Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:57

Jeeeeej kiwi *\%/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 09:04

Maakt t toch allemaal ''echt'' :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:24

Hoe heeft Tosti het vannacht gedaan?

Lies ik voer ook smuldier hoor, eerst barf maar hij doet het hier goed op in combinatie met brokken.

Leuk Kim! Heb je ook een soort van portfolio gemaakt?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 09:28

Ze hebben bij het ophalen van de pups een puppyboek mee gekregen waar onder andere een ''paspoortje'', een dagboek, testuitslagen etc in zat. En nu dus plannen met de puppybaasjes om de stambomen langs te brengen!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:35

Leuk! En een werk :') Als ik zie wat voor boekwerk ik heb meegekregen, jemig haha.

Leuk dat je de stambomen gaat langs brengen :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 10:02

Je echt veel werk. Ik heb vanaf de bevalling tot het uitvliegen een dagboek per pup bijgehouden en die in de map gedaan. Dan de testuitslagen(kopietjes), info over het puppypakket, een paspoortje met de aller eerste foto van de pup en een tijdlijn vanaf dat Chick loops werd tot de geboorte (loopsworden, dekking, de weegmomentjes, echo, rontgen, bevalling met tijdstip per pup)

En dan kregen ze bij het eerste bezoek een contract mee. Die ze het 2e bezoek moesten tekenen als ze een pup wilden van ons. En dan kregen ze een puppyinfomap mee. Met o.a. info over veilig vervoeren, ons voer en waarmee rekening te houden als ze ander voer willen voeren, titeren, puppyproof maken, hoe ze een hondenschool kunnen uitzoeken en simpele tips.

Djessey heeft een nieuwe mand! Boellie en Chicka hadden die al lang natuurlijk en nu eentje voor Djessey er bij!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:14

Wat een gave manden zeg!

Tosti begon in zijn bench maar dat was geen succes. Mijn man (die wilde slapen) heeft hem toen op de bank laten slapen en dat ging goed. Vanochtend kwam ik beneden naar twee slapende honden. Geen plasjes, niemand gewond en nog niks gesloopt.... en wij lekker geslapen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 17:33

Wat kun je blij zijn met een nacht slaap he?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:55

Djoopie schreef:
Wat een gave manden zeg!

Tosti begon in zijn bench maar dat was geen succes. Mijn man (die wilde slapen) heeft hem toen op de bank laten slapen en dat ging goed. Vanochtend kwam ik beneden naar twee slapende honden. Geen plasjes, niemand gewond en nog niks gesloopt.... en wij lekker geslapen!

Ik herken Bodhi hier in! :P Hier precies hetzelfde alleen ging Bo zelfs spugen van de 'stress'.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:04

Fijn dat Tosti's eerste nacht goed ging!

Eindelijk heb je de stambomen binnen Kiwi! Je zal het wel leuk vinden om de puppy's nog eens te bezoeken zeker? En wat een leuke foto's van Djessey!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 18:24

Ja heb er erg zin in! Gaan morgen naar eentje, zaterdag 2 en de andere moeten we nog even plannen.
Eentje krijgt alleen kopieen ivm uitplaatsen en die die ik over 2,5 week weer *\%/*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:26

Vanwaar krijgt die kopieën? Wat maakt dat het verschil?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:39

xDenies schreef:
Vanwaar krijgt die kopieën? Wat maakt dat het verschil?

Geldigheid, een kopie is niet geldig.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:11

Maar iedereen krijgt de 'echte' dus wat is het verschil dan dat één iemand het niet krijgt? Vertrouwen? Kwartje valt even niet hoor, vandaar de nieuwsgierigheid :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:13

xDenies schreef:
Maar iedereen krijgt de 'echte' dus wat is het verschil dan dat één iemand het niet krijgt? Vertrouwen? Kwartje valt even niet hoor, vandaar de nieuwsgierigheid :')

Is volgens mij een gastgezin waardoor de hond op Kim haar naam staat, die 'eigenaar' heeft dus geen baat bij het echte stamboom. Op deze manier kunnen er geen gekke dingen gebeuren.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:14

Die pup wordt uitgeplaatst. dus de pup blijft van Kim en daardoor dat zij de echte in haar bezit wilt en dus het gastgezin krijgt een kopie :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 19:15

Jep hond blijft van mij dus ik houd de officiele documenten zelf :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:25

Ah op die manier. Het staat er zo specifiek, vandaar ;)

Ik heb geen hond in gastgezin en zou dat persoonlijk ook nooit willen, maar blijven de kosten van een DA en dergelijke dan ook voor jou? Omdat het nog steeds jouw hond is? Of is het alleen het recht van fokken?

