Puppy erbij 2018

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:57

kiwiwitje schreef:
Dankje! Ik hoop t ook!

Hoeveel tandjes heb je al van haar?

Ik heb nu 3 snijtandjes en een kiesje. Hopelijk komen de hoektandjes binnenkort ;) Daar wil ik er ook nog wel eentje van.

DExter nu 14kg, Roetsj ook :oo

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 07:44

leuk zeg! ik heb er ergens ook een paar van Boellie liggen!

Oeh jullie zijn Chicka al voorbij qua gewicht :+

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:52

Jeetje wat gaan jullie hard! Ik heb wel meegelezen, maar kon jullie niet bijhouden en soms niet de kennis om te reageren :P

Broes is alweer een week hier in huis en hij doet het hartstikke goed! Het is een heel lief mannetje, maar als hij moe is krijgt hij een soort van ondeugende/driftbui :+ Dan is de gehoorzame en lieve pup even een paar minuten foetsie. Puppycursus en los met andere (vreemde) honden gaat ontzettend goed wat ons heel erg verbaasd gezien hij niet door zijn moeder is grootgebracht.

Aanschouw ons schurkje
Afbeelding
Afbeelding

Hij heeft een paar keer binnen op het kleed geplast, soms als hij net buiten had geplast. Kan het iets met terretorium richting katten te maken hebben?

Handige tip van de Kong afspoelen met gekookt water! Heel warm water werkte namelijk niet :)

Wij hebben vanwege de Berner vader maar de grootste bench genomen. Hij gaat niet uit zichzelf in de bench liggen maar ‘s nachts gaat het goed. Oja, nog tips voor het eruit halen ‘s ochtends? We blijven heel rustig als we hem eruit halen (zeggen niks) en gaan gelijk naar buiten om te plassen. Maar toch ontsnappen er wat vreugdedruppels :+ Als we heel rustig iets tegen hem zeggen, is het precies hetzelfde. Buiten zeggen we vrolijk gedag tegen hem.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 10:01

Ohhh wat issie schattig! Ben heel benieuwd hoe dat word als hij groter is zeg!

Denk dat het eerder ongelukjes zijn. Misschien buiten niet genoeg geplast, of afgeleid geweest. Denk dat je die ''vreugedruppels'' een beetje voor lief moet nemen. Gaat waarschijnlijk ook wel weer over.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:52

Wat een schatje is Broes <3

Ik zag dat iemand hier een camera had gekocht op aliexpress. Ik vind dat echt geniaal en wil natuurlijk niet achter blijven dus ik had er ook 1 besteld en die is vandaag binnen gekomen. En ik moet zeggen, hij doet het boven verwachting goed voor 30 euro. Ik kan zelfs dingen in mijn telefoon zeggen en dat zegt de camera dan :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:54

Och wat een koppie <3

Denk niet dat het territoriumdrift is, daar is hij nog echt wel heel jong voor. Eerder onzekerheid in het algemeen dan. Vreugdeplasjes kunnen ze lang last van hebben, maar helaas niets aan doen :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 15:54

Kijk dat is handig! Hoe reageren jouw hondjes erop?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:57

kiwiwitje schreef:
Kijk dat is handig! Hoe reageren jouw hondjes erop?

Geen idee, heb nog geen hond :+

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:57

Sastaic schreef:

Ik zag dat iemand hier een camera had gekocht op aliexpress. Ik vind dat echt geniaal en wil natuurlijk niet achter blijven dus ik had er ook 1 besteld en die is vandaag binnen gekomen. En ik moet zeggen, hij doet het boven verwachting goed voor 30 euro. Ik kan zelfs dingen in mijn telefoon zeggen en dat zegt de camera dan :')

hahah handig he! Zo schattig hoe ze reageren als je tegen ze praat haha.
Wij gaan zo een Kong halen! Ik zat even te kijken naar de maattabel. Wat vinden jullie, zal ik voor een M of een L gaan? Ze zal natuurlijk uiteindelijk voor een L moeten gaan of zelfs een XL maar ze heeft nu nog niet zo'n grote bek.

@Charlotte hele schattige pup! Ben benieuwd hoe dat uitgroeit!
@Kiwiwitje spannende tijden! hopelijk over een tijdje pups!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 16:02

Oh oeps! Ik dacht dat je al wel hondjes had haha. Maar dat was al duidelijk.. :P

Ik weet eigenlijk niet welke maat kong ik heb Nathalie.... Ik hoop inderdaad dat t geslaagd is.. Spannend...

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:05

Haha bij mijn ouders wel 2 maar die mocht ik niet meenemen. En dat wilde ik ook niet omdat de oudste 12 en blind is en ze erg aan elkaar gehecht zijn.

Nu ik op mezelf woon is Zhena het eerste hondje samen met mn vriend.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 16:09

Ook heel spannend! nog maar een paar daagjes aftellen! :P

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:11

kiwiwitje schreef:
Ook heel spannend! nog maar een paar daagjes aftellen! :P

Jaa gelukkig ben ik hardstikke druk op t bedrijf anders sliep ik niet meer :P

Mijn vriend en schoonvader hebben vandaag de tuin puppyproof gemaakt dus zolang ze nog geen 1.20 springt raak ik haar niet kwijt.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:12

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:21

Nathalie18x schreef:
Sastaic schreef:

hahah handig he! Zo schattig hoe ze reageren als je tegen ze praat haha.
Wij gaan zo een Kong halen! Ik zat even te kijken naar de maattabel. Wat vinden jullie, zal ik voor een M of een L gaan? Ze zal natuurlijk uiteindelijk voor een L moeten gaan of zelfs een XL maar ze heeft nu nog niet zo'n grote bek.

