Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:31

Kitten entingen zijn toch wel echt aan te raden. Daarna zie ik ook niet in dat het noodzakelijk is maar als kitten zijn ze wel belangrijk vind ik persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:34

Ik ent ook niet, poes bij ouders is bijna 12 zonder entingen. Mijn poes 10 en andere poes bij ouders 11, is een persoonlijke keuze en mijn keus :)

Heb een streven om voor zaterdag eerst 2 keer vroeger dan normaal uot bed te komen , Boris is super goede hulp ervoor :') . Deur open en weer in bed maar slapen liet hij me niet meer

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:35

Hier gaan ze ook gewoon voor hun jaarlijkse enting. Ze lopen hele dagen buiten en komen met meer muizen thuis dan me lief is, beetje extra bescherming mag dan wel.

DA gaf zelfs aan dat ze het bij binnenkatten niet eens zo nodig vond, maar juist omdat buitenkatten/boerderijkatten overal komen ze dat wel nodig hebben.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:26

@iedereen: bedankt voor de adviezen! Ze zal maar 2 dagen in de week 'alleen' zijn. Op de andere dagen is er overdag altijd iemand thuis.
Ik merk dat mijn lijstje steeds langer word.
Wbt krabpalen, daar zijn zoveel verschillende soorten in, wat raden jullie aan?

Ze is inderdaad nog niet ingeënt, maar wel ontwormd. Huidige eigenaar doet idd ook niet aan entingen (katten blijven daar ook vrij veel binnen), dus iets om goed over na te denken idd.
Ontvlooid worden ze daar ook, dus vlooien heeft ze gelukkig niet!

Is het trouwens handig om dingen voor ontvlooien en ontwormen in huis te hebben?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:44

Wij hebben sinds kort een grote paal, enorm succes. Besteld via tectake.nl.

Wij hebben meestal wel vlooienspul in huis. Is er 1 allergisch, zijn we erg stipt mee.

Qua enten, vroeger boerderij katten en nu de huiskatten nooit geënt. Laatste kat die overleden iswas veel. Te jong. Maar zijn gebrek aan ruimtelijk inzicht is m fataal geworden. Inschattingsfout met door hek rennen. Nog nooit kat verloren aan iets waartegen ik had kunnen enten.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:11

linda_hans schreef:
Hoi allemaal,

ik kwam hier terecht via de zoekfunctie.
Ik heb een aantal vragen namelijk.
As vrijdag gaan wij onze kitten ophalen, dit wordt voor ons de 1e x dat we een huisdier in huis hebben (manlief heeft wel vroeger huisdieren gehad)!
Kitten is een poes en nu 11 weken oud, ze heeft nog geen naam dus daar zijn we ook nog druk over aan het verzinnen. Ze is zwart met wit en zal (gezien haar moeder) vrij klein blijven.

Mijn grote vragen zijn vooral:
Wat moeten we absoluut wel doen en wat absoluut niet?
En wat hebben we allemaal nodig? (ik heb het idee dat ik van alles vergeet)

Oftwel alle tips en tricks en don'ts zijn welkom, graag zelfs!

Leuk een kitten!! Wat wij hebben gedaN toen we pippin (nu 7,5 maand oud) hebben opgwhaald hebben we haar op het begin in de kattenbak gezet en haar rustig vanaf daar het huis laten verkennen. We hebben haar met rust gelaten tenzij ze zelf bij ons kwam. Natuurlijk af en toe wel spelen met een balletje oid. Ook hebben we op meerdere plekken bakjes voer en water gezet. Op het begin was ze nog graag op de grond en klimmen kwam later pas. Idd kijken naar ontwormen en ontvlooien en ook ik zou de enting laten doen. Zeker niesziekte komt veel voor!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:37

Niet enten want het is altijd goed gegaan is net zoals als 'mijn opa was altijd een kettingroker en is met 90 doodgegaan zonder longkanker, dus roken is niet schadelijk.'

Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf weten.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:50

Froukje schreef:
Niet enten want het is altijd goed gegaan is net zoals als 'mijn opa was altijd een kettingroker en is met 90 doodgegaan zonder longkanker, dus roken is niet schadelijk.'

Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf weten.

Maar enten heeft ook nadelen, als geënte katten niesziekte krijgen is de kans dat het chronisch wordt groter.

Is een afweging die je moet maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:01

Idd ... , je hebt altijd voor en tegenstanders. Ieder zijn keus , en mijn opa is jong overleden kanker houd je niet tegen .

