Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:11

Ik zou ook niet per se wachten tot nog een loopsheid. Zo jong is ze niet meer over 100 dagen. Er wordt altijd mpord en brand geschreeuwd over uitgroeien maar Popo is niet meer gegroeid vanaf 7 maanden. Dus ik had ook geen behoefte aan wachten tot 1,5/2 jaar.
Voor de eerste loopsheid vind ik dan weer een ander verhaal, dan zijn het echt nog puppen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:25

Hier is het me achteraf echt enorm meegevallen de loopsheid.
En ze is ook ineens voller geworden dat zie je goed bij die naakies.
Elvin heeft zich ook goed gedragen als hij interesse in haar had even een waarschuwing en klaar.
Ze mocht gister ook weer los na 3 weken lijn en wat was ze blij :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:29

xDenies schreef:
MPS shirt? Ik ga morgen gelijk een broekje halen. Stond al op de planning want 1 van haar zusjes is ook pas loops maar eigenlijk vandaag vergeten.

Als we weg zijn zitten ze sowieso gescheiden. Als ik er ben dan ligt altijd 1 van de 2 bij me. Gaan even zien hoe ik t in t vat giet maar moet hopelijk wel goed komen.

Oke dus vanaf nu 100 dagen. Check. Thanks!!

Medical Pet Shirt, wat Kiwi ook aan had bij Djessey.

Als ze niet onbewaakt alleen zijn dan hoef je in principe helemaal niks te doen. Want met zo'n broekje kan het nog mis gaan, er zijn reuen die dat aan de kant schuiven. :+

Simoonzel schreef:
Ik zou ook niet per se wachten tot nog een loopsheid. Zo jong is ze niet meer over 100 dagen. Er wordt altijd mpord en brand geschreeuwd over uitgroeien maar Popo is niet meer gegroeid vanaf 7 maanden. Dus ik had ook geen behoefte aan wachten tot 1,5/2 jaar.
Voor de eerste loopsheid vind ik dan weer een ander verhaal, dan zijn het echt nog puppen.

Bij hele grote zware rassen zou ik het overigens wel doen. Maar dan heb ik het echt over 40-90kg honden.

Maar alles daaronder stopt vrij snel met zichtbaar groeien, alleen vanbinnen groeit er nog vanalles. Maar zoals gezegd, daar belemmerd een sterilisatie absoluut niet aan.

Hoe hoog is Popo eigenlijk?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 07:33

Oh denies heerlijk. Eerst maar eens afwachten hoe deze loopsheid gaat. T kan zeker met de loopsheid te maken gehad hebben die diaree. Djes had t de eerste keer ook. En daarna niet meer. Maar je hebt niks aan bodhi gemerkt. Dis zal allemaal wel mee vallen.
Boellie reageert hier bij beide dames vanaf dag 14/15. Dus tot hij reageert lopen ze hier gewoon samen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:46

Hier zijn de jongens ook heel braaf, alleen als ze gaat rondhoeren moet ik opletten. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 08:08

Hahah zolang ze niet dekrijp staan, dus geovuleerd, kunnen ze doen wat ze willen maar kijkt boellie niet eens _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:13

Ik weet met steriliseren ook niet beter dan ongeveer 3 maanden na de eerste loopsheid bij honden van normaal formaat en normale gezondheid. Bij reuen castratie vanaf ongeveer het einde van de groei, wat bij de kleintjes en middenmaten vanaf een maand of 10 kan normaal. Toby is met 6 maanden in het asiel gecastreerd, maar dat is een kleintje en anders dan in de breedte is hij daarna niet meer gegroeid (was echt heel iel tot hij een jaar was).

Welk voer ben je nu aan het proberen @Kiwi?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 08:23

imperial food starfish.
Ik vraag meestal proefpakketjes aan om aan de pups verschillende brokken te kunnen voeren. Maar dit was heel veel.. :P Dus besloten eens te proberen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:24

kiwiwitje schreef:
imperial food starfish.
Ik vraag meestal proefpakketjes aan om aan de pups verschillende brokken te kunnen voeren. Maar dit was heel veel.. :P Dus besloten eens te proberen.

