Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manon_goldy

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:40

Wat een leukies!

Hebben julli ervaring met een bin cage als vervoersbox voor ratjes? Wel een met tralies aan de boven en zijkant

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:48

Is er hier eventueel iemand in noord Nederland die een vrouwtjes ratje van net 1 zou kunnen overnemen?
Sok haar tumor groeit hard en Grijsje wordt oud. Ik weet dus niet hoe lang die nog zullen leven.

Plato is een erg sociaal ratje naar anderen toe, wel vrij onzeker en heeft veel tijd nodig om te wennen.
Omdat ze een hele slechte start heeft gehad is ze klein en heel slank. Qua gedrag is ze naar mensen een beetje onzeker. Uit de kooi pakken vind ze een beetje eng, ze is dan vooral bang dat ze valt.
De kamer rond rennen doet ze niet, wel vind ze het heerlijk samen met je op bed te spelen of als jij gewoon ligt lekker rond te rennen.
Ze is een hymalian met rode oogjes. Daardoor ziet ze wat lastig waardoor het nog wel eens wil gebeuren dat ze met snoepjes pakken je vinger pakt, maar ze is erg voorzichtig dus het doet geen pijn.
Bijten zal ze nooit doen.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 31-05-15 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:49

ik zal eens even bespreken Kaus!
kom wel vaker noordelijk..
waar woon je?

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:20

Kaus schreef:
Is er hier eventueel iemand in noord Nederland die een vrouwtjes ratje van net 1 zou kunnen overnemen?
Sok haar tumor groeit hard en Grijsje wordt oud. Ik weet dus niet hoe lang die nog zullen leven.

Plato is een erg sociaal ratje naar anderen toe, wel vrij onzeker en heeft veel tijd nodig om te wennen.
Omdat ze een hele slechte start heeft gehad is ze klein en heel slank. Qua gedrag is ze naar mensen een beetje onzeker. Uit de kooi pakken vind ze een beetje eng, ze is dan vooral bang dat ze valt.
De kamer rond rennen doet ze niet, wel vind ze het heerlijk samen met je op bed te spelen of als jij gewoon ligt lekker rond te rennen.
Ze is een hymalian met rode oogjes. Daardoor ziet ze wat lastig waardoor het nog wel eens wil gebeuren dat ze met snoepjes pakken je vinger pakt, maar ze is erg voorzichtig dus het doet geen pijn.
Bijten zal ze nooit doen.

Als je niemand anders kan vinden kan ze hier wel naartoe, mits ze gesteriliseerd kan/mag worden

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:36

Gisteren de Savic Royal Suite in ontvangst genomen, en 3,5 uur bezig geweest om hem in elkaar te zetten. Wat een hufter zeg... Na een aantal scheldpartijen is het toch gelukt! In m'n uppie. :):)

Nu merk ik pas hoe weinig spullen ik heb... :') Vandaag maar wat dingen in elkaar prutsen wat lijkt op huisjes en hangmatten. De jongens zijn in ieder geval blij met de ruimte, en ik ook! Al past hij eigenlijk niet in mijn kamer... haha

Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:46

KingYasFenn schreef:
je merkt snel genoeg aan de karaktertjes wie wie is hoor :)
daar hoef je geen specifieke herkenningsdingentje voor uit te zoeken ;)

Ja, er is er wel één die ik eigenlijk al zo herken op de manier waarop hij naar me toe komt. Hij is standaard de eerste die reageert als ik mijn kamer binnenkom, en wil dan ook heel graag aandacht. :D

@Sanguine: Wauw, dat is een mooie kooi! Ik baal dat die hier niet past...

Wel nog één vraagje: de geur van uitwerpselen viel me nog even tegen. Ik snap dat het ook wennen is, en een kwestie van elke dag even goed schoonhouden en zindelijk maken, maar ik vroeg me af of de andere manier die ik heb bedacht slecht zou zijn voor de ratjes.
Ik heb namelijk van die Scentchips die ik af en toe aansteek, en die ruiken er best tegenop (heb het net kort even geprobeerd). Maar zou het ook schadelijk zijn? Er komt geen rook ofzo bij vrij, en ze gaven er geen reactie op...

