gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:20

Dat is ongeveer 1,5m2 toch? Ik vind dat persoonlijk te klein voor 2 konijnen. Mijn koppeltje zou daar erg gefrustreerd van raken..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:37

Als je een ren erbij hebt, waar ze 24/7 in kunnen en mogelijkheid tot los lopen dan zou ik het prima vinnen kunnen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:35

Mioux schreef:
[ [url=m/9Snoeq.jpg]Afbeelding[/url] ]

even foto opgezocht zou dus gaan om dit aan elkaar ... is dat niet weinig ?

Konijnenopvang konijnparadijs heeft momenteel een paar rennen (2x1) voor paar tientjes op gaar facebook staan!! Als je nou zoiets erbij doet (of van MP wat plukt) kunnen ze t daar prima in volhouden. Je weet dat het daarna weer meer wordt! Niet te schuldig voelen, je doet wat je kan.

Welke regio woon je?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:05

Ik had twee vierkante meter voor een oud lui konijn en een jonger actief konijn. Maar het was echt te klein. Normaliter liepen ze dagelijks nog zeker 8 tot 10 uur los waardoor de kleine ren van 2 vierkante meter prima te doen was, tot de kat kwam en ik uit huis ging. Sinds een aantal weken heb ik de konijnen meegenomen en hebben ze iets van 4 tot 5 vierkante mete als permanente ruimte. Ik wil ze eerst goed laten wennen en daarna ook los laten lopen in dr keuken als ik thuis ben. Mijn voedster is namelijk nog als de dood voor mijn hond, mijn hond doet verder niets.
Ik merk wel dat mijn voedster goed gebruik maakt van de ruimte ej veel gelukkiger is. Mijn ram doet eigenlijk niets anders dan anders :p

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:07

Ilsemarie schreef:
Mioux schreef:
[ [url=m/9Snoeq.jpg]Afbeelding[/url] ]

even foto opgezocht zou dus gaan om dit aan elkaar ... is dat niet weinig ?

Konijnenopvang konijnparadijs heeft momenteel een paar rennen (2x1) voor paar tientjes op gaar facebook staan!! Als je nou zoiets erbij doet (of van MP wat plukt) kunnen ze t daar prima in volhouden. Je weet dat het daarna weer meer wordt! Niet te schuldig voelen, je doet wat je kan.

Welke regio woon je?

Hun zitten niet in de buurt... woon zelf bij barneveld. Marktplaats al in de gaten te houden alleen veel open rennen en wil ik dus niet ivm risico dat vooral binky eruit springt. En dan ben ik hem kwijt want er is geen goede schutting, vijverfolie komen ze ook zo door heen en binky is een knager...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:26

Ze zitten nu in een ren van 1.70×2m. Misschien dat er een ijzeren ren komt zodat het even groot blijft, de ren staat nu op instorten :=

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:12

Hoi allemaal, even een vraag om jullie ervaringen/tips..

Een poosje terug had ik al eens geschreven dat mijn konijn Babs wat was afgevallen sinds ze in hun nieuwe verblijf zitten. Daar hebben ze de mogelijkheid om te graven en Babs heeft daardoor een enorme obsessie met graven. In een nacht heeft ze een enorm diepe kuil gegraven die ik om de dag zo niet elke dag terug dicht gooi omdat ze zich anders verveelt en dit afreageert op de groep. Ze is daar zo enorm druk mee bezig dat ze door haar actieve gedrag is afgevallen. Ik ben daardoor terug gegaan naar Science Selective voer en voer daar 's ochtends een handje Selective Junior bij voor de extra voedingsstoffen. Nu krijgen ze sinds een paar weken ook erwtenvlokken maar die eet Babs nauwelijks tot niet dus dat werkt voor haar ook niet echt. Ze is niet echt te mager, ze heeft veel spieren door haar actieve gedrag gekregen, maar ik wil toch dat ze wat voller wordt. Haar actieve gedrag vertoont ze niet alleen in graven maar ook in dominant en temperamentvol gedrag naar de andere konijnen, iets wat ik juist niet wil.
Iemand tips om Babs voller maar iets minder druk /temperamentvol te krijgen? :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:31

Is er geen onderliggende oorzaak? Zoals EC?

Ikzelf heb ook zoiets voor gehad in mijn groep, maar helaas was die voedster toen een tikkende tijdbom. Na een aantal weken ging het gigantisch fout. Ik zou me dus afvragen of ze wel echt een konijn is voor in een groep :)

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:13

Ze toont geen symptomen van een ziekte, ze is slechts enorm actief. Dat is ze altijd al geweest maar nu ze meer mogelijkheden heeft gekregen zoals het graven is ze daarom afgevallen. Ze is zeker niet zorgelijk mager maar een extra buffer vind ik toch wel prettig, dat was mijn vraag ;)

Ze is zeker een groepskonijn, laten we zeggen dat ze 95% een enorm sociaal dier is, zeker met mijn ram is ze tegen het kleffe aan. Met vlagen ook met mijn andere voedster, ligt heel erg in verband met het weer te maken heb ik gemerkt

