Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaus schreef:Is er hier eventueel iemand in noord Nederland die een vrouwtjes ratje van net 1 zou kunnen overnemen?
Sok haar tumor groeit hard en Grijsje wordt oud. Ik weet dus niet hoe lang die nog zullen leven.
Plato is een erg sociaal ratje naar anderen toe, wel vrij onzeker en heeft veel tijd nodig om te wennen.
Omdat ze een hele slechte start heeft gehad is ze klein en heel slank. Qua gedrag is ze naar mensen een beetje onzeker. Uit de kooi pakken vind ze een beetje eng, ze is dan vooral bang dat ze valt.
De kamer rond rennen doet ze niet, wel vind ze het heerlijk samen met je op bed te spelen of als jij gewoon ligt lekker rond te rennen.
Ze is een hymalian met rode oogjes. Daardoor ziet ze wat lastig waardoor het nog wel eens wil gebeuren dat ze met snoepjes pakken je vinger pakt, maar ze is erg voorzichtig dus het doet geen pijn.
Bijten zal ze nooit doen.
KingYasFenn schreef:je merkt snel genoeg aan de karaktertjes wie wie is hoor
daar hoef je geen specifieke herkenningsdingentje voor uit te zoeken
marley93 schreef:KingYasFenn schreef:je merkt snel genoeg aan de karaktertjes wie wie is hoor
daar hoef je geen specifieke herkenningsdingentje voor uit te zoeken
Ja, er is er wel één die ik eigenlijk al zo herken op de manier waarop hij naar me toe komt. Hij is standaard de eerste die reageert als ik mijn kamer binnenkom, en wil dan ook heel graag aandacht.
@Sanguine: Wauw, dat is een mooie kooi! Ik baal dat die hier niet past...
Wel nog één vraagje: de geur van uitwerpselen viel me nog even tegen. Ik snap dat het ook wennen is, en een kwestie van elke dag even goed schoonhouden en zindelijk maken, maar ik vroeg me af of de andere manier die ik heb bedacht slecht zou zijn voor de ratjes.
Ik heb namelijk van die Scentchips die ik af en toe aansteek, en die ruiken er best tegenop (heb het net kort even geprobeerd). Maar zou het ook schadelijk zijn? Er komt geen rook ofzo bij vrij, en ze gaven er geen reactie op...
Nog even één foto. Omdat ze zo leuk zijn.
[ [url=m/C5Dwpt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V238kQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
AnneJ1995 schreef:marley93 schreef:
Wel nog één vraagje: de geur van uitwerpselen viel me nog even tegen. Ik snap dat het ook wennen is, en een kwestie van elke dag even goed schoonhouden en zindelijk maken, maar ik vroeg me af of de andere manier die ik heb bedacht slecht zou zijn voor de ratjes.
Ik heb namelijk van die Scentchips die ik af en toe aansteek, en die ruiken er best tegenop (heb het net kort even geprobeerd). Maar zou het ook schadelijk zijn? Er komt geen rook ofzo bij vrij, en ze gaven er geen reactie op...
Nog even één foto. Omdat ze zo leuk zijn.
[ [url=m/C5Dwpt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V238kQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb ook scentchips in m'n kamer (waar m'n ratten ook staan), maar heb wel bijna altijd m'n raam open. Mijn ratten hebben er geen last van.
Maar waarom niet optie 1: zindelijk maken? Kan je elke dag/om de dag t toiletje verschonen en klaar is Kees.
De scentchips is niet echt een permanente oplossing, zindelijk maken kan dat wel zijn