Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:42

Gaabje schreef:
Gezien het over vakanties met de hond gaat toch maar even ons dilemma hier. Wij wilden Nori meenemen op een roadtrip naar noorwegen/zweden. Plan was om een caravan of vouwwagen op de kop te tikken en te kijken of wildkamperen wat voor ons was. Mijn vriend heeft wat gedoe gehad met zakelijke lease-auto’s en nu een auto zonder trekhaak toegewezen gekregen. Deze mocht ingeleverd worden met trekhaak. Hij is gewend aan auto’s te klussen dus dacht dat hij wel een trekhaak kon bestellen en monteren. Echter, de bekabeling bleek een drama dus toch teruggestuurd.

Nu zitten we met gaan we 800 euro betalen om een trekhaak erop te laten zetten terwijl de auto in het najaar weer ingeleverd moet worden. Of gaan we onze vakantieplannen toch aanpassen. Hebben jullie nog leuke tips voor andere bestemmingen? We hebben zitten denken aan duitsland, trekt mij op zich niet heel erg maar daar hebben ze natuurlijk ook prachtige bossen. Tsjechië is voorbijgekomen maar is voor Nori in de zomer veel te warm. Zou dus mooi zijn als de temperatuur in juli/augustus rond de 20 graden is.

Deze meelezer breekt even in. Heb je al eens aan Engeland gedacht? Heel hondvriendelijk, prachtige natuur en doorgaans geen hele hete zomers. Wij zijn er nu meerdere keren met de honden naartoe geweest (tip: boek de Pet Lounge bij P&O Ferries) en vinden het het ideale land om je hond mee naartoe te nemen.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:51

xSannee schreef:
Cursebreaker wat een fantastische foto's! Wat ligt er veel sneeuw bij jullie! <3

Heerlijke foto's van Tommy & Nero :+:

Wat goed love_mandy! Dat wil ik ook graag nog een keer plannen voor Evi, gewoon als onderhoud.

Gaabje: en gewoon kamperen met een tent dan? :)) Het is zo leuk & ook goed te doen met hond hoor!
Anders een huisje oid huren kan natuurlijk ook!

Anders de bergen van Oostenrijk? Ook prachtig. Al kan het in juli/augustus ook warm zijn in Oostenrijk.
Noord Frankrijk is ook mooi wellicht. & Wij gaan dus naar Schotland, ben er dus nog niet geweest maar veel aanraders van anderen hier in het topic haha. Daar zal het in ieder geval niet snel te warm zijn. Zuidelijker Engeland is ook mooi, kun je met de autotrein, of de boot natuurlijk

Ahja ardennen is ook mooi! Zal i.v.m. hoogte dan ook minder warm zijn?

Wij zijn twee jaar geleden in Wales geweest. Ons eerste plan was toen ook schotland. Alleen wat we begrepen hadden op alle boten moeten honden beneden in een kennel. Hier zouden we nori echt geen plezier mee doen. Toen zijn we met de autotransporttrein vanuit frankrijk gegaan, ideaal! Maar dan is het wel nog ver naar schotland.

Haha ik ben bang dat als we met tent gaan dat ik nooit meer wil kamperen :') ik ben kamperen niet gewend dus enige luxe zou wel fijn zijn.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:52

Many schreef:
Gaabje schreef:
Gezien het over vakanties met de hond gaat toch maar even ons dilemma hier. Wij wilden Nori meenemen op een roadtrip naar noorwegen/zweden. Plan was om een caravan of vouwwagen op de kop te tikken en te kijken of wildkamperen wat voor ons was. Mijn vriend heeft wat gedoe gehad met zakelijke lease-auto’s en nu een auto zonder trekhaak toegewezen gekregen. Deze mocht ingeleverd worden met trekhaak. Hij is gewend aan auto’s te klussen dus dacht dat hij wel een trekhaak kon bestellen en monteren. Echter, de bekabeling bleek een drama dus toch teruggestuurd.

Nu zitten we met gaan we 800 euro betalen om een trekhaak erop te laten zetten terwijl de auto in het najaar weer ingeleverd moet worden. Of gaan we onze vakantieplannen toch aanpassen. Hebben jullie nog leuke tips voor andere bestemmingen? We hebben zitten denken aan duitsland, trekt mij op zich niet heel erg maar daar hebben ze natuurlijk ook prachtige bossen. Tsjechië is voorbijgekomen maar is voor Nori in de zomer veel te warm. Zou dus mooi zijn als de temperatuur in juli/augustus rond de 20 graden is.

Deze meelezer breekt :P even in. Heb je al eens aan Engeland gedacht? Heel hondvriendelijk, prachtige natuur en doorgaans geen hele hete zomers. Wij zijn er nu meerdere keren met de honden naartoe geweest (tip: boek de Pet Lounge bij P&O Ferries) en vinden het het ideale land om je hond mee naartoe te nemen.

