Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:59

Ik had maanden geleden een soortgelijk probleem, je zou hier toch echt moeten kijken of je Dundy kan blokkeren. Ik zet bijvoorbeeld een hek ongeveer 5 meter van het raam af, zodat ze er niet meer bij kunnen en elke keer als ze 'constant' triggeren dan beloon ik en zet ik ze in de afgesloten bench. Nu 'vragen' ze meestal eerst, zonder te triggeren, en hebben ze ook geleerd waar wel en niet op te triggeren waardoor AJ veel meer rust heeft.
Als dat niet lukt, Dexter in de Bench doen? Een stuk afzetten voor Dexter en dat zijn 'rustplek' maken? Deur naar boven open is sowieso een goede, heb ik hier ook en AJ maakt vaak gebruik van even rustig boven liggen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:59

Ik zou eigenlijk toch proberen af te leren/te voorkomen dat Dundy op wacht staat en minder op alles gaat reageren. Ook omdat dit rust geeft voor Dexter. Ik denk in eerste instantie door te voorkomen dat hij steeds overal heen kan lopen, door een hek, bench, zelf corrigeren, hopelijk leert hij zo omgaan met het idee dat hij niet overal op mag reageren. Ons hondje reageerde ook op elk geluidje en liep dan blaffend naar de deur bijvoorbeeld, maar ze heeft nu geleerd ook gewoon een tijd op haar plaats te blijven liggen. Als ik de deur hoor stuur ik haar naar de plek in plaats van dat ik haar er op af laat rennen. Als ik naar de wc loop mag ze niet achter me aan lopen en voor de deur wachten tot ik terugkom etc. Grommen naar elke auto zou ik persoonlijk gerust op corrigeren.

W.b.t Dexter.. Denk dat een groot deel al opgelost zou zijn als Dundy rustiger is? Denk dat dit grotendeels de oorzaak zal zijn? Anders hem misschien soms ook gewoon verplicht laten slapen, op een andere kamer, in de bench o.i.d.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:02

Ik zou beginnen met de honden veel verplichte rust te geven. Als ze jong zijn moet ik ze hier echt leren rust nemen. Heel veel in de bench om verplicht te slapen. Aelynn is nu 5 maanden en kent echt de routine. Nu neemt ze zelf rust en hoe ik ze niet meer op te sluiten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 16:07

Das goed nieuws Zozenn. Fijn dat je mag opbouwen!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:18

Oké jullie zijn het er in elk geval over eens dat Dundy de oorzaak is. Ik twijfelde zelf namelijk nog wie ik de 'schuld ' moest geven.

Hek voor het raam wordt een moeilijk want we hebben aan drie kanten van onze woonkamer ramen en een hele kleine woonkamer. We hebben al wel plakplastic voor het raam en het gordijn halfdicht zodat ze niet zomaar meer naar buiten kunnen kijken.

Dexter zit wel regelmatig in de bench. Dat doet hem wel goed maar gezien de woonkamer dus zo klein is wordt hij alsnog wakker als Dundy opstaat om te waken. Hij blaft verder niet tijdens het waken. Het is echt het uit het raam kijken. We hebben al een vensterbank verbod opgelegd maar vanaf de grond en de bank kunnen ze dus ook wel naar buiten kijken.

Dundy weet stom genoeg ook heel goed dat wanneer hij een keer gromt hij 'hier moet komen ' (waar ik dan ben). Hij komt na dat grommen dus al vanzelf naar me toe gelopen. Maar de trigger om het toch te doen is erg groot.

Achter ons naar de wc staan we inderdaad ook niet meer toe. Heeft ook al voor meer rust gezorgd. Ook bezoek komt alleen maar door de voordeur (gebruiken wij nooit) zodat ze niet getriggered raken als ik even door de achterdeur naar buiten ga.

Ik kan weleens gaan proberen of Dexter het fijn vindt boven in de bench te slapen. Of ik ga met hem boven zitten en Dundy moet beneden blijven.

Zoë, Dexter zoekt die rust dus ook wel veel op maar wordt dan steeds gestoord. Dundy heb ik toen hij jong was ook heel veel in de bench gehad. Dexter ook. Nu sluit ik ze minder vaak op maar misschien dat ik dat toch eens vaker moet gaan doen.

Daarbij wonen wij ook nog eens op een plek met vrij veel triggers. Voor is een speeltuin waar de hele dag door kinderen spelen. En achter is een kinderdagopvang waarbij de parkeerplaats en haal- en brengplek recht achter onze tuin ligt. Er staat al een hek van twee meter maar vanuit de huiskamer kijk je daar alsnog zo overheen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:19

Kokosvet, geiten- en karnemelk werkt uitstekend anti vlo/teek.

