[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:03

Kenny is knap en echt wel pup af.

Ik heb me zaterdag opgegeven voor een speurcursus. Nu eens kijken welke dag dat gaat worden, heb daarna een mail gehad met dagen en tijden voor de niuwe cursussen. Zit net ploegendienst en als het door de weeks is kan ik maar om de week, schiet ook niet op. Maar was 1 tijd op vrijdag (vaste vrije dag) en eentje op zaterdag, dus duimen dat het 1 van die blokken wordt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:09

Zie een nieuwe doggydate, kijk er naar en zie een bekende hond voorbij komen. Pincher met die kleur valt wel op. :)) Wist niet dat jij ook in deze omgeving zat. Jammer genoeg kan ik morgen niet om die tijd, moet werken anders was het leuk geweest om ook mee te gaan.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:51

Neonlight schreef:
Zie een nieuwe doggydate, kijk er naar en zie een bekende hond voorbij komen. Pincher met die kleur valt wel op. :)) Wist niet dat jij ook in deze omgeving zat. Jammer genoeg kan ik morgen niet om die tijd, moet werken anders was het leuk geweest om ook mee te gaan.

Haha ja wij zitten in Best! Jammer dat je vanmiddag niet mee kan!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:28

Ik zie geen doggydate haha. Of is dat op BM

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:47

Nee, dat is een app. Daarmee kun je wandelen met andere honden. :)

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:03

Fijne app vind ik! Zeker toen Mika nog heel jong was fijn verschillende honden kunnen meeten. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:22

Ik heb zelf pas 2 keer meegedaan. Vaak zijn ze op tijden dat ik niet kan of zijn er niet veel honden of honden waarmee ik het niet aan durf. Kiko is namelijk een beetje apart, ze is onzeker en dat uit zich door uithalen naar honden. Vooral veel herrie en weinig actie, maar toch. Gisteren was er een doggydate in de buurt maar daar waren maar 3 aanmeldingen, en 2 american staffords. Als ze daar zoiets bij doet weet ik niet hoe dat af loopt. Die honden hebben veel meer kracht. Bij een grote groep durft ze helemaal niets en dan blijft ze meer dan de helft van de wandeling dicht bij me, en komt ze later meer los maar dan haalt ze niet uit naar andere honden. Voor haar veel beter om in een grote groep te lopen, en dan zijn die krachtigere rassen ook geen probleem (laatste keer waren er ook american staffords en grote herders bij, maar in een groep van 12 honden heeft Kiko het lef niet :)) ).

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:36

@Neonlight: wij zouden eigenlijk eens moeten afspreken. Als mijn vriendin meekomt, hebben we 5 volwassen stippels met een echte roedelleider, die snel onstuimige jonkies op hun plek zet als hun gedrag niet meer door de beugel kan.

Ik heb geluk om nagenoeg alleen vriendinnen met honden te hebben. Pups hebben speelkameraadjes genoeg. Ze zijn hooguit een beetje "racistisch" in de zin van, elke stippel en elke beagle is fun en moet onstuimig begroet worden (vinden vreemde honden niet zo fijn) en alleen bij andere rassen vertonen ze een "correctere" benadering...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:41

ik ga ook zelden/ nooit met vreemde hodnen wandelen. als bestuurslid van ene hondenschool heb ik een grote vriednenkring met honden. ook de fokker van Kenai heeft een grote stabiele roedel waarmee we meerdere keren per week lopen.
Daeva heeft echt ene slechte start gehad waardoor je echt ziet dat ze hondentaal niet begrijpt, het is erg mooi om te zien hoe kenai (en in mindere mate de rest van de roedel) hiermee omgaat. een tik met zijn neus in haar nek als ze een grens overschrijd en als het nodig is duwd hij haar wel weg en gaat er tussen staan. Hij heeft zich volledig ana haar aangepast, terwijl als Daeva niet mee wandelen is kenai gewoon ene gekke jonge hond is die met zijn zusjes en de anderen mee ravot.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:09

Afbeelding

Jep Kenzo is wel echt pup af qua uiterlijk. Al verwacht ik dat hij nog stuk uit gaat zwaren ;)

Ben wel enorm blij met zijn bouw!!

Helaas zijn gedrag naar vreemde honden is nog steeds erg slecht en ook naar kinderentoe is hij niet te vertrouwen. Gelukkig is dat geen probleem hier en kan ik alles aanpassen aan hem. We blijven flink trainen!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:18

Kenzo is mooi, ziet er volwassen uit.

