Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:58

Goed bezig Zoë!
Ik ben echt helemaal geen slopers gewend, dus hoop echt niet dat ik zo'n draak in huis neem.. := we gaan het morgen zien haha.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:17

Die van mij slopen ook niet, 1 vd trekspeeltjes (soort knuffeboomerang met piep) wordt hier vaak door hen gebruikt als tug of war speeltje en die is wel uit elkaar getrokken. Piep is er ook uit. Verder trekken ze aan de touwen, de andere speeltjes gooien ze mee.

Hier 2 rode kongen, de kleinste en de 1na kleinste. Er wordt nogal op gekauwd en mee gesmeten en gedaan, maar ze zijn nog puntgaaf.

Heb je nu gewoon die 'troep' RC gekocht voor je katten :D :') . Nee grapje :P .

Ugh, wandelen ging zo flut. Ze deden het zo super met niet blaffen naar andere honden, kwam ik zonet 80 honden tegen. Bij de bulldog was ik niet snel genoeg met redirection en de herder flipte 'm compleet toen hij mijn honden zag, waardoor die van mij ook gingen natuurlijk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:22

Voor de kat koop ik gewoon het goedkoopste voer. Die eet echt alles en wordt veel te dik. Dus van mindere kwaliteit krijgt ze light voer en dat meng ik met real nature vleesbrokken. Want die vind ze geweldig maar wordt ze veel te dik van. Is echt een luie kat hahahah.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:29

Nog een uur in de auto <3 raar om je voor te stellen hoe enorm je leven verandert daarna eigenlijk. Hoewel ik natuurlijk wel redelijk weet wat het inhoudt, is het anders als het écht is :=

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:38

Spannend lotte! Veel plezier!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 09:41

veel plezier lotte!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:45

Veel plezier!!
Ik heb een rode kong gekocht in maat L . De zwarte hadden ze niet in die maat maar ik vond hem ook behoorlijk stevig voor een pup. Gelijk wat pindakaas ingedaan met brokjes, en ze heeft zich er goed mee vermaakt. Ik heb ook nog een hersenspelletje gekocht maar ze vond het leuker om met die onderdelen te gooien dan er serieus iets mee te doen :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 09:46

heb vandaag een weegschaal binnengekregen voor de pups! Had vriendlief stiekem besteld!
nu nog net een beetje meer hopen op dracht.. :=

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:22

Zo lief van je vriend! Is hij ook zo geïnvesteerd in de honden of is het vooral van jou?

Veel olezier lotte!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 11:26

Hij doet gelukkig minstens zo enthousiast overal mee! :P Echt iets wat we samen hebben gelukkig! :D

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:03

Loolotte, ben je al thuis :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:45

kiwiwitje schreef:
heb vandaag een weegschaal binnengekregen voor de pups! Had vriendlief stiekem besteld!

Welke heeft hij besteld? :D

Kay en ik delen ook onze honden hobby, super handig en super leuk!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 16:02

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Deze
Afbeelding
https://www.breinler.com/my-weigh-diere ... -10gr.html

Nu staat er overal “dieren”.... op de doos staat toch echt een levensgrote BABY..... :') :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:59

Oooh Lotte! Ben je al terug? Fotospam graag :))

Wij delen hier de hondenhobby ook gelukkig, anders was er ook geen pup gekomen want Dundy zat in het totaalpakket :Y) Hij wandelt en fietst enorm graag met de honden en ik doe het meeste sporten. Idee combinatie :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:08

Wij zijn samen aan de honden begonnen en samen ook met de sport begonnen. Sterker nog, hij is er nu meer mee bezig, in het begin was ik dat. :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:19

Lotte, ben je al thuis?
Charlotte, leuke pup geworden, ben benieuwd hoe die uit groeit? Wat was er ook alweer met mams gebeurd, dat ze zonder haar is opgegroeid?
Ik heb va de Kong alleen de wiebelkong, van een collega gekregen, maar er wordt hier niet rustig mee gewiebeld hoor ;) Heb ook een anti-schrokbak voor haar aangeschaft en dat werkt heel goed, nu doet ze 15-20 minuten over haar eten ipv 1 minuut :oo
Kim, mooi weegschaaltje en al die weegschalen zijn eigenlijk voor baby's, maar functioneren prima voor pups en kleine honden/katten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:26

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:

Deze
[ [url=m/7K57Dk.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://www.breinler.com/my-weigh-diere ... -10gr.html

Nu staat er overal “dieren”.... op de doos staat toch echt een levensgrote BABY..... :') :')

Die is echt super fijn! De fokker van Harvey had er een echt schapenvel in liggen, bleven ze mooi stil van liggen! :j

Ben trouwens wel benieuwd wat jij vind van een livestream bij de pups. Daar zijn de meningen altijd over verdeeld, volgens mij is dat nog niet besproken in het topic.

MyWishMax schreef:
Wij zijn samen aan de honden begonnen en samen ook met de sport begonnen. Sterker nog, hij is er nu meer mee bezig, in het begin was ik dat. :')

Ik ben ermee begonnen, samen met een vriendin, uiteindelijk kwam er een sheltie zodat hij ook kon beginnen. Tijdje later is hij gestopt met voetballen omdat we agility deden.

Ondertussen trainen we vier keer per week, heb ik twee honden om mee te lopen, stiekem drie, ik steel de sheltie wel eens voor een training als ik geen zin heb in moeilijke dingen. En Kay heeft nu Guinness van mij, en Harvey, èn ambities in de sport.

