Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:38

Dat is idd een voordeel :j
Een nadeel van zo'n karretje vind ik dan weer dat mensen sneller naar te toe lopen en ze willen aanraken. En het is wat minder handig in de natuur. Wij gaan graag het bos in en de hei op en dan zit ik liever niet vast aan de grotere paden.
Hoe gaat het met zijn veren plukken?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:13

Oh sterkte met het verlies van je hondje, wat naar :( wel leuk dat karretje voor Goofy! Een oud stalgenoot nam zo ook haar kaketoe mee naar stal en dergelijke. Bench en wandelwagentje. Was een leuk gezicht en de vogel vond het wel gezellig.

Cayenne - pff ja, hier ook de collectieve plofrui. Alle drie tegelijk. En Leia heeft er ook een handje van om s'ochtends even wat ochtendgymnastiek te doen voor het ontbijt (ondersteboven aan een touw hangen en even flink met de vleugels te wapperen).
Dus dan zie ik al die veertjes alweer gaan :Y)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:13

Niet allemaal, maar vooral elsa is gewoon half kaal _O-

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:28

Hier geen vogels in de rui, hebben ze gelukkig allemaal al gehad :j

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:51

Verenplukken doet hij nog steeds en zal hij ook wel blijven doen, maar niet meer zo ve als in het begin,toen deed hij er meerderen per dag, nu nog wel dagelijks, maar dan maar 1 of 2 ipv meer.
Ook hij is in de plofrui haha. Ja de smallere paden zijn latsig met n bredere wagen idd
Hoe is het met al jullie vogels?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:04

Stond af te wassen.. de nieuwsgierige aagjes moesten er alledrie bij.
Afbeelding

Eerder, toen ik risotto op schoot had:

Afbeelding
:') :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:06

Hahaha, die laatste foto _O-

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:10

Dat hoofd he :') _O-
Hij kreeg uiteraard niks, maar dat weerhoud hem niet om te proberen erbij te komen.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:38

Hihi, dat koppie inderdaad _O- menseneten is toch veel lekkerder dan vogeleten :j :')

zo eentje hebben wij er ook hoor....

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:52

Oh nee, die laatste foto _O-

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:12

Haha, die foto's.

De mijne doen het tegenovergestelde, als ik een stukje appel in mijn hand houd gaan ze op dat stukje appel zitten _O-

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:14

Niet! :') _O- hilarisch.

Oh Dido ook al zo’n pikkedief!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:45

Haha _O- _O-

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:12

Mijn vogels zijn niet zo slim :+

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:32

@Sicayes en Dito :') :') heel herkenbaar haha mensen eten is héél interessant :D

@Cayenne, jip hier ook een grasparkiet en de 2 valken zijn in de rui, stelletje ontplofte kippen.

@idylle, grappig die Buggy! En veel.sterkte met het verlies van je hondje!

Hier heb ik een foto kunnen nemen van Bobby die net een aardbei heeft vermoord.

Afbeelding

Ik kon aan de pootjes zien dat Bobby rechtspotig is en Marley linkspotig is met eten haha 8-)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:13

Zal ik mij ook maar weer eens melden! Veel gebeurd in het afgelopen jaar. Zit nu met 7 vogels, en het voelt nog steeds als niet genoeg. Heb van een opvang 2 vogels gekregen. Een oudere (12) Bonte boer man (Kirby) en een jonge Halsband-parkiet (1 jaar, Kermit). Normaal doen ze niet aan adoptie.. maar blijkbaar kende ze me (oh jij! en wist waar ik woonde...) Wel leuk als je dan gevraagd word om 2 vogels over te nemen, zodat ik ze kon koppelen aan mijn eigen bonte boer en halsbandparkiet.

Maand geleden 2 turqouise parkietjes gekregen. Jonge vogels, en man wat zijn ze geinig! Niet tam, komen dan ook niet los en wonen in een voliere in huis. Super schattige vogeltjes, en wat een lief geluid... <3

Was begin deze maand op Marktplaats aan het zoeken, en zag een Meyer papegaai die er super slecht uit zag. Zijn vleugelpinnen zitten allemaal verkeerd door jaren van gepluk. Zijn complete borst is kaal, met hier en daar een veertje. Hij was erg moe, compleet lusteloos en stil. Heb hem voor een zeer klein prijsje gekregen, want ik kon hem niet laten zitten bij die mensen... of dat hij verkeerd terecht kwam. Beestje kreeg papegaaienvoer... super vet voor kleine papegaaien zoals een meyer. Dag daarna naar de dierenarts, bloedtesten gedaan. Checkie, zo heet die kleine.. heeft bloedarmoede en vitamine/mineralen tekort door slechte voeding. Hij zit hier vanaf begin April, en jeetje!! hij kwettert er steeds meer op los, begint zich wat meer door zijn kooi en speeltuin te bewegen, en zit er 10x beter uit (naja, nog steeds een kaal geplukte kip. Maar actiever, vrolijker, gewoon... more alife!) Super leuk vogeltje dat wel wat training met opstappen.. handen vind hij wat spannend.

