Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 06:33

Goedemorgen allemaal xD

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:55

Succes iedereen vandaag!!

Ik heb straks training maar t regent :(

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:18

Mieke_Cunna schreef:
ApolloPaard schreef:
ik snap niet waar jullie over praten =(

Agility dingen.. Ik heb woensdag les 1.. Dus ben nog groener als groen en snap merendeel ook nog niet.

Morgen eerste gehoorzaamheid met Navajo, zo benieuwd!

[ Afbeelding ]

Slaapjes doen op de bank.

[ Afbeelding ]

Koningsdag, navajo is engels dus weigert de nederlandse vlag te bekijken :+

[ Afbeelding ]
Samen in het park (omslagfoto van facebook)

Dat waren de beloofde foto's *\o/*

Iedereen succes en veel plezier vandaag!

Les met Navajo was leuk, eerste les weer na de zomer dus je kan er niks van zeggen. Maar hij deed voorbeeldig zijn best de baas te laten kussen met de grond. -O-

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:13

Is hij zo ongehoorzaam dan?

Wij zijn eerder weg gegaan bij de wedstrijd. Spel waren we vijfde en vp hadden we een disk. Tijdens het vp liet Beau me heel duidelijk merken dat het voor hem niet meer hoefde. We waren ook al nat geregend en bij onze tent zat een reu waar Beau niet mee klikte en icm alle indrukken was het voor hem te veel aan het worden. Dus dan kies ik echt wel voor Cadeautje ipv nog vijf uur daar te blijven. Hij ligt nu (in de trein) te slapen en straks krijgt 'ie een bot. Dan is het wel voldoende voor vandaag, hij is behoorlijk braaf geweest :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:38

Jammer hilde! Maar wel fijn dat beau t goed deed!
Hier ging de training best goed, kenny was niet zo druk als ik verwachte, en t was zeker leuk:D

Jammer dat jou training minder ging mieke

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:36

Wat een heerlijke dag was dat!
We begonnen met het spel, iets met tijden, bonussen en toestellen ;) Luca liep precies zoals ik had geplant, keurig binnen de tijd gefinisht en dus dubbele punten. Uiteindelijk een 3e plek! Keurig voor mijn ventje die enkel op zulke wedstrijdjes loopt.
VP niet gelopen, een kattenloop doet ie helaas niet. Maar nog wel de jumping. Luca was wild en heeel blij en stuiterig. Dat werd 'm niet.Toch nog 7e haha.

Vervolgens Csiva, eerst spel. Raakvlak afloop kat vond ze niet nodig, vol vaart de tunnel in. Daarna heel streng geweest en ineens kon ze wel vlakjes. Fijn gelopen en ook keurig binnen de tijd binnen. Goed voor een 2e plek.
Vervolgens VP, dr vlakjes had ze netjes alleen een weigering op de tunnel. Geen idee waarom maar dat zal ik tzt wel zien op de filmpjes. Toch nog een 5e plek. Daarna de jumping die ze met 1.5 seconde voorsprong won! Ongeveer het kleinste hondje uit de klasse maar snel zat dus. Knappe Csiv!

Sowieso erg tevreden over haar. Ze is er niet tussen uit gevlogen, heeft op niemand lopen schelden en wilde werken. Ondanks de vele regen.. Man man wat een weer!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:42

Super zeg! Heel knap!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:45

Ik vond het ook een erg leuke dag! Jammer van het weer, maar je kan niet alles hebben.
Fijn gelopen Marleen! Zag er ook goed uit.

Voor onze eerste wedstrijd ben ik ook super tevreden.

We begonnen met spel. Jinn wilde de kattenloop niet op en heb 2 keer geprobeerd maar hij wilde echt niet, dus maar door gegaan. Voor de rest ging alles wel zoals ik het wilde en we hadden een 11e plek.
Met VP dacht ik dat hij de kattenloop ook niet op wilde en vanuit de tunnel lekker veel vrolijkheid en snelheid en zoef! Zo de kattenloop op, ontzettend de hemel ingeprezen en de rest ging ook super goed, dat leverde ons een derde plek op! Knappe vent!
Na het VP hadden we nog JP en Jinn was moe, al ging hij er wel helemaal voor. Helaas wat foutjes en een disk.

Afbeelding

Al met al ben ik zèèr tevreden en ontzettend trots dat het ons gelukt is waar we voor zijn gekomen.

Ook was het leuk om de mensen uit dit topic te ontmoeten ;)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:16

Netjes gedaan machie!!

Ook goed van jinn :)

alleen jammer van t weer haha, ik stond ook in de regen vanochtend

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:46

Afbeelding

Mijn toppers :)

Ohw en ik mis nog iemand hier.... Angelique.... :+ :+

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:59

hahha ziet er goed uit met die medailles :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:59

Knap hoor, beiden!! :D

xingee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:02

Hoi meiden :wave: ,

Ik zou jullie graag willen voorstellen aan mijn Duitse Herder puppy Nick van 20 weken oud. :))
Wij hebben nu af en toe gekeken bij een training Duitse Herder vereniging in Hillegom en doen nu ook af en toe een klein stukje mee. Hij is erg leergierig en ben super trots op hem, zijn jullie ook zo verliefd? :D

Dit was op de dag dat we hem kregen <3

Afbeelding

En dit is hij nu :):)

Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:03

Ook wij zijn inmiddels ook weer een uurtje thuis, wat een dag zeg!
En wat een hoop regen zeg! Hoorde overal voorspellingen voorbij komen, helaas was het enige dat uit kwam; een zeer vervelende laagstaande zon op de terugreis hahaa

Ook wij begonnen natuurlijk met het Spel, had er niet veel van verwacht, Bodhi is vaak dan nog vol energie en iets minder te sturen. Maar waauww ze ging heeeerlijk! Raakvlakken gingen super en ik wist op een gegeven moment niet eens meer welke hindernis nog te nemen omdat we er al een hoop hadden gehad. Uiteindelijk binnen de tijd met de bonus gefinished. Uitslag viel uiteindelijk toch een beetje tegen, 9de plaats. Qua telling kwam ik toch op iets heel anders uit, even met Marleen (Machie) erover gehad, en die hoorde meer mensen erover. En uiteindelijk dankzij haar is de uitslag opnieuw nagekeken en was er een foutje gemaakt, en wat bleek; Bodhi en ik waren 1ste geworden!! Suuuuupertrots natuurlijk!

Daarna het Vast Parcours, deze ging heel lekker, super rondje, alleen (bij het terug zien van de video) gezien dat ik zelf niets aangaf bij het vooruit sturen, waardoor ze perongeluk 2 voetjes op de schutting zetten. Dus een disk gekregen. Maar al met al toch heeel tevreden over het rondje en weer wat geleerd!

Daarna nog de Jumping, is niet altijd ons sterkste punt omdat Bodhi daar zoveel vaart kan maken waardoor ik het niet meer bij kan houden. Maar hij ging nu erg goed!
Samen met Marleen verkent waardoor het parcours een stukkie makkelijker werd, en ze liep een super ronde! Nog wat haperingen erin maar toch erg blij ermee! En dit resulteerde in een..... 2de plaats!

Nog nooit zooo trots geweest op mijn meisje! Nooit verwacht dit eruit te kunnen halen, zij is zo goed en ik kom erachteraan kwakkelen, maar toch hebben we het als een team gedaan!

Leuk met Marleen afgewisseld; bij Spel ik 1ste, zij 2de. Bij Jumping zij 1ste ik 2de. :P
Rest van de dag gezellig bij Mariska (JesdaJinn) en vriendin gezeten! :D Vond het een erg leuke, gezellige en vooral geslaagde dag (ondanks de regen!) Marleen; bedankt voor al je hulp!

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:11

Super gedaan JJ en Seni!
xingee1 welkom! Waar komt jouw lieve pup vandaan?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 00:18

Goede resultaten dames!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 08:35

Wat een leuke duitse herder puppy :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:26

En Bodhi is echt zo knap en zo lief :j

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:25

Ik had gehoopt dan Jinn nog moe was van de vorige dag maar helaas.
Hij kwam thuis en is op de bank geploft en er niet meer vanaf gekomen. Hele nacht heerlijk geslapen en vanmorgen stond hij er weer. "Vandaag weer wedstrijd?" Haha

We gaan zo meteen even lekker met wat vriendjes en vriendinnetjes wandelen. Niet erg lang want vrouwtje moet voetbal kijken vanmiddag :Y)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:30

Hihi hij zal lekker uitgeslapen zijn ;)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:33

Goed gedaan allemaal, hhilde, respect voor je keuze ! _/-\o_

Wat een schatje die dh !

Wij hebben pas dinsdag weer training behendigheid, morgen laatste keer gehoorzaamheid gevorderen en zaterdag examen :o hij is lekker aan het purperen dus hoop dat het goed gaat

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:17

Ik heb heel weinig foto's gemaakt bij Brummen vanwege de regen, alleen maar van Rianne, Mariska en der vriendin. :(
Hier de foto's die ik gemaakt heb:

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:18

Ook nog mijn verslagje van gisteren... Phuh, wat een hondenweer was het. Ik ben veel oud bekenden tegengekomen en genoten van de rondjes, die beetje bij beetje beter gingen.

Spel begon chaotisch, voor mij dan. Zo heeft Lhinn er een handje van om sneller te starten dan dat de baas wil. Mevrouw bleef gisteren voor de verandering netjes zitten en wachten := tijdens het verkennen had ik een route, maar die kwam niet lekker uit de verf voor ons. Lhinn vloog langs een aantal hordes ipv er over en dan dat fluitje dat je in de gaten moet houden. Leuk spel, al moeten we het wat vaker gaan doen om er echt handigheid in te krijgen.
VP een disk, had ook niet anders verwacht. De raakvlakken over is nog niet ons sterkste punt, vooral als het onbekende raakvlakken zijn en nat van de regen. Al had ik verwacht pas op de schut een disk te krijgen ipv na horde 2, de tunnel was erg aantrekkelijk.
JP ook een disk, ze schoot het verkeerde tunnelgat in en later een horde overgeslagen doordat ze met te veel vaart de bocht door kwam. Zo jammer van de disk, ze liep toen heerlijk. Alsof toen het kwartje gevallen was.

Al met al leuke parcoursen. Op naar de volgende onderlinge wedstrijd.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:38

Hoop dat Marleen hier weer post wanneer ze weer eentje in Brummen houden. Vind het een leuke wedstrijd!

Angelique, erg leuke foto's! Bedankt, ook namens vriendin :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:54

Ja hee, we moeten eerst ff bijkomen ;) Denk ik t voorjaar :D