Nog even twee foto's. Omdat ze zo leuk zijn. :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door marley93 op 31-05-15 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:52

Mooie kooi Sanguine.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:01

marley93 schreef:
KingYasFenn schreef:
je merkt snel genoeg aan de karaktertjes wie wie is hoor :)
daar hoef je geen specifieke herkenningsdingentje voor uit te zoeken ;)

Ja, er is er wel één die ik eigenlijk al zo herken op de manier waarop hij naar me toe komt. Hij is standaard de eerste die reageert als ik mijn kamer binnenkom, en wil dan ook heel graag aandacht. :D

@Sanguine: Wauw, dat is een mooie kooi! Ik baal dat die hier niet past...

Wel nog één vraagje: de geur van uitwerpselen viel me nog even tegen. Ik snap dat het ook wennen is, en een kwestie van elke dag even goed schoonhouden en zindelijk maken, maar ik vroeg me af of de andere manier die ik heb bedacht slecht zou zijn voor de ratjes.
Ik heb namelijk van die Scentchips die ik af en toe aansteek, en die ruiken er best tegenop (heb het net kort even geprobeerd). Maar zou het ook schadelijk zijn? Er komt geen rook ofzo bij vrij, en ze gaven er geen reactie op...

Nog even één foto. Omdat ze zo leuk zijn. :D

[ [url=m/C5Dwpt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V238kQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook scentchips in m'n kamer (waar m'n ratten ook staan), maar heb wel bijna altijd m'n raam open. Mijn ratten hebben er geen last van.
Maar waarom niet optie 1: zindelijk maken? Kan je elke dag/om de dag t toiletje verschonen en klaar is Kees.
De scentchips is niet echt een permanente oplossing, zindelijk maken kan dat wel zijn :j

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:11

AnneJ1995 schreef:
marley93 schreef:

Nog even één foto. Omdat ze zo leuk zijn. :D

[ [url=m/C5Dwpt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V238kQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook scentchips in m'n kamer (waar m'n ratten ook staan), maar heb wel bijna altijd m'n raam open. Mijn ratten hebben er geen last van.
Maar waarom niet optie 1: zindelijk maken? Kan je elke dag/om de dag t toiletje verschonen en klaar is Kees.
De scentchips is niet echt een permanente oplossing, zindelijk maken kan dat wel zijn :j

Ga ik ook sowieso doen hoor, maar dat gebeurt natuurlijk niet binnen een dag. Dan zijn die Scentchips voor korte tijd wel een fijne oplossing. :j

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:16

Wat ook een hoop kan schelen is de soort bodembedekking. Mijn dames zijn soms erg lui en willen soms niet naar beneden klimmen om hun behoefte te doen, maar op de plateau's of zelfs in hun eigen nestje. Nest materiaal vervang ik om de twee dagen (hebben ze zelf ook mooi wat te rommelen) en de plateau's neem ik om de dag af met warm water.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:20

Marley93
Dan lijkt mij dat geen probleem!

Wat Cabelona ook zegt. Ik heb onder mijn bodembedekking altijd nog een laag kranten, zodat urine niet op het plastic komt (dat maakt echt een mega verschil) en inderdaad neem ik de plateaus vaak af.
Ben wel van plan om stoffen hoesjes voor om de plateaus te gaan maken, zodat ik die gewoon kan wassen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:26

Oh ja, kranten zijn wel een goed idee. Doe ik bij mijn hamstertje ook inderdaad, maar die geef ik altijd zo'n dikke laag bodembedekking dat die eigenlijk geen nut hebben.
De mannen gaan sowieso nog niet echt naar beneden. Er lagen wel een paar drolletjes, maar of die nou naar beneden zijn gevallen of dat ze ook echt daar hebben rondgeneusd...
Ik heb er nu Carefresh in liggen, maar om dat elke keer te gebruiken vind ik wel prijzig, dus ik ga het mengen met Back2Nnature.

Sowieso heel erg bedankt voor de tips trouwens! Ik moet het ook nog even uitvinden allemaal. :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:19

Ik kom hier ook even binnenvallen hoor haha.
Super om te zien dat ze het zo naar hun zin hebben bij jou marlies!

en die 2e foto in dat bakje ook.... het zijn me ook een stelletje lamstralen _O-
Bodembedekking maakt inderdaad heel veel verschil qua luchtjes.
Heb ze hier allemaal op hennepvezel zitten, en dat werkt hier super :)

Echt fijn dat ze allemaal zulke fijne huisjes gevonden hebben :D

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:55

@Carr: Ja, en ze hebben de habit van het 'samen uit één fles drinken' ook hier weer opgepakt. Gezelligheid voor alles bij deze mannen! :')

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 23:11

Oooh dat geloof ik graag haha.
Vind het echt fijn om te horen dat ze bij jou nu ook zo makkelijk zijn. Heb er echt veel tijd in gestoken haha :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:19

Nogmaals een oproepje voor mijn rat Plato.
Ivm het naderende einde van mijn andere 2 ratten zal Plato alleen achter blijven, en dat wil ik natuurlijk niet. Ik heb helaas niet de mogelijkheden er een ratje bij te nemen dus zal ze moeten verhuizen.