Ah, dat voer ken ik niet! Meeste honden doen het op vis juist goed voor mijn gevoel, ben benieuwd of het inderdaad wennen is dan!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 08:28

T eerste bestanddeel is mais :P

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:38

Ah ok, ja, dat is toch wel anders dan...
Toby krijgt deze wel eens en dat gaat juist ontzettend goed: Schesir Medium Maintenance Vis.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 08:42

Ik heb opzich helemaal geen klachten over wolf. Maar ik dacht, ja ik weet nooit of t beter kan als ik t niet probeer. En t was gewoon een grotere zak, dus ben er aan begonnen :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:45

Groot gelijk hoor! Ik probeer ook wel eens wat. Toby krijgt normaal gezien Renske brok, soms WoW (behalve die 'soft' lijn, bah wat stinkt dat...), soms Orijen, soms dus Schesir. Hij wil ook niet maanden hetzelfde eten, dan laat hij het staan. Dus we wisselen sowieso af in smaken en soms ook in merken.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:48

Gefeliciteerd Denies, nu is ze echt een vrouw haha :D Ik denk dat ik hetzelfde zal reageren als jij straks :o

Wij hadden weer een vriend erbij vandaag. Ik liep echt verstopt in de bosjes waar Jones als een malloot over boomstammen aan het zoomen was. Echt geweldig :') Met zijn (geopereerde) ED super slecht maar ik ben aan het leren me daar wat minder druk om te maken. Het is een beardie, die leven om te springen :o En wat kwam daar uit de bosjes... Die hond weer! Ik ben gewoon verder gegaan met wandelen en dacht ik bel wel 114 ofzo als hij mee loopt naar de auto. Maar bij het aanlijnen kwamen we andere mensen tegen die hem ook kenden en wel even naar de baas gingen brengen. Super lief van ze maar natuurlijk onzin dat het moet :Y)

Heb een filmpje op Insta gezet van de algemene boswandelhond: https://www.instagram.com/p/B_O7erAgsrb ... 1rd2bgjvwx

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:49

Dit is voor mij heel erg nieuw en ondanks dat ik me overal wel heb ingelezen als het dan eenmaal zover is dan is het best even, 'ohjee'. Dat dacht ik ook toen ik gister Mera ondersteboven had om opzoek te gaan naar teken en ik echt een gigantische muts zag. En omdat het daaromheen sowieso wat bruinig is maar ook wat bruinig van urine viel het me niet direct op dat het ook een beetje rood-achtig is en vanuit haar muts (die pluk) was echt rood van het bloed. En toen was het ineens, 'OH! ZE IS LOOPS!'. En toen keek ik naar Bo, 'Had je dat niet even kunnen zeggen!?' :')

Nee ik ben blij dat hij er helemaal niet naar kirt. Ze doen alsof er niets anders is, anders had ik het hoogstwaarschijnlijk niet eens opgemerkt. Ik merk alleen aan Mera (op die diarree na) dat ze wat meer afwezig is met het wandelen en nog meer wilt snuffelen en overal ook een plasje moet doen. En ze miept wat meer :P Wilt continu de tuin in maar dan weer direct naar binnen.

In ieder geval houd ze zich goed schoon denk ik. We vinden niets. Mijn broertje pikt zo vanuit zijn werk bij mij op het werk loopsheidbroekjes op en de no-love-spray (just to be sure). En dan gaan we even kijken voor vannacht. Gelukkig ben ik alleen op maandag & donderdag ochtend weg, alle andere dagen ben ik er of iemand anders.
Ik denk dat we het maar gewoon moeten ervaren.

Heb 100 dagen vooruit geteld in mijn agenda. Ga het dan wel bekijken. Blijf het spannend vinden, laten helpen. Maar vrees wel noodzakelijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 08:50

Die soft lijn van wolf voeren wij ook niet. Maar dat is vooral ivm calcium/fosfor.

Maar ik denk dat ze nog voor bijna 2 weken van dit voer kan eten. Dus ben benieuwd.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:06

Ik heb net al jullie verhalen gelezen over loopsheid...

En aangezien het voor mij een teefje word :')
Ik heb daar dus 0 ervaring mee :Y)

Wij hebben thuis altijd reuen gehad en ook mensen om mij heen hebben allemaal reuen... B-)

Wat vinden jullie zelf fijner aan een teef in vergelijking met een reu?

En gebruiken jullie allemaal broekjes/shirts of is dat alleen als er een andere reu in huis is? Of afhankelijk hoe erg de loopsheid is?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:11

@nicky wij hebben ook altijd reuen gehad inderdaad, althans, zelf. Mijn familie heeft wel teefjes. Onze eerste was een reu om de simpele reden dat er maar 2 teefjes waren en die naar bevriende jagers gingen van de fokker.
Toen ik naar het asiel ging, ging ik eigenlijk naar een specifiek teefje kijken, maar die keek me nog niet aan, terwijl Toby rondom mij bleef springen. Ben er eens ingedoken toen ik Toobs eenmaal had, en bij podengo's geldt wat voor meer jachthonden geldt: reuen zijn in huis gezelliger. Maar wat bij een pod wel nodig is: castreren! Zijn veel territorialer dan teven en veel territorialer dan andere jachthondenrassen.
Onze doodle is ook een reu, omdat van de 6 rassen die daarin zitten, er 6 uit de spaniel/retriever groep komen, zijn we er vanuit gegaan dat ook daar een reu zachter is. En als we zijn volle zus zien (die bij vrienden woont) denk ik dat dat inderdaad aardig op gaat. Zus is veel pittiger.
Ik begrijp wel van mensen dat dat bij niet alle rasgroepen hetzelfde is overigens.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:33

Nicky91 schreef:
Ik heb net al jullie verhalen gelezen over loopsheid...