We zijn twee jaar geleden naar Wales geweest :). Was inderdaad heerlijk! Maar zouden nu iets anders willen proberen.

Kun je wat meer over de pet lounge vertellen? Dat hebben we de vorige keer niet gezien. Zie andere reactie op xSanne :P

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:57

Gaabje schreef:

Kan je geen camper of auto met trekhaak huren?

Wij zijn vorig jaar naar Duitsland geweest en de Belgische Ardennen. Klinkt niet echt fantastisch, maar we hebben het super leuk gehad en het weer was prachtig. We mochten ook echt vrijwel overal naar binnen met Freek. Engeland en Oostenrijk lijken mij met hond ook erg leuk, maar heb ik nog geen ervaring mee.

Dit jaar gaan we twee weken naar Frankrijk en willen we een huisje huren met privé zwembad en omheinde tuin. We zijn vorig jaar op vakantie wel naar een meer en rivier geweest, maar echt relaxt even zonnen is daar niet bij als er ook veel andere mensen en honden zijn. Dan moet je toch echt wel blijven opletten.

Ik heb inmiddels via Facebook ook aardig wat leuke vakantiehuisjes met omheinde tuin en eigen zwembad voorbij zien komen! We moeten nog ondervinden hoe het gaat met twee honden op vakantie naar allerlei locaties en terrassen, maar mochten we dat echt niet fijn vinden kunnen we bij wijze van spreken ook gewoon de hele vakantie met een boekje relaxen bij het vakantiehuisje en mooie wandelingen maken. We 'moeten' dan niks.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 19-01-24 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:58

De pet lounge zit op de boot die overdag vaart, dus naar Engeland.
De boten naar Schotland varen 's nachts (is ook verder) maar hebben dog-friendly cabins!
Die zijn wel iets duurder, en er zijn er volgens mij niet veel dus je moet even zoeken qua data.
Maar zowel P&O ferries als DFDS hebben die cabins! Daar mag de hond dus mee op je kamer.

En een luxe tent kan ook heel fijn zijn hoor! Ik ben helemaal om <3
Maar ik snap je ook wel; huisje, caravan enz is altijd meer comfort haha.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:20

Ik ben lid geworden op Facebook van de pagina 'Met de hond op vakantie' en daar komen super leuke dingen voorbij. Mensen kunnen ook oproepje doen wat ze zoeken en krijgen dan zo opties aangeboden.

Ook in Nederland kan je goed met de hond op vakantie. Zo ben ik in Wapse geweest op een kleinschalige camping met eigen sanitair. Super leuk en prachtig wandelen daar. Zijn naar Ouddorp geweest in een huisje vlak bij het strand (park Duynhill Roompot) Niet alle huisjes zijn voor honden dus het is geen overvol hondenpark wat prettig is. We komen hier al jaren, ook dit jaar gaan we weer (familie woont er en paarden gaan mee, vandaar jaarlijks uitje geworden).
En dit jaar gaan we naar Limburg voor het eerst dus ben benieuwd. En Nederland is vaak niet te warm :)

Buitenlandse reis met hond staat ook zeker op de verlanglijst en Oostenrijk was eigenlijk de planning voor dit jaar maar dat schuift op.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:33

Gaabje schreef:
We zijn twee jaar geleden naar Wales geweest :). Was inderdaad heerlijk! Maar zouden nu iets anders willen proberen.

Kun je wat meer over de pet lounge vertellen? Dat hebben we de vorige keer niet gezien. Zie andere reactie op xSanne :P

De pet lounge is nog vrij nieuw, dus goed mogelijk dat-ie er nog niet was toen jullie naar Wales gingen. Het is een afgesloten ruimte op de boot, speciaal voor mensen met honden. Hier vind je meer info: https://www.poferries.com/nl/onze-route ... pet-lounge

Volgens mij is de lounge er vooralsnog alleen op de route Calais - Dover, maar pin me daar niet op vast. :D

Zoe_97

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:05

Ik blijf als de pest weg van die pet lounges. Honden hebben veel meer stress. Ik vaar zo’n 4-6 keer per jaar dover heen en weer. Houden blijven relax in de auto in hun bench. Je mag prioritair de boot op en af rijden. En ik boek me heerlijk de vip lounge. Eten en drinken a volonte. De honden slapen heerlijk en zijn veel meer relaxed.
Wat een geblaf er van die pet lounge komt. Vreselijk veel stress daar bij de honden

