[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:37

Aranel wat naar, ho-elijk slaat de medicatie aan.

Knappe labrador, ziet er al volwassen uit.

Appa is nu 5 maanden. Vandaag laatste les puppytraining gehad.
Hij is glansrijk geslaagd.
Opgegeven voor 6 lessen basistraining.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:10

Ik kom hier ook een kijkje nemen. Volgende week komt mijn pupje! :D

Ahh zieke dieren is zo zieliggg.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:22

Tevreden op show in Charleroi!
Kenai 2U tegen een reu van zijn fokker :D (en nog een reu die 3zg had).

Daeva ook mee. 2ZG. Nog 1 keer zg of u en Daeva krijgt haar stamboom

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:29

Oei Aranel, hoe gaat het nu? Gelukt met schoonmaken?

Djinnie, wat een knappe jongen die Wiebe! Wat fijn dat hij nauwelijks sloopt. Hij is goed gegroeid zeg!

Ben benieuwd naar de foto's Neon! Is de fotograaf iemand bij jullie uit de buurt?

Hoe vond Saar Texel Bo?

Gefeliciteerd Zoe!

Wat leuk zonnentje, wat voor puppy was het ook alweer?

Gefeliciteerd Luuntje!

Hier gaat ook alles goed met Neela! Ze doet het heel goed op de puppycursus, en dat voor een Beagle :') Ze luistert echt al heel goed. Ze is ook super sociaal en gemakkelijk en dat komt denk ik ook door de dagopvang. We hebben haar vanaf het begin overal mee naar toegenomen en dat heeft echt zijn vruchten afgeworpen. Vorige week zijn we bij een handbalwedstrijd van mijn vriend gaan kijken en ze heeft de hele wedstrijd braaf liggen kauwen en rustig gelegen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:40

Oh heb jij een beagle!!? Zo leuk. Ik heb gekozen voor een jack russell. Wil eigenlijk een ridgeback maar de ruimte NOG niet voor hahaha.

Ik wil met de mijne naar puppycursus gaan en uiteindelijk iets van sport en spel. Zondag ga ik met een vriendin bij de club kijken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:32

Haha beagles staan niet bekend om het goed luisteren idd :') Fijn dat die van jullie het wel goed doet!

Als het goed is is Eve nu van de giardia af, de kuur is afgelopen en ik hoop dat ik goed genoeg heb schoongemaakt, dat is niet mijn sterkste kant :') maar ik heb alle kleedjes en speelgoed uitgewassen, haar hertengewei in kokend water gelegd, de katten ook 4 dagen ontwormd met Panacur en zelfs gewassen, Eve ook twee keer gewassen en beneden en boven gedweild met bleek en schoonmaakazijn.

Stoute Eve is naar boven gegaan toen ik ook boven was.. heb alle deuren dicht gedaan en haar op de overloop laten zitten waar niks te doen of te kauwen is. Verder heb ik d'r genegeerd en nu zit ze dus boven :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:34

De mijne moet nog komen dus een idee hoe eigenwijs de mijne is! Hoe oud is de jouwe en zit jij op cursus?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:40

De mijne is bijna 15 en luistert perfect. Vooral als je de koelkast open doet :+ .

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:55

Mogen ze bij jullie op de bank? Ik wil dat wel maar alleen op schoot of dekentje. Snappen ze dat verschil?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:35

Hier mogen ze idd op de bank op hun kleed en verder niet. Gaat super goed. Bij oppas mogen ze niet op de bank ook dat gaat top!!

Giardia is naar maar erg goed te behandelen. Finnley hier nam het uit het nest mee. Hier de hele roedel (6) de kuur gegeven van 3 dagen panacur en na 14 dagen de kuur herhalen. Finnley zelf de eerste kuur ook metrazol kuur gehad. Daarnaast idd poetsen maar niets bijzonders gedaan dan wassen op 60 graden en tuin paar keer volledig met chloor gedaan. Dweilen doen wij toch al vaak met zoveel honden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:45

Hier alleen op schoot en verder niet. Verschil weet ze drommels goed. Af en toe heeft ze het wel geprobeerd, maar dat is een keer of 5 geweest, en ze is nu bijna 1,5. Na het eten gaat ze wel bij de bank staan van "schiet op, dutjestijd op schoot". :))

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:00

Zonnetje81 schreef:
Mogen ze bij jullie op de bank? Ik wil dat wel maar alleen op schoot of dekentje. Snappen ze dat verschil?

Ja hoor dat snappen ze best. Bij mij mogen ze op de bank als de tv aan is.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:44

Vandaag zijn we met z'n allen op stap geweest alleen kon Bentley niet mee, kon het ook niet over m'n hart verdragen om hem de hele dag in de bench te laten zonder water dus hebben we hem voor het eerst alleen in de keuken gelaten met eten en drinken. Komen we net terug had hij de deur van de woonkamer open gemaakt dus we dachten dat hij alles kapot had gemaakt maar hij heeft zich voorbeeldig gedragen ben ook echt heel trots op hem. <3
Toen we thuis kwamen kwam hij heel vrolijk naar ons toe gelopen en kwam hij even laten zien dat hij het huis heel had gehouden. :')

We gaan hem vanaf nu vaker het hele huis geven ipv alleen de bench als we weg zijn, ik geloof nu wel dat hij er klaar voor is. :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:02

Vandaag op de Hondenshow in douai. Kenai 1ZG en beste jeugd :D

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:07

Gefeliciteerd!