Het is een Himalayan vrouwtje van +- 1 jaar oud. Enigszins bang in de kooi, zal niet op je hand gaan zitten, maar wel erg nieuwsgierig.
Vindt het heerlijk om met je op het bed te spelen.
Zal nooit bijten!

Ik kan haar brengen als je in Noord Nederland woont. Woon je verder weg zul je haar waarschijnlijk moeten ophalen.
Ik hou haar tot mijn andere ratten overlijden maar dat zal niet lang duren.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:39

Misschien is brengen naar een opvang ook een optie? rattenopvang sok is denk ik de dichtstbijzijnde voor jou. anders zit rattenopvang leusden in leusden :P

Ik zou nogsteeds mijn ratjes voorstellen, dus bij deze mijn groep van 8 ratjes, ze wonen in een duo en in een 6tal.

Shi-ta's Franko, Roodoog Bluepoint siamees gladhaar gewoonoor, 12-01-2014
Hij is de alpha van mijn groep en dit was hij al op een leeftijd van 8 maandjes.
Franko heeft op Ratfest 2014 de 2e plaats beste uitmonstering, en 4e best in show van de 100+ ratjes behaald
Afbeelding

Shi-ta's Fresco, Russisch dove effen rex gewoonoor, 12-01-2014
Hij is de rechterhand van zijn broer, speelt graag met de jonkies.
Fresco heeft op Ratfest 2014 de 1e plaats beste Rex behaald
Fresco houd niet van foto's :P
Afbeelding

Ynzo, Zwart geblest mismarked japanner gladhaar dumbo, 28-02-2014
Hij woont samen met Ares en is gecastreerd wegens ectreme dominantie, dit is ook de reden dat hij apart met Ares woont
Afbeelding

Ares, Agouti roodoog marter wavy gewoonoor, 07-05-2014
Hij woont samen met ynzo, omdat ares het enige ventje was wat ynzo accepteerde
Afbeelding

Minke, Amerikaans blauwe japanner gladhaar gewoonoor, ??-10-2013
Zij is een gecastreerd vrouwtje die ik in juli 2014 uit opvang parzival heb geadopteerd. Ze is erg zachtaardig en een kusjes monster
Afbeelding
Afbeelding

Little Fluffy's DaVinci, Agouti variberken rex gewoonoor, 14-08-2014
Een erg sensibel mannetje, schrikt snel maar oh zo lief voor zijn vaste baasjes
Afbeelding

Safari's Pietje, Zwart mismarked japanner gladhaar gewoonoor, 20-08-2014
Pietje was een verassing, hij was hier niet gepland, maar in het D'nest van Rattery little fluffy waren te weinig mannetjes, dus kwam pietje als vriendje voor DaVinci
Pietje mag in september op date met een dametje voor een extern nest van rattery safari *\o/*
Dit nest zal bij mij plaats vinden in Raalte
Afbeelding

Creepy Critters Tjebbe, Zwart variberken (snowflake) gladhaar dumbo, 26-09-2014
Hij is mijn droomrat qua uiterlijk <3 , maar ook super lief, hij is nu wel een ondeugende puber in de groep.
Afbeelding
Afbeelding

Dit is mijn geweldige groep!!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:58

die hoedjes _O- Love it :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:27

Ik heb ondertussen een plekje voor Plato gevonden waar ze heen kan wanneer het nodig is.

Leuke groep Eloya!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:45

Leuke groep Eloya!

Fijn Kaus!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:27

Leuke ratjes heb je! :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:37

mooie ratjes! en inderdaad die hoedjes haha!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:11

Gisteren om 16:00u heb ik Socrates in laten slapen ;(

Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:15

Wat sneu, sterkte Y;(

Banjer
Lid Nieuwsredactie