Haar voer krijgt ze al in de bench, behalve het eerste in de ochtend aangezien ik dan dagelijks haar kussen kan gaan wassen met al die troep er door.

Tsja, smuldier zal niet de beste kvv zijn maar ik woon hier in een gat en mijn vriezer is ook niet oneindig, daar moet nog meer in als alleen hondenvoer. En aangezien dit sowieso al beter is dan alleen brok volstaat het wat ons betreft. De fokster heeft haar honden al járen op smuldier en die zijn perfect gezond en halen prima leeftijden. Dus ach, echt slecht zal het niet zijn denk ik zo.

Qua wandelen, we hebben een groenstrook voor de deur, als we gaan wandelen plast ze daar. Vervolgens lopen we een klein rondje van max 8 a 10 min, ligt eraan of ze veel gaat zitten kijken naar dingen onderweg. En als ze tussentijds doorgeeft dat ze moet, dan alleen even plassen op de groenstrook.
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 06-05-19 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:23

Vandaag foto’s opgehaald van fotoshoot en ze zijn zo leuk <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit vond ik heel bijzonder 10 jaar geleden heb ik dezelfde foto laten maken met mijn mooie Kayla

Afbeelding

En nu

Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:24

Lastig dat je de ramen niet kunt afsluiten, dan zou ik Dundy toch meer in de bench doen om hem toch af te sluiten van de 'waak'prikkels. Ik had het hier net ook weer, AJ in waakmodus. Dus hek neergezet en nu ligt hij weer achter me te slapen. Maar ik kan hier makkelijk de toegang naar het raam afsluiten. Hier zijn ook behoorlijk wat prikkels, constant schreeuwende kinderen, voorbijlopende honden, fietsers e.d.

De foto's zijn leuk! En jij lijkt geen 10 jaar ouder :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 16:31

Leuke foto's!

Kun je Dundy niet in een dichte bench stoppen. Dat behalve het deurtje alles afgedekt is?

Djessey heeft een nieuwe knuffel
heel trots loopt ze er mee rond :P
Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:01

Leuke foto's candelisa :D

Is het geen optie om ook nog lamellen op te hangen? Die kan je zo instellen dat je nog genoeg licht hebt en ze niet supergoed naar buiten kunnen kijken

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:15

Ik heb een schoolroute aan mijn deur (geen oprit ofz dus echt meteen aan de deur/raam), een lidl achter ons en de steenweg 20m van ons.
Als ze alleen thuis zit dan zijn onze gordijnen toe en krijgt ze dus enkel licht vanaf de keuken (lange smalle woning). Hierdoor is het iets donkerder, slaapt ze beter en reageert ze nooit op iets buiten. dat doet ze eigenlijk alleen in de avond als we ook thuis zijn.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:30

Lamellen zouden inderdaad wel handig zijn maar vind het een beetje zonde om zoveel te investeren in een huis waar we nog hooguit drie maanden soms := Heb van ons vorige huis ook nog een stuk of zes op maakt gemaakte rolgordijnen liggen 8)7

Wij mogen de gordijnen niet teveel dicht hebben van de woonstichting :roll: We wonen antikraak en dat zou er te krakerig uit zien. Al een paar keer commentaar op gehad. Als we weg zijn zijn ze wel altijd dicht.

Dundy zit nu in de bench en Dexter slaapt lekker bij mij. Dundy kijkt me alleen wel steeds met een schuin oog aan _O-

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:07

Leuke pup Liesje89. Lastig met dat plassen, geen ervaring mee. Troy was al meteen zindelijk.

Mooie foto's weer Candalisa en Kiwi. Djessey groeit zo hard!

Vervelend Kaus, heb geen tips.. hoop voor je dat het snel betert.

Goed nieuws ZoZenn!

Volgens mij ben ik nu weer bij haha

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:14

Liesje89 schreef:

Is dat ook echt bewezen of is het gewoon dat het tot nu toe positief lijkt?

En ach. Alles wat verkocht wordt in Nederland valt onder 'goed'. Maar er zijn wel verschillen in kwaliteit :) Als je hond het er goed op doet zal je mij niet horen.

Wat een prachtige foto's Candalisa :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:02

xDenies schreef:
Liesje89 schreef:

Is dat ook echt bewezen of is het gewoon dat het tot nu toe positief lijkt?

En ach. Alles wat verkocht wordt in Nederland valt onder 'goed'. Maar er zijn wel verschillen in kwaliteit :) Als je hond het er goed op doet zal je mij niet horen.

Wat een prachtige foto's Candalisa :)

Ik kan me ook niet voorstellen dat het werkt. Sowieso is het iets wat van binnenuit moet werken, hoe dan ook met de teek eerst happen en eten voordat deze daadwerkelijk sterft. Als het een besmette teek is dan is het kwaad al geschied.

