gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_PassoaJus

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:08

Hier net bij de DA geweest... Konijn mee naar huis, geen medicijnen. Wel in de gaten houden! Hij maakte zich geen zorgen, zag er goed uit en omdat ik geen nies en snot meer haf gezien dachtie dat het zichzelf weer had hersteld of daarmee bezig is. Gelukkig!

Hoe oud zijn jullie konijnen? De mijne alweer 7... da vond m er verdomd goed uit zien!

Maaaaarijee: ik dacht ook aan hormonen! Vervelend, maar zal als je nu ook rust hebt af en toe straks ook wel weer over zijn.

Gelukkig Eoweyn! Schrikken!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:13

Ah dat is fijn! Mijne is ook 7 :D

Ik heb zo ook een afspraak bij de dierenarts. Kijken hoe het gas er voor staat en hoe we verder gaan met haar abces. Ze is nu stabiel maar zeker nog niet beter. Blijft nog spannend..

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:16

2 van mij zijn 4 jaar oud, Moffel weet ik niet. zal ik ook nooit weten helaas. maar ach. volgensmij is hij sowieso onder de 4/5

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:34

Die van mij zijn (bijna) 6, 4, 2 jaar en 8 maanden oud. :)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:01

Frummel is denk ik 7-8 jaar. Ik heb hem sinds 2009 of 2010 (moet ik even opzoeken). Toen was hij al een paar jaar oud. Belle is ongeveer 4 jaar nu.

Jullie hebben ook van die oudjes, leuk! Frummel is wel enorm rustig geworden de afgelopen tijd. Er is niets aan de hand, hij wordt gewoon een oude opa. Ze zijn nu naar mij toe verhuisd, frummel deed niets anders dan slapen en eten. TOt hij zich bedacht dat de rangorde nog 'bepaald' moest worden en werd hij heel actief, heel bizar. Nu liggen ze weer lief tegen elkaar aan.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:33

Geen hormonen. Ze zijn allemaal geholpen.. sharon mist een stukje oor zie ik net. Het nadeel van hangoren :(.

Kijk het nog even aan.. Anders moet de nieuwe dame toch terug naar het opvang ben ik bang. Jammer, want hij gaat wel heel goed met de heren.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:58

Die van mij zijn ongeveer 8,4,1,5,4,3,2

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:24

Ik heb er een van 2, 1, een half jaar en twee van nu 12 weken. Een jonge collectie dus :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:27

Van de mijne is de leeftijd onbekend, beide geloof ik op straat gevonden en naar de opvang gebracht.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:23

Maaaarije schreef:
Geen hormonen. Ze zijn allemaal geholpen.. sharon mist een stukje oor zie ik net. Het nadeel van hangoren :(.

Kijk het nog even aan.. Anders moet de nieuwe dame toch terug naar het opvang ben ik bang. Jammer, want hij gaat wel heel goed met de heren.

Kan alsnog, hormonen zitten ook tussen de oren. Hier is ook alles geholpen, maar toch liggen mijn twee dames in m'n drietal vaak overhoop de laatste tijd.. Zou het dus zeker even afwachten. Het ging hiervoor wel gewoon goed toch?

Qua leeftijden, Jillz en Bliksem komen uit de opvang dus ik heb geen idee hoe oud zij zijn.

Rambo idem. Ilona en Fiona zijn van 2012, Bob is van 7-2015, Marley ook zoiets.

Bella & Lotje zijn van juni 2015 gok ik, ik weet het niet helemaal zeker..
Lolo is bijna 1,5 jaar. Begin 2015 geboren.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:37

Die van mij zijn nog geen jaar. :)

Hok is bijna klaar alleen nog een trapje en het raampje. Het lijstje van het raam ligt te drogen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het stuk waar de ren komt is al gestraat dus we hoeven alleen de ren nog in elkaar te zetten.
Helaas redden we het niet om ze morgen naar buiten te doen. Word vrijdag.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:08

Wordt mooi zo, D_Desteny! Gaaf hok.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:08

Dat ziet er al mooi uit destany! Benieuwd naar het eind resultaat.

Het zullen wel iets hormonen zijn. Maar bedoelde meer dat het meer dat de hormonen wel minder zijn ivm geholpen zijn.

Heb ze gisteren avond laat uit elkaar gehaald. Fiore vloog sharon zo aan dat ze helemaal over de kop heen vloog.
Vrijdag breng ik haar terug, sneu. Want ze ging goed met de heren, maar dit is echt niet leuk meer.

Leeftijd, mijne zijn allemaal rond de 5 denk ik.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:25

:roll: konijnen!

Gisteren op de bank in slaap gevallen, ga ik naar bed en dan kijk ik altijd nog even bij de konijnen, en wie zie ik daar lopen? Juist Billy! (Billy zat in een binnekooi in de ren) .. Hij was superblij rond nt rennen en binkies nt maken :')
Ik wist niet Hoelang hij al rondliep dus besloten hem maar gewoon te laten...