En aangezien het voor mij een teefje word :')
Ik heb daar dus 0 ervaring mee :Y)

Wij hebben thuis altijd reuen gehad en ook mensen om mij heen hebben allemaal reuen... B-)

Wat vinden jullie zelf fijner aan een teef in vergelijking met een reu?

En gebruiken jullie allemaal broekjes/shirts of is dat alleen als er een andere reu in huis is? Of afhankelijk hoe erg de loopsheid is?

zowel reu als teef hebben hun voordelen. ik heb zelf liever reuen, maar ik heb teven omdat je dat voor de fok natuurlijk wel nodig hebt hahaha. Om nu echt te zeggen dat en dat is de reden, geen idee, elke hond is anders.

Ik gebruik geen broekjes. Mijn teef en reuen lopen gewoon nog samen tot ze op haar punt komt, dan wordt het huis met rekjes en daartussen sluizen in stukkne gedeeld :p

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:36

@zoe haha, ja, fokken met alleen reuen lukt nog steeds niet he :')

(maar zo zijn er toch ook echt merrie-mensen en echt ruinen-mensen bij de paarden? Ik ben echt door en door een merrie mens. En blijkbaar een reuen-mens bij mijn honden. Ik heb één ruin gehad. Alleen maar oorlog mee gehad 2 jaar lang. Nu weer een merrie, helemaal happy. Stalgenoot heeft het andersom: die moet juist écht geen merries, maar haar honden heeft ze altijd teefjes juist.)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:45

Zoe_97 schreef:
zowel reu als teef hebben hun voordelen. ik heb zelf liever reuen, maar ik heb teven omdat je dat voor de fok natuurlijk wel nodig hebt hahaha. Om nu echt te zeggen dat en dat is de reden, geen idee, elke hond is anders.

Ik gebruik geen broekjes. Mijn teef en reuen lopen gewoon nog samen tot ze op haar punt komt, dan wordt het huis met rekjes en daartussen sluizen in stukkne gedeeld :p

Nouja ik was er heilig van overtuigd dat ik echt een reu zou nemen..
Ik heb niet zoveel met het vrouwelijke geslacht... zowel niet als bij mensen als bij dieren.. :') too complicated.

Toen ik zag: Nestje, 6 .. meisjes.. moest ik wel even slikken.

mijn vriendinnen hebben wel best wel gecompliceerde reuen... dus toen heb ik er een nachtje over geslapen nog eens over na gedacht.. en toen dacht ik, misschien had het gewoon zo moeten zijn.. een meisje.. :')

Daarna hoorde ik van veel mensen dat teefjes aanhankelijker zijn... en meer baas gericht?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:46

Skippy01 schreef:
@zoe haha, ja, fokken met alleen reuen lukt nog steeds niet he :')

(maar zo zijn er toch ook echt merrie-mensen en echt ruinen-mensen bij de paarden? Ik ben echt door en door een merrie mens. En blijkbaar een reuen-mens bij mijn honden. Ik heb één ruin gehad. Alleen maar oorlog mee gehad 2 jaar lang. Nu weer een merrie, helemaal happy. Stalgenoot heeft het andersom: die moet juist écht geen merries, maar haar honden heeft ze altijd teefjes juist.)

Ik ben echt geen merrie mens... maar de afgelopen jaren heb ik wel alleen maar merries gehad als verzorgpaard :') :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:47

Dat hoorde ik juist over reuen. Ik denk dat het gewoon per hond verschilt. Lupa is totaal niet aanhankelijk terwijl Mera het liefst als mijn sjaal door het leven gaat :') En Bodhi meent een schoothond te zijn met 22kg.

Ik ben ook echt een merrie-mens.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:49

Ik wilde juist geen reu, maar een teefje. Bij Jip zijn nest spraken de teefjes niet aan, maar Jip sprong nog net niet bovenop en bleef de hele tijd aan me plakken. Dus toen werd het toch een reu :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:50

Ja, ik heb ook altijd gehoord dat vooral reuen 'gezellig' zijn om om je heen te hebben. Bij de jachthonden dan in elk geval. Maar goed, uiteindelijk is het vooral zo dat het moet klikken natuurlijk :) Ik sluit een teefje niet bij voorbaat uit, maar ik kom gewoon steeds thuis met reuen ;) (Ik ben ook zo iemand die al haar dieren bij voorkeur in 'rood of vaal' heeft, dus ik kom vermoedelijk volgende keer met een zwarte teef thuis. Of nog erger: een witte! :') )
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 21-04-20 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt