[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:15

Mooi dat je het zo op hebt kunnen lossen :)
Al een idee voor het visbestand?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:17

Al gevuld!!
Afbeelding

Geintje natuurlijk. Nog niet gekeken, ivb examens even druk.

Zit alleen te twijfelen of ik na mijn vakantie nieuwe ga nemen of er nog voor... Ga over 4 weken voor 2 weken weg. wat is wijsheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:21

Dan zou ik mooi wachten tot na je vakantie. Als er wat gebeurd in die twee weken dan zullen het je ouders/buren/oppasser bv niet zo snel opvallen als er wat mis is met de vissen. Zou zonde zijn als de vissen doodgaan, niet leuk voor de vissen en niet leuk voor jou :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:23

Dan heb ik nog 6 weken om na te denken over de vissen! Dankje voor het mee denken. Kan ik mijn planten gewoon in de bak houden zonder het te laten draaien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:26

Ik heb geen ervaring met cabomba, ik kan zo ook niet zien welke andere planten je hebt :) Dus daar durf ik niets over te zeggen.

Je hebt wel no-tech bakken, die dus ook geen filtering hebben en die het wel goed doen met vis/garnaal/plant. Je zou het kunnen proberen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:32

Inderdaad raar als er ineens geen vis meer in een bak zwemt.. dat heb ik ook nu de labeo weg is.. :o

Heb hier dus ook een bak, waarin ik de stekjes heb zitten.. en die doen het gewoon keurig zonder enige voeding.
Heb er wel een kleine filter in gangen, en een verwarmingselement (al doet die nu niet veel)..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:38

Zal af en toe dan wat water verversen. Als ze dood gaan, jammer dan was gelukkig niet heel erg duur! Morgen sowieso de hele bak maar eens onderhanden nemen.

Heb 2 soorten planten. Weet niet hoe deze heet

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:47

Die sprietenplant heet Cabomba, die andere heb ik nog niet eerder gezien :P Ik weet wel dat als je 2/3e afknipt en deze in het grind zet, je nieuwe uitlopers bij het stokje krijgt en de top verder groeit :) Ik denk dat ze het ook wel volhouden eigenlijk zonder pomp als je af en toe een schep water eruit haalt en nieuw water toevoegt.

Ik heb hier nog een bak staan van 50x30x30, raak ik voor de verandering niet kwijt via Marktplaats :+ Ik heb een maand/anderhalf maand terug er gewoon water in gedaan en álle garnalen die ik uitgeselecteerd heb. Drijfplantje bij en een paar wortels van Anubias die misschien nog niets konden worden. Garnalen verkocht en door laksheid het water gewoon in de bak laten zitten. Het water werd eerst heel goor bruin, toen kwam er een kaamlaag op en na 2/3 weken werd het water gewoon helder :P Wel troep op de bodem. Keek ik in het aquarium deze week, zie ik 4 kleine garnaaltjes van een cm zitten! Deze zijn dus losgelaten in die bak en die heb ik niet gevangen.. Dus daarom denk ik dat het met jou plantjes, in een bodem met goede bacteriën, goedkomen moet, als het ook al lukt in een kale glazen bak :P

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:50

Volgens mij is die andere een Alternanthera.. :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:05

Mooie guppen en bettas *\o/*

Heb even advies nodig!!!

Heb ik in de ene bak die zwaarddrager met die korte staart.
Zie ik dit in de andere bak

En sorry,ik krijg hem er echt niet beter op

Afbeelding

Afbeelding

Nou zag ik een tijd geleden al bij deze vis een wat vage witte vlek,maar nu zijn het er dus meer

Is dat witte stip?

Kan die bactopur dan ook meteen in deze bak doen, haha, zo heb ik ook eens de ziektes er in.
Denk dat iedereen daar wel mee te maken krijgt.
Hopelijk komt dit nog goed!!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:06

Vond het iedergeval een leuke plant met blad!

Klinkt veel belovend Spruit haha!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:11

Witte stip zijn hele kleine puntjes op het lichaam en de vinnen/staart.. dat zie ik zo niet op jouw foto's.
Wat ik hier zie lijkt meer op een schimmel.. maar echt duidelijk zijn ze niet te zien.. :o

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:16

Ik reageer niet vaak maar lees altijd mee :)
Zag op de vorige pagina iets over mooie vrouwen guppen, ik heb ook een mooi exemplaar rondzwemmen en die wilde ik even met jullie delen :)

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:19

Ik heb hier ook de althernatera erin staan maar die heeft rood blad, is dat bij jou ook wortelsussie? Ik kan het niet duidelijk zien op je foto.