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:16

Zoe_97 schreef:
Ik blijf als de pest weg van die pet lounges. Honden hebben veel meer stress. Ik vaar zo’n 4-6 keer per jaar dover heen en weer. Houden blijven relax in de auto in hun bench. Je mag prioritair de boot op en af rijden. En ik boek me heerlijk de vip lounge. Eten en drinken a volonte. De honden slapen heerlijk en zijn veel meer relaxed.
Wat een geblaf er van die pet lounge komt. Vreselijk veel stress daar bij de honden

Ja dit, daarbij. Met onze roedel vullen wij direct de complete pet-lounge. :')

Sowieso komen wij de grens niet meer over op dit moment, dus dat scheelt. Maar de keren dat we de boot hebben genomen hebben we ook de honden in de benches gelaten.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:21

@Gaabje jaar wachten en dan volgende jaar gaan met trekhaak? Zou nu niet moeilijk gaan doen maar gewoon wachten tot je wel auto met trekhaak hebt. Is beetje gekkenwerk als je er nu voor 800€ trekhaak onder laat hangen en de auto erna moet inleveren.
Maar zo denk ik erover ;)

Via Facebook zijn er hele leuke adresjes te vinden in zowel binnen als buitenland.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:26

Vakanties in het buitenland met hond heb ik geen ervaring mee. In Nederland gaat hij wel altijd mee tot nu toe.

Even een egopost verder hoor, Charley is vandaag 1 jaar oud geworden Y)(^) wat gaat dat snel zeg! Even wat vergelijkingsfotos met mijn bank zodat jullie kunnen zien hoe groot hij is geworden, en ja, hij baalt erg dat hij er niet meer onder past _O-

Afbeelding

Hij mocht vandaag wat lekkers uitzoeken bij de dierenwinkel, en zoals je kan zien was hij daar erg blij mee :D
Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:40

Gaabje schreef:

Wij gaan elk jaar naar Noorwegen in de zomer. Eerste jaren met de auto en dan hutten of huisjes huren. Kan prima! Veel campings hebben trekkershutten of op airbnb kun je ook prima goedkope hutten vinden. Afgelopen zomer voor het eerst met camper, dat is ons goed bevallen. Maar ook meerdere mensen tegengekomen met auto, tent en hond. Let wel op dat je niet naar Noorwegen of Zweden moet gaan voor het mooie weer. Je kan dagenlang regen hebben als je pech hebt. En dan is kamperen met hond niet zo heel lekker.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:25

Shaya_ schreef:
@Gaabje jaar wachten en dan volgende jaar gaan met trekhaak? Zou nu niet moeilijk gaan doen maar gewoon wachten tot je wel auto met trekhaak hebt. Is beetje gekkenwerk als je er nu voor 800€ trekhaak onder laat hangen en de auto erna moet inleveren.
Maar zo denk ik erover ;)

Via Facebook zijn er hele leuke adresjes te vinden in zowel binnen als buitenland.

Als je die 800 euro als uitgave vakantie rekent dan zou het nog wel eens goedkoper kunnen zijn. Indien je dan dus wildkampeert en geen verblijfskosten hebt. Dat is onze afweging nu. Deels hebben we ook maar beperkte brandstofkosten ivm tankpas die in nederland gebruikt kan worden.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:27

Larissajulia schreef:
Vakanties in het buitenland met hond heb ik geen ervaring mee. In Nederland gaat hij wel altijd mee tot nu toe.

Even een egopost verder hoor, Charley is vandaag 1 jaar oud geworden Y)(^) wat gaat dat snel zeg! Even wat vergelijkingsfotos met mijn bank zodat jullie kunnen zien hoe groot hij is geworden, en ja, hij baalt erg dat hij er niet meer onder past _O-

[ [url=m/CbTgyk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij mocht vandaag wat lekkers uitzoeken bij de dierenwinkel, en zoals je kan zien was hij daar erg blij mee :D
[ [url=m/jVq2kM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awh gefeliciteerd met Charley! Hij is echt mooi uitgegroeid :)

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:28

Pippa13 schreef:
Gaabje schreef:

Wij gaan elk jaar naar Noorwegen in de zomer. Eerste jaren met de auto en dan hutten of huisjes huren. Kan prima! Veel campings hebben trekkershutten of op airbnb kun je ook prima goedkope hutten vinden. Afgelopen zomer voor het eerst met camper, dat is ons goed bevallen. Maar ook meerdere mensen tegengekomen met auto, tent en hond. Let wel op dat je niet naar Noorwegen of Zweden moet gaan voor het mooie weer. Je kan dagenlang regen hebben als je pech hebt. En dan is kamperen met hond niet zo heel lekker.

