Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:10

xoranlover schreef:
Maandag wilde zika niet echt eten. Hij kwam ook niet bij ons zitten toen we gingen eten. Dinsdag kon hij de trap niet af. Nergens op springen en eten wilde hij ook niet. Heb er toen (kei slecht i know maar he ik wilde dat ie iets binnen kreeg) kattenpudding in geduwd. Die wilde hij gelukkig wel.

Niet slecht, slim juist want hiermee heb je wsl een hoop ellende kunnen voorkomen. :)
Normaliter zou ik het idd niet aanraden maar bij een kat die niet eet zeg ik altijd: voer dat wat hij wel eet zodat hij geen leververvetting krijgt.
Ik heb zelf standaard een kipfilet in de vriezer liggen en een blikje tonijn op water in de kast staan voor mijn moeilijke eter.
De kip kook ik een half uur in 1-1,5l water met een bouillonblokje en gooi ik na het koken in de blender met het kookvocht.

xoranlover

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:03

Zelfs de kip wilde hij niet...
Dus ja dan maar pudding. Maar t gaat weer. Alleen brik wil hij nog niet. Maar goed. Hij eet zelfs het rauwe vlees van Nishi (klein beetje) dus hij krijgt wel binnen wat ie nodig heeft. Als ie weer een beetje erboven op is. Laten we zijn tandjes schoonmaken en die van Kito ook. Dan krijgen ze ook hun entingen. Die hadden ze eigenlijk vorige week moeten hebben maar dit kwam tussendoor.
Nishi mag in december maar een andere dierenarts die doet direct de PL test en de bloedtesten die nodig zijn voor het fokken.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 23:04

Komt vrouwtje weer aan! Gaat ze mijn oren schoonmaken... dan gaat ze me kammen en als aller ergste komt met die zooi aan die ze in mijn vacht smeert.. Hallo ben ik niet mooi genoeg! Voorbereidingen voor show zegt ze dan. Nou doei ik ga me wassen! Kopje Nishi!
Afbeelding

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:37

Onze kater krabt sinds enkele dagen veel aan zijn linkeroor (rechts niet), het is ook een beetje rood. Zou zoiets vanzelf over kunnen gaan? Of wanneer zouden jullie hiermee naar de dierenarts gaan?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:40

Is zijn oor aan de binnenkant ook vies?
Milo wil dat ook nog wel eens doen, maar als ik dat oor dan even (voorzichtig) schoonmaak, dan is het weer goed :j

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:02

Onze Noa is er eindelijk! Alles word ontdekt, er word gespeeld, gekroeld, gegeten, gedronken en kattenbak al ontdekt. Helemaal leuk. En de baas: die is verliefd <3
Afbeelding

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:09

DideH schreef:
Is zijn oor aan de binnenkant ook vies?
Milo wil dat ook nog wel eens doen, maar als ik dat oor dan even (voorzichtig) schoonmaak, dan is het weer goed :j

Nee niet vies, alleen rood... we gaan toch maar even langs de dierenarts, checken of het geen oormijt is

@Nathalie wat een schatje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:53

Wij hebben onze 2 katers vanochtend laten castreren en alles is goed gegaan. Ze zijn tot een uur geleden suf geweest maar inmiddels zijn ze alweer erg opgewekt. Zo erg dat ze zelfs met zn 2 aan het spelen zijn (over elkaar heen rollen etc) kan dit kwaad voor de genezing? Volgens de dierenarts mogen de katten gewoon in de krabpaal klimmen ( alleen niet te hoog laten klimmen omdat ze nog last konden hebben van de narcose).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:34

Fijn dat het goed gegaan is. Die van mij zijn vrijdag aan de beurt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 06:57

Afbeelding

Grote dag voor die 2 van mij. Ik ga ze zo naar de DA brengen. Vind het toch altijd weer spannend.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:02

Nou dat is wel liefde hoor!!

Mooie foto van de knapperds!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:10

Succes! Die van ons waren aan de avond weer zichzelf. Ze waren al rond aan het rennen en springen. Ik heb ze echt nog rustig moeten houden. Ze lijken nergens last van te hebben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:38

Heb ze net weggebracht.

Sunna bleek 2,6 kilo te wegen en Floris 3,4 kilo. (Op 5 maanden)

Ik mag om 12 uur bellen of ik ze kan ophalen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:58

NatasjavE schreef:
Heb ze net weggebracht.

Sunna bleek 2,6 kilo te wegen en Floris 3,4 kilo. (Op 5 maanden)

Ik mag om 12 uur bellen of ik ze kan ophalen.

Ah ik weet nog dat ik dat ook zo spannend vond, en zo gek ook, zo'n leeg huis.
Maar komt vast goed :).

Bij ons waren de DA en assistente helemaal weg van ze; ze waren ook vooral heel lief voor elkaar. Luna had het even wat lastiger, kwam niet goed op temperatuur. Loki brak dat halve hokje daar af, tot ie bij Luna erbij mocht zitten :+ Toen is ie tegen haar aangekropen om dr warm te houden en een goede poetsbeurt te geven <3

Dus pak ze thuis vooral lekker warm in als dat nodig is :j Luna heeft 's nachts bij me onder de deken geslapen, arme ding had zulke koude oortjes nog, zat echt te bibberen. Dag erna gelukkig weer normaal.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:36

Ik heb de verwarming al aangezet voor als ze zo thuiskomen. DA had gezegt ze bij elkaar te laten uitslapen.

Ik mag over een uurtje bellen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:44

NatasjavE schreef:
Ik heb de verwarming al aangezet voor als ze zo thuiskomen. DA had gezegt ze bij elkaar te laten uitslapen.

Ik mag over een uurtje bellen.

Ah, slim! :j

Enne, hoe banketstaaf misschien ook, maar ik moest stiekem toch wel een beetje lachen om het soms nog beetje zwalken na die narcose :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:53

Ja dat had de kat van de buren gisteren ook :') . Die is gisteren "geholpen".

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:16

Net gebeld, het gaat goed met ze en ze mogen vanaf 13:00 opgehaald worden. *\o/*

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:26

Fijn! Toch altijd wel spannend hoor. :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:45

Bijna ophalen. *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gaat best goed tussen de 2 samen eten gaat helemaal perfect. Gisteren lickit snack beide apart op schoteltje gegeven, maar kan gewoon beter op een bord geven aangezien ze toch bij elkaar gaan eten. :') Maira is heel lief en sociaal en Blue af en toe de irritante etter. :') Maira wil graag Blue wassen en Blue vlieg dat dan stoeiend op Maira af waardoor Maira weer weg rent. Soms daagt Maira ook uit en dan hebben we een race wedstrijd door huis.

Kort om gezellige bende. *\o/*

Blue is alleen jaloers als ik met Maira aan het knuffelen ben en vind eigenlijk dat ze alleen recht heeft. Dus dat is nog een puntje om aan te werken.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:35

Fijn Natasja! Krijgt Sunna ook zo’n mooi medical pet shirt aan? :D Er blijft dan altijd ineens een heel klein hoopje kat over bij die langharige katten haha

En klinkt goed Marcella, dat gaat wel goedkomen zo te horen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:19

Ja die heeft inderdaad een mooi rood medical pet shirt aan.

Ze hebben al gedronken en gegeten.

Volgens mij gaat het goed met ze.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:55

Fijn dat het goed gegaan is!
Wij hebben destijds ook aangegeven dat ik graag wilde dat ze naast of tegenover elkaar in de hokjes zouden zitten, omdat ze nooit uit elkaar geweest waren en veel steun aan elkaar hadden. Hebben ze zich heel fijn aan gehouden en ook bij ons was alles goed gegaan. Was blij toen ze weer thuis waren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:29

Sunna is nu aan haar Medical pet shirt aan het trekken met haar tandjes. Ze moet dat ding 10 dagen aan....iets zegt me dat dat ding het geen 10 dagen gaat redden :\

Verder geeft ze me de stinky eye...hmmmm....ze vermoed iets :+

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:28

Dat wordt deur op slot.