Dus.. nog steeds aan het opvangen, altijd leuk! Ben nu bezig om een voliereflat te bouwen. Zodat er niet zoveel verschillende kooien in de kamer staan.. maar meer een eenheid heb en meer ruimte... voor speelbomen en planten. :P

Zal mogen wat foto's schieten. Dat is natuurlijk het belangrijkste!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:21

Wat een leuke foto's, Dido en Stitchlover!

En welkom terug Benfan! Leuk dat je vogels ook opvangt! Turqouisines zijn supermooi <3 en wat goed dat je Meyer papegaai het beter doet!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:29

Cayenne schreef:
En welkom terug Benfan! Leuk dat je vogels ook opvangt! Turqouisines zijn supermooi <3 en wat goed dat je Meyer papegaai het beter doet!

Ze zijn superleuk die kleintjes! Ze scharrellen zo mooi over de bodem van hun voliere. Strooi daar af en toe wat onkruidzaadjes neer.. zie je ze de hele dag druk bezig met zoeken <3. Ben zelf superblij dat de Meyer het beter doet. Hopelijk stopt het plukken nu hij gezonder word. Hij is de enige die een complete speelboom heeft aan zijn kooi. De rest kan vliegen, het plafon hier zit vol met takken en speelgoed.. en daar kan Checkie natuurlijk niet bij. Moet wel uitkijken dat ik niet Avonturaishop niet helemaal leegkoop op het moment.

Zijn vorige eigenaren willen wel op de hoogte gehouden worden. Denk dat het ontwetendheid was waarom Checkie er zo slecht bijzat. Hij had daar 1 speeltje in zijn hok... een armzalig stom ding.. nu zijn hok vol met zooi, een speelboom voor hemzelf, en (vind ik) stukken beter voer (voor grote parkieten. En een bakje met eiervoer gemengt met insectenvoer, en voer voor babyvogels. En dat gaat echt super!)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 03:30

Hi Benfan! Super dat je vogels opvangt! Ik ben wel benieuwd naar foto’s van je gevogelde vrienden. En oink, takken aan het plafond? Leef jij in een volière of zo := ?

Zelf heb ik “maar” 2 catharinaparkietjes, ook superschattige vogeltjes. Ze zitten buiten onder de pergola in een grote kooi. Regelmatig verander ik de inrichting van hun kooi. Het zijn net kleine kinderen. Na een poos zijn ze hun speelgoed beu dus regelmatig afwisselen dan maar. Maar het meest blij maak ik ze toch met takken (wilg, linde, bamboe, appel, peer).

Dit zijn ze:
Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 05:40

Maar jouw Catharina's zijn zooooo schattig <3 Als ik geen valken had, dan wist ik het wel <3

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:34

Ohh wat een vreetzakjes zijn alle vogels toch en doe fotos! Hilarisch!! Goofje is ook al.zo'n jatmoos haha.

Leuk dat je er ben Benfan! Ben benieuwd naar foto's van je pareltjes.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:04

Cayenne schreef:
Maar jouw Catharina's zijn zooooo schattig <3 Als ik geen valken had, dan wist ik het wel <3

Nou valkjes vind ik wel mooier hoor maar ik heb maar beperkt ruimte dus zocht ik ook een rustige maar kleinere vogel. En catharina’s zijn eerder klimmers dan vliegers dus dat komt in een beperktere ruimte ook mooi uit.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:23

@Benfan Wat fijn dat jij vogels opvangt :)

@stitchlover haha ik snap dat je dan schrikt als je ze sochtends zo aantreft. Wel fijn dat ze zo lekker smikkelen van het fruit

@lukasje ik vind dat je leuke vogels hebt <3

Olive en Twister gaan nog steeds goed! Ik vermoed dat in alle eitjes wat zit, maar ik heb nog niet met een lampje gekeken. Puur een gokje adhv de kleur vd eieren. En mijn tweede koppel die ik heb samengesteld lijken ook interesse te krijgen in het broedblok, hopelijk leggen die over 1-2 week ook hun eerste ei.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:24

Oh spannend toch ElinaSK !

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:43

Spannend ElinaSK *\o/*