Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 09:18

Haha ach iedereen maakt wel eens zo'n stomme fout!

Ik had gisteren de RvB gemaild waar mn stambomen bleven. Want op krap 5,5 week waren mijn pups al gechipt. Alles was op de dag van de geboorte al betaald.. Dus wil ze graag hebben inmiddels. Maar ze zijn onderweg! Dus morgen of woensdag zal ik ze wel hebben denk ik. *\%/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:21

kiwiwitje schreef:
Haha ach iedereen maakt wel eens zo'n stomme fout!

Ik had gisteren de RvB gemaild waar mn stambomen bleven. Want op krap 5,5 week waren mijn pups al gechipt. Alles was op de dag van de geboorte al betaald.. Dus wil ze graag hebben inmiddels. Maar ze zijn onderweg! Dus morgen of woensdag zal ik ze wel hebben denk ik. *\%/*

Ja! Daar is de RvB echt niet snel mee, heb het stamboom van Dana ook nog niet zolang. Dat lag nog bij de fokker. _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 09:28

De ervaring is gelukkig wel anders bij ons. Boellie's stamboom kregen we op 8,5 week al mee. En een bevriende fokker heeft bij de meeste nestjes de stambomen voor de 10 weken gehad. Bij 1 of 2 pas op 12 weken. Dus vond t een beeetje lang duren.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:42

Kaus schreef:
Tja, mijn mening is dat als je het niet eens bent met de eisen van de fokker, je maar een andere fokker zoekt. Maar je gaat een fokker niet voorliegen :n Onze fokker heeft gelukkig helemaal niks geëist behalve bijzonderheden doorgeven :')

Leuk gemaakt Denies! Ik wilde een aankondiging doen van Dexter lijkend op deze maar vriend ging niet akkoord _O-

[ [url=m/uat2NP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha Kaus wat jammer dit het niet mag! Ik heb het wel gedaan :') De reacties waren hilarisch, zelfs familieleden werden gebeld door andere mensen om ze te feliciteren :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 09:53

een van mijn pupkopers had dit gedaan. :P

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:05

kiwiwitje schreef:

[ [url=m/UzWzHt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dit zo grappig. :+

Wij waren helemaal niet creatief, we werden gewoon getagd in de berichten van de fokkers. :')

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:12

Super leuk! Ik had toen mijn merrie drachtig was de echo op fb gezet jaaaaa een baby _O- iedereen gelijk :oo

Kim leuk die foto met skye *-:) +:)+ super leuk idee ook om dat zo te doen :=

Tosti Wat een geweldige naam :j

Gefeliciteerd met dundy :))

Sal was gister uitgerekend maar wilde niet bevrijd worden op bevrijdings dag helaas dus we wachten nog >;)

Kabayo jouw merrie moet toch nog 4 weken tot de uitgerekende datum?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 10:23

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik vind dit zo grappig. :+

Wij waren helemaal niet creatief, we werden gewoon getagd in de berichten van de fokkers. :')

De rest heeft er ook niks mee gedaan. alleen hun :P
Wij waren met onze honden ook niet creatief :')

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:32

Hahaha ja leuk he candalisa! Vond mn beste vriendin leuk om te doen :P hahahaha.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:37

Leuk die aankondigingen :D wij kregen der de 25e, met kerst. Dus maar zo :P

Afbeelding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:51

Ik breek weer even in, jullie gaan veel te hard om bij te houden, ik heb niet zo veel tijd voor bokt hoor :oo

Bibi is hier nu 2 weken en doet het eigenlijk prima. Afgelopen zaterdag voor het eerst naar de puppenclub geweest, alleen maar aandacht voor haar klasgenoten, baasje was echt niet meer interessant :D

Qua zindelijkheid mag ik natuurlijk nog niks zeggen na twee weekjes. Op zich geeft ze het 9 van de 10 keer best wel aan dat ze moet, door te hijgen of piepen of ze loopt alvast naar de gang. Het is wel van belang dat we haar nog steeds elk uur uitlaten en ervoor zorgen dat haar blaas niet te vol raakt..