Alles van vettige melk is sowieso niet goed voor een hond, de vetten worden niet fatsoenlijk afgebroken. Dat kan een hondenlichaam niet.

Voor mij teveel redenen om het niet te doen.

Kaus schreef:
Lamellen zouden inderdaad wel handig zijn maar vind het een beetje zonde om zoveel te investeren in een huis waar we nog hooguit drie maanden soms := Heb van ons vorige huis ook nog een stuk of zes op maakt gemaakte rolgordijnen liggen 8)7

Wij mogen de gordijnen niet teveel dicht hebben van de woonstichting :roll: We wonen antikraak en dat zou er te krakerig uit zien. Al een paar keer commentaar op gehad. Als we weg zijn zijn ze wel altijd dicht.

Dundy zit nu in de bench en Dexter slaapt lekker bij mij. Dundy kijkt me alleen wel steeds met een schuin oog aan _O-

En dichte raamfolie dan? Zodra ik mijn kennelnaam erdoor heb en het logo bekend maak laat ik raamfolie maken voor onze ramen. Dan zien bij ons de honden ook een heel stuk minder, maar ziet het er niet 'donker' uit.

Vind het echt absurd dat de WS zich daarmee bemoeid. Al had je rolluiken de hele dag dicht, daar hebben zij toch niks mee van doen! :n

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:06

Ze hebben wel meer bijzonder eisen := Zo mochten we ook het internetkastje niet meer in de vensterbank hebben omdat het niet netjes was. Moesten de UV lampen weg boven mijn vetplanten omdat het eruit zag als een wietplantage _O- En ze wilden ons ook verplichten gras te zaaien in de achtertuin. Toen ik even liet zien hoe de honden daar tekeer gaan hoefde het toch niet :Y)

Achter raamfolie plakken is nog wel slim, misschien helpt dat ook wat. Maar we mogen dus sowieso niet het hele raam vol plakken, alleen de onderste strook.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:08

Kaus schreef:
Ze hebben wel meer bijzonder eisen := Zo mochten we ook het internetkastje niet meer in de vensterbank hebben omdat het niet netjes was. Moesten de UV lampen weg boven mijn vetplanten omdat het eruit zag als een wietplantage _O- En ze wilden ons ook verplichten gras te zaaien in de achtertuin. Toen ik even liet zien hoe de honden daar tekeer gaan hoefde het toch niet :Y)

Achter raamfolie plakken is nog wel slim, misschien helpt dat ook wat. Maar we mogen dus sowieso niet het hele raam vol plakken, alleen de onderste strook.

Hoe hoog is je raam? En hoe hoog is het van de vloer?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:08

Jammer van de lamellen maar wel begrijpelijk. Wat achterlijk dat je niet zelf kan kiezen of de gordijnen dicht zitten of niet :n

Balto en Fizzy vandaag. Fizzy is al weer 10 kilo vergeleken met de rest is hij super groot :') die zitten op 7,8 en 9 kilo haha Balto zijn poten staan normaal recht maar nu had hij niet veel zin moest echt het snoepje in zijn face houden :Y)

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:16

80cm van de vloer en 170cm hoog. Flink raam ook dus :') En met die 80cm hoog kunnen ze dus overal vandaan wel naar buiten kijken. De strook plakplastic die er voor hangt is zo'n 40cm hoog.

Wat een mega leuke foto KC <3 Ik zie Balto er niet heel erg in terug behalve dat oogje natuurlijk :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:20

Kaus schreef:
80cm van de vloer en 170cm hoog. Flink raam ook dus :') En met die 80cm hoog kunnen ze dus overal vandaan wel naar buiten kijken. De strook plakplastic die er voor hangt is zo'n 40cm hoog.

Wat een mega leuke foto KC <3 Ik zie Balto er niet heel erg in terug behalve dat oogje natuurlijk :))

Ik zou dan zeker nog eens zo'n 80 cm folie plakken, dat is samen ongeveer 160/165cm hoog. Als het goed is kunnen ze dan ook niet meer rechtop eroverheen kijken. Veel honden proberen dan op hun achterpoten erover te kijken. Dan heb je nog steeds een groot gedeelte raam vrij. :j

En als je statische folie pakt dan moet het je ook geen moeite om die eraf te halen.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:17

Lastig.

Vannacht gaat mijn man weer boven slapen (hoop ik want hij wordt een beetje saggie van weinig slaap) en ik hoop dat het goed gaat met Tosti in de bench... ... Fingers crossed! Verder doet hij het erg goed!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:19

Eerste nachtje toch pas? :D

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:54

Derde nachtje vannacht....

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:58

Oh sorry. Las je berichtje van gister niet goed :o