Lijkt mij best lastig als je hond moeilijk doet naar andere honden.
Zeker in losloopgebieden lopen er weleens onopgevoede andere honden rond.

Appa is gisteren 6 maanden oud geworden.
Vandaag gewogen bij de dierenarts zodat we de juiste wormenpil kon kopen.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:04

Petitparis, dat moeten we zeker eens doen. :j
Kiko had voorheen de cursus waar ze sociale contacten had, maar die stopten ineens met vrij spelen. Toen heb ik me bij doddydate aangemeld. Overigens ligt de app er al de hele ochtend uit lijkt wel, want het berichtje van Boemklatsch naar me terug kan ik niet lezen. -O-

Op de cursus is ze naar de bekende honden wel lief, maar in de loop der maanden zijn er nieuwe honden bij gekomen en daar kan ze ook fel op zijn. Sowieso is ze aan de riem doorgaans niet lief naar andere honden. Tuttebel. :))

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:14

Ik ken juist weinig tot geen mensen met honden. Zal eens zoeken naar die app.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:33

Ik merk dat mijn reu aangelijnd ook steeds minder "tolerant" is naar andere reuen. Als de andere reuen ook maar iets te fel verstrakken en durven staren, is hij onmiddellijk klaar om in tegenaanval te gaan. Of als borders gaan "sluipen", dat vindt hij heel provocerend :+
Gelukkig luisteren mijn honden over het algemeen wel vrij goed, dus in losloopgebied kan ik ze nagenoeg altijd op tijd terugroepen (uitz, als ze vanachter een hoek oid komen en ik het te laat gezien heb).

Gisteren wel een grappige situatie: mijn reu vind Ierse wolfshonden verschrikkelijk intimiderend, op training wil hij er nooit langs en blijft de hele les wat grommelen en angstblaffen (geen agressief gedrag) en durft ze geen seconde uit het oog verliezen. Ergens begrijpelijk, want als hij er naast moet "staan", dan lijkt hij een dwergje _O- Maar goed, dat als achtergrond.
Ik zit tv te kijken en plots laten ze honden geblaf horen (type opgewonden jachthonden totaal niets te maken met wat te zien is) en in beeld komt een of andere terrier. Alle honden lagen te slapen en plots zie je de oogjes opengaan en de oortjes bewegen: alert, maar nog niet alarm slaan, blijven gewoon liggen. Enkele tellen later komt er een ierse wolfshond in beeld en mijn reu begint te grommen. Wolfshond uit beeld en hij is terug stil enkeel ogenblikken later wolfshond terug in beeld terug grommen.
Maw zou hij toch het verschil zien op tv EN weten dat die hond niet echt dichterbij kan komen, want hij bleef verder wel rustig liggen waarentegen hij irl zich achter mij probeert te verschuilen :+

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:49

Wiebe doet tot nog toe enorm onderdanig. Dat uit zich in wat sluipwerk richting andere hond en dan op 5 meter afstand gaan liggen. Als de hond in kwestie er dan is draait hij eerst half op zijn rug, voorzichtig kwispelend. Met dat laatste hebben andere honden nooit problemen, maar dat sluipen vinden de meesten maar mwah. Dat moet nog wel minderen. En als er dan gesnuffeld is, is Wiebe net Teigetje van Winnie de Pooh. Vindt ook niet iedereen tof. Hij laat zich wel makkelijk corrigeren door een grom of snauw.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:52

Mensen met een roedel. Wat vinden jullie een goede leeftijd voor een 3e hond erbij? Daeva is nu 16 maanden, Kenai 11 maanden. De combi die ik op het oog heb zal in juni gedekt worden dus pups volgend jaar augustus, dan is Daeva 2 en Kenai 1 jaar en 10 maanden. Vinden jullie dat te vroeg? Ik wilde eigenlijk langer wachten, maar ben echt verliefd op beide honden van die combi, het zal met grote kans een pup worden di het top doet in de gehoorzaamheid en goed voor op show. Beide dingen die ik zoek. Als ik de ouders zie werken smelt ik gewoon.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:03

Ikzelf hanteer dat de jongste moet uitgepuberd zijn. Maar om de gemiddelde leeftijd vd de honden niet te jong te laten heb ik liever minimaal 2-3jaar tussen.
Aan de andere kant waren mijn honden 3 & 4 en is het ook niet ve leiendakje gegaan tussen de teven...
Cita aan de andere kznt us nu let nog geen 18maanden super met pups waarentegen mijn andere teef (intussen 5,5) veel minder opgezet met pups in haar buurt... dus heel hond afhankelijk.
Hier kiest trouwens de hond :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:15