Want madame laat in haar slaap de boel gewoon lopen #) Ik heb de fokker al gecontacteerd, die zegt het nooit eerder te hebben meegemaakt, maar als ik op google zoek staat het er wel bol van met verschillende oorzaken. We houden het enorm in de gaten. ‘S nachts in de bench heeft ze het niet. We haalden eerst haar waterbak al om 19.00/20.00 weg, maar dan dronk ze ‘s morgens zo vreselijk veel dat we haast elk kwartier naar buiten konden naderhand. Ik haal hem nu later pas weg 21/22 uur, en om 23.00/23.30 gaat ze voor het laatst uit en houdt het dan tusen 6.00/6.30 vol in de bench.

Donderdag moet ze voor een nieuwe titerbepaling, ik kan helaas zelf niet mee dus mijn vriend gaat met haar. Hij legt het slaap-plasprobleem dan meteen voor aan de dierenarts. We hopen dat ze er gewoon overheen groeit, en ik ben zó dankbaar voor mijn pvc vloer ivm de stoomreiniger op het moment := Het is wel een vervelend probleem, want ik ben nu dus continue aan het opletten of ze niet plast als ze slaapt, want ze blijft er gewoon in liggen (want ze heeft het niet door) en dan heb ik weer een gele, zeiknatte hond |o

Als we met haar naar buiten gaan (elk uur dus..) doet ze wel steevast een flinke plas. Daardoor denk ik niet direct aan een blaasontsteking. Ik denk er wel sterk over om gelijk haar nierwaardes te laten checken als de DA toch bloed moet tappen voor de Vaccicheck..

Iemand hier ervaring met pups die plassen in hun slaap?

Hier nog even wat beeldmateriaal van onze kleine piskont, zoals we haar inmiddels liefkozend noemen :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 11:00

Als ze plast, hoeveel tijd zit daar dan tussen? Dus vanaf het uitlaten tot het laten lopen? En wat als je haar slaapmomenten in de bench doet?

En wat krijgt ze voor voeding?

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:10

Wat een leuke foto's allemaal :D

Wat lastig zeg Liesje89, hier geen ervaring mee, ben benieuwd wat je DA zegt.

Wij zijn een weekendje met de paarden naar Loon op zand geweest, Daisy mocht mee! Dus die heb ik tijdens de ritten in de hotelkamer gelaten (vond ze prima, gaf geen kik) en na en voor de ritten heel veel mee het bos in genomen. Ze heeft genoten :D
Zaterdag kwam een vriendin plots langs, die zat toevallig in de buurt. En die heeft d'r camera nog even gepakt :D :D
Afbeelding

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:22

Leuke fotos komen er weer voor bij!

finnens perfecte kerstcadeau <3

Liesje89 lastig probleem zeg. Hier heb ik ook geen ervaring mee . Hoop inderdaad dat ze snel er over heen groeit ! Ik duim voor jullie

Wieneke zo te horen is het weekendje weg een succes geweest !

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:26

kiwiwitje schreef:

Dit is geniaal toch ;')

Wat vervelend de plas problemen. Heb je zelf geen idee waardoor het kan komen?

Leuke foto Wieneke!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:18

candalisa schreef:
Super leuk! Ik had toen mijn merrie drachtig was de echo op fb gezet jaaaaa een baby _O- iedereen gelijk :oo

Kim leuk die foto met skye *-:) +:)+ super leuk idee ook om dat zo te doen :=

Tosti Wat een geweldige naam :j

Gefeliciteerd met dundy :))

Sal was gister uitgerekend maar wilde niet bevrijd worden op bevrijdings dag helaas dus we wachten nog >;)

Kabayo jouw merrie moet toch nog 4 weken tot de uitgerekende datum?