Edit; net hier de waardes opgemeten en die zijn tot nu toe allemaal goed. (Belangrijkste waardes alleen)
Alles op 7 of 8 en nitriet en nitraat op 0.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:21

Casarell snap ik,heb gewoon een erg slechte camera op mijn mobiel zitten -O-
Maar heb al gekeken op google afbeeldingen.
Duidelijk geen witte stip.
Het lijkt meer of het pigment weg is.

Nou ja maakt ook nietuit,neem aan dat die bactopur hier ook geschikt voor is?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:27

LoveUggs schreef:
Ik heb hier ook de althernatera erin staan maar die heeft rood blad, is dat bij jou ook wortelsussie? Ik kan het niet duidelijk zien op je foto.

Edit; net hier de waardes opgemeten en die zijn tot nu toe allemaal goed. (Belangrijkste waardes alleen)
Alles op 7 of 8 en nitriet en nitraat op 0.

Onderkant is rood ja!

Albion, ik vind zijn staart echt prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:33

Casarell, je hebt gelijk met de plant :)! Ik kende hem alleen van de smalbladerige versie :D

Ik zie nu ook niet precies wat is het Ellepel, is het wattig? Dan zou het schimmel zijn. Als het pigment alleen verdwijnt dan zou ik denken aan een parasiet of een defect in het lijfje vd vis. Wat staat er in de gebruiksaanwijzing van Bactopur?

Albion, Schitterende vrouw heb je daar <3

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:36

gave guppen komen er weer voor bij Heb ook enkele prachtige zitten alleen krijg ik ze niet zo mooi op de foto als jullie :S Zal zo eens spieken of ik ze mooi op filmpje krijg

Heb wel een filmpje van de betta in avond licht voor nacht !! Groeien goed en de kleuren vind ik ook prachtig worden.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:39

Spruit: thanks :) het is een vrouwtje

Mioux: mijn foto is ook een still uit een filmpje, is ook de enige manier hoe ik ze mooi vast kan leggen :P
Edit: gaaf filmpje ook, zijn betta vrouwen net zo agressief als de mannen of zou je die wel in een gezelschapsaquarium kunnen houden?
Laatst bijgewerkt door Albion op 22-06-16 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:39

Kijk nou hoe leuk! Geweldig om Nemo te zien. Vermaakt zich prima en is echt inieminie vergeleken de andere <3 vissenAfbeelding
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:41

Spruit, staat bij dat het voor bacteriele infecties is,inwendig en uitwendig, ook voor vinrot,wat achtige aandoeningen etc..
Ik doe het morgen wel in de bak.
Het ziet er niet wattig of dik uit, net alsof er in de huid gewoon een witte vlek zit in plaats van oranje.
Maar het breid zich dus duidelijk uit,dus lijkt me niet goed.
Ik begin morgen met behandelen en ik laat het wel weten :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:43

Albion schreef:
Spruit: thanks :) het is een vrouwtje

Mioux: mijn foto is ook een still uit een filmpje, is ook de enige manier hoe ik ze mooi vast kan leggen :P
Edit: gaaf filmpje ook, zijn betta vrouwen net zo agressief als de mannen of zou je die wel in een gezelschapsaquarium kunnen houden?

Valt mee hoor, bij dames is er wel een rangorde, maar ze vechten eigenlijk zelden tot de dood. Meer een snauw van hey mijn plek ik ben de baas. Maar heb in alle jaren nog nooit gehad dat een dame tot de dood vechten onder elkaar ;) Zolang ze ruimte hebben gaat het prima !

Ze gaan met veel vissen wel goed, maar ook met veel niet, ligt dus echt aan je bak !

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:47

poging mannen guppen filmen :P enkele endlers en wat mixjes

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:53

Mioux.. je guppen filmpje wordt geblokkeerd vanwege auteursrechtschending.. :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:54

auteur rechten? O.o eehh? heb hem net gefilmt hoe kan dat dan ?