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:59

@Aranel, heel fijn voor Eve! Wel een klus geweest zeker :o

@Zonnetje, spannend super leuk! Hoe gaat hij/zij heten? Of krijgt ie een naam vanuit het nestje die je leuk vind?

@melissac, wat knap van Bentley! Hoop dat mijne dat later ook kan haha.

@zoe_97 Wat een mooie prestatie gefeliciteerd!

De moeder van mn toekomstige pupje is vrijdag op de echo geweest! Er zaten sowieso 3 pups in, misschien meer. Alles zag er goed uit :D

Gezien ik bijna jarig ben wil ik wat hond gerelateerde dingen voor mn verjaardag vragen :') onder andere een fijn comfortabel tuigje. Een die hij/zij past als volwassen hondje. Met welke merken/modellen hebben jullie goede ervaringen?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:07

Jessica_R schreef:
@Aranel, heel fijn voor Eve! Wel een klus geweest zeker :o

@Zonnetje, spannend super leuk! Hoe gaat hij/zij heten? Of krijgt ie een naam vanuit het nestje die je leuk vind?

@melissac, wat knap van Bentley! Hoop dat mijne dat later ook kan haha.

@zoe_97 Wat een mooie prestatie gefeliciteerd!

De moeder van mn toekomstige pupje is vrijdag op de echo geweest! Er zaten sowieso 3 pups in, misschien meer. Alles zag er goed uit :D

Gezien ik bijna jarig ben wil ik wat hond gerelateerde dingen voor mn verjaardag vragen :') onder andere een fijn comfortabel tuigje. Een die hij/zij past als volwassen hondje. Met welke merken/modellen hebben jullie goede ervaringen?

Ik zou afwachten met tuigje. Er zijn honden die het echt helemaal niks vinden, en dan heb je een tuigje zonder dat 'ie gedragen wordt :P

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:39

Vraag je toch geld voor een tuig :)

Ga ik komend jaar ook doen, en dan een tuig komen om samen te hardlopen of te steppen :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:42

Zonnetje, wat leuk een jack russel! Er zit er een bij ons op de cursus, echt een leuk dier! Die van ons mag op de hele bank, daar liggen de katten ook op.

Wat fijn Aranel!

Jenny, die van ons luistert ook goed, zeker als ze weet dat je wat lekkers hebt haha.

Melissa, wat fijn dat het goed is gegaan, dat is voor hem ook een stuk prettiger.

Wederom gefeliciteerd Zoe!

Jessica, hier geen tuigje, gewoon een halsband. Een tuigje heeft ze wel in de auto aan en ze vindt het verschrikkelijk om daar in te moeten lopen. Zittend in de auto geen probleem maar ik hoef haar daar niet mee uit te laten.

We hadden het laatst toch over kruisingen? Ik zag op facebook de Corbe voorbij komen. Een Corgi met Beagle....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:16

Hier gebruiken we voor korte lijn werk een anti-trek tuig en voor lange lijn werk een halsband. Veel tuigen zijn niet geschikt voor een trekkende hond. Zou dus eerst eens afwachten hoe de hond is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:24

Ik gebruik het tuig eigenlijk alleen tijdens het sup-pen. Omdat hij in het begin nog niet zo goed op het board kon komen. En met het tuig kun je hem goed helpen. In het dagelijks leven gebruik ik een leren slip halsband. Snel en simpel.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:37

Ik had eerst een beezties tuig, nu een Julius k9. Maar mijn hond trekt gigantisch aan het tuig, ze gaat er echt in hangen met haar hele gewicht. Ik gebruik het tuig dus ook bijna niet, alleen in het bos aan de lange flexi lijn. In de wijk wandel ik altijd aan de halsband, omdat ze anders niet te houden is als ze weer eens een kat ziet :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:00

Ik gebruik tuigen enkel tijdens het flyballen. Ze leren dar ze mogen trekken en erin gaan hangen zodat ze sneller starten. Wandelen met een tuig wordt hier dus niet gedaan. Dat is te verwarrend.

Ik wandel met een ledere halsband halfcheck

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:42

Jessica_R schreef:

Ik ga haar Pixy noemen. Ze heet vanuit het nest Eva.

amandavd schreef:
Zonnetje, wat leuk een jack russel! Er zit er een bij ons op de cursus, echt een leuk dier! Die van ons mag op de hele bank, daar liggen de katten ook op.

Ik ben heeeeel benieuwd hoe ze het gaat doen. Het is een stamboom hondje. Ik ga gewoon maar zien hoe ik het met de bank doe. Misschien heb ik geen zin dat gedoe met dekentje en ligt sowieso al vaak een dekentje op de bank.

Ik heb ook al voor de GG1 cursus aangemeld. :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:21

Ga je niet eerst puppy cursus doen?