Toevallig is haar merrie al bevallen knappe merrie :D

Tosti is een geniale naam haha zie je al gaan op het veld. Tosttiiiiiii kom hierrrrrr

Ik vind dat zo grappig al die aankondigingen

Lastig liesje ik hoop dat ze er overheen groeit

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:29

Tosti! Wat een geweldige naam! :D

@Liesje als het lukt kunnen jullie misschien vast urine meenemen bij de titerbepaling, mochten ze het dan na willen kijken hoef je niet heen en weer. :P

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:17

kiwiwitje schreef:
Als ze plast, hoeveel tijd zit daar dan tussen? Dus vanaf het uitlaten tot het laten lopen? En wat als je haar slaapmomenten in de bench doet?

En wat krijgt ze voor voeding?
Dat is verschillend, de ene keer een kwartier, de andere keer een uur. Geen pijl op te trekken. Alle slaapmomenten in de bench wordt denk ik 1 groot krijsfestijn, de bench is nog niet haar beste vriend, al gaat het steeds beter en gaat ze er steeds regelmatiger zelf even in met haar nylabone oid.

‘s Morgens om 7 uur krijgt ze een half bakje smuldier met kokosvet, scheutje karnemelk en scheutje geitenmelk, om 13 uur 100gr carnilove large breed puppy (dit omdat ze mee gaat met mijn vriend naar kantoor en hij daar geen koelkast heeft voor de pakjes smuldier) hier eet ze meestal zo’n 50-70gr van en om 19 uur de andere helft van het bakje smuldier, zonder toevoegingen.

Simoonzel schreef:
Tosti! Wat een geweldige naam! :D

@Liesje als het lukt kunnen jullie misschien vast urine meenemen bij de titerbepaling, mochten ze het dan na willen kijken hoef je niet heen en weer. :P
Ga ik proberen. De afspraak staat om 13.00, dat wordt dan in de ochtend proberen op te vangen := Lees dingen over met een soeplepel, lekker hoor, iemand een kopje soep vrijdag? :D

gribaldi schreef:
kiwiwitje schreef:

Dit is geniaal toch ;')

Wat vervelend de plas problemen. Heb je zelf geen idee waardoor het kan komen?

Leuke foto Wieneke!
We hopen dat haar sluitspieren nog niet sterk genoeg zijn en dat dit gaandeweg vanzelf goed komt, net als bij kinderen zeg maar. Het gebeurt alleen in haar slaap, niet als ze wakker is en ligt, dus wanneer ze echt haar spieren helemaal ontspant..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:23

Gewoon uit pure nieuwsgierigheid: '' met kokosvet, scheutje karnemelk en scheutje geitenmelk '', waar is dat voor? :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 14:32

xDenies schreef:
Gewoon uit pure nieuwsgierigheid: '' met kokosvet, scheutje karnemelk en scheutje geitenmelk '', waar is dat voor? :)

hier ben ik ook benieuwd naar. Smuldier heeft niet mijn voorkeur voor KVV.
Maar in principe verklaart dit het vele plassen niet.
Wat raar ook dat er geen logica in het plassen zit. Heb je al eens bijgehouden wat haar activiteit is geweest voordat ze zo plast ineens. Hoe wandel je? Gewoon even plassen en weer terug of langere wandelingen waar ze in het begin plast en verder niet meer?

Ik zou haar gewoon zelf in de bench leggen voor zowel voer als snacks als kauwen. Grote kans dat ze dan de bench vanzelf leuk vind.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:39

Wij hebben het destijds ook opgevangen met een soeplepel inderdaad. :7 Maar was beter dan Dundys ontlasting een week lang in de koelkast moeten bewaren :r

Gefeliciteerd met je veulen Kabayo!

Kokosvet is vaak voor de vacht, gaan ze van glanzen. Geitenmelk schijnt vrij populair te zijn om te geven bij BARF, alhoewel ik daar vaker kefir voorbij hoor komen. Karnemelk ken ik niet om te geven.