Ik vind het echt fantastisch dat we kunnen delen! :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:30

Haha Kim, wat grappig! Hier haalden we na 2 weken samenwonen een hond uit het asiel (daarvoor wel honden thuis gehad allebei en ik woonde al half jaar bij zijn ouders en hem). 2 jaar later werklijn puppy erbij en daarmee gaan sporten. Hij is toen pakwerker geworden en later ook gestopt met voetballen. Nu 3 jaar geleden zijn eigen pup en trainen 3 of 4 keer per week, soms meer als clubgenootjes hulp nodig hebben. Ik ben vanwege gezondheid nu wel gestopt, ga nog wel mee en help hem dan. Misschien volgende pup weer, die ga ik waarschijnlijk opbouwen. Daar ben ik wat beter in, sowieso meer geduld. Hij is beter in het afmaken haha

Gaaf is dat idd zo samen :j Zou het niet meer anders willen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:59

MyWishMax schreef:
Haha Kim, wat grappig! Hier haalden we na 2 weken samenwonen een hond uit het asiel (daarvoor wel honden thuis gehad allebei en ik woonde al half jaar bij zijn ouders en hem). 2 jaar later werklijn puppy erbij en daarmee gaan sporten. Hij is toen pakwerker geworden en later ook gestopt met voetballen. Nu 3 jaar geleden zijn eigen pup en trainen 3 of 4 keer per week, soms meer als clubgenootjes hulp nodig hebben. Ik ben vanwege gezondheid nu wel gestopt, ga nog wel mee en help hem dan. Misschien volgende pup weer, die ga ik waarschijnlijk opbouwen. Daar ben ik wat beter in, sowieso meer geduld. Hij is beter in het afmaken haha

Gaaf is dat idd zo samen :j Zou het niet meer anders willen!

Kerels en geduld, het is toch wat!

Alle dingetjes wat geduld vereisen doe ik ook, hij niet.

Matje aanleren voor de running, balanssen, pootje in het bakje etc. Allemaal mijn werk.

Vandaag kon ik met Harvey trainen, wat een stuk lompigheid is die hond. Man man man. :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:04

MyWishMax schreef:
Hier is een 120 bench toch echt aan de krappe kant voor mijn Dh reu. Daarom hebben wij kennels. Buiten 2,5 bij 3,5 en in huis 1 van 1,5 bij 2,5. :')

Kiwi jeeeeeeh!!!! Nu nog even duimen dus!

Hier de kennel 4 bij 1.5 meter buiten. Beide reuen hier zitten ook tegen/over de 40 kg haha maar voor even past dat wel in 120 cm bench. Zitten er nooit lang in overdag en s nachts los in huis.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 19:08

Ik heb ruzie met de quote dus maar zo KimD

Ik denk ook dat het fijne is. Hebben ook gelijk 2 van de 3 katten gewogen. Maar dat schapenvel is wel een goed idee.. Dat is lekker warm inderdaad!

Hier is het de bedoeling om een camera boven de werpkist te hangen. Om verschillende redenen :+
- Er zijn een paar mensen die het graag willen volgen en die dat van mij ook mogen, alleen om nou met 10 man (bij wijze van) om de werpkist te gaan zitten tijdens de bevalling... Nee geen goed idee ondanks dat t allemaal bekenden zijn. En zo kan een bevriende fokker eventueel ook mee kijken.

- Ik ken mezelf... Ik geef haar waarschijnlijk geen seconde rust met de pups omdat ik steeds wil kijken, maar ik heb op mn bureau een scherm met de overige beelden hier van het terrein dus kan een beeld van de werpkist er wel bij hebben.

Of ik echt een livestream wil die voor iedereen of voor alle pup kopers toegankelijk is? Nee dan ben je wel ineens heel veel van je privacy kwijt en ik denk dat iedereen altijd wel een mening heeft over iets. En dat lijkt me niks.. Wil me niet druk hoeven maken om wat ik doe omdat anderen mee kijken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:11

Afbeelding

De kennel hier. Deze staat altijd open tenzij we dus weg zijn en de herder die er op de foto in zit echt niet mee kan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 19:17

Die ziet er best knus uit dierenfan

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:45

kiwiwitje schreef:
Die ziet er best knus uit dierenfan

Ze liggen er dan ook veel in haha. Elk voorjaar nieuwe kussens er in en ze zijn weer helemaal tevreden.
Ik koop altijd grote zitzakken op marktplaats. Stuk of 3 en doen we meestal 1 en soms 2 jaar mee. Lekker goedkoop 2de hands en zeer sterk en gemakkelijk schoon te soppen.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:03

Mooie herder dierenfan! Nou ben ik ook wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk haha. Hier een bench van 90 x nog wat , maar ik ga volgende week de grootste halen. Ze kan er nu nog lekker in liggen, maar ze groeit natuurlijk als kool.
@Kiwiwitje handige weegschaal zeg! Is toch ook nog wel een droom van mij, om over een aantal jaar een nestje te fokken. Maargoed, ik wil niet zomaar voor de leuk een nestje fokken.

Handig, partners die helpen en ook fanatiek zijn!
Mijn vriend vindt Nova heel leuk , maar ik doe de praktische dingen vooral. Hij wandelt en speelt graag met haar, maar het voerbeleid en de dierenarts bezoeken doe ik haha.