat ik zag. Rat is onder (gas) narcose gehecht en maakt het nu super. Heb haar wel tijdelijk apart zitten.

Omdat het zondagavond was was ik al bang voor enorme bedragen maar ik hoefde alleen het visite tarief weekend en de hechtdraad te betalen. Ben wel blij dat ze het nog goed doet (en van de hechtingen afblijft). Ze is zo'n leuk beestje.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:51

Jeetje dat zal wel even schrikken zijn! :oo Wel fijn dat het goed is afgelopen. Moet je nog weer terug om de hechtingen eruit te laten halen, of doe je dat zelf/lossen ze op?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:43

Naskapower schreef:
Een van mijn meiden had zondagavond een gat tussen haar plassertje en haar anus. Ik de huid was volledig door en ik (dacht dat ik) darmen kon zien. Dienstdoende praktijk was helaas in een andere plaats dus daar kon ik om 8 uur 's avonds op de fiets heen. Volgens de dierenarts waren het niet de darmen maar spierweefsel dat ik zag. Rat is onder (gas) narcose gehecht en maakt het nu super. Heb haar wel tijdelijk apart zitten.

Omdat het zondagavond was was ik al bang voor enorme bedragen maar ik hoefde alleen het visite tarief weekend en de hechtdraad te betalen. Ben wel blij dat ze het nog goed doet (en van de hechtingen afblijft). Ze is zo'n leuk beestje.

Wat bizar! Mijn man had dit kort geleden ook... Maar dan echt z'n onderbuik, dus bij jou zat 't lager.

Goed dat beide met een sisser zijn afgelopen :j

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:27

deze dame ligt niet super goed in de groep (helaas) ik denk dat het dus aan een van de anderen te danken is. Heb haar nu wel in de groep zitten, ze liggen met z'n allen te maffen. Als we wat actiever worden gaat ze weer even apart want de wond moet wel goed genezen. Dierenarts verwachte dat ze de hechtingen er uit zal trekken maar tot nu toe blijft ze er gelukkig af. Ik kan ze ook zelf verwijderen, heb hier steriele mesjes liggen.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:53

Zo als sommige van jullie weten via de bokt ratjes whats'app groep,
had ik een nestje gepland tussen Shi.take (siamees dame) en Chilipeper (rex, red devil)
(shi.take even met punt geschreven omdat ik anders oliebol krijg ivm 'schelden' :') )

Dit is shi.take:
Afbeelding

dit is Chilipeper:
Afbeelding

en het gaat niet meer lang duren! ;)
Madam is over 1dag uitgeteld!
en Ik kan niet wachten op leuke schattige baby ratjes!

Shi.take net:
Afbeelding

Uiteraard heb ik al vaker nestjes gehad en weet ik goed wat ik doe.
dit maar even als 'disclaimer' i.v.m. dat er soms nogal aanvallend kan worden gedaan als het gaat om fokken van ratjes.
Ik ben voorheen altijd rattery geweest (te samen met mijn vriend) en ben hiermee gestopt i.v.m. drukte met studie etc. Na lange tijd* geen nestje te hebben gehad wilde wij toch nog een keer een mooie combinatie maken :) Niet alleen omdat het twee prachtdieren zijn, maar ook echte knuffels!

(* op een nestje van een opvanger vorig jaar na.. zij bleek zwanger te zijn van vier gigantisch dikke baby's.. mam was zelf uitgemergeld.. echt zielig...)

Deze ratjes hebben dan ook gewoon een stamboom met 3generaties terug en er zijn al genoeg babytjes uit dit nest gereserveerd om er zeker van te zijn dat ik niet dadelijk met kleintjes zit ;) De meeste gaan eigenlijk naar mensen die vroeger al eens ratjes bij ons hebben gehaald en bij het horen van de planning van het samen zetten van deze twee gelijk geïnteresseerd waren ;)
er zullen er nog een paar vrij zijn, maar dat ligt natuurlijk ook aan het aantal baby's dat geboren worden ;)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:33

Leuke dame, ben benieuwd naar de kleintjes. Wat zijn je verwachtingen qua kleur?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:48

WhatsApp groep? :)

Wat zijn je redenen om Dumbo x Dumbo te doen. En misschien vertekend de foto maar vind het mannetje persoonlijk niet zo qua bouw
De dame daarentegen weer wel :)

Ben benieuwd wat deze combinatie zal brengen

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:53

Jup, we zitten met een aantal dames in een groepje waar we het over onze rattels (en zo af en toe eens een schattig hondje :')) hebben :D

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:11

andere bokkers met ratjes mogen daar gerust ook bij hoor :)

Het beeld vertekent denk ik een beetje,
vind persoonlijk ook geen top foto van meneer.. zo zie je misschien het wat beter?
Afbeelding
Afbeelding
als je hem nogsteeds niet helemaal lekker gebouwd vind, ook prima hoor haha :)
kan sws geen normaal staan foto zo vinden op de computer.. helaas..

Er is geen overduidelijk besluit genomen waarom dumboxdumbo.
Zowel Shi.take als Chili komen met dumbo oren uit een moeder met normaal oren (dumbodrager moeder dus) de vader van chili was ook een normaal oor, maar doordat beide ouders wel drager waren is daar een dumbo uitgekomen.
vader van shi.take is wel een dumbo.

Volg je het nog helemaal, haha?

Ik vind het breder 'afgeplatte' hoofd van een dumbo rat wel mooi, maar wil het zeker niet te veel.
ben dus ook wel blij dat ze niet 100% dumbo zijn maar in het 'voor'bloed gewoon normaal-oor dragen ;)
overigens wil ik ook niet echt te 'massieve' ratten.. liever in balans en wat kleiner dan brokstukken haha..

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:46

Die foto is idd wel anders :) op de eerste foto vond ik hem wat ielig. En ik volg het hoor qua dragers etc.

Vanmiddag foto's gemaakt van Little Fluffy's DaVinci, Mijn vriendje, mijn spiegel. hij is zo speciaal voor mij
Afbeelding

Afbeelding