wat schrikken!
  wat schrikken!                                                         Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Sneu voor Freek, en voor jou ook heftig om mee te maken. Hopelijk blijft de schade beperkt. Idd goed hem te laten checken.
 Sneu voor Freek, en voor jou ook heftig om mee te maken. Hopelijk blijft de schade beperkt. Idd goed hem te laten checken. 

mavantos schreef:Nou wij zijn ons net helemaal rot geschrokken. Tijdens de obedience les zat Freek aan de riem naast mij te wachten en ineens kwam een van de andere honden die een heel stuk verder een oefening deed ineens op hem af gerend en die greep hem. Ik ben er in eerste instantie direct tussen gaan staan, maar dat hielp niet en toen heb ik Freek aan zijn haren opgetild. Hij heeft zover te zien alleen zijn vacht te pakken gehad en verder gelukkig niets qua gaten. Hij loopt niet helemaal lekker en was helemaal in paniek. Zo vreselijk sneu

En dan gewoon lekker blijven doorgaan op positieve ervaringen weer en volgende keer op de cursus inderdaad lekker veel belonen en positieve focus erop houden. Heb je ook high rewards? Die dan wat extra inzetten ook bv. Fijn dat hij wel alweer normaal loopt, dan valt dat fysieke stukje wel mee verwacht ik
 En dan gewoon lekker blijven doorgaan op positieve ervaringen weer en volgende keer op de cursus inderdaad lekker veel belonen en positieve focus erop houden. Heb je ook high rewards? Die dan wat extra inzetten ook bv. Fijn dat hij wel alweer normaal loopt, dan valt dat fysieke stukje wel mee verwacht ik  

cursebreaker schreef:Ja goed idee om even wat tijd door te brengen met bekende honden waar hij zich prettig bij voeltEn dan gewoon lekker blijven doorgaan op positieve ervaringen weer en volgende keer op de cursus inderdaad lekker veel belonen en positieve focus erop houden. Heb je ook high rewards? Die dan wat extra inzetten ook bv. Fijn dat hij wel alweer normaal loopt, dan valt dat fysieke stukje wel mee verwacht ik
 ) het leukste wat er is.
 ) het leukste wat er is.                                                         
mavantos schreef:cursebreaker schreef:Ja goed idee om even wat tijd door te brengen met bekende honden waar hij zich prettig bij voeltEn dan gewoon lekker blijven doorgaan op positieve ervaringen weer en volgende keer op de cursus inderdaad lekker veel belonen en positieve focus erop houden. Heb je ook high rewards? Die dan wat extra inzetten ook bv. Fijn dat hij wel alweer normaal loopt, dan valt dat fysieke stukje wel mee verwacht ik
Thuis krijgt hij altijd van die 'saaie' harde natuurlijk gedroogde beloningen. Tijdens de lessen neem ik altijd van die worst mee, zodat hij goed bij mij blijft. Dan ben ik (of nouja... De worst) het leukste wat er is.
 Maar aangezien je gisteren alsnog wel kon afsluiten, verwacht ik dat je hem er wel goed doorheen gaat krijgen volgende keer. Als hij dan bv wel nog steun nodig heeft met langslopen ergens buiten de groep om, is dat begrijpelijk ja en fijn dat je hem dan idd even kunt helpen zoals gister met naar huis gaan. Komt hopelijk weer goed allemaal. Uitjes met bekende honden zullen ‘m ook vast weer even goed gaan doen nu
 Maar aangezien je gisteren alsnog wel kon afsluiten, verwacht ik dat je hem er wel goed doorheen gaat krijgen volgende keer. Als hij dan bv wel nog steun nodig heeft met langslopen ergens buiten de groep om, is dat begrijpelijk ja en fijn dat je hem dan idd even kunt helpen zoals gister met naar huis gaan. Komt hopelijk weer goed allemaal. Uitjes met bekende honden zullen ‘m ook vast weer even goed gaan doen nu   

jolandje schreef:als je met je hond op vakantie gaat in de caravan en je gaat naar het buitenland, moet je dan nog iets regelen ?