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:15

vandaag zijn Pucky en Sammy 3 jaar geworden! *\o/*

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:27

Saarin schreef:
Ze toont geen symptomen van een ziekte, ze is slechts enorm actief. Dat is ze altijd al geweest maar nu ze meer mogelijkheden heeft gekregen zoals het graven is ze daarom afgevallen. Ze is zeker niet zorgelijk mager maar een extra buffer vind ik toch wel prettig, dat was mijn vraag ;)

Ze is zeker een groepskonijn, laten we zeggen dat ze 95% een enorm sociaal dier is, zeker met mijn ram is ze tegen het kleffe aan. Met vlagen ook met mijn andere voedster, ligt heel erg in verband met het weer te maken heb ik gemerkt

Ah, het is een drietal? Dat verklaart het ook deels :)

Havermout kun je ook proberen, luzerne werkt hier ook goed

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:19

Klopt, ze zitten nu met 3 bij elkaar.
Thanks voor de tips, waar haal jij dat? :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:08

Havermout gewoon in de supermarkt, en luzerne heb ik in grootverpakking. Ik geef nu de Daily plus van Pavo. Kleinere hoeveelheden kun je ook bestellen via dieza.nl of bunnybunch, dat is misschien wat handiger met een kleiner aantal konijnen

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:50

Ik heb heerlijke knuffelkonijnen <3
Kan rustig een kwartier tegen ze aanliggen, gaan heerlijk liggen voor het aaien en likken het liefste je hand af. Nouja, als ze er zin in hebben.

Ik kan mij heerlijk vermaken als ik in hun hok zit!
Afbeelding
Ran kan zelfs lachen :D

Afbeelding
2 lieve koppies

De meeste foto's zien er zo uit :')
Afbeelding

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:51

spookyskippy schreef:
Ik heb heerlijke knuffelkonijnen <3
Kan rustig een kwartier tegen ze aanliggen, gaan heerlijk liggen voor het aaien en likken het liefste je hand af. Nouja, als ze er zin in hebben.

Ik kan mij heerlijk vermaken als ik in hun hok zit!
[ [url=m/ASOGrz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ran kan zelfs lachen :D

[ [url=m/3GpLpN.jpg]Afbeelding[/url] ]
2 lieve koppies

De meeste foto's zien er zo uit :')
[ [url=m/zFDYgA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awh

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:58

Zo, net met Flip en Billy naar de dierenarts geweest, Billy was helemaal in orde en Flip heeft weer last van haakjes dus die moet ik volgende week dinsdag langsbrengen om te laten raspen .. Misschien dat ik erna nog eens probeer te koppelen, wie weet heeft Billy hem daarom 'verstoten' ... Verder was hij helemaal gezond en ze kon niks meer zien van de EC :)

Spooky, leuke foto's!

Hier zien de meeste foto's ook zo uit :')

Afbeelding
Pepper

Afbeelding
Flip

Afbeelding
Puk

Afbeelding
Billy

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:37

Kan iemand mij vertellen of de haagwinde giftig is?
Het is een soort klimop-onkruid. Hardnekkig ding, komt overal langs omhoog. En zit dus nu ook in de konijnen ren.
Ik haal morgen mn konijnen weer op.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:03

Hier weer een nieuwe dame. Hopelijk blijft dit wel goed gaan.
Ze zijn 2 weken in de opvang bij elkaar geweest en heb ze sinds vanmiddag weer thuis. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:13

Maaaarije schreef:
Hier weer een nieuwe dame. Hopelijk blijft dit wel goed gaan.
Ze zijn 2 weken in de opvang bij elkaar geweest en heb ze sinds vanmiddag weer thuis. [ [url=m/twBul9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MlcnXY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Oa2vLh.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:24

Het is wat...

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:37

jeetje hoe krijgt die dat voor elkaaR ?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:39

Tand door z'n lip.. Ik moet hem behandelen tegen EC, 2 x per dag panacur. Het ging heel makkelijk maar de laatste dagen is het een gevecht.. Hij begon te krabben en te trappen, toen viel ie :(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:33

Marije, leuk!! Is dat die van het warme holletje? Net een koetje met die vlekken hihi :)

Ah Eoweyn, dat is minder! Gelukkig niks ergs!

Dinsdag Flipje naar de DA brengen! Gelukkig eet hij nog gewoon ondanks dat z'n haken best heftig waren.. Ik kon alleen helaas niet eerder dan dinsdag

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 07:43

Mijn konijntjes zijn niet zo fotogeniek :') dus dan maar een amateur foto :+ Afbeelding
Als ik het hok in ga dan gehuppellen ze om me heen dus dan krijg je geen mooie foto's :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:56

Aaah wat een leukerds balou!

Ik was net fijn de ren schoon nt spuiten want kreeg hem niet meer schoon met al die regen!
Heeft pepper iets gedaan waardoor ze haar nageltje uit het voorpootje heeft getrokken, arme schat! DA even gebeld maar hoefde er niks aan te doen.