Vooralsnog ziet het er niet verkeerd uit, het is duidelijk dat iedereen hem even op z'n nummer heeft gegeven want ze hoeven maar te kijken en hij gaat aan de kant! Lilly is zelfs een beetje gemeen voor hem (rent 3 rondjes achter hem aan en blijft dan zitten :') ) maargoed laat hem maar even duidelijk zijn waar hij in rang staat!

Flip zit in het hok en is helaas weer een beetje van de kaart af (wilde mij vanmorgen weer aanvallen) maargoed zolang er nu geen gewonden vallen kijk ik het even aan hoe het loopt en hopelijk hersteld zich de band tussen Billy en Flip!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:45

Bedankt voor de complimenten! Ik ben ook super blij met het hok.

Maaaarije: Wat vervelend zeg! :(

_Tarzan: Hihi gekke Billy. Hopelijk is de rust nu weer terug gekeerd.

Bambi heeft ook last van zijn hormonen( die hij niet meer heeft) hij rijdt op Blossom terwijl hij dat nog niet eerder heeft gedaan.

De ren staat

Afbeelding
Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:05

Haha, de slimmerik! Gaat het nog steeds goed nu?

Mooie ren, supergaaf!!
Kan ik er niet wat bestellen bij je? _O-

Hier gaan Bob en Marley voorlopig mee naar mijn 4 daagse interne stage.. Ze hebben panacur nodig ivm EC, de DA heeft eindelijk toegegeven dat ze het afvallen wel erg raar vindt, en ik heb niet echt iemand thuis die ze medicatie kan geven. Mijn moeder durft niet, m'n vriend is te lang voor in de ren (het paneel kan niet open tijdens vangen. Marley springt eruit of klimt zijwaarts tussen hok en ren omhoog...) en ik wil de opvang niet opzadelen met 2 x per dag twee snelle Houdini's vangen.

Hoop dus dat ze het een beetje trekken. Ze komen hier samen in een veilige dichte ren. Maar wel 2 x per week een halfuur in de auto...

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:15

Bedankt! Ik ben er ook echt heel blij mee! Hihi ik denk dat je niet vrolijk word van de prijs -O-

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:18

Wauwwww heel mooi!!!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:27

Heel mooi hok en ren zeg!

Helaas blijft het lastig tussen Billy en Flip het ging wel redelijk vandaag maar vanavond ging het toch weer mis, als Flip Billy ziet gaat hij op billy af en de ene keer draait billy zich om en de andere keer gaat hij het conflict aan.. Ook als Billy Flip opeens ziet (en Flip het niet in de gaten heeft) valt Billy Flip aan .. Dus Billy zit weer vast.. Zo'n lastige situatie :(

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:32

Haha, daar kan ik me wat bij voorstellen! Denk dat gaas het duurste was?

Heel lastig Tarzan, jammer dat het toch weer minder gaat

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:44

Bedankt Saskiakefie! :)
_Tarzan: Pfff wat frustrerend! :(

Klopt het gaas was behoorlijk prijzig! Is echt dik nertsengaas. Dat heb ik hier wel nodig met oog op de vossen. Als ik dit zou moeten maken voor iemand anders en ik wil er nog wat aan over houden voor de tijd die je eraan besteed moet je al gauw aan 400 a 450 euro gaan denken. Alleen de ren.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:25

Desteny, herkenbaar, hier was de ren ook best een duur grapje := maargoed hij is zo gemaakt dat ie wel 1000 jaar meekan dus dat scheelt haha!

Billy vanmorgen even losgelaten want die was nt verzuipen in z'n kooi, was vergeten een dak eroverheen te leggen, oeps :=

Nu even een ren in het ren gezet en Billy daarin gezet, ik ben erover uit dat het niet meer gaat werken tussen Flip en Billy :(

Nu even bedenken/overleggen hoe ik het met Billy ga oplossen, of de ren splitsen of een ren erbij maken ..

En dan nog eens bedenken wie ik dan uit de groep moet halen en bij Billy moet neerzetten .. Moeilijk zeg konijnen!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:40

Mooie ren D_Desteny!
Pfff, wat een gedoe tarzan.
Mijn konijnen zijn 6, 4, 4 en een rond de 2/3.

Mijn broer viel het ook al op dat Spency steeds slomer wordt, rode urine heeft ze ook nog steeds. Enige hoogtepunt is dat ze wel weer wat wil eten.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:36

Vervelend spooky van spency!

De rust is helemaal terugnu Billy uit de groep is, Flip is weer helemaal opgebloeid gelukkig, het is echt een geweldig leuk konijn <3 .. Billy is ook rustiger en meer op z'n gemak, nu alleen een vaste oplossing gaan vinden!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:38

Wat hebben jullie allemaal in het hok of de kooi liggen als speelmateriaal?