Hier wil ik niet meer zo dicht op elkaar. Jong is dat leuk maar oud niet. Ze kunnen weinig meer ze willen niets meer en bij beetje pech veel dierenarts kosten bij meerdere tegelijk. Hier wil ik 4 a 5 jaar er tussen hebben.
Momenteel samen met een vriendin nog roedel van 6 honden. 9,7,6,5 jaar 9 is van mij en 5 is van haar. 7 en 6 jaar zijn bij ons gedumpt en zijn van ons samen maar wonem bij haar. Dan nu beiden een jonge hond. De mijne 11 maanden die van haar 4 maanden. Gezien wij op elkaars honden passen tijdens werktijden zijn ze bijna altijd samen tenzij in de nachten. Mocht mijn oudje overlijden dan kijk ik naar leeftijd. Als kenzo 4 jaar of puder is komt er een pup. Is hij daar onder dan komt er een herplaatser die 4 a 5 jaar ouder is. Geen 2 dichtbij elkaar meer dus

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:45

Uitgpuberd is Daeva volledig. Kenai is zo’n makkelijke hond dat hij nu op het hoogtepunt van zijn pubertijd Nogsteeds een makkelijke hond is.
Andere honden jong of oud in huis is geen probleem. Bijna wekelijks honden op bezoek van 3 maanden tot 8 jaar.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:06

Het gaat niet om puberen ;)
Het gaat mij er om dat ik veel bezig ben met mijn honden. Nu kan ik met de sport die ik beoefen meerdere tegelijk trainen dus beweging geven is geen probleem. Aandacht goed verdelen bij 3 jonge honden is moeilijker en individueel mee nemen en trainen gaat ook enorm veel werk in zitten.
Niet erg!! Maar 3 oudjes is echt verre van fijn!!!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:44

Wij zijn wezen kennismaken bij een fokker die geen pups meegaf aan mensen met (een) hond(en) jonger dan 4 jaar. Nu vond ik dat vrij heftig, maar als er OOIT een tweede hond (pup) bij komt dan echt pas als Mika flink wat ouder is.
Nu kan ik me überhaupt niet voorstellen een tweede hond naast Mika te hebben, Mika is echt mijn maatje en 'Mikababy' ( O:) ), daar kan echt geen hond tegen opboksen. (God wat klef, en ik ben normaal zo nuchter... :+ )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:48

Vraag me alleen af hoe je nu al kunt weten dat Kenai nu op het hoogtepunt van puberen is. Dat weet je doorgaans pas als het hoogtepunt voorbij is. :))
Kiko is nu ook volop aan het puberen, dacht dat een aantal maanden geleden al maar is toch ook erger geworden. Kiko is nu 1,5 en zit er dus nog midden in.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:15

idd hond van mijn vriendin is altijd een dutske geweest, nooit echt serieus gepuberd. Gejaagd dat wel, maar weer niet of dat veel met pubertijd te maken had, tilde ook zeer laat zijn poot, altijd onderdanig naar andere honden. Maar nu hij bijna 2 is, verschieten we er allemaal van hoe tegendraads dat "dutske" kan zijn...

Goh minimaal 4j ertussen lijkt me ook weer veel, maar hangt ook wat af van de levenverwachting van een hond. Ik heb pech dat mijn oudste hond veel kans maakt de jongste te overleven en daar zit 4j tussen... Ach ja, hier zal er veel afhangen van hoeveel tijd Cita tussen haar loopsheden laat, idealiter is ze 3 wanneer ik een pupje hou en wil mijn reu er dan ook nog zo uitbundig mee spelen...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:13

Trainen is geen probleem. Kenai is mijn hond maar mama gezind hem. Ik train Daeva. Flyball is ook prima met meerdere honden te combineren, gehoorzaamheid ook geen probleem gezien ik altijd toegang tot de plein heb.

Kenai is gewoon een erg makkelijke hond. Niet echt een duts maar toch altijd meegaand. Zijn puberen uit zich gewoon in de rusteloosheid. Zowel zijn moeder tante als zijn volle zussen hebben ook nooit meer gepuberd dan dat. Zijn erg gemoedelijke honden. :D daarom zou ik nooit met hem kunnen werken. Ik hou van een hond die zelf echt graag werkt en hier echt energie en plezier uit haalt. Kenai werkt om je een plezier te doen maar zonder dat enthousiasme.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:28

Jeetje dierenfan wat is hij al groot!