@Charlotte hele schattige pup! Ben benieuwd hoe dat uitgroeit!
@Kiwiwitje spannende tijden! hopelijk over een tijdje pups!

Mijn puppen hebben altijd gewoon de L of de XL al meteen. Tenminste, als de rest van de Duitsers ze niet jatten. Die puppykong vind ik veel te zacht, die is zo kapot. De rode was hier sowieso ook heel snel stuk, de zwarte doen ze iets langer mee.

Sastaic, spannend! :):)

Broes is leuk!!!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:26

Mijn heeft de lichtblauwe babykong :P

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:33

Ik ga denk ik ook voor een zwarte! Ik vraag daar ook nog wel even advies, maar ze kan flink bijten haha. Ook al beweren ze dat de kong onverwoestbaar is..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:49

Nathalie18x schreef:
Ik ga denk ik ook voor een zwarte! Ik vraag daar ook nog wel even advies, maar ze kan flink bijten haha. Ook al beweren ze dat de kong onverwoestbaar is..

Ja, maar die Duitsers van mij doen met een zwarte kong misschien een paar weken. :') Tot zover onverwoestbaar.

xLaraaj, mijne zijn misschien niet het beste voorbeeld. :') Ken alleen nogal wat Duitsers die het makkelijk slopen en waar puppykong binnen no time te klein en zacht voor is. Maar goed, een normale hond rukt ook niet de gipsplaten van de muur. Been there, done that -O- :')

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:52

hahah ik denk dat Nova er wel even mee kan doen. Ze kan flink bijten maar wonder boven wonder zijn pas 2 goedkope speeltjes kapot haha. Waren van de action en hebben het toch 3 weken volgehouden :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:32

Nathalie18x schreef:
hahah ik denk dat Nova er wel even mee kan doen. Ze kan flink bijten maar wonder boven wonder zijn pas 2 goedkope speeltjes kapot haha. Waren van de action en hebben het toch 3 weken volgehouden :')

Dat is best lang! Ik heb ooit een varkentje gehaald die knorde als ze er in beten. 1 minuut, poot er af en dus niet meer knorren.........

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:59

Charlotte, wat een onverwacht uiterlijk voor deze kruising! Vind 'm echt enorm schattig <3 Zijn jullie alle pups al kwijt?

Ik heb de gewone maat Kong. De kleine (puppy meen ik) is echt heel klein, daar past niks in. Is wel heel handig voor een pup! Want die komen met hun tong anders niet aan de achterkant en dat frustreert natuurlijk. :(:)

Hier gelukkig als ik het zo lees best wel voorzichtige honden met speeltjes. De zwarte Kong heb ik al ruim vijf jaar en heeft drie honden zonder problemen doorstaan. De blauwe Kong voor Dexter werkt prima maar je merkt wel echt dat 'ie zachter is. Piepspeeltjes en alles zijn hier vaak wel vrij snel kapot maar kan niet zeggen dat dat me deert :=

Oké nu ik naar de speeltjes bak kijk liggen er best wel heel veel half kapotte speeltjes in maar die functioneren dan nog prima. Zo'n gillende kalkoen zonder poten, maar hé, is nog steeds leuk om mee te stoeien dus mogen ze gewoon houden. Ze hebben hier sowieso nooit speeltjes zonder toezicht dus maak me ook geen zorgen om dat ze er iets van inslikken oid.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:12

Hier vernielen ze nooit speeltjes. Ik hoop dat de pup dit ook niet gaat doen :p

Vandaag naar een fallietverkoop van een gigantische dierenwinkel geweest. Honderden mensen binnen en je mocht maar per 20 binnen. We waren er een uur voor openingstijd en waren pas rond half 1 binnen. Dus helaas al veel weg. Toch nog een hoop kunnen scoren. Schoentjes in 2 maten voor als de pootjes kapot zijn, regenjas voor als de pup op show gaat, kussen voor de pup, shampoo verschillende soorten. En een jaarvooraard kattenvoer :D *\o/* dit alles heeft me slechts ongeveer 130 euro gekost!
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 18:13

hier valt het ook wel mee.. :P
Ja knuffels van die pluche dingen... Ja dat gaat met 1 staffie nog wel goed. Maar niet als ze er met zn tweetjes aan trekken...

Oeh Wauw! good Job Zoe!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:15

Ik heb gewoon rampzalige honden hoor. Krijgen nooit speeltjes als we er niet bij zijn, maar zelf als ze naast je liggen duurt het een minuut voordat het stuk is en ze eten het ook op. :+

Lekker ingeslagen Zoe!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 18:23

Dat opeten doen ze gelukkig ook niet.. :') Hier krijgen ze nooit speeltjes of eetbare dingen als we er niet bij zijn. Vind dat eng.. :P