[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:51

Filter is iets te veel omhoog gekomen (t motortje zegmaar).. Nu pruttelt t filter en weinig stroming :( wat kon ik dan ook alweer het beste doen? Heb m nu even uit gezet want ben bang dat ik dan het hele filter weer los trek als ik er te veel in ga rommelen.. Filter eruit halen toch en even uit elkaar en door t water halen?

Edit; ik heb de ancistrus SP op t oog, L107

Anoniem

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:07

Ik weet niet hoe je het filter maken moet, maar als het rotortje kapot is heb ik nog wel een nieuwe voor je. Die ligt hier nu niets te doen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:20

Je moet ervoor zorgen dat alle lucht eruit is voordat je hem aan zet.
Een beetje lucht kan geen kwaad, maar bij veel lucht verliest de motor ook zijn koeling.
Eigenlijk moet je hem dus uit elkaar halen en onder water alle lucht eruit laten lopen en ook onder water in elkaar zetten..
Let wel op dat je dan even de stroom eraf haalt.. :+

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:25

bedankt iedereen voor de lieve woorden! doet mij goed !

de bakken hier draaien erg lekker en tot zover nog geen last gehad van ziektes of sterfgevallen.

De cherry garnalen kweken rustig door, daar maak ik dankbaar gebruik van door mijn bettas eens een garnaaltje te geven , vinden ze erg lekker/leuk :D

toch wil ik even mijn ''nieuwe'' bettas showen :7

Afbeelding
Corvo ( mijn nichtje is erg creatief met namen :7 ) Gaint/King betta van 7 cm , een flinke jongen met een ''flink'' karakter het is een echte held op sokken :+

Afbeelding
HMPK fancy, ( deze was bijna dood door een lekkend zakje :(:) gelukkig heeft hij het overleefd ! ) ik heb hem gekocht als een blauwe ''koi'' bleek uiteindelijk een fancy te zijn maar dat mag de pret niet bedreven :7

Afbeelding
Fancy plakat mannetje, vind de ''roestige'' gloed erg mooi op hem. borstvinnetje is helaas een beetje gescheurd en daarna verkeerd geheeld , dit hindert hem gelukkig niet dus ik doe er voorlopig niks aan :+

Afbeelding

''Fancy'' HMPK , heb hem gekocht als een visje met een witte kop , blijkbaar vond hij blauw mooier want hij is nu bijna helemaal blauw :+

Afbeelding
het broetje van de man hierboven, hij begint helaas ook al zijn ''wit'' te verliezen :(:)

Afbeelding
metallic crowntail, dit was een oepsje want ik had deze helemaal niet besteld :+ de verkoper vond het gelukkig geen ramp dus ik mocht hem ''overnemen'' :+

mocht dit als vervelend worden ervaren dan bied ik mijn excuses aan :o

excuses voor de slechte kwaliteit qua foto's :+

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:28

Prachtige vissen !! Ook fijn dat de zieke vis het weer helemaal doet!

Btw, bedankt voor de info die jullie mij hebben gegeven!
Laatst bijgewerkt door PanamaD op 21-06-16 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:29

Zo onvoorspelbaar als t weer, gaat er dalijk toch een buiten filter komen. Krijg de 'kast' van het filter op geen enkele manier zo bevestigd dat hij ook daadwerkelijk blijft zitten.. Vriendlief is er klaar mee en gaat zo met mij richting dr hornbach om een buiten filter te kopen. (Ik wilde niet want vind het te duur na wat ik nu heb uitgegeven dus vriendlief trakteerd)
We gaan gelijk voor een goede, heb dr tetra EX 1200 plus gezien op de site (kan 1300 liter per uur filteren, en wat ik steeds gelezen heb is dat je filter eigenlijk minimaal het dubbele van je bak inhoud moet kunnen filteren) , enige dat ik wel wil weten voordat ik hem koop is of alle filtermaterialen erbij zitten.

Mooie mannen hoor Aidenn!
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 21-06-16 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:33

Aidenn, HMPK's <3

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:43

gave visjes aidenn !! Fancy zijn toverballetjes :P Zo koop je een bijna hele witte, en eindig je met een bijna hele zwarte hihi.

