Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:12

Danique_G schreef:
Oef ik loop weer achter.

Ik zie veel knappe vogeltjes voorbij komen <3

Wat een knappers Cayenne! Ook lekker vieze bekjes hebben ze!

Benfan, wat een leuke vogels heb je allemaal! Ik vraag me af altijd hoe mensen dat doen qua inrichting met de woonkamer als de vogel zo vaak los is. Ik wil van de logeerkamer een semi indoor voliere maken en dat vind ik al lastig omdat er zoveel is wat ze kunnen slopen. Dat lijkt me met een woonkamer en keuken nog veel lastiger.

Haha Dido, alles is zoveel interessanter als het van iemand anders is.

Ze zitten op mijn slaapkamer, grote kamer trouwens. Gaat eigenlijk best goed, heb absoluut geen last van ze. Kwa inrichting? Ben aan het veranderen. De hokken worden iets kleiner, maar ze zijn dan ook vaak los. Dan kan ik de ruimte weer benutten voor mijzelf (komt een zithoek) en natuurlijk meer ruimte aan het plafon voor hun. Op die manier kun je erg groot uitbouwen, zonder dat je ruimte weg geeft. je kan bv een gaas-rooster (stevig) aan je plafon bevestigen (met 1cm ruimte tussen plafon en het gaas) en dan daar alles aan hangen. Op die manier kun je ook snel alles weg halen, of veranderen. en maar 4 gaten in je plafon... dat is uiteindelijk ook het plan hier.

idylle

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:29

Moest net weer beukensnippers halen voor Goofy, wat denk je? Belandt er zomaar weer vanalles in mn kar >;)
Heb gevraagd of ze mn kar wilden verlaten, maar nee, dat wilde ze niet :?
Nou,ja, dan maar mee naar huis <<) :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kan hij weer even vooruit, want je kunt niet zonder zitten natuurlijk :o :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:58

Wat een leuke foto's weer!

Die bal op de onderste foto had Mango ook, ging nog geen uurtje mee :')

De babies groeien hard! <3
Nu 2 weken oud.

Afbeelding
Afbeelding

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:15

Wat zijn ze toch ontzettend schattig <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:24

Ja dat is zo bizar hé Idylle dat die spullen in je kar belanden en pertinent weigeren eruit te gaan. Wel toffe spullen. Ik heb hier ook een kokosnoot en daar wordt regelmatig gebruik van gemaakt.

Schattig zijn ze nu Cayenne! Je ziet ook al goed de kleurtjes.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:01

Ik heb er ook altijd last van dat spullen mijn wagentje in springen. Misschien moeten wij een keer samen spannen, en ze het afleren!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:01

Haha Benfan, ik vrees dat we dan met nóg meer buiten komen

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:01

Samen spannen lijkt me toch niet zo'n goed plan. Straks durft er niks meer in de kar te komen, ook niet als je het echt nodig hebt, dat kan toch eigenlijk niet... haha

Ik ben eigenlijk wel een beetje bang voor die kokosnoot dat hij erin vast komt te zitten ofzo, door de gaten. Hebben jullie dat niet?

Wat een schatjes Cayenne <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:35

idylle schreef:
Ik ben eigenlijk wel een beetje bang voor die kokosnoot dat hij erin vast komt te zitten ofzo, door de gaten. Hebben jullie dat niet?

Hoe bedoel je “door de gaten” ?

Ik heb het idee dat mijn kokosnoot wel veilig is?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:05

Afbeelding
Dit gat. Er zitten 3 of 4 van die gaten in. Ben bang dat ie dan bv net met zn kop in een gat zit en dat ie dan schrikt en zn evenwicht verliest ofzo... noem me maar gek maja haha. Goofy heeft de hele middag en avond zitten schreeuwen, hij is het niet eens met zn nieuwe inrichting, wamt dat is nieuw en heulll erg eng dan uiteraard. Maarja, hij moet er toch maar aan wennen. Komt ook wel weer goed. Hij heeft mu trouwens alweer 2 dagen niet geplukt, kan er ook niet echt iets voor vinden wanneer ie het wel en niet doet.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:46

Goh, ik heb maar 1 gat in mijn kokosnoot en nog geen problemen mee gehad.
Ik zou me eerder zorgen maken om het kettingkje. Zoiets vervang ik door een touw of zo.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:50

Wat een leuke foto's van vogels komen er weer voorbij :D.

Ik heb gelukkig geen last van spullen die spontaan in de kar belanden, bijna niks is handig in mijn volière _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:52

ElinaSK schreef:
Wat een leuke foto's van vogels komen er weer voorbij :D.

