Van een halve kale cavia ben ik gegaan naar een cavia die inderdaad ieder kwartaal geknipt moet worden. Merk dat ze het niet prettig meer vindt om te worden aangehaald wanneer het te lang wordt. Maar ze is leuk (en werkelijk heel dom )
Ik ben langzaam op zoek naar fokkers die nestjes verwachten. Mochten bokkers nog fokkers weten van Teddies (US of CH) of rexjes, dan hou ik mij aanbevolen.
Ik haalde er gewoon de tondeuse over op standje 20
Yenni
Geplaatst: 15-12-15 16:59
maaikemuis schreef:
[ [url=m/dfgVXe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het schaapje!
Wat voor bodembedekking heb je liggen? Moet je die ook 1x per week verschonen? Ik heb er nu zaagsel in liggen maar die van mij poepen en plassen veel dus ik doe 2x per week het hele hok. Vind ik best veel...
Ik heb bodembedekking van Back-2-Nature in de kooi liggen. Het heeft een enorm absorberend vermogen, neemt erg goed geurtjes op en het allerbelangrijkste (voor mij persoonlijk) het is behoorlijk vrij van stof. Het is alleen iets meer kostbaar dan zaagsel, maar met een zak van 10 liter doe ik ongeveer 3 tot 4 weken bij 1 keer per week verschonen.
Ik heb gister weer 3 volle tubtrugs uit het hok gehaald, flink poetsen om de vieze pisplekken van het zeil te krijgen . Daarna weer snel bedonderleggers er onder en verse hennep er over. Kunnen ze weer even vooruit. @maaikemuis: 10 liter is voor mij een lachertje., ik doe met een 25 kilo pak 3x
Ik ben er toch vrijwel zeker van dat Malibu binnekort kleintjes krijgt.. gister leek ze een stuk dikker aan te voelen dan vorige week maar beweging voel ik niet echt..
Gewoon blijven wegen als je denkt dat ze dragend zijn. Beweging voelt net als bij mensen. De laatste 3 weken van de dracht ongeveer kun je beweging voelen. Als je de cavia op je schoot neemt en je schuift je hand eronder, rustig afwachten of je iets voelt. In het begin voelt het als kleine plopjes en later draaien ze zich flink om of trappelen. Soms zijn ze zo super beweeglijk dat je aan de buitenkant al genoeg ziet, haha.
Anouk_H
Geplaatst: 16-12-15 17:08
8 december zei ik dat ze 781 gram woog. Vandaag (8 dagen later) weegt ze 821 gram. Net wat foto's gemaakt van mijn 2 dames. (Op deze 2 foto's zie je haar buikje goed):
Druppie ze is nog niet zo oud toch? Caafs groeien (vooral in gewicht) door tot ze ongeveer 1.5 jaar zijn. 40 gram in 8 dagen aankomen is niet veel dus het zou goed kunnen dat ze gewoon aan het groeien nog is.
Mijn Meo woog toen hij bij mij kwam 754 gram en is vorige week bij zijn castratie gewogen op 1007 gram..
Mijn 2 oudere dames hebben een echte pannekoek buik, maar zijn niet drachtig. Het hoeft dus niet perse van een dracht te zijn.
Maaikemuis welkom nog, wat een scheet van een zwabber heb jij
Mijn pannekoekjes
Bij eywa valt het op deze foto mee (de onderste, US teddy) maar die is ook echt rond haha
Leuke foto's allemaal! Natuurlijk net als wij schommelen cavia's wel eens in gewicht. 40 gram aankomen is natuurlijk niet veel. Maar 200-300 gram in een paar weken op een volwassen cavia is natuurlijk anders! Ik heb hier ook een dame zitten waar de dragende dames niets bij zijn, haha, zij is gewoon zo dik
Twee CH Teddies. Niet in de laatste plaats omdat vriendje onze Fluf zo leuk vindt. Ik heb aan haar echt zo'n leuk dier. Ze is koddig, lief (en ja, ook echt heel dom).
leuk maaikemuis! ben benieuwd naar foto's van de ukjes!
Hier een lichtelijk paniek momentje.. Vriendlief vond het gister een goed idee, toen ik onder de douche stond, om Meo bij de meiden te zetten, hij snapte niet waarom hij nog altijd alleen zit, hij was toch gecastreerd!?
Toen ik terug kwam vertelde hij vol trots dat romeo al bovenop 2 meiden had gezeten, 'Dus nu heeft hij iniedergeval zijn lol gehad!' Ik kon em wel wurgen.. ik weet dat Eywa en Nona sowieso berig waren.. maar volgens vriendlief had hij bovenop Eywa en Notti gezeten... Grr.... nu dus maar goed in de gaten houden.. mocht het zo zijn, opzich geen probleem, maar baal er wel van..
Zojuist mijn oudje in moeten laten slapen... . Ze was echt op (kaal, slecht ziend en vooral heel ouwelijk). Met 5 en een half nog helemaal niet zo oud, maar ze was op.