Je kan ook gewoon alle ligplekken weghalen behalve de bench. Leert ze m vanzelf waarderen gok ik. Hier liggen ze eigenlijk alleen maar in de bench (of erop). Soms op de bank als ze willen knuffelen maar meestal vinden ze dat te druk. En als ze het warm hebben liggen ze op de grond. Op alle andere momenten zijn ze veel te goed voor de grond :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:20

Kaus schreef:
Kokosvet is vaak voor de vacht, gaan ze van glanzen. Geitenmelk schijnt vrij populair te zijn om te geven bij BARF, alhoewel ik daar vaker kefir voorbij hoor komen. Karnemelk ken ik niet om te geven.

Net zo iets als schapenvet. Maar in principe hoort een goede voeding dit toch al te regelen. Als een voeding goed opgenomen wordt en deze is ook geschikt voor de hond dan zou je niets extra's hoeven doen??

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:24

Ben ik met je eens inderdaad. Wij hebben een tijd schapenvet gegeven, nu niet meer. Dundys vacht is wel echt flink stug geworden maar kan aan zoveel dingen liggen, leeftijd, die verrekte vlooienband 8)7 of dus wel het schapenvet. Dexter glanst nog steeds als een spiegel dus die zal het niet missen :Y)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:34

Oh Kabayo wat is je Puppy leuk!

Gefeliciteerd met Dundy!

Ik moet het schapenvet hier echt niet elimineren, dan kijkt AJ me nooit weer aan. Hij is er echt gek op :').
Maar ik voer het vooral bij omdat ze snel te dun worden en zo wat extra vet krijgen. Ze hebben hier overigens ontzettend zachte en glanzende vachten, ik voer een combi van 'gewoon' voer en High Energy.

We hebben hier groen licht gekregen van de fysio om 3x per week 5 minuten in draf te fietsen :D, is AJ blij mee *\o/* . Ze zei ook dat hij erg mooi bespierd is, goed stevig staat, goed gebouwd is en ook klaar voor beginners agility, maar daar wacht ik nog eventjes mee ivm logistiek lastig :P. Ze gaf ons ook wat handige balans oefeningen mee, dus daar zijn we ook erg blij mee.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:46

Goed nieuws ZoZenn!

Iemand die mee zou kunnen denk met een oplossing of in elk geval verbeteren van deze situatie? Ik had in een eerder bericht al aangegeven dat Dexter mentaal niet heel veel kan hebben. Hij slaapt veel en als hij 'op wacht staat ' dus uit het raam kijken valt hij vaak letterlijk om van vermoeidheid.

Nu was ik dus afgelopen weekend alleen met hem, zonder Dundy. En hij heeft zó veel geslapen (ook veel uit geweest en met mij gespeeld dus het vele slapen is absoluut niet raar) en dat gaf hem zo veel rust. Nu is Dundy er weer en vriend is de hele dag weg. Resultaat: Dundy staat de hele dag op wacht. Uit het raam te kijken, naar de achterdeur te kijken, bij elke auto grommen en bij elke geluid tegen het raam (het regent) springt hij weer op als hij eindelijk slaapt. Resultaat daarvan: Dexter is constant wakker en valt om van vermoeidheid en is daar bovenop ook nog retechagrijnig tegen Dundy omdat die steeds over hem heen loopt.

Ik wil dus eigenlijk meer rust creëren voor allebei. Voor Dexter zodat hij meer kan slapen en voor Dundy zodat hij minder op wacht staat. Al denk ik dat dat laatst niet gaat lukken. Zo is hij altijd al geweest, hij is verder wel heel relaxed. Vindt alleen thuis zijn ook dikke prima maar bij elk geluid moet hij gewoon kijken.

De deur naar boven staat al open maar Dexter wordt toch elke keer wel getriggered om naar beneden te komen om te kijken waar Dundy nu weer naar gromt. Ik vind het gewoon sneu voor hem en weet niet zo goed hoe ik het voor hem kan verbeteren... :(:)