Ik heb gelukkig geen last van spullen die spontaan in de kar belanden, bijna niks is handig in mijn volière _O-

Zullen Idylle, Benfan en ik je komen helpen ? :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:51

Niets handig in de voliere? Daar denken mijn vogels anders over hoor :D :+

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:22

@Idylle, daar zal hij (uiteindelijk) blij mee zijn die nieuwe speeltjes!
@Cayenne, wat een guitige koppies <3 en wat groeien ze toch altijd hard!
@Benfan, ik kan me voorstellen dat het fijner is voor je ruimte als alle kooien een beetje bij elkaar staan. Ik had in mijn vogelkamer ook overwogen om e.e.a. aan het plafond te hangen voor ze, maar had toch niet zo veel zin om heel de week poepjes van de grond te moeten ruimen. Nu hebben ze dus twee speelbomen met plastic zeil eronder.

Hier nog fotootjes van gisteren, kleine gekke Ivy <3

Afbeelding

Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:37

Ik moet eigenlijk ook weer eens opzoek naar nieuwe speeltjes, meeste hebben ze alweer gesloopt hier :+

Ah de babies groeien zo hard Cayenne <3 hebben deze al een nieuw huisje ook?

Ivy is echt knap, dat tongentje ook op die tweede foto <3

Wat betreft de vogels los qua inrichting. Ze staan bij mij in de woonkamer en de basisdingen zijn goed 'beveiligd' (als in, geen lood in de gordijnen en kabels zo goed mogelijk weggewerkt, geen giftige of stekende planten.) maar ze gaan eigenlijk nooit los zonder toezicht. Dus alleen als ik in de woonkamer zit (nu met corona dus eigenlijk altijd :+ ) gaan ze los. Daarnaast hebben ze echt eigenlijk maar 2 favo spots. De bovenkant van de kooi en aan de andere kant van de kamer in de vensterbank een speeltuintje. Dus daar spelen/vliegen ze vaak heen en terug. (En op mij :+)

Ik heb wel speciaal een roomba aangeschaft die elke dag aangaat zodat het een beetje stof en veer vrij blijft en ik niet elke dag de zware stofzuiger hoef te pakken. :=

BenFan wat heb jij een onwijs gave en leuke verzameling vogels :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:40

Knappe Ivy! Ik vind die neusdopjes van de dames altijd zo fascinerend. Ze kleuren geloof ik bruin wanneer ze broeds zijn?

Hier staat de stofzuiger standaard in de kamer. Ik berg hem niet eens meer op _O-
Qua stof en veren valt het mee (edels verliezen sowieso weinig stof) maar Mango is expert in het rondstrooien van zaadjes en andere zooi die hij sloopt :+
We hebben zowel een stofzuiger met snoer als zonder snoer (Dyson), maar met de Dyson kan ik niet overweg. Vind het echt een onding!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:49

Ivy <3

Oh jij ook Cayenne? Ik vind een Dyson ook 2x niks :n

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:55

Oh eindelijk iemand die het snapt :D :')
Iedereen lijkt er bij te zweren maar ik kan echt niets met dat ding! Je moet ook de knop ingedrukt houden en dat vind ik irritant. Hij is niet zo wendbaar als het lijkt en hij zuigt lang niet zo goed als onze oude stofzuiger met snoer.
We hebben hem heel lief gehad van mijn ouders, maar ik gebruik hem eigenlijk nooit :=

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:56

@Cayenne, Ja klopt dan kleuren ze ineens een stuk donkerder! Op dit moment is hij redelijk normaal, als Ivy broeds is dan kleurt hij diep roodbruin. Sommige poppen kleuren terug naar babyblauw, maar dat gebeurd bij Ivy niet meer.

Herkenbaar die zooi ruimen en stofzuigen, ik heb in de vogelkamer een luchtreiniger staan en stofzuig daar 2x per week en 1x dweilen. Het scheelt dat het voor mij niet persé een leefruimte is, want anders ben je iedere dag bezig ja!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:07

Over broeds zijn gesproken.... :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:10

Dysons?! Klote dingen! Ontzettende ondingen!!!

Hier dwijl en zuig ik ook als een malle. Poepjes met een stukje wc papier ruimen als ze hebben gepoept. Maar goed, ze poepen dan ook niet zo vaak als grasparkietjes... al sta ik soms verbaast over de hoeveelheid die uit 1 vogel

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:34

Ik bedoelde meer onhandig omdat er niks aan het dak of achterwand kan. En hij is maar een meter breed er hangt wel wat in maar als ik em bol hang kan ik er niet meer normaal door _O-.

Leuk beestje die ivy :):)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:28

Wat een leukerd is Ivy <3

ElineSK , Ik kom met alle plezier helpen samen met Lukasje en Benfan om je volière te verbouwen tot speeltuin voor vogels hoor, mijn karretje is heeeeel gewillig altijd :j

Dyson had ik niet echt probleme mee, alleen onhandig met leeggooien dat het zo stoft blegh.

Net even lekker buiten gestaan met Goofy in de zeikregen. Natuurlijke douche ipv plantenspuit _O- hij vond het maar gek en onnodig dat nat worden en wilde graag onder mn muts schuilen :=

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:05

Haha, nee hoeft niet :+. Ze hebben meer dan genoeg om te slopen _O-