Je hebt ook goedkopere externe filters als de tetra. Tetra is mijn ervaring en van meer mensen die ik ken dat het ondingn zijn en herrie gaan maken na verloop van tijd

ik heb een hogere liter maar deze zou bv voor jouw bak ook goed zijn. http://betaalbaarshoppen.nl/aquarium-filter-1-400-ltr-u

Komt compleet met uv filter tegen algen, en is zeer makkelijk en stil. Enige wat je erbij moet halen zijn bio bolletjes, watten zitten er ook al bij.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:50

Bedankt voor de info! We zijn nu onderweg en voordat ik het koop ga ik eerst even de verpakking lezen en eventueel laten informeren wat er bij zit. Sws pas na t eten kijken hoe ik alles moet aansluiten etc. Als er nog wat nodig is dat erbij hoort betaal ik dat gewoon zelf, wat dat betreft heb ik het goed getroffen := (vriendlief vind t stiekem ook wel leuk allemaal) bak is 400 liter dus dan zou 1300/u liter ook wel voldoende zijn toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:52

En als je op Marktplaats een JBL tegenkomt kan ik je die aanraden! Kan de schildpaddenbak goed aan en je hoort hem niet :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:54

als je 3 keer je liters rekent is het goed, dus 3 x 400 is 1200 dus is die 1300 goed. Zelf zou ik kijken voor andere als tetra, maar dat is de ervaring meer en wat ik hoor van bekende :) Mijne heb ik na een week teruggebracht

edit: heb zelf de 2000 liter p.u. voor mijn 720 liter bak en gaat ook goed !

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:46

Ik ga het vanzelf merken :=
Hij staat inmiddels, hij draait, heeft even moeite gekost want snapte m op een gegeven moment niet helemaal meer.. Daarbij moesten we eerst even pompen (dat herkennen diegene met een externe pomp vast wel?) maar we konden de knop niet indrukken.. Ik was pissig, bang dat ik weer wat gekocht had dat stuk was, dus mijn vriend heeft de bovenkant uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en ja hoor! Hij deed het! Bevestigen van de uitstroom en dat ding voor de instroom was ook nog een dingetje.. Een stekker kan overal makkelijk achterlangs, maar die dikke slangen niet.. Dit lukte maar aan 1 kant.. Daarnaast zit ik met de achterwand, maar al met al is alles nu bevestigd, stroming is goed, circuleert mooi rond en met een beetje creativiteit kom je dus al een heel eind! :j

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:56

Die pompfunctie die op mijn filter zit werkt ook niet.. maar ik laat hem gewoon via de slang vol lopen ;)
Maar inderdaad.. met een aquarium moet je soms echt creatief zijn :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:06

Haha dat kan natuurlijk ook, ben in elk geval blij dat alles nu werkt. Haha

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:04

Schitterend die betta's <3 vooral de eerste is mijn favoriet

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:26

Eindelijk een keer gelukt om mijn mooie guppenman op de foto te zetten <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:35

Oh wauw, die is inderdaad mooi!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:40

Dit is de andere, die heeft een hele mooie lange rugvin met aan het eind een blauwe punt.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:44

Wat grappig, op zijn schouder zie je zo'n oranje streep, dat is een invloed van het inkruisen met Endler-guppen :D
Knap hoe je ze op de foto krijgt! En ik zag ook een vrouwtje, ik denk dat je zo hele mooie mannetjes krijgen kan als de jongen het overleven ^^

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:57

Dat wist ik niet van de streep! Grappig :D

Ik hoop ook op mooie babymannen, maar voorlopig zwemmen de dames rap weg als één van de mannen in de buurt komt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:03

Mooie guppen hoor!! Jammer dat alleen de mannen zo mooi worden hè.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:20

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:29

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:43

Gave vrouwen!

Dit is mijn mooiste vrouw Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:07

Wat een raar gezicht, een leeg aquarium! Mn sluier is zonet opgehaald. Als hij in haar bak zit krijg ik een foto toe gestuurd, ik weet zeker dat hij goed zit!

Ze vond hem een schattig klein visje!