[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:43

Amandavd schreef:
Ga je niet eerst puppy cursus doen?

Dat is de puppycursus vanaf 12 weken. Ik ga inderdaad niet vtv naar de cursus, je weet niet wat er rond loopt uit het buitenland en dan is ze nog niet volledig ingeent. Dus dat risico wil ik niet lopen. Die eerste paar weken kan ik haar zelf al wel wat leren en meenemen naar andere locaties.

djinnie

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:07

Wiebe loopt wisselend met tuig (meestal hunter of neewa, bij mij) of halsband (bij man). Bij beide willen we niet dat hij trekt, dus daar zijn we hard mee aan het oefenen. Gaat best aardig. Alleen de basiscommando's zoals zit en down denkt ie momenteel; dikke vinger, doe het zelf. Behoorlijk irritant, maar gaat ook wel weer over.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:18

Hoe oefenen jullie het niet trekken? Ik ben er ook mee bezig en ik laat haar zitten elke keer als ze trekt. Alleen als we dan weer gaan lopen trekt ze gewoon net zo snel weer, dus dat werkt niet..

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:26

Saar liep eerst met een hurtatuigje, maar daar loopt ze toch niet lekker mee.
Dus nu gewoon een halsband.
En voor het speuren een K9 tuig, daar loopt ze fijn mee.
Maar met speuren moet en mag ze trekken dus daar een tuig en dagelijks een halsband en mag ze niet trekken.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:39

_classic schreef:
Hoe oefenen jullie het niet trekken? Ik ben er ook mee bezig en ik laat haar zitten elke keer als ze trekt. Alleen als we dan weer gaan lopen trekt ze gewoon net zo snel weer, dus dat werkt niet..

Wij gaan stil staan. Als de riem slap komt te hangen lopen we verder. Dit werkt prima, het trekken is er grotendeels uit. We hebben hiervoor ook geprobeerd om de andere kant op te lopen maar dat werkte niet voor Mika, trok hij in het zelfde tempo de andere kant op. :+

Hier over het algemeen een halsband, heb een Ruffwear tuig liggen maar die gebruiken we weinig. Mika vind een halsband fijner, en ik wil uiteindelijk gaan canicrossen met Mika dus moet even kijken hoe we dat aan gaan pakken, dan zal hij in een tuig moeten. :)

Wij zijn vandaag wezen wandelen met zijn zusje, compleet ander dier qua bouw maar gedrag zoveel overeenkomsten! Leuk om te zien.

Afbeelding
Afbeelding

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:46

Zonnetje81 schreef:
Amandavd schreef:
Ga je niet eerst puppy cursus doen?

Dat is de puppycursus vanaf 12 weken. Ik ga inderdaad niet vtv naar de cursus, je weet niet wat er rond loopt uit het buitenland en dan is ze nog niet volledig ingeent. Dus dat risico wil ik niet lopen. Die eerste paar weken kan ik haar zelf al wel wat leren en meenemen naar andere locaties.

Ah, bij ons gaat dat anders. Wij hebben puppy cursus vanaf 12 weken, daarna GG1 pas.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:57

Ik vind tuigen ondingen :'). Gebruik altijd een simpel jachtlijntje maar meestal lopen mijn honden gewoon los en ze trekken ook niet.

Ik heb mijn pup vanaf 7 weken eigenlijk al overal mee naartoe genomen, dat dat pas vanaf 12 weken kan is echt onzin.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:14

Ik ga haar wel meenemen maar niet bij 10 andere onbestemde "vieze" joekeltjes hahaha. Vrienden hebben nette schone honden die ingeent zijn. Ik wil haar ook meteen meenemen naar het station en in de trein. Ik verbaasde mezelf namelijk over hoe over de flip sommige honden gingen toen ze bij de cursus geluid op de speakers aanzette. Ik wil geen bang ding.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:16

Zonnetje81 schreef:
Ik ga haar wel meenemen maar niet bij 10 andere onbestemde "vieze" joekeltjes hahaha. Vrienden hebben nette schone honden die ingeent zijn. Ik wil haar ook meteen meenemen naar het station en in de trein. Ik verbaasde mezelf namelijk over hoe over de flip sommige honden gingen toen ze bij de cursus geluid op de speakers aanzette. Ik wil geen bang ding.

Dus jij denkt dat als ze ingeënt zijn er niks kan gebeuren :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:17

MoniekV schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dus jij denkt dat als ze ingeënt zijn er niks kan gebeuren :+

Nee maar je hoeft het niet meteen op te zoeken als ze net verhuisd zijn en mensen misschien een hondje uit spanje bij zich hebben die nog niet helemaal jofel is. Dus ik ga mooi met 12 weken naar de cursus en ze bieden geen cursus aan voor jongere hondjes.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:34

Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik wil graag sowieso een tuigje voor in de auto en omdat ik later ook wil gaan hardlopen en fietsen met de hond. Dan lijkt een tuigje me meer geschikt daarvoor. Hoe het hondje het gaat vinden is de vraag :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:51

Jessica_R schreef:
Ik wil graag sowieso een tuigje voor in de auto en omdat ik later ook wil gaan hardlopen en fietsen met de hond. Dan lijkt een tuigje me meer geschikt daarvoor. Hoe het hondje het gaat vinden is de vraag :')

