Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:34

Ahhh stiekem vind ik het wel komisch hoe ze met die rompertjes omgaan, een van de katten van mijn ouders vond dat ze er helemaal niet mee kon lopen, de ander dat ze er niet mee kon springen. Dan wilde ze op de bank en ging ze zitten kijken van, hallo baas, til me op.

En stinky eye, dat is een mooie benaming voor wat jessie altijd doet, dat knijpen met de oogjes. Doet ie soms ook uit t niets :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:54

Marcella schreef:
Dat wordt deur op slot.

:j

En heeel goed op mijn tellen passen -O-

Ik lees nog maal het boek: hoe to tell if your cat is plotting to kill you..

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:28

Oh ja dat rompertje is niks, of nouja, hier dacht ze inderdaad ook dat ze er niet mee kon lopen. En als ze dan liep dan liep ze een beetje als zo'n speelgoed/robothondje :')

Ik maakte m na 3 dagen achter los en rolde m dan een beetje op, zodat het toch een beetje kon "luchten" en ze wat meer vrijheid had. Wel alleen als ik er bij was. Oprollen ipv af en toe uit, want het is echt een drama om dat ding aan en uit te krijgen. Dat was voor haar voldoende om het te redden tot 10 dagen. Ze heeft ook trouw 10 dagen dat rompertje zitten wassen :j

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:31

Ow dat rompertje ja, echt heel grappig. :=
Mara ging er wel goed mee om op zich. Ze had hem alleen 's nachts aan en als er niemand thuis was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 23:05

Fijn dat het zo goed gegaan is! Onze katten hebben ze ook samen in een hokje gezet om wakker te worden. Ze hadden gevraag of ze goed samen konden aangezien ik ze ook in 1 grote reismand gebracht heb. Toen ik aangaf dat ze altijd samen waren zouden ze ze samen in een hokje laten uitslapen. Wij kregen ze overigens pas mee toen ze echt goed wakker waren en ze hun temperatuur zelf konden regelen.

Rompertje hebben die van ons niet gekregen. Ervaring van de dierenartsen was dat ze er zelf goed vanaf blijven. Alleen als ze echt veel gingen likken was een kap nodig. Gelukkig blijven ze er zelf goed vanaf en is een kap niet nodig.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 23:10

_lauraaa_ schreef:
Fijn dat het zo goed gegaan is! Onze katten hebben ze ook samen in een hokje gezet om wakker te worden. Ze hadden gevraag of ze goed samen konden aangezien ik ze ook in 1 grote reismand gebracht heb. Toen ik aangaf dat ze altijd samen waren zouden ze ze samen in een hokje laten uitslapen. Wij kregen ze overigens pas mee toen ze echt goed wakker waren en ze hun temperatuur zelf konden regelen.

Rompertje hebben die van ons niet gekregen. Ervaring van de dierenartsen was dat ze er zelf goed vanaf blijven. Alleen als ze echt veel gingen likken was een kap nodig. Gelukkig blijven ze er zelf goed vanaf en is een kap niet nodig.

Maar heb jij poezen of katers? Mijn katers hebben het ook niet gehad namelijk, verschil is natuurlijk dat bij poesjes echt een snee in de buik wordt gemaakt en bij katers een klein gaatje om de balletjes doorheen te trekken en knip, hechtinkje en klaar. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 23:22

Wij hebben inderdaad 2 katers!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 07:26

LoveUggs schreef:
_lauraaa_ schreef:

Maar heb jij poezen of katers? Mijn katers hebben het ook niet gehad namelijk, verschil is natuurlijk dat bij poesjes echt een snee in de buik wordt gemaakt en bij katers een klein gaatje om de balletjes doorheen te trekken en knip, hechtinkje en klaar. :=

Het welbekende hakkie takkie weg zakkie :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 07:39

Floris heeft en geen hechting en geen pakje. :')

Nou ze zijn weer helemaal zichzelf lijkt het. Sunna loopt aardig met dat pakje. Inderdaad wel een beetje als een speelgoedhondje.
Wondje ziet er heel mooi schoon en droog uit.

Blij dat het erop zit...geen sproeiende kater in huis en geen ongewenste broer-zus combinaties.

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:53

Ik ben even heel trots op Kisse! We merkten dat ze sinds het overlijden van haar broer Kylian best wel (extreem) op mij gericht leek. Continue miauwen en aandacht zoeken. Helaas ben ik ondertussen op kamers gegaan, dus ik ben hooguit in de weekenden thuis. Dus gingen we zoeken naar andere dingen die ze misschien leuk vindt. Vroeger was ze altijd bang om naar buiten te gaan, ze heeft dan ook 10,5 jaar binnen geleefd, maar nu probeerden we het nog eens. Misschien vindt ze het nu wel leuk. En wat blijkt, ze is helemaal in haar element :D Eerst vond ze het heel spannend, maar al snel liep ze alle kanten op om op onderzoek uit te gaan, of ging ze lekker in de zon liggen.

We hebben haar nog wel aan een lijntje, want mocht ze schrikken dan willen we liever niet dat ze de weg op sprint, met alle gevolgen van dien.

Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:54

Afbeelding
Afbeelding
Bord kon eigenlijk erna schoon de kast in. :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:55

Alle hakkie takkie patientjes al de schrik weer een beetje te boven gekomen?

Handig Marcella! Kun je ze niet in de gootsteen installeren na het avondeten? :)*

Kunnen die van jullie ook zo netjes zitten als ze iets willen hebben?

Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:08

Hier kunnen ze alle 3 zitten op commando.