Ja ik moet even goed uitzoeken of we goedkopere verblijfsplekken kunnen vinden! Tot nu toe zag ik aardig dure dingen voorbijkomen. Het is niet dat we voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten maar met een verbouwing is het de vraag hoeveel we dit jaar voor een vakantie willen uitgeven.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:41

Ik ben er even tussenuit geweest, maar ga proberen het topic weer te volgen :)

Wel direct een vraagje, onze hond drinkt het liefst uit de drinkfontein van de kat. Prima, alleen is deze niet onwijs groot en moeten we hem nu vaker bijvullen. De zoektocht naar een grotere is dus gestart, hebben jullie eventueel ervaringen?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:50

In Schotland zie je ook veel “Glamping pods”, kleine huisjes. Wij hebben er ook 1 gehad toen we er waren, was superleuk :) IJmuiden - Newcastle is geloof ik 16 uur varen maar ze hebben inderdaad pet friendly cabins. Alleen ze mogen niet in het restaurant gedeelte enzo komen. Wij hadden gewoon wat boterhammen en een zak chips mee _O- en dan ‘s middags lekker geluncht voor vertrek.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:54

Zoe_97 schreef:

Dat hangt natuurlijk enorm af van de honden die er op dat moment in de pet lounge zitten. De keren dat wij er gebruik van hebben gemaakt, was er geen sprake van geblaf (op een incidenteel blafje na dan) of stress.

Maar als je honden het gewend zijn om langere tijd in de auto te zitten, is het natuurlijk een prima optie om ze in de auto te laten. Dat is maar net wat je voorkeur heeft.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 15:14

Larissajulia, hij heeft zo een blij hoofd. Schattig.
En gefeliciteerd met charley!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 15:22

Gefeliciteerd Charley! En die bank _O- _O-
Wat jammer dat je zo groot bent geworden he!
Evi lag vroeger ook zoooo veel onder de bank, maar nu is het te krap geworden haha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:35

Larissajulia schreef:

[ [url=m/CbTgyk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jVq2kM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaah wat een lekkere pretbek <3 en gefeliciteerd!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:54

Ik las iets over kamperen met de hond.

Wij gaan ieder jaar met de honden kamperen. Naar zwitserland, frankrijk, italie luxemburg.

Komend jaar gaan we wandelen in Luxemburg en lekker met de vouwwagen aan een riviertje staan.

Vandaag lag er ineens een pak sneeuw! De honden hadden super lol! Nu smelt alles weer weg

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:59

Ik ga überhaupt niet op vakantie, laat staan met de honden. :+
Wel regelmatig een weekend naar mijn moeder, met de honden en ivm geen rijbewijs met het ov.
Ik steek mijn kleding etc in een rugtas, deze doe ik onderin de hondenbuggy.
De rest vd bagage gaat in een big shopper aan het stuur vd buggy en evt nog een crossbody tas met licht en onderweg noodzakelijk spul om zelf te dragen al gooi ik dat ook nog weleens in de buggy bij de honden.
De honden gaan nadat ze even uit geweest zijn in de buggy, riemen af en kap dicht zodat het een rijdende bench wordt, ideaal om ze zelf te laten bepalen hoe ze zitten/liggen en geen graaiende handen van mensen die zonder vragen gaan aaien.
Bij aankomst in de plaats van bestemming mogen ze tussen het station en de auto (wordt altijd opgehaald daar) even plassen en poepen, hebben ze dan niet gepoept dan laat ik ze na de autorit (5 minuten :+) nog even kort uit.
Tenzij ik met mijn stiefmoeder mee rij wanneer die naar haar familie gaat, dan is het buggy inklappen en met de bagage in de achterbak en voor vertrek honden even uitlaten, ik met de honden op de achterbank en bij aankomst bij stiefmoeder haar familie de buggy uitklappen, bagage erin en naar mijn moeder lopen (15-20 minuten) waarbij ze alle gelegenheid hebben om onderweg nog even hun behoeften te doen.
Maar dat gaat om een reistijd van mss 1,5-2 uur in totaal. :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 18:01

Wij kamperen met tent en hond :D wel gewapend met badjas en regenjas, en als we stroom kunnen hebben op de plek ook fijn, dan hebben we een elektrisch kacheltje tegen het vocht.

2 jaar terug waren we naar Luxemburg (Mullerthal) in september, heel erg tof wandelen en was toen niet meer heel warm. Vorig jaar Oostenrijk in september en dat was dik 30 graden. Van de 10 dagen hebben we er 8 zonder trui tot laat buiten kunnen zitten. Nog nooit meegemaakt met kamperen in Europa, zelfs niet in de zomer :))

Maar, Zweden met bijv een tent is ook heel erg fijn te doen hoor! Geen lange boottocht, gewoon 2x een ferry. En hele fijne temperaturen in de zomer!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 18:07

Kamperen is zo leuk :+:

Afbeelding

Hier ook badjassie mee <3 (lekker smerig ook)
Scandinavie staat ook nog op ons lijstje!