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:24

Kittenentingen zou ik zowiezo laten zetten, doe ik ook bij volwassen herplaatsers waarbij onduidelijk is of er ooit geënt is.
Verder zou ik denken aan speelgoed, voer, voer- en waterbakjes, krabspullen (plank, paal, meubel), mandje of kleedje, evt wandplankjes oid zodat de kat ook de hoogte in kan.
Maar ook het afdichten van kieren en gaten, wegwerken van bedrading en kijk even welke planten je hebt en of die niet giftig zijn voor katten gezien een hoop katten graag aan planten knagen.
En als je vitrages oid hebt: bereid je erop voor dat die wsl niet lang heel blijven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:25

milatje schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik heb een klein boompje maar wil mss een grotere gaan neerzetten mits dat financieel lukt. :)
Maar ff overleggen met degene die m'n financiën beheert.

[ Afbeelding ]

Bij de Action hebben ze nu kerstbomen voor 20 euro. Ik moet ook nog maar eens gaan bedenken wat ik erin ga stoppen :')

Bedankt voor de tip, met decoratie erbij kom je denk ik algauw richting de €50,- dan. :)

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:59

Weten jullie of het voor hoe groot een poes zal worden nog uitmaakt op welke leeftijd je steriliseert? Voor een kater weet ik dat het de mate waarin ze uitzwaren beïnvloedt, maar hoe zit dat met poezen?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:31

linda_hans schreef:
Hoi allemaal,

ik kwam hier terecht via de zoekfunctie.
Ik heb een aantal vragen namelijk.
As vrijdag gaan wij onze kitten ophalen, dit wordt voor ons de 1e x dat we een huisdier in huis hebben (manlief heeft wel vroeger huisdieren gehad)!
Kitten is een poes en nu 11 weken oud, ze heeft nog geen naam dus daar zijn we ook nog druk over aan het verzinnen. Ze is zwart met wit en zal (gezien haar moeder) vrij klein blijven.

Mijn grote vragen zijn vooral:
Wat moeten we absoluut wel doen en wat absoluut niet?
En wat hebben we allemaal nodig? (ik heb het idee dat ik van alles vergeet)

Oftwel alle tips en tricks en don'ts zijn welkom, graag zelfs!

Wat je sowieso wel nodig hebt is:
- voer, dat is aan jezelf wat je wilt voeren. De een vind whiskas prima en de ander vind Royal canin beter.
- voer en waterbakjes, makkelijk om het in te doen :')
- kattenbak, ik heb er trouwens Catsan in. Makkelijk te verkrijgen en ik vind het super fijn!
- krabpaal, ik heb een paal. Met wat rommel die eraan hangt. Vind mijn kat prima.
- mandje of slaapplek. Ik heb 2 mandjes waarvan hij altijd in een ligt en een kleedje op een eetkamerstoel waar hij graag ligt.
- speelgoed. Ik heb een bak vol rommel. Hij vind maar een paar dingen leuk. Ik raad je aan de cat it rail van zooplus. Is super succesvol hier.
- Plantenspuit. Ik ben hier pas laat mee begonnen alleen ik had het eerder moeten doen. Nu gaat hij tenminste niet meer op tafel. Sommige katten reageren erop en sommige niet.

Ik vergeet vast wel iets! :)
Verder ent ik m'n kat wel. En ontworm en ontvlooi ik hem volgens schema.
Een tip: wees streng vanaf het begin. Als die bijt of wat dan ook moet je dit niet toelaten.

Succes!!

Welkom alle nieuwe :D

Afbeelding
Sammie chillt hem lekker :')

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:03

@ruby: bedankt!

En iedereen bedankt voor de tips, heel fijn.
Volgens mij ben ik er ongeveer wel. Het zal even wennen zijn in huis, maar ik denk dat we onze zoon erg gelukkig maken. Die wil al heel lang een poes.
Ik zal hem er alleen wel vandaan moeten houden zo af en toe!

ik zal morgen als ze er is nog wel een foto plaatsen! Het is echt zo'n leukerd! (en de plantenspuit staat idd al klaar.. ben benieuwd of ik hem echt nodig heb maar dat zal wel)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:31

Hier word wel altijd geënt. Las vandaag op Facebook over een kat die overleden was aan kattenziekte. Diertje was nooit geënt.