Ik wil later ook gaan fietsen maar wil als ze ouder is een jachtlijntje gaan gebruiken. Tussen mijn oren zit dat je met een tuigje niks te zeggen hebt. Dus ik ben geen fan van tuigjes.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:54

Voor in de auto zijn weer andere tuigjes waarmee je ze in de gordel kunt zetten. Een gewoon tuigje heeft in de auto geen toegevoegde waarde, blijven het nog projectielen.
In de Aygo zit Kiko ook op de achterbank in zo'n tuigje in de gordel, in de andere auto in de kofferbak met een rek ertussen. Op vakantie met de camper zat Kiko ook op een bank in de gordel. Is in verschillende landen ook verplicht (en snap nog altijd niet waarom dat in Nederland niet verplicht is).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:05

Ja ik zat daar ook over te denken hoe ik dat moet gaan doen. We zijn gewend om ze op de grond bij de passagiersstoel neer te zetten. Maar overweeg een bench in de kattenbak of een kleine draag bench op de achterbank of............. Tuigje op de achterbank wil ik denk ik niet. Wil niet dat ze smerig op de achterbank zitten of dat ik heel de tijd de neiging heb om om te kijken.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:15

Zonnetje81 schreef:
Jessica_R schreef:

Ik wil later ook gaan fietsen maar wil als ze ouder is een jachtlijntje gaan gebruiken. Tussen mijn oren zit dat je met een tuigje niks te zeggen hebt. Dus ik ben geen fan van tuigjes.

Mijn honden lopen aan de fiets ook gewoon aan een jachtlijntje of los, zou niet weten waarom het niet goed zou gaan.

In de auto zitten ze in autokennels/hokken, dat vinden wij het veiligste en handigste.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:18

Ja ik dnek dat dat inderdaad het veiligste is. Ik ben sowieso een jachtlijntje fan. Gaat makkelijk om en af. Geen musketonhaak zoals bij een losse lijn die door de zwaarte steeds onderaan hangt en het zwaartepunt is.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:19

Zonnetje81 schreef:
Ja ik dnek dat dat inderdaad het veiligste is. Ik ben sowieso een jachtlijntje fan. Gaat makkelijk om en af. Geen musketonhaak zoals bij een losse lijn die door de zwaarte steeds onderaan hangt en het zwaartepunt is.

Precies en je stopt ze makkelijk in je zak en loopt niet de hele tijd met een riem in je handen. En ze zijn niet duur en in veel verschillende kleurtjes 8-)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:21

MoniekV schreef:
Zonnetje81 schreef:

Precies en je stopt ze makkelijk in je zak en loopt niet de hele tijd met een riem in je handen. En ze zijn niet duur en in veel verschillende kleurtjes 8-)

Ja lekker hip en fijn spul.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:31

Om te trainen gebruik ik Idd ook jachtlijntjes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:16

Ik heb een beschermingshoes op de achterbank en dat werkt subliem. Op de grond bij de passagiersstoel deden wij 30 jaar geleden ook, maar je hond is dan ook een projectiel als er iets gebeurd.

Edit: en achterom kijken? Spiegel doet ook wonderen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:10

Tuigjes die geschikt zijn voor vast te zetten zijn vaak minder geschikt voor hardlopen en fietsen omwille vd musketon op de rug.

Zelf sinds enige tijd ook vooral fan van jachtlijnen, zeker met honden die in elke vijver en plas springen. Voor aan de fiets gebruik ik ook een jachtlijn langs de baan en een speciaal trektuig op autovrije paden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:47

Vandaag de eerste nacht in met pupje! Net nog uitgelaten maar aan het riempje plast ze niet. Dat stomme halsbandje moet af :') in de tuin heeft ze elke keer geplast maar dan zonder halsbandje. Ik heb een mooi lederen bandje dus moet een nylon kopen om te laten wennen. Anders krabt ze misschien het leer kapot. Ik ben helemaal in <3 :+: Ze doet het super en loopt vanaf pas 1 mee aan de riem en heeft de focus volledig op mij ondanks dat mn vriendin haar een klein stukje op schoot had in de auto.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 10:02

Zonnetje dat plassen aan de riem komt wel goed.
Eerste dagen is enorm spannend voor een pup.

Appa heeft een K9 tuig.
Komt omdat hij op de voetenplank van mijn scootmobiel moet zitten.
Als hij dan raar doet wurg ik hem niet gelijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:36

Hoe is het de eerste nacht gegaan?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:53

Ja top!! Ze heeft twee keer geloeid en pas smorgens toen ik mezelf al 15 minuten aan het klaarmaken was hoorde ik haar. Ze was mega blij!! Heeft nog nergens in huis geplast. Ze ligt in de bench te slapen ze was doodmoe omdat we vanmorgen naar de dierenwinkel zijn geweest. Heb net de bench opengemaakt maar ze blijft gewoon liggen en ze ligt al 1,5 uur. Ik heb deze transportbox voor haar gekocht.

https://www.bol.com/nl/p/duvo-transportbox-auto-baron-90-transportkooi-88-cm-x-51-cm-x-58-cm-zwart-wit/9200000046271215/?suggestionType=typedsearch

Autorijden vindt ze nog niet leuk. :+

Meet Eva in mijn profiel <3

Ik weet namelijk niet hoe ik geuploade fotos op bokt weer moet verwijderen als ik ze weg wil hebben.