Wij krijgen veel mensen in de winkel die honden vanuit organisatie hebben zoals hulphonden en die krijgen bijvoorbeeld voeding en alles vanuit de organisatie. Lijkt me ook een heel dankbaar iets, ondanks dat ik het zelf nooit zou willen - hond na een tijd weg moeten doen omdat ie 'klaar' is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:28

Ik zou ook honden uitplaatsen, je kunt nooit alle honden die interessant zijn zwlf aanhouden. Een bevriende fokker heeft 27 honden in eigendom, die heeft ze niet allemaal thuis.

Qua kosten verschilt het vaak per fokker en per geslacht van de hond.

Bij haar zijn alle kosten voor het gastgezin, behalve erfelijke en onderzoekskosten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:30

Hier ook het plan als er nog een hond bijkomt wordt die uitgeplaatst. Kosten gerelateerd aan fokken voor mij. Gewone kosten voor gezin.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:31

Dat snap ik ook wel. Maar persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om een hond '' aan te schaffen '' die niet '' officieel '' van mij zal zijn. Het is toch ook een hoop afstemmen op elkaar en ik vind dat je zoiets wel heel bewust moet kiezen/willen - als gast-eigenaar :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:39

xDenies schreef:
Dat snap ik ook wel. Maar persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om een hond '' aan te schaffen '' die niet '' officieel '' van mij zal zijn. Het is toch ook een hoop afstemmen op elkaar en ik vind dat je zoiets wel heel bewust moet kiezen/willen - als gast-eigenaar :)

Ligt eraan wat je ervoor over hebt natuurlijk. Je maakt het in je hoofd waarschijnlijk moeilijker dan dat het is. Vaak zijn gastgezinnen ook bekende, als is het via via.

Je bespaart je wel zo'n €750,- tot €1500,- op de hond. Je mag er meestal wel mee doen en laten wat je wilt.

Edit: voor het behoud van bepaalde lijnen zou ik het zo doen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:44

Oh, dat zal best kunnen hoor! Dat ik er een heel ander beeld bij heb :P Betaal je niet gewoon voor zo'n hond dan? Dan scheelt het inderdaad. Maar aan de andere kant ben je je hond ook voor een x aantal weken kwijt, ik zou dat inderdaad heel moeilijk vinden :)

Die kijk kan ik mij op zich ook voorstellen. Maar daar zit ik er niet diep genoeg voor in.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:14

xDenies schreef:
Oh, dat zal best kunnen hoor! Dat ik er een heel ander beeld bij heb :P Betaal je niet gewoon voor zo'n hond dan? Dan scheelt het inderdaad. Maar aan de andere kant ben je je hond ook voor een x aantal weken kwijt, ik zou dat inderdaad heel moeilijk vinden :)

Die kijk kan ik mij op zich ook voorstellen. Maar daar zit ik er niet diep genoeg voor in.

Hoeft niet, als je capabel genoeg bent kunnen pups ook bij jou gebeuren worden. Maar vaak willen gastgezinnen dat niet vanwege de tijd en investering. Als ze dat wel willen staat daar vaak een pup als vergoeding tegenover, of uiteraard de pupprijs.

Bij reuen heb je minder werk, die hoeven alleen maar te dekken en de teef komt tot bij de reu. Meestal is daar de vergoeding helft dekgeld van.

Je betaalt inderdaad de pup niet, of je moet co-eigenschap doen, dan betaal je de helft, maar dat zou ik dus nooit doen.

Ik heb een vriendin die heel graag een pup zou willen van ons, maar ik ben het niet eens met al haar methodes en denkwijze, dus hebben we gastgezin besproken en dat werkt voor beide partijen prima op papier. We zullen straks zien wat de uitwerking doet.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:24

KimD schreef:
Ik heb een vriendin die heel graag een pup zou willen van ons, maar ik ben het niet eens met al haar methodes en denkwijze, dus hebben we gastgezin besproken en dat werkt voor beide partijen prima op papier. We zullen straks zien wat de uitwerking doet.

Misschien dat ik het niet begrijp, maar als jij het niet eens met met haar methoden en denkwijze. Hoe wordt je pup daar dan met een gastgezin-constructie niet aan blootgesteld?