Harrie word 10 november gecastreerd. Heb gevraagd of ik erbij mocht zijn, lijkt me erg interessant, en dat was geen enkel probleem. :D

Sjaak vandaag meegenomen naar de DA. Zijn oog traande al een paar dagen, maar hij leek er weinig last van te hebben. Het oog zelf was prima, alleen zijn ooglid is iets beschadigd, waarschijnlijk door spelen met Harrie. Nu oogdruppels gekregen, dat word nog wat. Sjaak is totaal niet makkelijk daarin. Iemand tips?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:37

winnie03 schreef:
Weten jullie of het voor hoe groot een poes zal worden nog uitmaakt op welke leeftijd je steriliseert? Voor een kater weet ik dat het de mate waarin ze uitzwaren beïnvloedt, maar hoe zit dat met poezen?

Ben ik ook wel benieuwd naar :j Skye is nu 9 maanden en ik weet alleen dat er meer kans ontstaat op baarmoederproblemen als je laat steriliseert.

Skye heeft vanavond eindelijk stevige(re) ontlasting :):) nog nooit zo blij geweest tijdens het schoonmaken van de kattenbak haha.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:32

Wij enten ook niet, nooit gedaan em alle katten zijn happy oud geworden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:21

Die van mij zijn in augustus geënt en ga het zelf ook bijhouden. :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:42

leuke nieuwelingen weer, knappe poesjes zitten er altijd tussen, ik word er zo hebberig van :P

Wat je zeker moet hebben, is voer en kattenbak en speelgoed en veel liefde :D

kittens zijn hier vertrokken -O- maar krijgen een 5sterren hotel

ik ent wel en ook op schema ontwormen en ontvlooien, nu bestaat dit al in 1tube die je op de huid plaatst, heb ik altijd in huis, zijn ook echte buitenkatten.

Mijn kittens van zes maand zijn net gesteriliseerd, ze zijn nu al groter dan mams, is afhankelijk van kat tot kat of ze uitzwaren of niet.
Ik vind het toch opmerkelijk hoe vlug zij daarvan herstellen zelfs de kattin, dat is tenslotte toch een operatie. Ongelooflijk lijkt na 2 weken al alsof er nooit iets is geweest.

Heb ook eens een vraagje, mijn schuwe kat die overal en nergens zit, heeft altijd veel vuil aan haar ogen en neus en omdat ze ook wit is op haar hoofd valt dit echt op en telkens ik dit wegneem lijkt het alsof het niet weg is. Kan ik dit met iets wassen? iets ongevaarlijk voor de ogen, warm water ook al geprobeerd maar helpt niet echt ttz dag erna is het er weer. Pas op die kat is bij ons komen en was zeer zwaar ziek en lijkt alsof ze wat chronisch is nu en steeds tranende ogen en neus heeft.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:43

kamille thee helpt bij ontstoken ogen. gebruik ik bij alle dieren hier. ontsteking/ prut is zo weg.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:44

oh ga ik eens proberen, dank je, en de rest drink ik zelf eerst uit :P lekker kamille thee

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:16

Mag ik mij hier ook melden ? Wij hebben sinds vorig weekend ook weer een kitten in huis. Gevonden op het werk van mijn vriend, tussen paletten en dozen. Na enkele pogingen het katje toch kunnen vangen en meegenomen naar huis. Het liep ook maar op drie pootjes, dus hier zijn we ook al voor naar de dierenarts geweest. Er zat iets heel erg kleverig tussen zijn kussentjes. Het is ondertussen ook ontwormd en behandeld tegen de vlooien. Volgende week terug naar de dierenarts voor zijn entingen en chip.

We hebben verder ook nog twee volwassen katten. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:00

Uitbehandeld... ;(

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:04

winnie03 schreef:

Ben ik ook wel benieuwd naar, mijn poezenkindjes zijn dus met 11 weken gesteriliseerd. Ze lijken nu nog te groeien als normale poezen. Wel blijft een van de twee een beetje mollig en wat kleiner.

lor1_1984 schreef:
Uitbehandeld... ;(

Oooh nee ;( Wat erg! Heeft je katje pijn dan nu denk je?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:12

Nee hij heeft geen pijn.
Hij heeft verschijnselen die wijzen op chronische niesziekte maar de ontsteking is omgeslagen in kwaadaardig weefsel oftewel kanker.
Ik moet hem nu goed in de gaten blijven houden en kan evt een pijnstiller meekrijgen als hij wel pijn lijkt te hebben en verder afwachten tot hij zodanig verslechterd dat hij ingeslapen moet worden.