Het gaat hier wat minder. Zika heeft een leverontsteking of FIP. Hij krijgt nu medicijnen maar ik weet t niet. Hij ziet er niet uit maar is nog zo vrolijk. Als we woensdag moeten stoppen met die pillen en het verbeterd niet dan laten we hem gaan.
Kito is afgelopen woensdag naar de dierenarts geweest voor zijn tandjes schoon te laten maken. En Nishi die doet haar ding. We hebben besloten dat we nog 4 shows van eigen vereniging gaan doen in de hoop dat ze de andere 2 CAC punten nog haalt voor ze gedekt gaat worden ergens in mei of juni.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 23:27

Oh das minder Xoranlover..van Zika.

De hakkie takkie patiënten gaan erg goed. Floris was direct zichzelf weer toen hij thuis kwam en Sunna heeft wel een dagje nodig gehad.

Net met 3 katten op de bank TV gekeken. Floris lag op mijn benen en Sunna daarnaast op mijn voeten. Plots kwam Fausto zijn gebruikelijke plekje tussen mij en mijn man weer opeisen. Voor het eerst sinds dat Floris en Sunna er zijn.
Daar was ik wel erg blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 00:25

@xoranlover: dat zou zonde zijn als je hem moet laten inslapen. Sterkte ermee!

Onze 2 hakkie takkie patiënten gaan ook erg goed. Ze rennen alweer vrolijk door het huis heen alsof niks gebeurd is gelukkig! Sinds vandaag ook van de medicatie af en ze lijken nergens last van te hebben! Pumba is wel heel knuffelig. Hij heeft zojuist zeker een uur op mijn buik geslapen toen ik op de bank lag.

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:05

Vraagje: wat voor ontworm/ontvlooi schema houden jullie aan en welke merken gebruiken jullie hiervoor?
Noa is voor het laatst ontwormt en ontvlooid met 7 weken. Heb zelf een schema mee gekregen om met 3,4,5,6 maanden te ontwormen en daarna 3/4 x per jaar. Maar ontvlooien staat er niet bij. Vandaar ook graag jullie mening.
Afbeelding

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:54

Ik ontworm zelden (heel slecht van me), zodra ze veel spugen, gaat er wormkuur in..

Tegen vlooien en teken hebben er 6 vd 7 een serestobandje om. Werkt heel goed. Nr 7 is allergisch voor bandjes maar komt nauwelijks buiten en aangezien de rest niets mee naar binnen neemt, heeft hij geen vlooien (hele lichte vacht dus ik zou meteen poepjes etc vinden).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:07

Ik kreeg als advies 1 x per maand tot 1 jaar en daarna 3 tot 4 keer per jaar.
Ontvlooien pas als ze naar buiten gaan. Onze ouwe sok heeft een seresto band om en ik denk dat ik die andere twee bravecto ga doen. Ze krijgen straks een mooie kraag en dan is constant zo’n bandje niet zo mooi. (Als ze buiten komen krijgen ze een GPS tracker om die bij binnenkomst af gaat)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:39

Ik kreeg als advies van de da:
Ontwormen tot 6 maanden oud: elke maand
Ontwormen na 6 maanden oud: elk half jaar (maar vaker als ze buiten beesten vangen/opeten)

Ontvlooien alleen als ze buiten komen (komen mijne nog niet) of in aanraking komen met katten die buiten komen.

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:06

Dank voor alle reacties! Toch ook nog even na gevraagd, maar ze is met 12 weken ook nog ontwormt dus wachten we er weer even een paar weken mee. En ontvlooien dan nog later dus als ze pas buiten komt.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:37

Tot half jaar hebben wij geloof ik ook elke maand, en nu haal ik de pipetjes van stronghold die ze om de 3 maanden krijgen. Die is voor wormen en vlooien. Mijne komen niet buiten, assistente zei dat ik elke maand moest ontvlooien maar dat doe ik dus niet. Als ik merk dat ze ergens last van hebben (ik kan tenslotte wel wat mee nemen van stal bijvoorbeeld) ben ik met 5 minuten bij de DA om er wat voor te halen. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:42

Afbeelding
Begin een M door te kleuren.
Afbeelding
Streepjes op haar pootjes.

Neva Masquerade tabby (oog kleur blauw) weet ik nu wel betreffende kleur twijfel alleen of ze wel blue is, maar kan dat dit nog door kleurt maar lijkt nu meer bruinig met op sommige plekken zwart.

Vind dat met de kleuren zo interessant. :j

Heb 2 binnen katten ontwormen en ontvlooien doe ik op zicht. Vermijd contact met andere katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:52

Onze katten zijn binnenkatten. Ze zijn wel geboren op een boerderij en toen wij ze kregen zaten ze onder de vlooien. Op advies van de dierenarts hebben we ze toen 2 keer kort na elkaar ontvlooid en ontwormd met Stronghold. Daarna waren de vlooien weg. Toen mijn schoonouders zich een puppy hadden gekocht die ook onder de vlooien zat heb ik onze katten ook nog behandeld aangezien ze naar mijn mening toen wel veel krabde.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:17

Ja die kleuren blijven interessant.

Die van mij verkleuren nu ook.

Sunna heeft eigenlijk alleen nog in haar staart zwart. En Floris wordt ook steeds lichter.

Afbeelding

Zo was Floris toen hij een paar weken oud was.

Afbeelding
En dit is nu.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:31

Ook van die heerlijke toverballetjes alleen dan omgekeerd met die van mij. <3 <3 <3

Afbeelding
Als kleintje.